בתום דרמה: רובי ריבלין נבחר לכהן כנשיא מדינת ישראל

בתום דרמה מותחת עצבים במליאת הכנסת שנמתחה לאורך כל היום ולוותה בחודשים האחרונים בקמפיין מכוער, בבחירות לנשיאות שנערכו היום (שלישי) במליאת הכנסת, נבחר יו"ר הכנסת לשעבר, חבר-הכנסת ראובן (רובי) ריבלין מתנועת "הליכוד", לכהן כנשיאה העשירי של מדינת ישראל • בסיבוב השני זכה רובי ריבלין ב-63 מקולות חברי הכנסת, לעומת מאיר שטרית שקיבל 53 מקולות חברי הכנסת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא מדינת ישראל ראובן רובי ריבלין (צילום: פלאש 90)

הבחירות לנשיאות המדינה - התוצאה: בתום ספירת הקולות בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות שנערכו היום (שלישי) במליאת הכנסת, נבחר יו"ר הכנסת לשעבר, חבר-הכנסת ראובן (רובי) ריבלין מתנועת "הליכוד", לכהן כנשיאה העשירי של מדינת ישראל.

בסיבוב השני זכה רובי ריבלין ב-63 מקולות חברי הכנסת, לעומת מאיר שטרית שקיבל 53 מקולות חברי הכנסת.

עם הקראת התוצאות במליאת הכנסת על-ידי היו"ר יולי אדלשטיין, נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו מוחה כפיים ומזייף חיוך קל.

בחירתו של ריבלין לנשיאות לוותה בדרמה גדולה בכנסת, כאשר לאחר הסיבוב הראשון התעורר ריח של מהפך באוויר, לאחר שבניגוד לכל הערכות, חבר-הכנסת מאיר שטרית ממפלגת "התנועה", עלה להתמודד מולו בסיבוב השני.

למרות העובדה שריבלין היה המועמד היחיד של "הליכוד" והקואליציה, לא מעט בכירים בקואליציה ובליכוד תמכו בשטרית, כמו גם לא מעט ח"כים במפלגות האופוזיציה.

ריבלין זכה בין היתר לתמיכת מרבית חברי מפלגת 'יהדות התורה', שנציגה הליטאים מ"דגל התורה" לא הודיעו בגלוי למי הצביעו זאת לעומת חבריהם באגודת ישראל שהודיעו על תמיכה בריבלין.

בנוסף, יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי הביע שוב ושוב את תמיכתו בריבלין ואף העריך בתחילת היום כי ריבלין ינצח.

ריבלין נבחר למרות מלחמה שניהלו נגדו מאחורי הקלעים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן המתעבים אותו מאז כהונתו כיו"ר הכנסת.

כזכור, רובי ריבלין עלה לסיבוב השני לאחר שגבר על שאר המועמדים בסיבוב הראשון יחד עם מאיר שטרית בתוצאה: רובי ריבלין - 44 קולות, מאיר שטרית - 31 קולות, דליה איציק - 28 קולות, דליה דורנר - 13 קולות ופרופ' דן שכטמן עם קול אחד בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר