60 שעות לחטיפה

המצוד נמשך: 80 פעילי טרור נעצרו, מרביתם אנשי חמאס

80 פלסטינים פעילי טרור, מרביתם אנשי חמאס, בכירים בארגון ואנשי המועצה המחוקקת, נעצרו הלילה (ראשון) בידי צה"ל • גל המעצרים התבצע בכל אזור יהודה ושומרון • אחד העצורים הלילה הוא השייח חסן יוסף, בכיר חמאס וחבר במועצה המחוקקת,שבעבר היה דובר החמאס ונחשב לאחד המנהיגים הרוחניים של הארגון • גורם צבאי: "הפיגוע הוא חמור מאוד והתגובה בהתאם. אנחנו מרחיבים בשטח גם את פעולות האיסוף" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פעילות כוחות צה"ל (צילום: פלאש 90)

60 שעות מאז החטיפה והמצוד נמשך: 80 פלסטינים פעילי טרור, מרביתם אנשי חמאס, בכירים בארגון ואנשי המועצה המחוקקת, נעצרו הלילה (ראשון) בידי צה"ל.

גורמים צבאיים מסרו כי גל המעצרים מתבצע בכל אזור יהודה ושומרון, כך גם בחברון, רמאללה וטובאס.

אחד העצורים הלילה הוא השייח חסן יוסף, בכיר חמאס וחבר במועצה המחוקקת,שבעבר היה דובר החמאס ונחשב לאחד המנהיגים הרוחניים של הארגון.

בחצות הלילה הוטל סגר על חברון ובהמשך הוטל סגר על דרום יהודה ובית לחם. את ההחלטה על הסגר קיבל שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והוא כולל גם את סגירת המעברים ברצועת עזה.

מלבד הסגר, במערכת הביטחון הוחלט על ביטול ביקורי האסירים בבתי הסוהר בישראל, מניעת כניסת פועלים פלסטינים לחלק מההתנחלויות והקפאת הצעת מחליטים על מתן אישורי עבודה ל-5,000 פועלי בניין פלסטינים.

בצה"ל אומרים כי עדיין לא ברור להם מיהו הארגון שאחראי לחטיפת שלושת תלמידי הישיבה גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח.

"אנו מאוד זהירים לגבי מיהו הארגון שעומד מאחורי הפיגוע. מטרת הסגר היא להדק את הפעילות המודיעינית באזור חברון", הסבירו בצה"ל והוסיפו כי "כל עוד לא מקבלים שום דבר אחר, אז כל המאמצים והנחת העבודה שלנו היא שהם בחיים".

גורם צבאי בכיר אומר כי המטרה בגל המעצרים היא לחזק את המאמץ המודיעיני. לדבריו, העובדה שנעצרו אנשי חמאס זה נחשב לחריג. "אין כאן אמירה שכוונת חמאס היא לבצע פיגוע ואנחנו לא אומרים שהפיגוע יצא מחמאס, אבל הפיגוע הוא חמור מאוד והתגובה בהתאם. אנחנו מרחיבים בשטח גם את פעולות האיסוף".

מאז יום שישי, כל כוחות הביטחון מרכזים מאמצים בניסיון לאתר את שלושת תלמידי הישיבה – גיל-עד שאער בן 16 מטלמון, נפתלי פרנקל בן 16 מנוף איילון ואייל יפרח בן 19 מאלעד.

אמש ה תברר גודל המחדל כאשר המשטרה קיבל כבר בשעה 22:25 ביום חמישי בערב, סמוך לשעת החטיפה, מידע ראשוני שעדיין לא ברור טיבו, אך לא דיווחה על-כך לשב"כ ולצה"ל.

רק כעבור מספר שעות, בשעה 03:00 לפנות בוקר, כאשר אחד האבות הגיע להתלונן על היעדרות בנו, הבינו במשטרה כי קיים חשש כבד לחטיפה ומאמצי החיפושים החלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר