פשרת דרוקמן

אושרה הצעת המחליטים בנושא הגיור

המאבק על צביונה היהודי של מדינת ישראל הוכרע ו'פשרת דרוקמן' אליה התנגדו גדולי ישראל אושרה בהצעת מחליטים. ח"כ אליעזר שטרן חגג: 'זהו יום גדול למתגיירים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוזם חוק הגיור, ח"כ אלעזר שטרן (צילום: פלאש 90)

המאבק על הגיור הוכרע: למרות התנגדות הרבנים הראשיים וגדולי ישראל, הצעת המחליטים בעניין חוק הגיור אושר הצהריים (ראשון) בישיבת הממשלה, השרים הצביעו בעד מלבד השר אורי אריאל שהתנגד.

על פי הצעת המחליטים יוקמו בתי דין לגיור, שבראשם יעמדו רבני ערים, רבנים אזוריים ושני רבנים בעלי כושר לדיינות, ובסמכותם יהיה לגייר. עם זאת, לנשיא בית הדין הרבני תהיה סמכות לבטל גיור מסוג זה.

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט הגיב ואמר: "הצעת המחליטים בנושא הגיור שהגשתי ואושרה על ידי הממשלה תשים קץ לגל הפופוליזם בנושא. זאת החלטה אחראית ומאוזנת, הצעה שנותנת לאחינו המתגיירים יד, נותנת להם לעבור את התהליך כחוויה חיובית ותומכת וגם תוך קיום ההלכה במלואה".

"עתיד העם היהודי הוא לא נושא לקומבינות פוליטיות של קיצונים משני הצדדים ואני שמח שההצעה החשובה הזו עברה" הוסיף בנט.

יוזם חוק הגיור, ח"כ אלעזר שטרן הגיב להחלטה ואמר: "זו בשורה גדולה למתגיירים, נעבור במהירות האפשרית ליישום ההחלטה ולהקמת הרכבים שיביאו רוח חדשה לרבבות המועמדים לגיור, ובמיוחד לאלו שכבר התייאשו מגיור".

"אני מודה לחבריי מהתנועה, יש עתיד, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה, מר"צ וקדימה שתמכו בי מהיום הראשון וגם לחבריי מהבית היהודי שהבינו בסופו של דבר את החשיבות העצומה והצורך הדחוף בהבאת בשורה למערך הגיור".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב לאישור ואמר: "אל סדרת ההרס שהממשלה הזו עושה בכל התחומים מצטרף נושא הגיור, כאשר לכל חברה ומועדון בעולם צריך יותר קריטריונים מאשר קבעו כאן בנושא הגיור. הממשלה הזו הפכה את הנושא של עם ישראל לדבר סחיר פוליטית והפוליטיקאים חושבים שיקבלו על כך מנדטים.

"בכל נושא במדינה כדי לקבל שירות ממשלתי, הדבר צריך להיעשות בעיר המגורים ורק פה שמדובר בתהליך דתי - איש הישר בעיניו יעשה. מדובר בהרס העם היהודי. המתגיירים שחלק ניכר מרבני ישראל בארץ ובעולם לא יכירו בגיוריהם, וייפגעו מכך, לא יסלחו לממשלה הזו על החלטתה. נפעל בעתיד בעז"ה לשנות את ההחלטה החמורה הזו".

הגר"י יוסף: "רבני ישראל יתקשו להכיר בגיורים אלו"

בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרבנים האשיים בכדי להגיע לפשרה, אך הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף הבהיר לו כי הרבנים מתנגדים גם להצעת הממשלה "זה נבילה וזה טריפה" אמר הרב יוסף.

בסוף השבוע שעבר נפגש הראשל"צ הגר"י יוסף עם הר' חיים דרוקמן בכדי למנוע את העברת החלטת המחליטים. בסיום הפגישה כתב הרב יוסף מכתב ברור לר' דרוקמן בו הוא מביע התנגדות להצעת המחליטים של הממשלה: "החלטת הממשלה וכן חוק הגיור שניהם הרסניים ויגרמו לפילוג בעם".

הרב יוסף טען כי החלטת הממשלה, "מעמידה את הרבנות הראשית ואת כל רבני ישראל בארץ ובעולם למצב בו הם יתקשו להכיר בגיורים אלה".

"לכן", כתב הרב יוסף: "אין שום אפשרות של תמיכה מצד הרבנות בהחלטת הממשלה בעניין הגיור, על אף שהיא פחות חמורה מחוק הגיור, אבל בשום אופן אינה מספקת, וכתב אמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחתנו השבוע "שזו נבילה וזו טירפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר