מפגן אחדות

ועד הישיבות: "יש להוסיף חיילים לעמל לימוד התורה"

גדולי ישראל הגיעו אל ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בבני ברק לכינוס ועד הישיבות, שם אישרו את הצטרפותם של רבנים נוספים לוועד - הגרמ"מ פרבשטיין, הגר"א פינקל, הגר"ד לנדו, הגר"מ ברזובסקי והגרמ"ד הלברשטאם. כצפוי, הגר"ש אוירבך הגיע גם הוא להשתת בכינוס • תיעוד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בחשוון תשע"ה | 09.11.14
כינוס ועד הישיבות (צילום: שוקי לרר)

בשעה האחרונה (ראשון) הגיעו גדולי ראשי הישיבות אל ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בביתו ברחוב חזון איש 5 בבני ברק לרגל כינוס ועד הישיבות.

בכינוס דיברו גדולי התורה בדבר חשיבות העמידה על משמר היהדות וקודשי ישראל ויצאו בקריאה נרגשת לשמירת עולם התורה שהינו 'פך השמן הטהור של היהדות'.

בנוסף, חברי העמותה הוותיקה אישרו את הצטרפותם של מספר חברים חדשים, זאת על פי הוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, וביניהם, הגרמ"מ פרבשטיין ראש ישיבת חברון גבעת מרדכי, הגר"א פינקל ראש ישיבת מיר, הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקא, הגר"מ ברזובסקי ראש ישיבת סלונים, והגרמ"ד הלברשטאם ראש ישיבת צאנז.

המטרה בין היתר הינה לחדש את דמותו של ועד הישיבות, שהפך בשנתיים האחרונות לגוף דומיננטי המתאם את נושאי מעמדם של בני הישיבות אל מול רשויות החוק ושלטונות הצבא, זאת מתוך כפיפות מוחלטת לגדולי הדור.

למרות העובדה שהוא פועל כנגד מרן ראש הישיבה בסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס, הגאון רבי שמואל אוירבך הגיע לכינוס. לדברי הנוכחים במקום, האווירה בזמן הגעתו אל פתח ביתו של מרן הגראי"ל הייתה מתוחה במיוחד.

בראש השולחן ישבו מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן. בנוסף, השתתפו בישיבה גם הגר"א פינקל, הגר"ד לנדו, הגר"ש אלתר, הגרמ"מ פרבשטיין, הגרי"מ וייס, הגר"ג אדלשטיין, הגרב"מ אזרחי, הגר"מ ברזובסקי, הגר"מ ארנסטר, הגרמ"ד הלברשטאם והגר"ש אויערבך.

בסיום הישיבה חתמו הרבנים על מכתב הקורא לבני הישיבות שלא ליפול ברוחם בעת הזאת: "באנו בזאת בקריאה לבני הישיבות המסולאים יחיו, אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עליכם, תחזקנה ידיכם במלחמתה של התורה, הגבירו חיילים בעמלה ואל תשיתו לבכם לכל הקמים והמפריעים לכם".

בנוסף, גדולי הדור קראו ל"תומכין דאורייתא בכל מקומות מושבותיכם, דווקא בעזת הזאת החלצו חושים לעמוד לימין מוסדות ונושאי עולה שלא ימוטו ח"ו וברוכים תהיו אתם בכל הברכות האמורות למחזיקי ומקיימי התורה".

צילום: שלומי כהן, כיכר השבת

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר