הכותרות בעולם

CNN: ישראלים ופלסטינים נהרגו; הטלגרף: בגלל רצח אבו חדיר

רשת "סי.אן.אן" בחרה לפרסם כותרת מקוממת לטבח הערבי בבית הכנסת בבירה; "ישראלים ופלסטינים נהרגו בפיגוע", ב"פוקס ניוז" הצניעו את הדיווח במדור חדשות עולם (חדשות, רשת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הכותרת ב-cnn (צילום מסך)

אינתיפאדה בירושלים • טבח בבית הכנסת: הטבח בבית הכנסת "בני תורה" בהר נוף מזעזע מזעזע את העולם כולו. הדיווחים על הרצח עלו לכותרות הראשיות של כלי התקשורת המובילים בעולם המציינים מפי גורמים ישראלים כי מדובר בפיגוע הטרור הקשה ביותר שאירע בשנים האחרונות בישראל.

BBC

ברשות השידור הבריטית, ה-BBC, מכלי התקשורת הגדולים והחשובים בעולם, החליטו העורכים לפנות את הכותרת הראשית לטובת החדשות המזעזעות מישראל. הכותרת זועקת על 4 הרוגים בהתקפה על בית כנסת ועל 2 מחבלים פלסטיניים שרצחו לפחות 4 ישראליים לפני שחוסלו על ידי המשטרה.

בתוך הידיעה, דיווחו ב-BBC על תמונות של יהודים שנרצחו בעיצומה של התפילה כשהם עטופים בטלית ותפילין וכן על תמונת הגרזן המגואל בדם שאת תמונתו הפיץ הבוקר דובר צה"ל לעיתונאים הזרים. ה-BBC מציין כי בשבועות האחרונים עלתה רמת המתיחות בירושלים על רקע הירצחם של אזרחים ישראליים בפיגועי דריסה והכרזות ישראל על התחלות בנייה בירושלים.

גם המתיחות בנוגע לעלייה להר הבית הוזכרה בידיעה, כשהכותב מציין את ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק ואת קמפיין העלייה להר הבית שמובילים "פעילים אורתודוכסים". הרשת טרחה להדגיש כי מתחם הר הבית נחשב כמקום המקודש ביותר ביהדות ומסגד אל אקצא נחשב רק למקום השלישי בחשיבותו באיסלאם.

CNN

ב-CNN האמריקנית דיווחו על הפיגוע הקשה בכותרת הראשית באתר האינטרנט של הרשת, אולם בחרו לעשות זאת בצורה מקוממת כאשר דיווחו על "ישראלים ופלסטינים שנהרגו בפיגוע". ברשת צויין כי הפלסטינים טוענים שהפיגוע המזעזע הגיע על רקע מותו של נהג האוטובוס שהתאבד לפני ימים ספורים במתחם הר חוצבים ומשפחתו טוענת להירצחו על ידי יהודים.

ברשת ציינו את דבריו של בכיר חמאס, ראזי חמאד, שהתראיין לרשת אל ג'זירה וטען כי החמאס תומך בכל "פעולת התנגדות" כנגד הציונים וכי הרצח המזעזע הגיע על רקע מותו של נהג האוטובוס.

ברשת פוקס ניוז המתחרה שנחשבת לפרו ישראלית, הידיעה דווחה רק בעמוד "חדשות עולם" ללא הבלטה, כשהדיווח שהובא הוא ציטוט ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות AP. ייתכן והדבר נובע מכך שבארצות הברית שעת לילה מאוחרת כעת. גם בניו יורק טיימס בחרו להצניע את הידיעה בעמוד החדשות העולמיות, כשהם מצטטים את סוכנויות הידיעות.

העיתונות באירופה

גם העיתונים החשובים באירופה, הטלגרף הבריטי, לה מונד הצרפתי ודה בילד הגרמני התייחסו לפיגוע הקשה והעניקו לו את הכותרת הראשית באתרי האינטרנט שלהם, תוך כדי שהם מצטטים את הדיווחים בסוכנויות הידיעות בעולם. ב"טלגרף" טענו גם כי הרצח הגיע על רקע הירצחו של מוחמד אבו חדיר לפני מספר חודשים ועל רק מבצע "צוק איתן".

BBC
BBC
BBC
CNN
ניו יורק טיימס
דר שפיגל
טלגרף
פוקס ניוז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר