דרעי למקורביו:

"אני לא זקוק לטובות מש"ס וליברמן"

דרעי מצהיר: "לא זקוק לטובות לא מש"ס ולא מליברמן, אני רוצה את הגיבוי רק מהעם, ואליו אני אפנה" ● המטרה: ראשות הממשלה (פוליטי)

משה גלסנר | כיכר השבת |

תום תקופת הקלון של דרעי, מעסיקה מסתבר את המערכת הפוליטית, הרבה יותר ממה שנדמה. אלא שמי שחשב כי מאווייו של דרעי מופנים לכס יו"ר תנועת ש"ס, טעה כנראה. אריה דרעי מתברר, מכוון גבוה הרבה יותר.

בש"ס הרשמית, זו שמכחישה כל דיווח על סיכוי כלשהוא ל"החזרת עטרת דרעי ליושנה" - בכס היו"ר או בתפקיד בכיר אחר ב"תנועה להחזרת העטרה ליושנה", ישנה מסתבר, מבוכה גדולה וחוסר בהירות לגבי ההמשך.

הציטוטים שנפוצו בימים האחרונים בכלי התקשורת, לפיהם מתכוון דרעי לשוב לעשייה הציבורית והפוליטית לאחר החגים, וזאת לדבריו בכדי "שלא לקשר בין חזרתו לבין סיום תקופת הקלון של ההרשעה - בה אינו מכיר", הטמיעו בקברניטי ש"ס את התובנה, כי אין המדובר ב"שמועות לא מבוססות בלבד", והוסיפו עוד שמן למדורת השטח הש"סית הבוערת.

אלא שדרעי, כדרכו, ממשיך להפתיע, לספק חומרי בעירה, ומצהיר היום בפני מקורביו: "אינני זקוק לטובות, לא מש"ס ולא מליברמן. אין לי שום רצון לחזור לש"ס. נמאס לי מההתנהלות הש"סית הקטנונית".

ולמי שלא הבין בדיוק, למי התכוון היו"ר לשעבר, הנה ההמשך: "יש שם שני אנשים שמושכים כל אחד לצד אחר, אני לא מעוניין להיות השלישי שמושך. בשביל לחולל מהפכה, צריך להתרכז בה, ולא במשחקי הילדים בין ישי לאטיאס".

אז עם מי כן רוצה דרעי ללכת? "אני רוצה את הגיבוי רק מהציבור. ואליו אני אפנה. אם הציבור ירצה לבוא, אשמח לשרת אותו מהיכולות בהן חנן אותי הקב"ה".

התשובות מסתבר, מגלות טפח ומסתירות טפחיים. שהרי אם דרעי אינו רוצה לחזור לש"ס, לאיזו תנועה, מפלגה או תפקיד, כן מתכוון יו"ר ש"ס לשעבר לחזור, ואיזו "מהפכה" הוא רוצה לבצע, לאחר שמהפכת הקמתה של ש"ס - בה נטל חלק, כבר מאחוריו.

האם אכן דרעי מכוון הפעם גבוה הרבה יותר, ורומז כעת על כוונתו להשתלב בהנהגת המדינה, תוך ויתור על החזרה להנהגה העדתית ממנה בא? על פי מקורבי דרעי, התשובה לשאלה הזו הינה חיובית בהחלט.

לדבריהם, הכמיהה הבלתי פוסקת שחש הציבור עשר שנים לאחר עזיבתו את הפוליטיקה, הינה תופעה שאין לה אח ורע בציבוריות הישראליות, והיא מלמדת על רצון להנהגה שונה אחראית ומגשרת בין כל חלקי העם.

בתקופה האחרונה מאז הודיע דרעי על חזרתו, מספרים מקורביו, הוא קיבל פניות מכל רבדי החברה הישראלית. ראשי ערים, ח"כים, שרים לשעבר, פרופסורים ופעילים ציבוריים בולטים המבקשים להצטרף אליו.

לדברי אותם מקורבים, סבור דרעי, כי "זה לא יהיה הוגן ולא נכון להיכנס למשבצת הקטנה והסקטוריאלית של ש"ס במקום להשפיע בצורה רחבה בחברה הישראלית".

אז כמה רחוק חושב דרעי לרוץ, והאם ראשות הממשלה היא מבחינתו כעת המטרה האמיתית והסופית? מקורביו מבליעים חיוך שומר סוד ואינם מכחישים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר