עלילת דם תשס"ט

תפנית דרמטית: הדו"ח קובע כי האם לא הרעיבה

עלילת הדם: ממסמכים רפואיים שחושף ´כיכר השבת´ עולה כי רופאי בית-החולים הדסה הם שהורו על הפסקת האכלת הילד (חרדים)

משה גלסנר | כיכר השבת |
הקאות ואי-שקט. האם המסורה (צילום: פלאש 90)

בצל ההאשמות בית-החולים הדסה וההדלפות על הראיות לכאורה כנגד האם, על היותה "מרעיבה את בנה", אנו חושפים מסמכים רפואיים סודיים, המטילים צל כבד על טענותיו של בית-החולים.

המדובר במסמך רפואי בן ארבעה עמודים שהגיע לידי 'כיכר השבת', ובו מדווחים רופאי מחלקת ההמטואונקולוגיה, ד"ר פרנק שלומציון וד"ר פריד איריס במסגרת 'סיכום מחלה', כי הוכנס לילד צינור הזנה מרכזי, "עם הפסקת כלכלה מוחלטת דרך הפה, כיוון שכל ניסיון שכזה, גרר הקאות ואי שקט".

הדיווח הזה, יש לציין, אינו לאחר היכרות קצרה ובלתי מספקת עם המטופל. מדובר במסמך סיכום שנכתב לאחר שהילד כבר מאושפז במחלקה במשך שלושה חודשים תמימים. רק אחרי תקופת טיפול משמעותית שכזו קבעו רופאי הדסה את אבחנתם. במסמך הרפואי קובעים זאת הרופאים עצמם, לא בשם האמא, כי כלכלה דרך הפה של הילד, אינה אפשרית וע"כ החליטו להפסיקה לחלוטין.

גורם בכיר המלווה את המקרה, אומר הערב ל'כיכר השבת': "כשהמשפחה טענה כי הפסקת ההאכלה נעשתה על פי הוראות הרופאים, היא הותקפה יחד עם הציבור החרדי כולו. כעת מתברר כי אכן הפסקת האכלת הילד, נעשתה על פי הוראת הרופאים ולא מיוזמת האם או גורם אחר במשפחה, כך שאם ישנה אשמה כלשהיא בעניין הזה, יש להפנות אותה כלפי בית החולים, שהרי הוא זה שהורה על הפסקת ההזנה".

אז מה גורם לבית-החולים לטעון כי דווקא האם היא זו שהרעיבה את בנה? לטענת המשפחה מדובר בלא פחות מ"מסע נקמה של צוות המחלקה, על כך שהמשפחה הביעה אי אמון בטיפול השגוי שניתן לבנה".

למותר לציין, כי בית-החולים הדסה, דוחה מכל וכל את ההאשמות. ד"ר יאיר בירנבאום המשנה למנכ"ל הדסה אומר הערב ל'כיכר השבת': "הדברים שנכתבו במסמך המדובר הינם על סמך דברי האם שדיווחה על הקאות לאחר כל ההאכלה. אי השקט שצוין אינו קשור דווקא לאוכל ויכול להיגרם גם כתוצאה מהבדיקות הרבות אותן עבר הילד".

"העובדה היא"' מוסיף ד"ר בירינבאום, "כי הילד אוכל כעת באופן תקין, ללא כל הזנה נוספת דרך צינור כלשהוא. השיפור הדרמטי במצבו מאשר פעם נוספת את העובדה שאין לילד כל בעיה לאכול באופן רגיל".

האם הילד אכן ישוחרר בימים הקרובים? "ביום חמישי בבוקר אנו נציג את עמדתנו בבית-המשפט לגבי סוגיית המשך אשפוזו. אולם אין ספק, כי אילו היה מדובר במקרה סטנדרטי, היה הילד משוחרר ורק נדרש להתייצב לביקורת פעמיים בשבוע".

המסמך המסעיר שהגיע לידי 'כיכר השבת'. פרטים אישיים - טושטשו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר