"הנערים שלנו"

צעירים חרדים פותחים את הלב ומדברים על הכל; צפו בפרומו

נושרים או מתמודדים? נוער בסיכון או בסיכוי? לא משנה איך תגדירו אותם, לראשונה, צעירים חרדים מתיישבים מול מצלמת 'כיכר השבת', פותחים את הלב ומדברים על הכל; זה הזמן לפתוח אוזן ולהקשיב להם • צפו בפרומו (חרדים)

אלי דן | כיכר השבת |
הנערים והנערות שלנו (צילום ועריכה: ישראל כהן)

משבר הקורונה הציף לתודעה הציבורית, שוב, את תופעת "הנושרים", על שלל הגדרותיה וכינוייה: "נוער נושר", "נוער חרדי מנותק", "נוער שוליים", "נוער מתמודד", "נערי רחוב", "שבאבניקים" ועוד ועוד.

כאן, ב'כיכר השבת', חשפנו את הנתונים המדווחים על מספרים דרמטיים של אחוזי הנשירה שהביא אתו המשבר וערכנו ראיונות עם מיטב אנשי החינוך על דרכי הטיפול והעזרה.

כמונו, גם אתם יודעים היטב, שהתופעה לא החלה בעקבות משבר הקורונה, ואלפי נפשות של צעירים וצעירות, שלא נספרות בדרך כלל, חשות כי הופקרו לגורלן.

טוב עשה ח"כ משה גפני, שהכה על חטא על כך, בפומבי - לאחר שיחת טלפון מאמא בוכיה, אך זהו צעד קטן, אל מול אלפי נשמות שתויגו בצורה שלילית, כמעט מבלי דרך חזרה.

זו הסיבה שבחרנו לצאת אל השטח לדבר איתם, ובסיוע הרב משה יצחק רושגולד, לנסות ולהביא את קולם של הנערים, ואת קולן המבויש קמעא של הנערות. הנחנו להם לספר בכנות על הטראומה שעברו, על חוסר ההבנה לנפשם, התחינות שלא נענו, ההרגשה שננטשו לטובת תדמית טובה יותר, של אחרים.

זהו תיעוד שכל נער מתמודד, כל הורה וכל מחנך - חייבים לראות, כדי ללמוד ובעיקר להפיק לקחים.

זה הסיפור שלהם, אבל זה בעיקר הסיפור שלנו...

"הנערים שלנו", בקרוב ב'כיכר השבת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר