האם הגענו לשיא?

התייקרות מוצרי הנייר הקפיצה את מחירי הספרים והעיתונים

"הסגרים וההגבלות בעקבות הקורונה גרמו לבעיות גדולות בשינוע מוצרי הנייר והביאו לביקושים גבוהים" אומר דוד גלפרין בעלים 'גיל גרופ' המפעילה את חטיבת 'גיל פרינט' המתמחה בהפקות דפוס למגזר החרדי • "האי ודאות בענף תימשך לכן כדאי להקדים ולבצע הפקות דפוס לפני עליית מחירים נוספת" (קורונה)

"המניע העיקרי לטלטלה בתחום מחירי הנייר היא מגפת הקורונה", אומר דוד גלפרין בעלים 'גיל גרופ' (צילום: יח"צ)

כל רוכשי הספרים ומוצרי הדפוס הרגישו היטב את ההתייקרות המשמעותית בשנה האחרונה. לא מדובר בעליה מינורית של המחירים אלא כזו שמסתכמת ב-15% ויותר. עבור הציבור החרדי הנחשב צרכן גדול של הדפוס ומוצריו זו עליה משמעותית המשפיעה ישירות על הכיס. ניסינו להבין מנין נובעות עליות המחירים החדות והאם הגענו לפסגת עלית המחירים או שלפנינו עליות נוספות.

"המניע העיקרי לטלטלה בתחום מחירי הנייר היא מגפת הקורונה", אומר דוד גלפרין בעלים 'גיל גרופ' המפעילה את חטיבת 'גיל פרינט' המתמחה בהפקות דפוס למגזר החרדי, "הסגרים וההגבלות במדינות השונות גרמו לבעיות גדולות בשילוח חומרי הגלם באופן כללי, ובמיוחד במוצרי הנייר שמגיעים ממדינות המזרח, שם קיימות ההגבלות הכי קשות. בשל כך נוצרו ביקושים גבוהים לנייר באירופה וכידוע ישראל איננה נמצאת בסדר העדיפות הראשון". לדבריו, "אי הוודאות בתחום הזה מחדד את המחסור ומעלה את מחירי הנייר".

כאמור, לא מדובר בעליה מינורית אלא משמעותית שנעה בין 15% ל-20%. "לדוגמה, גיליון נייר שהייתי רוכש לפני הקורונה ב-90 אגורות, עולה היום 1.40" אומר שטראוס, "זו עליה שהיצרנים לא יכולים לספוג ובסופו של דבר זה מגולגל אל הצרכן".

חטיבת גיל פרינט מבית 'גיל גרופ' עוסקת בהפקות דפוס בכמויות גדולות, אספקת מוצרי דפוס שוטפים לארגונים ועסקים, ונותנת מענה לצרכי דפוס למו”לים של עיתונים, ירחונים ומגזינים בתחומים שונים, משרדי פרסום, רשתות שיווק, עמותות וחברות. "אנחנו מרגישים היטב את השינויים", אומרת שושי יפה מנכ"לית 'גיל גרופ, "הציבור החרדי צורך דפוס הרבה יותר מהציבור הכללי. בגלל שהוא חשוף פחות למדיה הדיגיטלית, הוא משתמש יותר בעיתונים, מודעות רחוב, פלאיירים, תלי-דלת ועוד, זאת לצד ספרי לימוד וקריאה רבים. לכן אנחנו מתמודדים עם לקוחות שלא מבינים את העליות הגבוהות".

בשנה וחצי האחרונות עלו מחירי הנייר בעשרות אחוזים במצטבר. האם הגענו לתקרת העליות? כנראה שלא. "התבשרנו השבוע על הווריאנט הדרום אפריקאי החדש שמחזיר אותנו שוב לימי ההגבלות הקשות וסגירת הגבולות, לכן אי הודאות בענף תמשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה", אומרת יפה וממליצה, "מי שנמצא לפני הפקות דפוס או הוצאת ספרים כדאי שיקדים לעשות זאת, או שיערוך הזמנה מראש כדי לחסוך את עליות המחירים הבאות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר