מאוחדת מציגה:

החוברת המפורטת ביותר לתרופות כשרות לפסח והלכות וקיום מצוות החג במצבי חולי שונים

כמידי שנה הפיקה מאוחדת חוברת מפורטת עם רשימת התרופות הכשרות לפסח, בשיתוף ועד הכשרות של בד"צ העדה החרדית • לחוברת מצורפות ההלכות הנוגעות לקיום מצוות החג במצבי חולי שונים, שנערכו ע"י הרה"ג רבי אשר לנדאו ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של קופ"ח מאוחדת, והיו לעיני מרנן ורבנן נשיאי "מוקד ה.ר.ב. - הגאון הגדול רבי שמעון בעדני והגאון הגדול רבי משה שאול קליין , אשר סמכו את ידיהם על כל הנכתב הלכה למעשה • סמנכ"ל חטיבת לקוחות במאוחדת עמוס מאור: "מאוחדת הקופה המובילה במגזר החרדי דוגלת במצוינות בכל תחום בו היא פועלת. החיבור לבד"צ העדה החרדית ולמוקד ה.ר.ב נובע מתוך הרצון להעניק לפונה את המידע המוסמך ביותר בשילוב רפואה והלכה, בוודאי בנשוא כה חשוב אשר מצריך זהירות מירבית כמו כשרות תרופות לפסח" (כשרות פסח)

שער החוברת העדכנית שהוציאה קופ"ח מאוחדת (צילום: יח"צ)

כבכל שנה, גם לקראת פסח תשפ"ב, הפיקה מאוחדת חוברת מפורטת עם רשימת התרופות הכשרות לפסח, בשיתוף ועד הכשרות של בד"צ העדה החרדית.

בחוברת ניתן למצוא גם הלכות רבות הנוגעות לקיום מצוות החג במצבי חולי שונים כדוגמת אכילת מצה לרגישים לגלוטן, אכילת מצות מעמילן חיטה ללא גלוטן, אכילת מצות משיבולת שועל, מי שלעיסת מצה קשה עליו, חולה המתקשה לשתות ארבע כוסות, שתיית ארבע כוסות לחולים סכרתיים, חולה שעבר ניתוח בריאטרי כדוגמת קיצור קיבה או שרוול וכן שאלות הלכתיות נוספות.

ההלכות בעלון המיוחד נערכו ע"י הרה"ג רבי אשר לנדאו שליט"א ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של קופ"ח מאוחדת, והיו לעיני מרנן ורבנן נשיאי "מוקד ה.ר.ב. - מענה הלכתי רפואי בינלאומי" - הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א והגאון הגדול רבי משה שאול קליין שליט"א, אשר סמכו את ידיהם על כל הנכתב הלכה למעשה.

רבני מוקד ה.ר.ב ציינו כי "בעצה אחת עם מרנן ורבנן שליט"א הננו להודות ולברך את קופת חולים מאוחדת אשר השכילה להבין את הצורך החיוני בחיבור ושיתוף הפעולה בין תחומי ההלכה והרפואה למען ציבור שומרי התורה והמצוות. הנהלת הקופה בהובלת מנהל המגזר החרדי הרב משה ברים עומדים לימיננו, יוזמים ותומכים בנושאים רבים הקשורים לרפואה והלכה, כמו חוברת מיוחדת זו המצטרפת לקודמותיה בהלכות רפואה, ובמיוחד בתגבור מיוחד של מוקד ה.ר.ב. לקראת החגים והתעניות. מוקד אליו מנותבות אלפי שיחות של יהודים החפצים לקבל מענה מדויק ומוסמך על פי ההלכה".

כידוע, חומרי הגלם של תרופות רבות עלולות להכיל חמץ, ואשר על כן עורכת מאוחדת מידי שנה בשיתוף עם בד"צ העדה החרדית, רשימה מפורטת של התרופות שאין בהן חשש חמץ ועל כן מותרות לשימוש ללא פקפוק.

חוברת זו כבר הפכה מזה שנים רבות לחוברת המהימנה ביותר אשר נמצאת על שולחנם של גדולי מורי ההוראה בכל רחבי הארץ ובבתיהם של רבבות עמך בית ישראל, המבקשים לדעת האם התרופה אותה הם נוטלים, אכן כשרה לפסח ללא חשש חמץ.

את החוברת ניתן יהיה להשיג במרפאות מאוחדת בכל הריכוזים החרדים וכן ניתן לקבל את החוברת בגירסה דיגיטלית.

בנוסף, כמידי שנה, נערכים במאוחדת להפעלת מוקד ארצי וקו פתוח לבירור כשרות התרופות המאושרות לשימוש בפסח. הקו יפעל במשרדי מוקד ה.ר.ב. בהשתתפות רבני ועד הכשרות ובהשתתפותם של רופאים ומומחים, אשר יענו לשאלות הפונים.

סמנכ"ל חטיבת לקוחות במאוחדת עמוס מאור: "מאוחדת הקופה המובילה במגזר החרדי דוגלת במצוינות בכל תחום בו היא פועלת. החיבור לבד"צ העדה החרדית ולמוקד ה.ר.ב נובע מתוך הרצון להעניק לפונה את המידע המוסמך ביותר בשילוב רפואה והלכה, בוודאי בנשוא כה חשוב אשר מצריך זהירות מירבית כמו כשרות תרופות לפסח. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם בד"צ העדה החרדית ועם מוקד ה.ר.ב ועל הזכות שניתנה לנו לפרסם את רשימת התרופות המותרות לשימוש בפסח, לאחר שהרבנים החשובים עברו על כל הרשימה ובדקו כל אחת מהתרופות שאין בה כל חשש חמץ".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר