"שתי טיפות"

מאוחדת מרחיבה את מבצע החיסונים להשלמת חיסוני פוליו

מבצע החיסונים נועד עבור אלו שלא קיבלו את חיסוני השגרה בגיל הרך וכן עבור אלו שנולדו בין השנים 2005-2013 וקיבלו את חיסוני השגרה, אך חסרה להם מנת חיסון חי מוחלש שניתנת באמצעות 2 טיפות בפה • ד"ר רוני פרבר, מנהל מחלקת בריאות הציבור באגף הסיעוד של מאוחדת: "החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה" (חדשות הבריאות)

החיסון הוא האמצעי היחיד הבלעדי והיעיל ביותר למניעת המחלה (צילום: פלאש 90)

בעקבות ההתפרצות המחודשת של מגפת הפוליו בישראל ומספר מקרי הידבקות בנגיף הפוליו בקרב ילדים, ובהמשך להחלטת משרד הבריאות, הרחיבה מאוחדת את מבצע חיסוני הפוליו לכל הארץ, במטרה להגיע למוגנות מלאה של האוכלוסייה. מבצע החיסונים נועד עבור אלו שלא קיבלו את חיסוני השגרה בגיל הרך וכן עבור אלו שנולדו בין השנים 2005-2013 וקיבלו את חיסוני השגרה, אך חסרה להם מנת חיסון שניתנת באמצעות 2 טיפות בפה.

במאוחדת מבהירים מאחר והמגיפה מוגרה לחלוטין באמצע שנות ה 90 וע"כ הוחלט במשרד הבריאות שאין יותר צורך לחסן ילדים כחלק מחיסוני השגרה בחיסון חי מוחלש לפיכך, בין השנים 2005-2013 לא ניתן חיסון חי מוחלש (שניתן ב 2 טיפות) כחלק מחיסוני השגרה .עם זאת, לאחר התפרצות מחודשת של הפוליו ב2013 משרד הבריאות יצא במבצע חיסון בטיפות עבור שנתונים שלא קיבלו חיסון חי מוחלש אבל רק מנה אחת, לכן ילדים שנולדו בין השנים הללו צריכים להשלים מנה אחת של חיסון חי מוחלש גם את התחסנו במבצע של 2013. משנת 2014 הוחלט להחזיר את החיסון החי מוחלש הנתין בטיפות ולתת אותו כחלק מחיסוני השגרה, אך

מומחי מאוחדת יצאו בשבועות האחרונים בקמפיין הסברתי שנועד להסביר להורים ולילדים את החשיבות הקריטית בקבלת החיסון, בראשם מניעה של שיתוק ילדים וחזרתו של נגיף שכבר מוגר לחלוטין מהארץ.

החיסון הוא האמצעי היחיד הבלעדי והיעיל ביותר למניעת המחלה.

חשוב להדגיש כי ילדים שנולדו בין השנים 2005 ל-2013 לא נדרשו לחיסון בזמנו ולכן הם עדיין יכולים לשאת את הנגיף ולהדביק אחרים. ולכן חיסון חי מוחלש "שתי טיפות" (OPV) יינתן רק למי שקיבל חיסון בזריקה (IPV).

באשאר לחששות של הורים רבים מפני החיסון, מדגישים מומחי מאוחדת, שמאחר והחיסון קיים עשרות שנים, והוא ניתן לעשרות מיליוני ילדים בכל העולם במשך עשרות שנים, הוא יעיל ובטוח, והביא למיגור הפוליו במקומות בהן התפרצה המחלה בשנות החמישים.

יודגש כי כל מי שאינו מחוסן, תינוקות שטרם הספיקו להתחסן, אנשים שהתחסנו בעבר ויתכן כי החיסון נחלש, כמו גם אנשים בעלי דיכוי חיסוני בשל הרקע הרפואי שלהם, נמצאים בקבוצת סיכון להידבק.

מאוחדת ערוכה לחסן את מבוטחיה בכל טיפות החלב ובמרפאות בפריסה ארצית. בטיפות החלב ניתן להתחסן עד גיל 6, ובמרפאות בגילאים 7-17. בכל שאלה ניתן לפנות למוקד מאוחדת 3833* או להתייעץ עם אחות טיפת חלב או אחות המרפאה.

ד"ר רוני פרבר, מנהל מחלקת בריאות הציבור באגף הסיעוד של מאוחדת מציין כי רוב הנדבקים (90-95%) אינם מפתחים כל סימני מחלה או מפתחים סימנים קלים לא ספציפיים כגון חום, חולשה, חוסר תאבון וכאב גרון. כ-4-8% מהנדבקים מפתחים דלקת קרום המוח;‏ המחלה נמשכת כ- 2-5 ימים וחולפת. -1% מהנדבקים מפתחים את הצורה המדאיגה ביותר: מחלה שיתוקית.

השיתוק מופיע בשכיחות גבוהה יותר בגפיים התחתונות ויכול להיות מלווה בכאבי שרירים חזקים. כמו כן ייתכן שיתוק של שרירי הנשימה וצורך בהנשמה (דבר שהוביל בשנות החמישים למונח "ריאות ברזל" לאנשים שנפגעו באופן הזה מהנגיף ונדרשו להנשמה כרונית).

לדברי ד"ר פרבר "אין טיפול לפוליו, אך ניתן להתגונן מפניו בצורה קלה ופשוטה ע"י קבלת חיסון. החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה. החיסון קיים משנות ה 50, הוא יעיל ובטוח, והביא למיגור הפוליו במקומות בהן יש הקפדה על כיסוי חיסוני גבוה יחסית. שילוב שני החיסונים חשוב בכדי למגר את המחלה ולהגן גם על האדם עצמו וגם על סביבתו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר