יהודיה עם ערבי? תשאירו אותה בכפר

מעולם לא השתכנעתי שמה שעומד מאחורי כל המבצעים הנועזים זה הצלת נפשות. הילדים הללו קרוב לוודאי לא ילמדו בפוניבז´ (דעה)

הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת |
חילוץ מכפר ערבי. צילום: פלאש 90

לפעמים כדאי לעצור שניה, ולנסות לחשוב שוב אם דברים שנראים - במחשבה ראשונה - כל כך פשוטים, הם באמת כאלו. אני מדבר על הצלת/חטיפת בנות ישראל שהלכו, מיוזמתן ומבחירה אישית, התידדו להן עם צעירים ערבים, ועברו לגור ביחד. לפעמים גם התחתנו.

למה יש כאלו שחושבים שצריך להציל אותן, אני יודע. אבל שום נימוק עוד לא הצליח לשכנע אותי. ומעבר לכך, מעולם לא השתכנעתי שמה שעומד מאחורי כל המבצעים הנועזים זה הצלת נפשות. תחושת בטן מקננת בי, שהחטיפות האלו - ברובן - לא באו אלא לתת לחוטפים תחושת "אני מהקומנדו".

מה רע שאותה אחת תתחתן עם ערבי? הרי זה לא בחורה כשרה ממרכז בני ברק, שאם רק נחזיר אותה הביתה מיד תתנהג כיאות. לא ולא. הבחורות הללו לא שומרות מצוות כלל וכלל, לצערנו. וכמו חילולי השבת שלהם, והמאכלות האסורות, שאנו רואים ובוכים ואין לאל ידינו להושיע, כך גם החתונה עם הערבי, ושאר האיסורים שבכפר.

אז מה? להציל את הילדים, אם וכאשר יהיו, כי הם הרי יהודים? הצחקתם אותי. לקיים מצוות הם בין כה וכה לא יקיימו. אם תוציאו אותה מהכפר, הילדים הללו קרוב לוודאי לא ילמדו בפוניבז´. ממש לא. הם יהיו חילונים, כמו כל חילוני בארץ, ואולי אפילו מהגרועים שבהם, כך לפי הרקע שממנו הם באים. אז לא עדיף שישארו בכפר ולא ידעו בכלל שהם יהודים?

להציל אותה ממוות? זו סתם גזענות. לא כל ערבי הוא רוצח. יש ערבים טובים בעולם. תתפלאו. אם כל בחורה שהיתה מתחתנת עם ערבי היתה מתה, הכביש המוביל למשולש היה כולו נחל דם. נחל איתן.

ובכלל, אם נוציא אותן מהכפר, אנחנו רק מביאים את הצרות אלינו הביתה. אותן בחורות, מהדיוטא התחתונה, בדרך כלל יביאו אלינו רק צרות ופשע. ולפעמים הן בכלל לא רוצות לחזור, וטוב להם אצל הערבי.

אז תעשו טובה, אתם ביד לאחים, ותשאירו את הבחורות הללו בכפר, תאכל כל אחת את מה שבישלה לעצמה, ולא תאביס אותנו במרורים. ובפרט, שלפעמים זה מסוכן. לפעמים זה עלול לעלות ביוקר. יותר ממה שאנו מוכנים לשלם.

המאמר מביע את דעתו של הכותב בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר