26 ד' לקח לשוטר הדורס להזמין אמבולנס

26 דקות שכב רוכב אופנוע שנפגע מניידת עד שהואילו השוטרים להזמין אמבולנס. מצבו קשה. בלעדי: המסמכים הרפואיים המלאים

חנוך לס ויעקב לביא | כיכר השבת |
אילוסטרציה: פלאש 90

זהו סיפור על פגיעה - כמעט בכוונה תחילה, הפקרת פצוע במצב קשה, ואילולא היה הפוגע שוטר שנהג בניידת משטרה, היה יושב כעת במעצר על מעשיו.

וזהו סיפור המעשה: ליל שישי האחרון בשכונת רמות, בחור על אופנוע נוסע ברחובות השכונה, השעה 4:00 לפנות בוקר, כשלפתע מתחילה ניידת משטרה לדלוק אחר האופנוע. מסיבה שאינה ברורה, מתחמק רוכב האופנוע מהניידת, או משום שחשש מדו"ח, או מסיבה עלומה אחרת.

האופנוע ממשיך בנסיעתו, כשלפתע מגיחה מולו ניידת המשטרה כשהיא נוסעת בכיוון הנגדי, ופוגעת חזיתית ברוכב האופנוע, למרות חריקת הבלמים הארוכה של הניידת, ארוכה אך מאוחרת מדי.

הרוכב מתמוטט במקום כשהוא פצוע קשה, השעה 4:15 לפנות בוקר. רחובות השכונה ריקים ואין מי שיזמין אמבולנס לפצוע, מלבד השוטרים הפוגעים עצמם, אלא שהם עסוקים אולי בדברים אחרים, "העלמת ראיות" אומרים בני המשפחה.

26 דקות חולפות, הפצוע מוטל מדמם על הכביש, ואז סוף סוף נזכרים השוטרים להזמין אמבולנס. על פי רישומי מד"א, התקבלה הקריאה במוקד בשעה 4:41. עוד 6 דקות חולפות עד שמגיע למקום אמבולנס הנט"ן. ס"ה 32 דקות היה מוטל הפצוע על הכביש, עד לרגע בו זכה לטיפול רפואי.

צוות הנט"ן שמגיע למקום, מאבחן במהירות את חומרת מצבו, מעלה אותו בזריזות על האמבולנס, כשאת הטיפול החיוני עושים הרופא והפרמדיק בדרך, ומבהילים אותו לחדר הטראומה בבית החולים הדסה.

מאז מאושפז הבחור, בן לאחת המשפחות החרדיות ברמות ד', במצב קשה ביותר במחלקת טיפול נמרץ כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה. לדברי המשפחה, טוענים הרופאים, כי עשרות הדקות בהן שכב ללא עזרה רפואית, ללא חמצן, הן אלו שהובילו למצבו הרפואי החמור. אילולא היה מופקר על ידי השוטרים שפגעו בו, מאשימים בני המשפחה, לא היה מצבו הרפואי חמור כל כך.

לדברי המשפחה, דיווחו תחילה השוטרים על "החלקה" של האופנוע, תוך שהם מנסים להעלים ראיות ולהזיז ממקומה את הניידת הפוגעת, מה שסוכל על ידי בוחן התנועה.

בהמשך טענה המשטרה כי הניידת עמדה על מקומה כשהיא עושה 'מחסום', אולם לדברי המשפחה הייתה הניידת בנסיעה כנגד כיון התנועה, יעידו על כך סימני הבלימה הארוכים שהותירו אלו על הכביש.

בני המשפחה שפנו למשטרה בבקשת הסבר, טוענים כי נאמר להם ש"השוטר הושעה", אולם אין להם כל סימוכין לכך. מעבר לכך, מאשימה המשפחה, המשטרה אינה משתפת פעולה עימם, לא יצרה קשר ולא הסבירה מה אירע.

פנינו לדובר מחוז ירושלים במשטרה שמוליק בן רובי בבקשת תגובה, לכשתתקבל תגובתו היא תפורסם במלואה.

הציבור מתבקש להתפלל לרפואת שמואל חיים בן מרים לרפו"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר