סערה בלב ים

סכנה: החופים הנפרדים הפכו יעד לצילומי פריצות

נשים חרדיות שביקשו לרחוץ בצניעות בחופי הים הנפרדים בת"א והרצליה, הפכו מטרה למציצנותם החולנית של צמד צלמים מסוכנות ´איי פי´, שתחת מסווה ´אומנות´, החליטו להפר את צניעותן ופרטיותן ולצלמם ללא ידיעתן ובניגוד לרצונן. הרבנים: למנוע כניסת גורמים אפלים לחופים הנפרדים (חרדים)

דורית לביא | כיכר השבת |
אילוסטרציה: פלאש 90

אם היה מדובר בציבור אחר, היה העניין הזה מגיע מהר מאוד לטיפול גורמי אכיפת החוק, כאשר אלו החודרים למתחם מוגדר ומגודר של נשים חרדיות המעוניינות בצניעות, ומצלמים אותן בניגוד לרצונן, היו מוצאים עצמם מאחורי סורג ובריח, ואולי אף נשלחים לטיפול גמילה הולם למחלתם.

אלא שכאן כידוע, עסקינן בחרדים, אזרחים סוג ד'. נשים חרדיות שביקשו לרחוץ בצניעות בחוף הים הנפרדים בת"א והרצליה, הפכו מטרה למציצנותם החולנית של צמד צלמים מסוכנות 'איי פי', שתחת מסווה 'אומנות', החליטו להפר את צניעותן ופרטיותן ולצלמם ללא ידיעתן ובניגוד לרצונן.

התמונות הללו, שבוצעו כאמור על ידי טארה טודרס-וויטהיל ואריאל שליט, שני צלמי סוכנות הידיעות איי-פי, עובדו לפרויקט מצולם הנושא את השם "הקיץ של המגזר החרדי בישראל". הפרויקט מציג מאות צילומים בתמונות וקבצי וידאו, בהם נראות נשים חרדיות בחופי הים הנפרדים של הציבור החרדי.

הגדיל לעשות היום העיתון "ידיעות אחרונות", כשפרסם מקבץ תמונות מהפרויקט, בהן נראות הנשים החרדיות בבגדי ים, באזור חוף הים הנפרד בהרצלייה, תוך מתן לגיטימציה לחולניות ולחוצפה, והכל, איך לא – בשם האמנות.

'ידיעות' אמנם דאג לטשטש לפחות את פני הנשים, אך גם כך מדובר בפגיעה של ממש בצנעת הפרט של ציבור שהצנעה היא מהות חייהם.

מבחינת הציבור החרדי, המשמעות הינה אחת: חופי הים הנפרדים הפכו ממקום מוגן וצנוע, למטרה חופשית עבור כל זב וצרוע. צילום תמונות נשים חרדיות בחופי הים מהווה פגיעה קשה בצניעות, ופרסום תמונות אלו על גבי 'העיתון של המדינה' נותן לגיטימציה למעשים מכוערים אלו.

חוף ים שמתהדר בשם נפרד וכשר אינו יכול להרשות לעצמו תופעה מגונה זו. הורה לילדים גם אינו יכול לשלוח את בני ביתו בידיעה שבחוף הים קיימים צלמים ואנשי תקשורת ה"אורבים" להם במצלמות נסתרות.

הפרשה הזו תעורר מן הסתם הדים בשעות הקרובות. אנחנו ב"כיכר השבת" מבטיחים לעקוב ולדווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר