הגרי"ש אלישיב לא שולל משלוח SMS

פרשת חסימת קו הציבור מסתעפת. חבר וועדת הרבנים הגר"צ פרידמן הוציא מכתב חריף, ובו כותב: "הגרי"ש אינו שולל הודעות כתובות"

ישראל אהרון | כיכר השבת |
הרב אלישיב על רקע המכתב. (אליהו קובין)

"שמעתי כמה פעמים ממרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב, שהמשימה שהוטלה על חברי הועדה לענייני תקשורת הינה אחת ויחידה: לדאוג לכך שהפרסומות יהיו נקיות מענייני כיעור וניבול פה וכיוצא באלו, וזה הכל!!!" כותב חבר וועדת הרבנים לענייני תקשורת הגאון ר´ צבי פרידמן שליט"א במכתב חריף, אותו אנו חושפים כאן לראשונה, למזכיר וועדת הרבנים לענייני תקשורת - הרב חיים לנג, ומוסיף: "מלבד עניינים אלו – הכל יכול להיות משודר".

ברקע הדברים עומדת פרשת חסימתם של קווי בזק בקומה הכשרה לחיוג ל"קו הציבור", חסימה שנעשתה על רקע טענותיהם של גורמים בוועדה, כי ´קו הציבור´ שידר בנושאים האסורים על ידי הרבנים, כאלו העוסקים בסיקור מריבות לשון הרע ורכילות.

אלא שמנגד, שכפי שהבאנו הבוקר, טוענים אנשי קו הציבור, כי החסימה נעשתה ממניעים אחרים לחלוטין. מניעים הנוגעים דווקא לסכסוך אחר, כזה שאינו קשור במאומה לענייני תקשורת, אלא דווקא לסכסוכים בישיבה מסוימת העומדת ברומה של גבעה, וכל זאת בשל "שיוכו" לכאורה של אחד השדרנים, לצד השני, זה שאינו אהוד על עסקני הוועדה.

מקורבי הוועדה - למותר לציין, מכחישים נמרצות וטוענים כי הקו לא עמד בתנאים כפי שהתחייב עליהם, שידר ענייני רכילות ולשון הרע, וכי החסימה נעשתה לבסוף רק אחרי אינספור אזהרות.

הויכוח גלש אמש מן העסקנים, אל בין הרבנים הנאספים בחדר הדיונים של הוועדה. בישיבת הרבנים שנערכה אמש, התנגדו נמרצות חלק מחברי הוועדה לעניין החסימה ומחו על התערבות היתר. כעת מגיע מכתבו של הגר"צ פרידמן החושף לראשונה את דעתו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, זו המגדירה בפירוש את תחומי הסמכות של הוועדה אך ורק לענייני כיעור וניבול פה, שוללת מכל וכל את התערבות היתר של הוועדה בנושאי הסיקור השוטפים, ואף מתירה שימוש בהודעות כתובות (SMS) העומדות בקריטריונים הנ"ל.

כפי הנראה, הסערה רק בראשיתה. לדברי גורמים המעורים בפרשה "פרטים רבים בעניין עדיין לא התפרסמו", צעדים חריפים נוספים בפתח, ובימים הקרובים נדע האם אכן עומדת וועדת הרבנים בפני פילוג ופרישה ממנה של רבנים הסרים למרותו למרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב.

את תגובתה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת לא הצלחנו להשיג – למרות מאמצנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר