חרדי טבע באשקלון; אזהרות לרוחצים

עונת הרחצה לשנת תשס"ט החלה, וכבר קיפחו שני בני אדם את חייהם אתמול, בהם חרדי אחד. ´כיכר השבת´ מרענן את הנחיות במקרה טביעה

חוף ים. צילום: פלאש 90

עונת הרחצה לשנת תשס"ט הוכרזה לא מזמן, וכבר שני בני אדם קיפחו אתמול (יום ג´) בערב את חייהם. במקרה הראשון גבר טבע למוות ובנו בן ה-11 נפגע באורח קל-בינוני בחוף הדתי הנפרד באשקלון.

צוות אט"ן מד"א מרחב לכיש בראשותו של הפראמדיק ז´ילבר ממן, נלחם זמן ממושך על חיי האב, אולם מותו נקבע בבית החולים.

מדובר בחרדי, אב לארבעה ילדים, שהגיע לשחות עם בנו בים. הוא השאיר את שלושת ילדיו האחרים על החוף ונכנס עם בנו בן ה-11 אל המים ונסחף, כנראה כתוצאה ממערבולת.

מרישומי מד"א עולה, כי בעונת הרחצה הקודמת נרשמה עליה במקרי הטביעה כשבשנת 2008 אירעו 44 מקרי טביעה – לעומת 34 מקרי טביעה בעונת הרחצה בשנת 2007.

טביעות בים ובבריכות הן אירועים שכיחים מאוד, מטבע הדברים בחודשי הקיץ, וחלקן מסתיים במוות. במדינת ישראל נפטרים בכל שנה מטביעה בממוצע כ-50 אנשים, מחציתם תינוקות עד גיל 14. טביעה מדורגת במקום השני בסיבות המוות מתאונות בית ופנאי בקרב גברים, ובמקום השלישי בקרב נשים.

רבים ממקרי הטביעה מתרחשים בגלל זלזול, אי-ציות להוראות והסתכנות מיותרת כגון כניסה לים סוער, שחייה בחוף לא מוכרז כשאין מציל, שחייה תחת השפעת אלכוהול וסמים וקפיצות-ראש למים רדודים, בבריכה ובים. מקרי טביעה בקרב ילדים מתרחשים בגלל אי-השגחת ההורים.

להלן הנחיות מד"א במקרי טביעה: הזעק מיד את מד"א – טל´ 101 אין להיכנס לים אם אינך מיומן לכך. אתה עלול להיות הקורבן הבא. מיד בהוצאת הנפגע מהמים יש לוודא סימני חיים, כלומר מצב ההכרה, מצב נתיב האוויר, נשימה ודופק. אם הנפגע מחוסר הכרה ואין לו נשימה ודופק, יש להתחיל בפעולת החייאת לב-ריאות, כמקובל במצבים אלה. אל תנסה להוציא מים מהריאות או מהבטן. אתה עלול להחמיר את המצב ולגרום לכניסת תוכן הקיבה לריאות. המשך בפעולת ההחייאה עד להגעת צוותי מד"א המקצועיים שימשיכו את הטיפול בנפגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר