הרב עמיהוד סלומוןרב קהילת "כנסת ישראל" פתח תקווה, ראש בתי מדרש בעיר ועורך העלון השבועי "בטוב טעם"
Amiuds@gmail.com | ה' באב תשעז סיפורי החורבן גורמים תסכול ונדמים כמו "סיפור קפקאי", על שם הסופר היהודי קפקא שסיפוריו התאפיינו באבסורד, האם בשביל "זוטות" כאלה הוכרח לבוא הרס והרג המוני? (ט' באב) | | | כ"ב בסיון תשעז כלב הצטייר בעיני המרגלים כאחד משלהם, ומשום כך, לא הייתה לו סיבה לחשוש שיזיקו לו. בעקבות כך, הוא גם קבל את "רשות הדיבור", וכך חשף בפני כולם את דעתו האישית (יהדות) | | | י"ט באדר תשעז אם משה רואה בשמירה על הלוחות "נכס לאומי" לצורך ההצלה שלהם מן החטא שעשו, מדוע בכל זאת הוא שובר אותם בסופו של דבר ורק למרגלות ההר? (פרשת השבוע) | | | כ"א בשבט תשעז במהלך הדורות, "חכמים" רבים הכחישו את עובדת קיומו של האלוקים. הם התיימרו למצוא ראיות לכך שהעובדות המתוארות בתורה אינן נכונות. כיצד עלינו להתייחס לכך? (יהדות) | | | י"ד בשבט תשעז היהודים - במצוות האלוקים, ביצעו "תרגיל עוקץ ענק". הם גרמו למצריים לחשוב שהם יחזרו למצרים - תוך ימים ספורים, וכמו כן, ישיבו להם את כלי הכסף והזהב (פרשת השבוע) | | | ז' בשבט תשעז עם ישראל משועבד במצרים מאות שנים, מדוע דווקא עכשיו - אי אפשר לחכות עוד כמה רגעים - על מנת שיתארגנו כיאות, ולהמתין שהבצק יספיק לתפוח ולהחמיץ? (פרשת השבוע) | | | כ"ט בטבת תשעז הקב"ה מעיד, שהוא נטל מפרעה את היכולת לשלוט במעשיו, כאילו 'נכנס בו שד'. אם כן, הרי הוא תחת 'אִי-שְׁפִיּוּת זמנית', ומדוע הוא עתיד להיענש על כך?
(פרשת השבוע) | | | כ"ב בטבת תשעז יש מכנה משותף לאורך סיפור השעבוד והגאולה ממצרים, ובמילה אחת "מהפך!" פרט לעצם המַעֲבָר שבין שעבוד - לגאולה, גם הדרך לכך רצופה "הֲפִיכוֹת" (פרשת השבוע) | | | ט"ו בטבת תשעז אפליה אינה בהכרח מקלקלת, אדרבה, פעמים שהיא 'אַפְלָיָה מתקנת'. ברוב המקרים, חלוקה שווה - לא תשרת נכונה, דווקא חלוקה לפי הצורך והיכולת - היא זו ההוגנת (פרשת השבוע) | | | ח' בטבת תשעז אל לנו "להשליך" את האשמה על גיבורי הפרשה. חובה על כל אחד להפוך את הראי - כלפי עצמו, ולברר אם גם בו דבק שמץ פסול ביחסו לאחיו, ביחסו להוריו, ביחסו לזולת (פרשת השבוע) | |
|