לימוד קריאה לא חייב להיות קריעת ים סוף

יהודי מלומד, בן 72, מרצה באוניברסיטה ובעלים של חברת הייטק, מסתבך בתפילת ראש חודש כי מתקשה בקריאה. כן, זה אמיתי. למזלו, שליחים טובים המליצו לו ללכת למכון הקריאה ברנשטיין ששם פתרו לו את הבעיה (שיווקי)

מכון הקריאה ברנשטיין הוקם על ידי הרב אברהם ברנשטיין לפני 45 שנה, נצר למשפחת חשין שהוציאה לאור את ספר המסורת. (צילום: באדיבות המצלם)

שמעו סיפור: היה היה נער חסידי חמוד ומתוק, עם משפחה אוהבת וחברים בשפע. לכאורה, הכל בחייו זרם על מי מנוחות. אך אותו עלם חמודות הסתיר סוד אפל נורא: הוא לא ידע לקרוא. הסוד הזה ישב על כתפיו והפריע לו בלימודיו. בעקבות כך, מצבו הרוחני הידרדר עד כדי חילול שבת ואי הנחת תפילין. הוא סולק מהישיבה בה למד והגדיל לעשות כשבא למגיד השיעור שלו עם שקית ובתוכה שתי פאותיו אותן גזר.

הוריו היו מיואשים וכמעט שהרימו ידיים. עסקנים שנכנסו לתמונה שידלו אותם לשלוח את הבן למכון הקריאה "ברנשטיין - יד אריה" ללימוד שעה ביום. מהיכרות מעמיקה עם המקום, הם ידעו שבתוספת להקניית כישורי הקריאה, במקום מוענקים הרבה חום, אהבה וביטחון עצמי שיכולים לסייע להשיב את הילד למסלול.

כמובן שהלה הביע התנגדות נמרצת לשתף פעולה, אך דבר אחד שכנע אותו: הרצון לכתוב ולקרוא הודעות בסמארטפון שהיה לו. הוא נהג לשלוח הודעות קוליות בלבד וחבריו היו תוהים לפשר הדבר. הצוות במכון הקריאה ברנשטיין הבטיח להגשים לו את חלום הודעות הטקסט וכך היה: מבחור בן 22, עם רעמת שיער לראשו, מכנסי ג'ינס וחולצת טישירט אדומה, הוא גדל להיות אברך, איש משפחה ואב לילדים, הלובש ציצית באורך הברכיים ומקפיד באדיקות על הנחת תפילין.

(צילום: באדיבות המצלם)

חכו, זה לא הכל: יהודי אמריקאי מלומד, בן 72, מרצה באוניברסיטה, בעל חברת הייטק, הגיע לארץ לרגל בר המצווה של נכדו, שהסתייע בשירותי המכון. באמצע קריאת התורה, החל אותו סב למרר בבכי. הוא תהה כיצד יתכן שהוא ובנו בן ה-42 דיסלקטיים והדור השלישי, הנכד, קורא בשטף. באותו רגע גמלה בו החלטה לטפל בעצמו. הוא פנה לבעל המכון, הרב בנימין ברנשטיין ואמר לו: "אינני יודע כמה זמן נותר לי לחיות, אבל אני רוצה למות כיהודי ולהצליח ללמוד דף היומי ולדעת לקרוא את תפילת ראש חודש כמו שצריך". הוא עמל והשקיע כל יום מזמנו היקר והיום הוא קורא באופן מושלם, נטול טעויות.

(צילום: באדיבות המצלם)

מכון הקריאה ברנשטיין הוקם על ידי הרב אברהם ברנשטיין לפני 45 שנה, נצר למשפחת חשין שהוציאה לאור את ספר המסורת. הרב ברנשטיין היה מלמד בת"ת ובהפסקות, במקום לשבת בחדר המורים ולשוחח עם צוות המורים, לימד ילדים לקרוא. מעבר לכך, אחר הצהריים ילדים היו באים לביתו ללימוד קריאה וכתיבה, ללא מתן תשלום. לאט לאט החל לקבל פניות מהורים נואשים שילדיהם מתקשים בקריאה והמכון קרם עור וגידים והפך למה שהוא היום.

לימים הפך מכון ברנשטיין ל"מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה" על שם הרב אריה ברנשטיין, בנו של הרב אברהם ברנשטיין. הרב אריה ברנשטיין ז"ל עבד גם הוא במכון והפעילות בו מונצחת לעילוי נשמתו ונשמות בני משפחתו, אשר נספו בתאונת דרכים לפני כעשור.

במכון הקריאה ברנשטיין מתמחים בבעיות דיסלקציה וכן בבעיות שליפה ובשלל בעיות קריאה אחרות והוא מהווה את התחנה האחרונה גם לאנשים שהרימו ידיים ובטוחים שלעולם לא ידעו לקרוא.

המכון מטפל בשיטה ממוחשבת, על ידי ספרים וכן על ידי קלפים וכו' ולו סניפים בירושלים, בית שמש (גם לבנות), טבריה ובני ברק ומנוהל כיום על ידי הרב בנימין ברנשטיין, בנו של הרב אברהם ברנשטיין.

אם בנכם היקר מתקשה בקריאה, אל תהססו והתקשרו עוד היום ל: 02-677-2020 / 052-718-3551 / 052-760-4646

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר