אלף חילונים לא יצליחו לגייס אותי - דעה

חילונים יקרים, בתור אחד שנולד במגזר החרדי, גאה להיות חרדי, וגם עשה צבא, אני אומר לכם: חבל על האנרגיה שאתם משקיעים, לא תצליחו לגייס אותנו לעולם בכוח. במקום זה, תגידו תודה שיש לכם קבוצת חרדים ששומרת לכם על הגחלת, נותנת לכם לעשות כסף בשקט, ולנפנף בכל ועידה באו"ם ציטוטים מספר התנ"ך. (דעות)

 (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
המייבין | 08/05/201320
▾ דווח על תגובה זו  0 
יענקל | 08/05/201319
אם הצבא היה כל כך מעוניין בחרדים, הוא לא היה יורד לממשלה מהורידים עד שהפטורים היו מבוטלים. מה שהצבא רוצה הוא שבערך חצי מחייליו, ואפילו פחות - אלה ששירותם נדרש למעשה, ושגם מפסידים הרבה כסף מכך שהם אצלו במקום לעבוד באזרחות (בניגוד לחצי השני, שלא עושה כלום אבל גם פוטנציאל גדול אין לו) - לא יתמרמרו מכך שבזמן שהם משחיתים את זמנם במקום לעשות כסף בעבודה בשוק, אחרים פטורים מהעול הזה. זה שם המשחק. גם יאיר לפיד יודע שעליו לנופף בעוז בדגל "לגייס את החרדים", אבל במקרה שלו זה פשוט תירוץ לקצץ את כל התקציבים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסף | 08/05/201318
שרוצים להשכיח את התורה מכם?! באמת מאיפה?

לצורך העינין לא יפריע לשום חילוני אם תעבדו לפרנסתכם, 3-4 שעות ביום וב 20 שעות הנותרות תלמדו כל יום ולילה.

יותר מזה, לא יפריע לאף חילוני אם תתגיסו לצבא ולאחר אותם שנתיים או שלוש, תשקעו בלימודים בכל ימי חייכם.

ברור שלבחורי ישיבה יש את ההסדר שלהם, אבל זה שדבר קבוע בחוק לא אומר שאי אפשר לשנות אותו- ובדיוק על זה הויכוח.

בנוסף הסיפור עם נפוליאון מעניין, אבל מוסר ההשכל לא משרת את המטרה שלך, מוסר ההשכל לפי דבריך אומר שאתה לא יכול להבין אדם לפניי שאתה נמצא בנעליו... ובכן, הדבר נכון גם בכיוון ההפוך, אל תשפטו את החילונים/דתיים לאומים עד שאתם לא בנעליהם.

ולגבי הגיוס בכוח, מה הכוונה לא נצליח? בוא נגיד שיוחלט שמי שלא מתגייס באופן מיידי מפסיק לקבל קצבאות מהביטוח הלאומי, עדיין לא תתגייס? אין לי בעיה, נכון שבחור חילוני ללא האישורים המתאימים היה נכנס לכלא... אבל נסתפק בזה.

ואם אתה מדבר על ריחוק, הרי שאין ריחוק יותר גדול מהריחוק של הציבור החרדי, שלא מוכן לחלוק שום מסגרת עם אף לא אחד מהאנשים איתו באותה המדינה, לא בצבא ולא בעבודה. הציבור החילוני לא צריך להגיד תודה שיש ציבור חרדי ששומר לו על הגחלת, אם כבר הציבור החרדי צריך להגיד תודה שיש אנשים שכן עובדים ולומדים, ולכן ישראל מובילה בתחומי תעשיה ופיתוח רבים, אם כולם היו הולכים לכוללים היינו מדינה של חוטבי עצים ושואבי מים, ותסתכל על המדינות מסביב איך היינו גומרים. החילונים ממשל לא צריכים אוכלוסיה חרדית כדי "לנפנף" בציטוטים מהתנ"ך, התנ"ך לא שייך לאף אדם, וגם אם תעבדו ותלמדו נוכל לנפנף באותם ציטוטים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חילוני | 08/05/201317
אם לא אלף אז נביא אלפיים חילונים.

ואם לא אלפיים אז רבבה.

ואם לא יעזור, נקצץ לך את הכסף, ובסוף נכניס אותך לכלא.

ואם כל זה לא יעזור, אז מלחמת אחים! אנחנו לפחות עושים צבא אז יש לנו יתרון.

אתם חזקים במילים, נראה אתכם במעשים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דודו | 08/05/201316
כי להיות 6 חודשים עם משכורת לא נחשב, מצטערים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 08/05/201315
הציבור החרדי הביא את המציאות הזו על עצמו.

ממש אין רצון של הציבור החילוני לגייס חרדים.

העניין הוא שחרדים מנסים לאחוז כבר שנים בשתי הקצוות - ועכשיו זה נקרע.

אתה מציג את החרדים כקבוצה נפרדת, עם ערכים ייחודיים ודרך חיים מיוחדת. ההשוואה לגיוס (או אי הגיוס) של חרדים לצבאות זרים אינו דומה. בגלות, החרדים וכל היהודים לא היו חלק מהשלטון ולכן כמיעוט הם לא רצו להשתתף במטלות האזרחיות. לגיטימי.

פה המצב שונה מאוד. כאן הציבור החרדי הוא חלק ענק מהשלטו בארץ. הוא משפיע על קבלת ההחלטות, הוא לוקח תקציב, שלא לדבר על המספרים הגדולים והולכים של חרדים בחלקם באוכלוסיה הכללית.

במצב כזה, לא ניתן להיות חלק השלטון מחד ולהמשיך לרצות לחיות באוטונומיה אזרחית מנגד. אין ספק שההשתפות בצבוא יכולה להעלות סיכונים רבים לגבי שמירה על אורח החיים של החרדים (למרות שתנועת המזרחי היא הוכחה שיש דרך אמצע). עם זאת, הבחירה להיות חלק מרכזי מהשלטון היא עניין עם השלכות.

הדרישה מהציבור החרדי לקחת חלק בשירות הצבאי אינה דרישה חדשה. הרי שנים על גבי שנים מדברים על זה. הציבור החרדי ומנהיגיו העדיפו לא לפתור את הקושיה הזו ופשוט להמשיך להלך על הקו הדק בין להיות חלק ולהרגיש בלי.

העובדה שהחרדים לקחו על עצמם להיות חלק מהמדינה בכל כך הרבה נקודות, והעובדה שחלקם באוכלוסיה גדל - גרם לדרישה הנוקבת לקבל החלטה.

אני חושב שלא תהיה שום דרישה מהחרדים להתגייס אם הם יפסיקו לקחת תקציבים ושירותים מהמדינה (מה שלא אפשרי בעליל כי אכן לא מדובר בציבור קטן בכלל).

בשנים האחרונות הציבור האסטרטגיה של הציבור החרדי היא לא לומר שהוא "אינו חלק מהמדינה" אלא להך, שהוא תורם באופן שווה למדינה רק בצורה אחרת של לימוד תורה.

החרדים מתוסכלים מכך שהחילונים אינם לוקחים חלק בחובת הגיוס ללימוד התורה, ורואים בדרישתם לגיטימית ושווה לדרישה החילונית לשירות צבאי.

כאן תמונה הבעיה, ואני לא חושב שהציבור החרדי באמת מבין מה הבעיה עם ההשוואה הזו. לציבור החילוני והמסורתי, יש אג'נדה מאוד ברורה של הפרדת הדת מהמדינה. ההפרדה הזו אינה מתוך רצון לעקור את הדת מהמדינה אלא מתוך רצון לחופש דת - שזה דבר אחר לגמרי. אמנם להשקפה החרדית על כל ישראלי יהודי יש חובה בלימוד תורה, אבל כאן מתערבב העניין של כפייה של הרוח והדת. לימוד תורה ובכלל כל מצוות בין אדם למקום הם אכן עניין של בין האדם למקום. העובדה שהחרדים דורשים מחילונים לקיים מצווה כמו לימוד תורה היא התערבות בחיים הרוחניים של האדם החילוני והמסורתי.

מה שקרה הוא שחרדים לקחו על עצמם את התפקיד של להזכיר לחילוני אתת המצוות של בין אדם למקום. יותר מכך ישנה התערבת בוטה של דרך הפולחן ואין שום קבלה לדרך אחרת וחשיבה אחרת שאינה בדרך האורתודוקסית. במחי יד החרדים אינם מקבלים זרמים כמו רפורמים וקונסרבטיבים למרות שידוע לכל שהרוב היהודי בארה"ב אינו אורתודוקסי. יש לחרדי זכות לחשוב מה הדרך הנכונה ביהדות ובקשר עם הקב"ה, אבל לכפות את דעתו הוא דבר שהוא בעייתי מאוד. מי שנפגע ראשון מחוסר ההפרדה בין הדת למדינה הם החרדים עצמם, שהרי הנה המדינה מתערבת בדרך החיים החרדים וההפך. היהדות כדרך רוחנית הוכת לפוליטיקה. חילונים רבים אשר רוצים להיות קשורים לתרבות היהודית המסורתית אינם מוצאים את מקומם שם, מתוך דברי מנהיגי הציבור החרדי על כך שרק מי שבחור למפלגה מסוימת הוא ראוי להיקרא יהודי עם קשר אמיתי לקב"ה.

אין ספק שחייב להיות ייצוג של חרדים בכנסת, ובטח ובטח ייצוג לחרדים מזרחיים אשר ההנהגה האשכנזית (החרדית והציונית) הדירה אותם ועדיין מדירה אותם. אבל עם זאת, חייב להיות צמצום כמה שיותר בניסיון של לכפות מצוות בין אדם למקום על הציבור החרדי.

הכותב כאן, אומר שאם רק אם חילוני ילמד קצת תורה הוא יבין. בדיוק כמו המשפט המתנשא הידוע שאילו רק חילוני היה בא לעשות שבת אצל חרדי הוא ישר היה מבין ומקבל את כל הדרך החרדית. הכותב לא שם לב למה שהוא בעצם עושה: הוא מכליל את כל החילונים כאנשים שלא יודעים תורה ושלא קרובים לקב"ה רק כי אינם שומרים שבת ואוכלים חזיר (והרוב החילוני דווקא כן שומר על המון מההלכות האורתודוקסיות). לחרדי זה נראה נורא ברור שמי שאוכל טרף ומחלל שבת הוא אינו בקשר עם הקב"ה. החרדי גם בטוח שיש רק דרך חת ללמוד תורה, הוא מתייחס בזלזול לבתי מדרש רפורמים או חילונים. יש חוסר הבנה עמוק של הציבור החרדי על מושג הרוחניות בציבור החילוני. העובדה שאנשים הולכים גלויי ראש, אינו אומר שהם אינם מקיימים מצוות של בין אדם לחברו ושהם אינם רוצים את הרוחניות היהודית בחייהם.

זה בסדר שיש מחלוקות על מה הדרך הנכונה להתקרב לקב"ה, אך לכפות מצוות של בין אדם למקום הם טעות ענקית. העובדה שהציבור החרדי לוקח על עצמו בלבד לקיים מצוות "לימוד תורה" הוא בעצם הכרזה כי לכל מי שאינו חרדי אין שום חלק במצוות "לימוד תורה".

העובדה היא שאין אף חרדי שיכול להוכיח מכל מקום מה הכמות והדרך הנכונה של לימוד תורה שהרי כתוב שאין לדבר שיעור.

לפיכך, הדרישה של החילונים שהחרדים יתגייסו היאלגיטימית כי היא נוגעת למצוות שבין אדם לחברו, אבל בדרישה מהציבור החילוני כאילו לקחת חלק בעול לימוד התורה הוא שגוי כי מדובר במצוות שבין האדם למקום בלבד.

ואם החרדי מפחד (ובצדק מסוים) להתגייס כי הוא יאבד את המסורת (הלגיטימית מאוד שלו) - זה בסדר גמור. אך עליו גם להפסיק לדרוש כספים מהמדינה ולכל הפחות להיות חלק מקבלת ההחלטות של המדינה.

זה פשוט לא בגיוני שהחרדי רוצה להשפיע על החיים של החילוני בסגירת בתי קולנוע בירושלים (למרות שאין שום כפיה על אף חרדי לראות סרט בשבת) ומצד שני אינו רוצה להיות חלק בעול הצבא.

ולסיום, גם אם כל הציבור החרדי יתגייס לצבא, עדיין יש צורך בהפרדת דת מהמדינה. וזאת מתוך אינטרס לא רק לחילוני אלא גם לחרדי ולתורה ולמסורת - התערבות המדינה בחיי הפרט צריכים להיות מינימלים ככל האפשר.

הרבה מהדברים כאן הם מתוך הגותו של ישעיהו לייבוביץ' שהיה חובש כיפה שחורה אך לא הדתיים ולא החרדים ראו בו בכלל אדם דתי לגיטימי - וזה תמצית כל הסיפור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמן דגול | 08/05/201314
לא ראיתי בשום ספר תנ"ך את המשפט כל הזכויות שמורות לציבור החרדי אין לצטט משפט או חלק ממשפט באו"ם או בשום מקום אחר
▾ דווח על תגובה זו  0 
המעניש | 07/05/201313
די כבר לפחד מהם ? אלה הם אנשים טיפשים מי בכלל מתייחס לדבריהם ! באמת האם יש מישהו שבאמת חושב שהמדינה יכולה לגייס את החרדים הצחקתם אותי
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריק | 11/06/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
פונוביץ BOY  | 07/05/201312
התנך שייך לכל עם ישראל לא לחרדים בלבד

לשרת בצבא זו זכות לא פחות !!!

בתור אחד שהיה עמוק מאד בפנים אני מאד אשמח להשאיר את מי שבאמת לומד תורה יומם וליל אין ספק שאסור לגעת בהם אבל בו נהייה אמיתיים לגבי הרוב הגדול שלא בדיוק לומד ככה!!

הציבור החרדי לא מעל לחוק אם לא תכבדו את החוק יש כלא !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דויד | 07/05/201311
מעניין למה ממשיכים להגיד שבעשור האחרון החרדים מתחילים להשתלב בצבא ועבודה... מה קרה לפני עשר שנים? אה, כן. לפיד האב קיצץ לכם בכל התקציבים...

אז תמשיכו להגיד שכסף לא משפיע?

ולא, אף אחד לא רוצה מכם טובות. לא רוצים לחלן אתכם, לא רוצים לקחת מכם תורה. תלמדו מתי שבא לכם, בזמנכם ועל חשבונכם. זה הכול.
▾ דווח על תגובה זו  0 
pop | 07/05/201310
אפשר ללמוד תורה ולשרת בצבא על טהרת הכשרות ושמירת העיניים ובעיקר שמירת הלשון.

אל תשחק איתנו במשחקי לשון.זה טוב לציבור שלך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירב | 07/05/20139
ככל שהחילונים ינסו לגייס את החרדים בכוח הם רק יגרמו לכך שמי שכבר חשב להתגייס גם כבר לא ירצה להתגייס ומה שיקרה זה שעניין הגיוס יהפוך לפרנציפ שאף חרדי לא מתגייס
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק | 07/05/20138
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
בת ישראל | 07/05/20137
בשבילי אין חילוני כמו שאין חרדים .

חבל שלא כתבת יהודים וישר מיתגת , ונכנסת לגומחה פצפוצנת של פילוג פטאטתי שכל קבוצה חושבת עצמה .

אני בניגוד אליך מאחלת לחילוני רפואה שלמה ולהיות מסוגל לשלב עבודת ה' ועבודה בכלל, אני גם מאחלת לחרדי רפואה שלמה ומאחלת לו לשלב כמו כל חכמינו לימוד ומלאכה / עבודה בקיצור עשיה.

הרבה הצלחה ל-2 קבוצות המתחרים.

זו התורה שדורשת ממנו ללכת לצבא , לא רק מתוך ואהבת לרעך כמוך, או לא תעמוד על דם רעיחך כי בשביל רשי הקדוש אות ופיקוח נפש גם אם הוא על רכוש ובעיר ספר צריך בשבת לצאת לחיל. אני מאחלת לכולם פשוט לקיים את התורה. נא לא לצנזר את האמת
▾ דווח על תגובה זו  0 
בן צ | 07/05/20136
הציבור החרדי הביא את המציאות הזו על עצמו.

ממש אין רצון של הציבור החילוני לגייס חרדים.

העניין הוא שחרדים מנסים לאחוז כבר שנים בשתי הקצוות - ועכשיו זה נקרע.

אתה מציג את החרדים כקבוצה נפרדת, עם ערכים ייחודיים ודרך חיים מיוחדת. ההשוואה לגיוס (או אי הגיוס) של חרדים לצבאות זרים אינו דומה. בגלות, החרדים וכל היהודים לא היו חלק מהשלטון ולכן כמיעוט הם לא רצו להשתתף במטלות האזרחיות. לגיטימי.

פה המצב שונה מאוד. כאן הציבור החרדי הוא חלק ענק מהשלטו בארץ. הוא משפיע על קבלת ההחלטות, הוא לוקח תקציב, שלא לדבר על המספרים הגדולים והולכים של חרדים בחלקם באוכלוסיה הכללית.

במצב כזה, לא ניתן להיות חלק השלטון מחד ולהמשיך לרצות לחיות באוטונומיה אזרחית מנגד. אין ספק שההשתפות בצבוא יכולה להעלות סיכונים רבים לגבי שמירה על אורח החיים של החרדים (למרות שתנועת המזרחי היא הוכחה שיש דרך אמצע). עם זאת, הבחירה להיות חלק מרכזי מהשלטון היא עניין עם השלכות.

הדרישה מהציבור החרדי לקחת חלק בשירות הצבאי אינה דרישה חדשה. הרי שנים על גבי שנים מדברים על זה. הציבור החרדי ומנהיגיו העדיפו לא לפתור את הקושיה הזו ופשוט להמשיך להלך על הקו הדק בין להיות חלק ולהרגיש בלי.

העובדה שהחרדים לקחו על עצמם להיות חלק מהמדינה בכל כך הרבה נקודות, והעובדה שחלקם באוכלוסיה גדל - גרם לדרישה הנוקבת לקבל החלטה.

אני חושב שלא תהיה שום דרישה מהחרדים להתגייס אם הם יפסיקו לקחת תקציבים ושירותים מהמדינה (מה שלא אפשרי בעליל כי אכן לא מדובר בציבור קטן בכלל).

בשנים האחרונות הציבור האסטרטגיה של הציבור החרדי היא לא לומר שהוא "אינו חלק מהמדינה" אלא להך, שהוא תורם באופן שווה למדינה רק בצורה אחרת של לימוד תורה.

החרדים מתוסכלים מכך שהחילונים אינם לוקחים חלק בחובת הגיוס ללימוד התורה, ורואים בדרישתם לגיטימית ושווה לדרישה החילונית לשירות צבאי.

כאן תמונה הבעיה, ואני לא חושב שהציבור החרדי באמת מבין מה הבעיה עם ההשוואה הזו. לציבור החילוני והמסורתי, יש אג'נדה מאוד ברורה של הפרדת הדת מהמדינה. ההפרדה הזו אינה מתוך רצון לעקור את הדת מהמדינה אלא מתוך רצון לחופש דת - שזה דבר אחר לגמרי. אמנם להשקפה החרדית על כל ישראלי יהודי יש חובה בלימוד תורה, אבל כאן מתערבב העניין של כפייה של הרוח והדת. לימוד תורה ובכלל כל מצוות בין אדם למקום הם אכן עניין של בין האדם למקום. העובדה שהחרדים דורשים מחילונים לקיים מצווה כמו לימוד תורה היא התערבות בחיים הרוחניים של האדם החילוני והמסורתי.

מה שקרה הוא שחרדים לקחו על עצמם את התפקיד של להזכיר לחילוני אתת המצוות של בין אדם למקום. יותר מכך ישנה התערבת בוטה של דרך הפולחן ואין שום קבלה לדרך אחרת וחשיבה אחרת שאינה בדרך האורתודוקסית. במחי יד החרדים אינם מקבלים זרמים כמו רפורמים וקונסרבטיבים למרות שידוע לכל שהרוב היהודי בארה"ב אינו אורתודוקסי. יש לחרדי זכות לחשוב מה הדרך הנכונה ביהדות ובקשר עם הקב"ה, אבל לכפות את דעתו הוא דבר שהוא בעייתי מאוד. מי שנפגע ראשון מחוסר ההפרדה בין הדת למדינה הם החרדים עצמם, שהרי הנה המדינה מתערבת בדרך החיים החרדים וההפך. היהדות כדרך רוחנית הוכת לפוליטיקה. חילונים רבים אשר רוצים להיות קשורים לתרבות היהודית המסורתית אינם מוצאים את מקומם שם, מתוך דברי מנהיגי הציבור החרדי על כך שרק מי שבחור למפלגה מסוימת הוא ראוי להיקרא יהודי עם קשר אמיתי לקב"ה.

אין ספק שחייב להיות ייצוג של חרדים בכנסת, ובטח ובטח ייצוג לחרדים מזרחיים אשר ההנהגה האשכנזית (החרדית והציונית) הדירה אותם ועדיין מדירה אותם. אבל עם זאת, חייב להיות צמצום כמה שיותר בניסיון של לכפות מצוות בין אדם למקום על הציבור החרדי.

הכותב כאן, אומר שאם רק אם חילוני ילמד קצת תורה הוא יבין. בדיוק כמו המשפט המתנשא הידוע שאילו רק חילוני היה בא לעשות שבת אצל חרדי הוא ישר היה מבין ומקבל את כל הדרך החרדית. הכותב לא שם לב למה שהוא בעצם עושה: הוא מכליל את כל החילונים כאנשים שלא יודעים תורה ושלא קרובים לקב"ה רק כי אינם שומרים שבת ואוכלים חזיר (והרוב החילוני דווקא כן שומר על המון מההלכות האורתודוקסיות). לחרדי זה נראה נורא ברור שמי שאוכל טרף ומחלל שבת הוא אינו בקשר עם הקב"ה. החרדי גם בטוח שיש רק דרך חת ללמוד תורה, הוא מתייחס בזלזול לבתי מדרש רפורמים או חילונים. יש חוסר הבנה עמוק של הציבור החרדי על מושג הרוחניות בציבור החילוני. העובדה שאנשים הולכים גלויי ראש, אינו אומר שהם אינם מקיימים מצוות של בין אדם לחברו ושהם אינם רוצים את הרוחניות היהודית בחייהם.

זה בסדר שיש מחלוקות על מה הדרך הנכונה להתקרב לקב"ה, אך לכפות מצוות של בין אדם למקום הם טעות ענקית. העובדה שהציבור החרדי לוקח על עצמו בלבד לקיים מצוות "לימוד תורה" הוא בעצם הכרזה כי לכל מי שאינו חרדי אין שום חלק במצוות "לימוד תורה".

העובדה היא שאין אף חרדי שיכול להוכיח מכל מקום מה הכמות והדרך הנכונה של לימוד תורה שהרי כתוב שאין לדבר שיעור.

לפיכך, הדרישה של החילונים שהחרדים יתגייסו היאלגיטימית כי היא נוגעת למצוות שבין אדם לחברו, אבל בדרישה מהציבור החילוני כאילו לקחת חלק בעול לימוד התורה הוא שגוי כי מדובר במצוות שבין האדם למקום בלבד.

ואם החרדי מפחד (ובצדק מסוים) להתגייס כי הוא יאבד את המסורת (הלגיטימית מאוד שלו) - זה בסדר גמור. אך עליו גם להפסיק לדרוש כספים מהמדינה ולכל הפחות להיות חלק מקבלת ההחלטות של המדינה.

זה פשוט לא בגיוני שהחרדי רוצה להשפיע על החיים של החילוני בסגירת בתי קולנוע בירושלים (למרות שאין שום כפיה על אף חרדי לראות סרט בשבת) ומצד שני אינו רוצה להיות חלק בעול הצבא.

ולסיום, גם אם כל הציבור החרדי יתגייס לצבא, עדיין יש צורך בהפרדת דת מהמדינה. וזאת מתוך אינטרס לא רק לחילוני אלא גם לחרדי ולתורה ולמסורת - התערבות המדינה בחיי הפרט צריכים להיות מינימלים ככל האפשר.

הרבה מהדברים כאן הם מתוך הגותו של ישעיהו לייבוביץ' שהיה חובש כיפה שחורה אך לא הדתיים ולא החרדים ראו בו בכלל אדם דתי לגיטימי - וזה תמצית כל הסיפור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
טנטוש11 | 07/05/20135
בא נעזוב רגע את השאלה אם צריך לגייס. נשאל מה יקרה אחרי שנניח יתגייסו? אז יאהבו את הציבור החרדי יותר??? בדרנתם אותי!!

עיינו ערך "דתי לאומי" שמשרתים ביחידות מובחרות או דרך ישי' הסדר ושונאים אותם לא פחות מחרדים. כן! גם להם קוראים "דוסים" "מתנחלים" "קיצוני הימין"

גיסי כשהיה חייל בסדיר, נכנס פעם עם מדים ביום פורים לאיזה מקום. וחילוני שהיה שם שאל אותו: אתה לא מתבייש פרזיט כמוך להתחפש לחייל?

חברה, זה לא יקרה השונאים של הציבור החרדי ימצאו סיבה אחרת לשנוא

אותו. כשם שהם שונאים את כל מי שזר בעיניהם "נשים" אתיופים" וכד'

2. חוצמזה שיגייסו קודם ערבים ישראלים ויקצצו להם בתקציבים?

3. לעצם שאלת השוויון בנטל. הרי ברור שאין כזה דבר. כי אינו חייל שמשרת בשק"ם לחייל שקופץ על הג'בלאות בלבנון ולעולם לא יהיה שיוויון בנטל. וזוהי בדיוק ליבת העניין הם לא צריכים אותנו. יש מספיק יש עודף חיילים. שיושב שם רגל על רגל ועושה שטויות. שלא לדבר על חיילות. הייתי שם (בצבא) ראיתי את זה ואף אחד לא יכול לומר לי שזה לא נכון.

רק איפה הדובר החרדי שיגיד את הדברים בצורה הכי ברורה???? מה זה כ"כ מסובך?
▾ דווח על תגובה זו  0 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יצחק | 07/05/20133
גם אני נגד גיוס בכפיה או בחוק ובשאר ירקות, אולם די למניפולציות. התורה לא נמצאת רק אצל אותם אברכים צעירים מדובללי זקן. הטענה של החילונות הישנה היתה להשאיר את החרדים כדי שהם יהוו מוזיאון וזיכרון למה שפעם היה עמנו. לא ניתן להם את התענוג הזה. אנו לא היסטוריה. אנו חיים.אם חלק מהחיים איתנו לא יכולים ללמוד, אכםן שילכו לצבא ולשאר תוכניות שמתאימות לציבור החרדי, או לעבודה (לא בשחור) וכד', אולם נקודת המוצא היא לא שאנו חייבים להישאר כדי לשמור על מה שהיה. לא אנו כאן כדי להמשיך קדימה-לקחת את התורה מכל הדורות ולהמשיך אוה. אל נא נשחק לידיים שלהם ונבקש להיות 'שמורות טבע מוגנות' וכל מיני שטויות כיוצ"ב. זה בדיוק מה שהם רצו. לא ניתן
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסף | 07/05/20132
שרוצים להשכיח את התורה מכם?! באמת מאיפה?

לצורך העינין לא יפריע לשום חילוני אם תעבדו לפרנסתכם,גם אם רק 3-4 שעות ביום וב 20 שעות הנותרות תלמדו כל היום והלילה.

יותר מזה, לא יפריע לאף חילוני אם תתגיסו לצבא ולאחר אותם שנתיים או שלוש, תשקעו בלימודים בכל ימי חייכם.

ברור שלבחורי ישיבה יש את ההסדר שלהם, אבל זה שדבר קבוע בחוק לא אומר שאי אפשר לשנות אותו- ובדיוק על זה הויכוח.

בנוסף הסיפור עם נפוליאון מעניין, אבל מוסר ההשכל לא משרת את המטרה שלך, מוסר ההשכל לפי דבריך אומר שאתה לא יכול להבין אדם לפניי שאתה נמצא בנעליו... ובכן, הדבר נכון גם בכיוון ההפוך, אל תשפטו את החילונים/דתיים לאומים עד שאתם לא בנעליהם.

ואם אתה מדבר על ריחוק, הרי שאין ריחוק יותר גדול מהריחוק של הציבור החרדי, שלא מוכן לחלוק שום מסגרת עם אף לא אחד ששונה ממנו וחי איתו באותה המדינה, לא בצבא ולא בעבודה.

התורה בעם ישראל, אם עדיין לא הבנת, לא שייכת לציבור החרדי.

לא צריך אותכם שתשמרו לנו על הגחלת, ובטח לא צריכים אישור מכם כדיי לצטט דברים מהתנ"ך באו"ם. ראשי ממשלה יוכלו לעשות כן, גם אם תתגייסו, תעבדו, ותלמדו ליבה וגם אם לא.

כל הכבוד לך לאביך ולילדך על השירות בצבא, אמיתי, לא בציניות.

אבל הבעיה היא שאין רבים שעושים כך, ואלה שכן לרוב מקבלים כתף קרה מהקהילה שלהם,למה לא תמצא רב חרדי שתומך בגיוס לכולם?

ואם אתה ובניך שירתתם בצבא, האם לדעתך השירות הצבאי הוא דבר שתורם לחרדי מן המניין או לא? למה לא תשמע אף לא אחד שאומר שלשרת זה דבר חיוני וטוב?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה כרם | 07/05/20131
1. אז אם ישונה החוק, כל החרדים יתגייסו כאיש אחד חדורי רוח לחימה?

2. אם נאסוף את כל השחקנים, ספורטאים ואחרים שקיבלו פטור כחוק, לא נגיע לחמישה אחוזים מהחרדים שהשתמטו משירות. אחוזי השירות בציבור החילוני האם תשעים אחוז ומעלה.

3. נגמרו ההנחות והדחיות, צבא לכולם.

4. רוב היושבים בבתי הכלא הם נשקני מזוזות ומעריצי באבות-אלה לא חילונים

5. וזה העיקר! ביום שהציבור החרדי שיחרר על 'תורתו אומנותו' את השבבניק/חפיפניק הראשון כל תורתו - שקר וכל תלמודו גזל. ועל זה נשברת אמינותו של הציבור החרדי
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"