בגלל ממשלת נתניהו: ירידה בכמות הסטודנטים החרדים

על רקע תחושת הרדיפה במגזר החרדי, חלה ירידה של ממש במספר הסטודנטים החרדים. לקמפוס אליו נרשמו אשתקד כ-120 תלמידים, נרשמו השנה רק 40. "האווירה בשטח קשה. הצעירים חוששים יותר ומרגישים צורך לקבל אישורים מהרבנים. השינוי בחברה החרדית בעקבות השיח של יאיר לפיד מורגש" (חרדים)

 (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
אסף | 27/05/201419
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 26/05/201418
החרדים החליטו להעניש את אגד על ידי פגיעה בהכנסותיה,הולכים ברגל בלבד.

לאחרונה עלה מספר החרדים השולחים מכתבים ללא בול, כדי לפגוע בהכנסותיה של המדינה המפלה אותם לרעה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה ברזני | 26/05/201417
כל מי שיש לו שכל בקוקודו (תרתי משמע) שילך ללמוד מקצוע ולהתפרנס בכבוד.

עכשיו זה הזמן אל תאחרו את הרכבת ישנם היום הרבה הטבות שלא בטוח שיהיו מחר, אברך חרדי היום שיוצא לאקדמיה זהו מודל לחיקוי של המחר.

היום באקדמיה ישנם אברכים בני עלייה שהיו מצויינים בישיבות ובכוללים, שהינם בני תורה בכל מובן המילה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עם הנצח | 26/05/2014 
לא יעזור לך שום דבר - עם ישראל יישאר בקדושה.

פחות אקדמיה יותר קדושה ויותר תועלת ליהדות. המרצים באקדמיה הם ברובם בעלי השקפות אנטי-תורניות ויחד עם הטקסט הנלמד המרצים מטפטפים את ההשקפות הפסולות והמשובשות שלהם. וכמה שפחות יהודים חרדים יגיעו לשם כן ייטב!

בקיצור דבר מבורך קורה.

כמו שמישהו אמר פעם אפשר לשקר על הרבה אנשים רק לזמן מוגבל אבל לא לתמיד. עם הנצח לא ישקר
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבדן דרך. | 26/05/2014 
באברכים רעבים? בנוער שמעדיף את הברזלים על הסטנדר?

בפגרי חתולים שנזרקים בין הפלס ליתד?

בספרי קודש שנשרפים בפוניבז' בין הפגים השונים?

בפניה לערכאות בין רבנים מכובדים על כל צד ושעל?
▾ דווח על תגובה זו  0 
הדרך הטובה | 27/05/2014 
העולם החרדי הוא לב הקדושה ואם יש דברים בשולי השוליים זה לא משנה את העובדה שהיהדות שמקורבת בשיא העוצמתיות לקב"ה היא היא הדבר הטוב הקדוש והאמיתי כפי שהרמב"ם משבחם להלכה בסוף הלכות שמיטה ויובל
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעד | 28/05/2014 
אם את קרבת ה' אתם מחפשים,

תוכל למצוא אותה בחב"ד, בברסלב ובציבור הדת"לי החזק.

הליטאים לסוגיהם מזמן העדיפו את הגמרא והפילפול על ה' יתברך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סטודנטית בטל... | 26/05/201416
אולי כי הם יותר מקצועיים? אולי כי החרדים מעדיפים שאם ללמוד ללמוד אצל הטובים ביותר? תבדקו. לא ערכתי מחכר אבל זה מה שאני יודעת. בקמפוס אונו נמנעים ללמוד כי השכ"ל גבוה ואילו בשטראוס כי התואר שלהם תחת "מכללת הדסה" שלא שווה ערך ממילא. במבח"ר בבני ברק יש כליה של חרדים וגם במכון לב. תבדקו! וסתם שתדעו שלימודי אקשמיה ממומן במילגות אז דאי לכם ללמוד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל פפנהיים | 26/05/201415
האידיאולוגיה החרדית היא אידיאולוגיה, אין עימה ויכוח, הויכוח הוא עם השלכותיה.

מאחורי כל אידיאולוגיה ישנו רציונל. רציונל מול רציונל יכולים להתעמת, ניתן לפתוח בדיון, ובמישור זה יש יכול להתקיים שיח ושיג בין הצדדים.

עם ימי הזיכרון והעצמאות ישנה בעיה אחרת, חמורה יותר, והיא: האדישות והניכור.

זה פריו של החינוך לאור האידיאולוגיה. אלה שהדוקטרינה הונחלה להם עם חלב אימם, כאמת יחידה ומוחלטת – מאופיינים במחסור חמור בכלי התמודדות והכרה. החרדי הצעיר של שנות האלפיים, גם אם הוא חולם על חיים פרודוקטיביים ועצמאיים, גם אם הוא חש הזדהות בסיסית עם הארץ והמדינה הזו כמולדת, במובן הכי פשוט של המונח – הוא אינו מצוייד בכלים כיצד לקדם הזדהות זו, הוא חש זרות וניכור מול הטקסים וההתרגשות.

הפער בין האידיאולוגיות היהודיות השונות במדינת ישראל, חוצה עולם הזה ועולם הבא. לכל אחת מהן יש משנת-חיים ומשנת-מוות משלה, זיכרון היסטורי ומיתוס שונים. נקודת ההשקה האפשרית ביניהן היא המושג 'קידוש השם'. אולם למרבה האירוניה, גם מונח זה שנוי במחלוקת עד כדי עמדות מנוגדות. 'קידוש' של האחד היא 'חילול' במושגיו של האחר.

החינוך החרדי הצליח להקהות אצל חניכיו כל שיתוף רגשי עם יום הזיכרון והעצמאות. האידיאולוגיה המונחלת כדוגמה כיסתה על מושגי-יסוד כמו 'הכרת הטוב'.

מושג זה תופס מקום מרכזי בחינוך התורני, ומעוגן בצו התורה: "לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו". ה'משגיח' בישיבה הצביע תדיר על עומק מוסריותה של דרישת התורה להכיר טובה למצרים, למרות שעינו אותנו והרגו את ילדינו, וזאת מפני ש'גרים היינו בארצם'. על 'הכרת הטוב' לבוני המדינה ולבניה שנפלו למענה – על כך לא מדברים בישיבות. למצרים – צריך להכיר טובה, לציונים – לא. הסיבה פשוטה: יש כאן סיכון השקפתי.

אכן, הכפירה בטובה היא מחיר מוסרי שמשלם החינוך החרדי. ישנם כנראה מחירים שחייבים לשלם אותם תמורת טיפוח אידיאולוגיה מסוימת, ואם אין נכונות לשלם אותם, האידיאולוגיה לא תעמוד.

לדוגמה: הציונות אינה מוכנה להכיר באתוס הפלשתיני. בעוול שנגרם לפלשתינאים. מפני שאם תכיר בכך, תתערער יציבות אחיזתה ובטחונה העצמי בפעולותיה המדיניות והצבאיות. כאשר התחילו בהכרה הזאת (היסטוריונים חדשים, שמאל וכו'), התברר שאכן יש התאמה גדולה, בין שלילת זכויותנו לבין רגישות מוסרית לעוול שנגרם לערבים והכרת הנרטיב של הצד השני.

מה יעשה החרדי כדי להיות הגון? כלומר, מצד אחד, לשמר את האידיאולוגיה האנטי-חילונית ומצד שני להכיר בערך של הדברים החיוביים שהחילוניות עשתה?

קשה, קשה ביותר, צריך לחנך למורכבות, אבל זה לא עובר כל כך אצל ההמון. אצל ההמון, מורכבות = טשטוש אידיאולוגי. ברור, שאי אפשר להציע לציבור החרדי להתפרק מנשקו, לפרק את ביצוריו, ולהכיר במורכבות, בהתחשב במחיר הציבורי שזה יעלה להם. אפשר להבין את ההנהגה שלא מוכנה לקחת סיכונים, זו אחריות גדולה מדי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 26/05/201414
לא נלך לקופת חולים ש90% מתקציבם ממומן על ידי המדינה, נשלח את הילדים רק לבתי ספר שלא מקבלים תקציב מהמדינה (בערך 10,000 ש"ח לשנה לילד), חס וחלילה ללכת לבתי חולים של הממשלה - אנחנו נלך רק לבתי חולים פרטיים (בתשלום מלא). נבקש מהצבא והמשטרה להפסיק לבהן עלינו במיוחד בהר הזיתים ובגבולות בכלל - נשלח תלמידי ישיבה שילמדו שם ויתפללו - זה בטח עוזר יותר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 26/05/2014 
ציבור חזק הינו ציבור בעל ממון, נכסים וממילא גם השפעה.

כל עוד תמשיכו לשנורר ולהאבק על תקציבים ומלגות- לא תצליחו להנהגי ולשנות את פני המדינה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אךךךך איזה נחת | 26/05/201413
לצוות האתר:תביאו לנו רק ידיעות כאלה!

ממש תענוג. ממש מדשנת עצם ומשמינת לב. שאפו!

וואי וואי איזה קידוש ה' פששש!

בתוך כל הצרות וכל המלחמה על הציבור החרדי ידיעות כאלה שמגלות שכמה שמנסים לעשות אותנו פחות חרדים אנחנו דווקא נהיה יותר חרדים וכמה שהשלטונות ירצו וינסו להמעיט חלילה תורה מישראל דווקא ודווקא נרבה תורה בישראל.

אמן שבשנה הבאה נגלה שכולם הפסיקו ללכת לאקדמיה ויהיה קידוש ה' עצום אדיר ורב, ישתבח שמו.

"כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
▾ דווח על תגובה זו  0 
מודה לה' כל... | 26/05/201412
הגברת תורה בישראל!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל כהן | 26/05/201411
לפיד בנט ובגץ כבר מרויחים טוב

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעד | 26/05/201410
מדבקות החרד"קים המטומטמות עשו את שלהן,

ואתם דופקים רק את עצמכם בעודכם משנוררים את כל השכנים העובדים..

טמבלים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
נו באמת | 26/05/20149
חשבתם לבדוק אולי בעוד מכללות מה קורה? אולי במכון לב? אולי בליפשיץ? אולי בעוד מכללות / אוניברסיטאות? אולי יש דווקא עליה?

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ולא כסף... | 26/05/20148
▾ דווח על תגובה זו  0 
קלצקין | 26/05/20147
שישבו בבית הרי מי שרוצה ללמוד זה כאלו שיודעים שהם לא מתאימים למסגרות הכוילל או שקצה נפשם להיות סיעודיים כספית ומבינים שכך אי אפשר לחיות ולהחזיק משפחה,אם הם יושבים בבית במקום ללמוד ולרכוש מקצוע שיבושם להם ,עכשיו זו עונת הרחצה הם יכולים ללכת לדוג דגים בים שיהיה להם בכיף
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי יוגב | 26/05/20146
מספר הסטודנטים רק עולים כל סמסטר!! ומי שלא לומד מקצוע דופק רק את עצמו

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי לשעבר | 26/05/20145
ממש מזכיר את ההוא שהלך ברגל כדי לדפוק את אגד, כשהחרדים לא עובדים הם לא דופקים את יאיר לפיד אלא את עצמם כי הם חיים בעניות וכבר אמרה הגמרא 'עניות מנוולתן' ומי שאינו מלמד את בנו אומנות מלמדו ליסטות (גמרא בקידושין) וכשאין כסף צריך לעשות שקרים ותחבולות והונאת אנשים פשוטים כפי שראינו במירון השנה ובמשך כל השנה במגביות הכספים. חבל צריך לחשוב מה אמיתי ונכון ואת זה לעשות והתורה כבר אמרה "ואספת דגנך תירושך ויצהרך ואכלת ושבעת" כדי לאכול צריך לעבוד !
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב דינור | 26/05/20144
אתם לא מבינים מה קורה? לרוב החילוני והסרוג נמאס לממן חיי אי עבודה ואי פרנסה. אל תעבדו - תישארו עניים, ללא השכלה. כשתהיו חולים - תמשיכו לבקש מרבנים שירפאו אתכם, כי לא יהיה לכם כסף לקנות רפואה טובה (או שתלכן לקבץ נדבות בבתי כנסת). אל תאיימו עלינו שתרדו מהארץ - באירופה של היום ממש "מחכים" לכם. אם אתם לא שומעים חדשות הימין שולט באירופה - והם ממש שונאים יהודים. אז תתעוררו. כי מנסים להעיר אותכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 26/05/20143
וזה מה שצריך לעשות ומייד החברה החרדית נהיתה למרמס של הממשלה הנוכחית . אין יום שלא מנסים לייאש אותנו , אין יום שלא מגישים חוק או מעברים חוק כנגד החברה החרדית , אין יום שבג"צ לא פוסק כנגד החרדים , אין יום ואין שעה שהתקשורת משמיצים את הבני תורה ... ואנחנו סופגים וסופגים ומורידים את הראש . עד מתי ???

רבותי הגיע זמן שצריך לעשות מהפך חברתי משמעותי ומכאן אנחנו קוראים לנציגים של הציבור להוביל מהפך עם דעת מועצות גדולי וחכמי התורה . ולהתחיל עם חרם מוצרים תוצרת חברות ממשלתיות !

וייראו אז באמת מהוא כח קניה חרדי ...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שונא... | 26/05/20142
אחוז היוצאים מהכוללים פוחת והולך,

כל מי שרוצה לצאת מחכה לממשלה הבאה, כי הוא לא רוצה לתת ללפיד ובנט לנצח את החרדים.

תמשיכו להתעלל בנו, וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.

לא היו ימים טובים לקב"ה כימים האלו שבהם יותר אברכים יושבים ולומדים מהעבר.

תודה לכם נבלי"ם (נתניהו, בנט, לפיד.)
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יוני | 26/05/2014 
אבל אל תבוא לבקש אח"כ צדקה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עומר | 26/05/20141
יאירלפיד רצה לקלל ויצא מברך
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"