גם בלי קוף - האבולוציה היא כפירה; "זריית חול בעיניים"

משרד החינוך החליט להכניס את לימודי תורת האבולוציה באופן חלקי וללא העיסוק במוצא מן הקוף, אבל הרב זמיר כהן, מגדולי המחזירים בתשובה, סבור כי זו זריית חול בעיני התקשורת החרדית: "אי אפשר לומר שבלימוד חלקי אין כפירה". מוסיף: "מחקרים הוכיחו שהנאציזם התפתח בעקבות תורת האבולוציה" (חדשות)

 (צילום: הידברות)
(צילום: הידברות)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
אוראור | 09/02/201758
עולם כמובן ברא את העולם ואותנו - והאויבים שלנו באו מהקופים - למשל אחמדיגמד ושאר מרעיו - זה כמובן ממש לא יהיה שקר - וכן - הושפעתי מהבדיחה המפורסמת כשכתבתי את זה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
Dov Henis | 13/06/201457
אבולוציה היא תולדת כח המשיכה

כל כמות החומר ביקום קבועה מאז החל היקום להשתחזר בפעם האחרונה, מאז ה"אחדיות"האחרונה שלו, מאז גרעין הלידה האחרון של היקום טרום המפץ הגדול האחרון.

כל תחומי המדע ("דיסציפלינות") נובעים מן, מתחילים ונגמרים, מתפתחים ונמשכים בהכוונת ובמסגרת כח המשיכה. הכל בכל מכל כל ביקום הוא עקב כח המשיכה.

כל תצורת חומר ביקום קיימת, בגלל וכמו היקום עצמו, בשני מצבים: במצב אינרטי כגון החומר (כנראה הגרוויטונים, החלקיקים היסודיים של היקום) המאוחסן בחורים השחורים ו/או במצב אנרגטי, בתנועה,המסוגל לכן לבצע עבודה. בגלל שניות זו של חומר-אנרגיה קבועה ביקום גם כל כמות האנרגיה.



מאז המפץ הגדול האחרון מתחולל בכל תצורות החומר ביקום אותו תהליך החוזר ונשנה אשר מתחולל במכלול היקום עצמו : לידה-התפתחות-הישרדות-שיחזור עצמי . על מנת לשרוד ולעבור את כל התהליך חייבת כל תצורת חומר להישמר במתכונת אנרגטית. היות וכמות החומר/אנרגיה ביקום קבועה מתחרות ביניהן כל תצורות החומר על השגת חומר/אנרגיה כי כל תצורת חומר שורדת, פעילה, רק אם הצליחה "לבלוע" אנרגיה. אם אינה "מצליחה" להשיג אנרגיה היא נבלעת ע"י תצורת חומר אחרת ומשמשת לה אנרגיה. אכול או היאכל.

Evolution Derives From Gravity

The quantity of mass in the universe is constant since the universe started its last self-replication, since its last singularity, its last pre-big bang re-birth conception.

All Science Disciplines derive from, start and end, evolve and survive in the direction and manner set by the framework of gravity, the monotheism of the universe. All things, everything in the universe, derive from the gravity of the universe. Every mass format exists, like the universe itself, in one of two states: in an inert state like the material (most probably the gravitons, the elementary particles of the universe) stored in black holes, and in an energetic state, in motion therefore capable of performing work. Due to this mass-energy dualism also the quantity of energy in the universe is constant.

Since the last big-bang all mass formats undergo the same cyclic sequence like the universe itself i.e. birth – evolution – survival – replication. In order to survive and to repeat this sequence every mass format must remain in an energetic state. And since the universe mass/energy quantity is constant there is a melee for it by all mass formats, and the unlucky formats are swallowed and digested by the luckier mass formats.

It’s indeed, in fact, an eat or be eaten universe…

Dov Henis (comments from 22nd century)

http://universe-life.com/

http://universe-life.com/2011/07/13/gree d-cancer-cells-follow-laws-of-evolution/
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 12/06/201456
לצערי, הרב זמיר מתייחס לתורה הקדושה רק באופן חלקי, יש פרשנים גדולים וטובים הסוברים שהכלל "אין מקרא יוצא מידי פשוטו" - אינו תקף באופן תמידי.

למשל, ע"פ הרמב"ם במורה נבוכים, פרק א ופרק ב' של בראשית אינם כפשוטם ומהווים מארג של סמלים ותיאוריים אלוהיים שלא התרחשו במציאות, וכן האברנבאל בפרושו לתורה כותב במפורש כי לדעת הרמב"ם לא היה נחש!! וגם לשיטתו אמנם היה נחש, אך הוא לא דיבר...

אם כן, למה לנו לפרש את התורה הקדושה והאלוהית כפשוטה... ייתכן שהפסוק "וייצר ה' אלוקים את האדם עפר מן האדמה".. איננו כפשוטו..

מישהו יכול לומר לי בבקשה כיצד לפנות לרב זמיר כהן או יכול בבקשה להעלות את הטענה הפשוטה הזו בפניו. תודה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אדיר | 11/06/201455
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארוש | 10/06/201454
בס"ד

גם בשביל דת וגם בשביל מדע צריך ללמוד אמונה כי אחרת פשוט

גם ככה לא מבינים כלום.

כמה אנשים שמגיבים כאן באמת יודעים מה היא תורת האבולוציה

ומבינים אותה ומסוגלים ללמד אותה?

כמה אנשים כאן באמת יודעים את השם ומסוגלים ללכת בדרכיו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעזר | 10/06/201453
בס"ד

דווקא נשמע מתקבל על הדעת כל תורת האבולוציה.

כפי שרואים, יש זרמים רבים ושונים ביהדות לפחות

כמספר זני הקופים בטבע.

מה נפלאים מעשיך השם יתברך!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעזר | 10/06/201452
בס"ד

כל מה שיש בעולם הזה נברא ע"י השם יתברך!

גם האבולוציה היא בריאה של הקב"ה, אם תרצו ואם לאו

כמו שגם ההתנתקות היתה בריאה של הקב"ה!

יש אנשים שפשוט שבכל מה שקשור באמונה, הם בוחרים

להאמין רק למה שבא להם או למה שנראה להם מתאים לסיפורי

הסבתא שלהם.

אדם מאמין יודע שכל מה שיש בעולם הזה ומחוצה לו נברא ע"י

הקב"ה כולל האבולוציה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא כל יום... | 05/06/201451
▾ דווח על תגובה זו  0 
נכתב לא... | 03/06/201450
די, בבקשה די. אתם מביכים את עצמכם ואת כל העם היהודי. אתם נותנים לנו שם רע. אתם לא יודעים אפילו לכתוב כתבה מרוב שאתם עסוקים בלכעוס על משהו שנוגד את האמונה שלכם. האבולוציה היא תורה בגדר עובדה, התנ"ך עצמו הוא אוסף של משלים שנועדו לתת לבני אדם רעיון של מוסר שלפעמים אף לא נכון. יהוה לא ברא את האדם, האדם התפתח מסדרה של צירופי מקרים לאורך 2 מיליארד שנה, וב-2 מיליארד שנה יש הרבה זמן לצירופי מקרים. הייתי מסביר לכם את התורה הפשוטה הזאת אבל אתם תהיו טפשים מדי בשביל להבין. אחרי שהחג יצא ותראו את התגובה במקום להתעצבן קחו קצת בייקון בחלב אימו, הוסיפו מעט שרצי ים כגון שרימפס וקלאמרי והוציאו זרע לבטלה, באמת שזה כיף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עמית | 03/06/201449
בתקופה הקדומה של כדור הארץ היתה מערכת קצת שונה ממה שיש עכשיו... היו גזים שונים באטמוספירה והיו ברקים ברעמים רבים. היה ניסוי שבדק אם יכלו להיווצר החומצות האמיניות באופן ספונטני בסביבה ששררה בכדור הארץ פעם וראו שתוך שבוע או שבועים כבר היו כמה חומצות אמיניות בסביבה המלאכותית שהם יצרו ככה שהגיוני שיצור חד תאי שממנו נוצרו יצורים יכל להיווצר בכדור הארץ (תשובה לגבי ההשאלה איך דומם הופך לחי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
איציק | 03/06/201448
היטלר סבר שהאדם הוא איש נושם, לכן חייבים להתנגד למה שהוא האמין בו ולהפסיק לנשום! אין דבר כזה אוויר! כופרים!

האבולוציה הוא כלי מדעי, שיכול להיות נכון ויכול להיות שלא.

השאלה היא מה עושים עם הכלי הזה.

עם סכין אפשר לחתוך יריעות למשכן ואפשר להביא אדם אל מותו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 03/06/201447
איך אתם מעלים תגובות מזעזעות שכאלו נגד מורנו הרב שליט''א? איפה צוות האתר? מה זה צריך להיות??? התביישו לכם!!!

"לא חרבה ירושלים עד שביזו בה תלמידי חכמים"!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאמין גדול | 03/06/201446
שהחזקאבולוציה לא טוענת שהחזק שורד, אלא זה שמתאים יותר לסביבה. כלומר בע"ח קטן וחלש יגבר על טורף-על כפי שקרה פעמים אין ספור. והיטלר, ימח שמו לקח תיאוריה זו או אחרת והשתמש בה ועיוות אותה לפי צרכיו, כפי שאפשר לעשות בכל תיאוריה ואמונה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהווה | 03/06/201445
ראש פתוח עדיף על עניים סגורות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלברט... | 03/06/201444
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש  | 03/06/201443
אני מסכים שהתורה היא בסתירה לאבולוציה, כך שאו שהתורה נכונה או שהאבולוציה נכונה.

יש מליוני הוכחות חד משמעיות לאבולוציה מכל התחומים - מאובנים, גנטיקה, ביולוגיה, אימונולוגיה, בקטריולוגיה, הוכחות בגידולים, צמחים וכל יצור ביולוגי באשר הוא.

לגבי התורה, ובכן ההוכחה היחידה שהיא אמיתית זה שכתוב בספר שהספר אמיתי (ולזה קוראים טיעון מעגלי). עכשיו תסיקו את המסקנות שלכם לבד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אפרת | 10/06/2014 
עו"ד ערן בן עזרא ליקט אסף וערך ספר עב כרס של הוכחות לכך שהתורה אמת. ניתן להוריד את הספר מהאינטרנט בחינם וחלילה אין להאמין לכתוב בצורה עיוורת, אלא לחקור את אמיתות הדברים ולגבש מסקנות. אזהרה: חתירה אל האמת דורשת אומץ לב רב ואינה מתאימה למוגי לב שלעולם לא יודו כי טעו מחשש שמא יאלצו לשנות את תפיסת עולמם ואת חייהם מן הקצה אל הקצה. רבים הציצו ו"נפגעו" - ראו הוזהרתם. אתם עלולים להפוך לאנשים שלמים יותר, שלווים יותר ואם תעבדו את ה' בשלמות - אז גם למאושרים יותר.

...לעומת זאת, כל תיאוריה מדעית נבנית על הנחות יסוד כלשהם והיא נכונה רק בתנאי שהנחות היסוד מתקיימות, שאם לא כן כל המבנה העצום שנבנה בהתבסס על הנחות אלה הוא שיקרי מיסודו. מאחר שלא ניתן להוכיח את הנחות היסוד (מעצם הגדרתן) הרי שלא ניתן לטעון שקיימות "מליוני הוכחות חד משמעיות ...וכו",
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה שפיר ק. | 06/06/2014 
התורה לא מתייחסת למדע.

מי שטוען אחרת שייך לאחת משתי קבוצות:

או שהוא בור בתורה

או שהוא בור במדע

אבל סביר יותר שהוא משתייך לקבוצה שלישית והוא בור בשני התחומים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/201442
תהיו בריאים.

ההפך, אם ג'ירפה הייתה הופכת לקוף או שור היה מצמיח כנפיים, פירוש הדבר היה שתורת האבולוציה אינה נכונה. בתורת האבולוציה לא מדובר במורפולוגיה של פרטים אלא במוטציות גנטיות המועברות ברבייה ברמת האוכלוסיה, תחת לחצי הברירה הטבעית.

"איך דומם הפך לחי?" - תורת האבולוציה לא עוסקת בהיווצרות האב הקדמון הכולל. יש תחום מחקר אחר שעוסק בזה ונקרא אביוגנזה. למי שמעוניין לקרוא "ניסוי מילר-יורי" הוא ניסוי מאוד מפורסם בה.

"מחקרים הוכיחו שהנאציזם התפתח בעקבות תורת האבולוציה" - באיזה מחקרים מדובר?

אפשר לקבל שמות של אותם מחקרים וחוקרים?

באיזה אוניברסיטאות נערכו אותם מחקרים?

באיזה כתבי עת מדעיים התפרסמו אותם מחקרים?

גם אני יכול להגיד "מחקרים הוכיחו שהירח עשוי מגבינה" מבלי לגבות את דבריי בשמות החוקרים, המחקרים, האוניברסיטאות וכתבי העת המדעיים בהם אותם מחקרים פורסמו.

על פי האבולוציה לא "החזק שורד" אלא המותאם לסביבתו שורד.

הנאצים אימצו את "רעיון" הדרוויניזם החברתי. זוהי לא תורת האבולוציה המדוברת כאן אלא עיוות שלה. תורת האבולוציה היא תורה ביולוגית מתחום מדעי הטבע ולא מתחום מדעי החברה, ככזאת אין לה ולא צריכה להיות לה נגיעה ברצוי והראוי בניהול החברה האנושית. כמו כן, תורת הגזע הנאצית הייתה מושפעת הרבה יותר מאאוגניקה, רעיון מנוגד והפוך מהברירה הטבעית שבתורת האבולוציה, על פי האאוגניקה על האדם לתפוס את מקומה של הברירה הטבעית. השמדת מפגרים, בעלי מומים וחלשים הייתה פועל יוצא של אימוץ רעיון האאוגניקה ולא של תורת האבולוציה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מבין בשניהם | 03/06/201441
הרב טועה.

התורה לא פוסלת את האבולוציה - הוא פשוט טרם מצא את המקומות שבהם התורה מסבירה את האבולוציה.

זאת מכיוון שהוא לא חיפש - וזאת מכיוון שהוא עוצם עיניים אל מול המציאות בדברים מסויימים שלא מתאימים לקונצזוס התורני הקיים.

אפילו האנשים מלפני 200 שנה היו נראים שונים במעט מאלו החיים היום.. היה להם יותר שיער בראש ואורח חייהם היה קצר יותר בממוצע.

"וַיַּפֵּל ה' אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל הָאָדָם וַיִּישָׁן, וַיִּקַּח אַחַת מִצַּלְעֹתָיו וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר תַּחְתֶּנָּה. וַיִּבֶן ה' אֱלֹהִים אֶת הַצֵּלָע אֲשֶׁר לָקַח מִן הָאָדָם לְאִשָּׁה, וַיְבִאֶהָ אֶל הָאָדָם. וַיֹּאמֶר הָאָדָם: זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי, לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה זֹּאת. עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד."

כמה זמן האדם ישן? מהי משמעות הצלע שנסגר תחתיה הבשר? למה כתוב ודבק באשתו והיו לבשר אחד? למה הנקבה מכונה בתור אשתו טרם "ידע" אותה? מי שיקדיש זמן ויתעמק ימצא שם את האבולוציה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
א | 03/06/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אייזיק | 03/06/201440
לידיעת כל הגולשים, הועברה הודעה בין רשעי ישראל שעליהם להגיב כאן. היזהרו מהמתחפשים לדתיים!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אתאיסט | 03/06/2014 
בתור תושב בארץ, שחולק את יומי עם אנשים מאמינים, חילוניים וחרדים, אני רואה לנכון לדעת אחי חושבים ואם נכון להשמיע את קולי לצד כזה או אחר
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעד | 03/06/2014 
ובטח שאינני רשע (האם כל מי שאינו מסכים עם השקפת עולמך הוא באופן אוטומטי אדם רשע ? זו דרך מאד מוזרה לסווג אנשים) עצוב לי שבשנת 2014 עדיין מפחדים לספר לילדים את האמת וללמד אותם את התאוריה המדעית הכי חזקה, הכי מוצקה, הכי מוכחת והכי מקסימה שיש, אשר מסבירה לנו מי אנחנו ואיך הגענו לכאן.

תורת האבולוציה היא עובדה, אין שום ויכוח לגביה בעולם המדע, מציע לך לקרוא איזה ספר בנושא ("השען העיוור", "הגן האנוכי" שניהם מומלצים מאוד)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהוה | 02/06/201439
עשרה קבין חוכמה הורדתי לעולם, תשעה נטל הזמיר

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעד | 02/06/201438
לאמת ולמציאות. תורת האבולוציה היא עובדה שאין עליה שום עוררין, תורת האבולוציה היא תורה מדעית מוכחת ומבוססת היטב שאינספור ממצאים וראיות מאששים (מוכיחים) את נכונותה. החל משאריות רבות בגופנו מעברנו הקדום (פרווה דלילה בעיקר ברגליים שמהווה שארית לפרווה שכיסתה את אבותינו הקדומים, עצם הזנב, שרירי אוזניים, שיני בינה, תוספתן, ואפילו הוכחות חותכות בגנים עצמם...) , פגמים רבים בגופנו (מערכת חיסון המלאה בחורים ופרצות, התוספתן שמתפוצץ לפתע והורג אדם ביסורי תופת אם לא ממהרים לבית חולים, עיניים שזקוקות למשקפיים כדי לראות, קנה הצמוד לוושת שגורם לאנשים ולילדים רבים להחנק למוות...) זה ממש על קצה המזלג כי יש שפע עצום של הוכחות לאבולוציה גם לגבי האדם וגם לגבי שאר בעלי החיים.

כמובן שעבור כל דבר אפשר למצוא תירוץ, אבל האם לא עדיף פשוט לקבל את המציאות ?

האבולוציה היא עובדה, ואכן כל הראיות (כולל גולגלות ושלדים עתיקים) מראות כי בני האדם התפתחו מבעלי חיים קדומים דמויי קוף אשר חיו לפני בערך 7 מיליון שנים. המציאות לא תשתנה בגלל האמונות של אף אחד. לא ללמד ילד אבולוציה זה בדיוק כמו לא ללמד אותו שכדור הארץ עגול, זו פשוט גרימת עוול לילד.

האבולוציה בקצרה למי שלא מכיר:

רק בעלי החיים שלהם השילוב הטוב ביותר של תכונות (שיתנו להם יתרון על פני חבריהם ללהקה) ישרדו ויעבירו את תכונותיהם הטובות הלאה לדור הבא (פרווה שצבעה דומה לסביבת המחייה דבר המאפשר להם להיות מוסווים ולהתחמק מטורפים, אלו שרצים הכי מהר, אלו ששמיעתם יותר טובה, אלו שמעכלים מזון בצורה יעילה יותר וכו') , אלו ששילוב תכונותיהם הכולל לא מספיק טוב פשוט ימותו ולא יעבירו הלאה את תכונותיהם הרעות (הם יטרפו, או ימותו מרעב, או ימותו מקור, או ימותו ממחלות וכו').

כך מדור לדור בעלי החיים הופכים להיות מותאמים יותר ויותר לסביבת המחייה בה הם חיים. על פי האבולוציה האדם נוצר מקבוצת קופים אשר נדחקה אל מחוץ ליער (בגלל שינויי מזג אוויר עולמיים שגרמו ליער לסגת) ולכן נאלצה להסתגל ולהתאים את עצמה לסביבה חדשה (הסוואנה) שהיא חסרת עצים ואינו מתאימה לקופים. כמובן שמדובר בתהליך איטי וארוך מאד שארך מיליוני שנים, זה לא דבר שקורה בדור אחד וגם לא ב 50 דורות. המון המון שינויים קטנים הלכו והצטברו זה על גבי זה עד שהגענו למצבנו היום.

דרך אגב את כל סוגי הכלבים שיש לנו היום יצרנו באמצעות אבולוציה (כלבי פינצ'ר, פודל, דני ענק, תחש, בולדוג, קולי, פיטבול...) כך שזה דיי מגוחך להגיד שהאבולוציה לא נכונה, בלי האבולוציה כל הכלבים האלו לא היו קיימים, כנ"ל לגבי זנים רבים נוספים של בעלי חיים וצמחים (הבננה המבוייתת לדוגמא).

אם למישהו יש שאלות אשמח מאוד להשיב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה שפיר ק. | 06/06/2014 
אתה אומר שתורת המינים היא תיאוריה מדעית נכון?

אז בא נעשה ניסוי אמפירי קטן:

נחכה כמה מליוני שנה ונבחן את התיאוריה.

רגע - אי אפשר לחכות כמה מיליונים?

אז כנראה שזו לא תיאוריה מדעית...

אלא סתם תיאוריה ללא הוכחה אמפירית.

זה שאפשר ליצור כלבים מגזעים שונים במכוון עדיין לא אומר כלום על זה שזה קרה כך בטבע.

מה שאתה אומר זו השערה לא יותר ולא פחות.

ושתבין אין לא אישית בעיה עם אבולוציה היות שזה לא סותר את התורה (ואפילו לא קשור לתורה)
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 03/06/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 03/06/2014 
כבר בעל ספר ההוכחות החד משמעיות שיש בורא לעולם והתורה אמת (תורידו אותו בחינם בגוגל )שהוא עו"ד חילוני לשעבר הוכיח והפריך את תורת האובלוצייה כתאורייה שאבד עליה הקלח והיא לא מציאותית בכלל מעבר לשינוי קל בתוך המין אבל מעולם לא נצפה מין של עכבר שנהיה לוויתן וכדומה וגם לא יוכל להיות דבר כזה לעולם !! זה מוכח מדעית ורק כופרים כסילים חסרי דעת מאמינים בדמיונות והבל..כדי לברוח ולקיים המצוות שהם מחוייבים בהם והכל כדי לחיות בכפירה של אין דין ואין דיין אבל עתידים הם ליתן את הדין ואני לא מקנא בגהינם שלהם !!
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה שפיר ק. | 06/06/2014 
איפה הוא?
▾ דווח על תגובה זו  0 
מפוכח | 03/06/2014 
חח או שאתה משתמש בדמגוגיה בשקל , או שאתה באמת (אבל באמת) אדם קטן ובור. מה הקשר בין עכבר ולוויתן תגיד לי ? ומה הקשר של עו"ד-חילוני-חוזר בתשובה-הזוי מהתחת לביולוגיה אבולוציונית ? איך הוא הפריך את התאוריה?

תקרא ספר מדי פעם, מלבד המדע בדיוני שלו אתה קורא תנ"ך ואולי תלמד משהו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גיא | 03/06/2014 
אתה בטוח שאתה חושב מהמוח ולא מאיבר אחר? העורך דין הזה ליצן גדול בכל קנה מידה. רק פתאים ובורים מתרגשים מדבריו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
כמה שטויות | 02/06/201437
זה כמו להגיד שהנצרות התפתחה מתורת ישראל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
האיש לא בקיא... | 02/06/201436
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מדען | 02/06/201435
לא יודע עם אם איזה מדען זמיר כהן שאל אודות מוצא החיים, אני מקווה שאלו לא השרלטנים שהוא מביא כדוגמה בהרצאותיו. אבל אביוגנזה היא התחום במדע שמסביר את תחילת החיים, וכן מיסודות כימיים המצואים בעולם יכולים להתפתח חיים!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 02/06/201434
לומר שהאבולוציה זו כפירה זו טעות...

הראיה קוק זצ"ל צידד באבולוציה..

ולא רק הוא...

אפשר להסביר היטב את הבריאה כמסתדרת עם האבולוציה ואין בזה שום כפירה.. תפסיקו להפוך את היהדות ל"נלחמת במדע" כי זה ממש לא נכון.. היא מסתדרת יפה במדע..

ואעתיק לפה את דבריו בקדושים של מרן הראי"ה קוק זצ"ל:

"להשוות סיפור מעשה בראשית עם החקירות האחרונות הוא דבר נכבד. אין מעצור לפרש פרשת אלה תולדות השמים והארץ, שהיא מקפלת בקרבה עולמים של שנות מיליונים, עד שבא אדם לידי קצת הכרה שהוא נבדל כבר מכל בעה"ח, ועל ידי איזה חזיון נדמה לו שצריך הוא לקבע חיי משפחה בקביעות ואצילות רוח, על ידי יחוד אשה שתתקשר אליו יותר מאביו ואמו, בעלי המשפחה הטבעיים"

"תורת ההתפתחות(אבולוציה), ההולכת וכובשת את העולם כעת, היא מותאמת לרזי עולם של הקבלה, יותר מכל התורות הפילוסופיות האחרות. ההתפתחות ההולכת במסלול של התעלות, היא נותנת את היסוד האופטימי בעולם, כי איך אפשר להתייאש בשעה שרואים שהכל מתפתח ומתעלה. וכשחודרים בתוכיותו של יסוד ההתפתחות המתעלה, אנו מוצאים בו את העניין האלהי מואר בבהירות מוחלטת, שדווקא אין סוף בפועל, מחולל הוא להוציא אל הפועל מה שהוא אין סוף בכח."

לא לפחד מתאוריות ולא לקבלם ב100 אחוז : "ובכלל אין אנו צריכים להיות כ"כ מאודקים לשיטת ההתפתחות. יש בה ודאי כמה נצוצי אמת, אבל ג"כ כמה כזבים ודמיונות. עובדא ברורה היא, שהיו בדורות הראשונים אנשים גדולים שאין לנו דוגמתם, ולכה"פ לא נוכל להעמידם במעלה התחתונה מההתפתחות לערכנו. אלא שההתפתחות האיטית היא אחת מרבבות אין-סוף הדרכים, שחי העולמים מתגלה בם"

וראו אגרות הראי"ה אגרות צא וקלד; אורות הקודש ח"ב עמ' תקמז-תקמח; פנקסי הראי"ה ח"א עמ' קסב-קסד; ועוד..

בקיצור הרב זמיר טועה ולצערי גם מטעה.. רק נזכיר שהמרן שלכם הגר"ע יוסף זצ"ל אמר על המרן שלנו מרן הראי"ה קוק זצ"ל שהיה מלאך ה' צבא-ות ושהיה צדיק יסוד עולם ומי שדיבר נגדו טעה..
▾ דווח על תגובה זו  0 
עמוס | 02/06/2014 
וכמו נן יעויין ברמבן פרשת בראשית על ויהי האדם לנפש חיה שביאר דעת אונקלוס שהאדם נברא תחילה כיצור שיכל להתנועע ורק אחר כך נזרקה בו נשמה אלוקית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני | 02/06/201433
השאלה כיצד קרא שאיזה קוף חטף קריזה והתפתח לאדם ושאר אחיו נשארו קופים מה קרא לקופים שבכל זאת החליטו להשאר קופים ולא להתפתח
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/2014 
למה יש עדיין אירים באירלנד והאירים שבאמריקה הפכו לאמריקאים?

למה אלה שנשארו באירלנד לא הפכו גם לאמריקאים?

התשובה לשאלה שלך על הקופים זהה לתשובה על האירים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סער | 02/06/2014 
מוצא האדם מן הקוף(במקרה שם הספר של דרווין במאה ה-19), הכוונה בספרו(אם תקרא) זה לשימפנזה או גורילה. דרווין הניח זאת בשל ההתנהגות הדומה של בני אדם והיצורים הללו. דבר מעניין נוסף, הוא עשה זאת כשלא היה מידע על DNA וכד' - דבר מדהים כשלעצמו.

לסיכום: לשימפנזה ולנו אב קדמון משותף, לא בהכרח אומר שבאנו מהקוף, אלא היצור שממנו התפתחנו לבני אדם והשימפנזות לשימפנזות - הוא זהה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בהצלחה | 02/06/201432
לשמור אותם בורים שלא חס וחלילה ידעו את האמת, ויתחילו לשאול שאלות.

עדיף מאמינים בורים וטיפשים, שהולכים כמו עדר כבשים אחרי הרב.

מאשר אנשים משכילים ומלומדים שלא רואים את הדת ממטר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה שפיר ק. | 06/06/2014 
אז אולי תקרא את זה:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=& esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCMQFjAA&url =http%3A%2F%2Fwww.orvishua.net%2Ffiles%2 Ffiles%2Farticles%2Frosh-hayeshiva%2F139 1981106.pdf&ei=XAKRU5XVN-i47AbMgoBQ&usg= AFQjCNHH_eQQ_pDu9pFvmNJ73pgesckRKw&sig2= fKkRMzMjXhlp_qxABdzorA&bvm=bv.68445247,d .ZGU&cad=rja
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעל | 02/06/201431
הנושא נלמד במקצוע המדעים, היא לא באה להפריך אמונות/דיעות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
באתר | 02/06/201430
באתרי אתאיסטים....

שם הם כתבו לכל אותם המאמינים שההורים שלהם היו קופים לכתוב תגובות.

והנה לא עבר זמן רב והתגובות החלו להגיע.

מדובר בקהילה של 40 אנשים מקסימום, כל אחד תפקידו לכתוב כמה שיותר תגובות בכתבות הקשורות ליהדות.

ככה הם חיים, אין להם מה לעשות, אין להם חברים אז הם כותבים, מקללים ובסך הכל לא יודעים כלום מהחיים.

זאת המציאות של אותם המאמינים שהגיעו מהקופים. ממש כך
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרי | 02/06/2014 
זה קהילה של יותר מ9 מליון איש (!) זה יותר מהמאמינים בתורת ישראל גם יחד ! ואף אחד לא מקלל , רק אתם
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 02/06/201429
כי בכוחו האמת לפרק את כול היסודות שעליו מושתת הדת.

לכן העדפה היא לטמון את הראש בחול, ולומר שזה כפירה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד מרן | 02/06/201428
▾ דווח על תגובה זו  0 
ForeverNoob | 02/06/201427
"מחקרים הוכיחו שהנאציזם התפתח בעקבות תורת האבולוציה" זו השטות הגדולה ביותר שאפשר היה לומר. הנאציזם התפתח בעקבות 1000 שנים של אנטישמיות לוהטת שהיתה ציר מרכזי בתרבות האירופאית-נוצרית ובגרמניה במיוחד, והוא ממש לא היה צריך את התירוץ האבולוציוני. עובדה היא שבשום מדינה אחרת בעולם לא קמו מצדדי האבולוציה והחליטו להתחיל בהשמדת עם מתועשת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
Shlomgar | 02/06/201426
אם התיאוריה כה מופרכת, הרי שהתלמידים יראו דרכה וידאו שלא מדובר באמת. אך זה לא המקרה. לאבולוציה הוכחות מוחלטות אשר הפכו אותה עם השנים לאבן יסוד במחקר הביולוגיה.

כל ניסיון לבנות מחקר מדעי על 'עובדות' מהתנ"ך נכשל, בעוד שבעזרת האבולוציה, מתפתח חקר החיידקים, רביית צאן ובקר סלקטיביים, הכלאת כלבים וסוסים וצמחים שונים. האם כבוד התורה, חשוב באמת מפיתוח הידע האנושי? אינני מאמין.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יחזקאל | 02/06/201425
אווילוציה ואבולוציה שווים בכל, לובשים מסכה הגיונית ומטשטשים אמיתות שלא שנויות במחלוקת, וגם מה הבעיה להסביר שהנאצים הם תופעה אבולוציונית נגזרת מאבולוציה של משהו אחר? ולסיום, אחד מהמרצים שהוא משפיע בציבור בדבריו הנוקבים אמר משהו נוקב: גם והיה אם וכאשר יהיה אולי... סתירה בין המדע לתורה התורה מובילה בראש בלי שום הסתייגות מותנית. כל טוב.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוראור | 09/02/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה כרם | 02/06/201424
שום מדען, מעולם!, לא טען שג'ירפה תהפוך לשור או קוף. המדע טען שבהינתן תנאים מסויימים ממין של ג'ירפות 'קצרות צוואר' ייצרו ג'רפות 'ארוכות צוואר'.

והאבולוציה לא נוצרה כפתרון לכפירה אלא נוצרה כתוצאה מהצטברות של אלפים רבים של עדויות . לאבולוציה יש תימוכין על גבי תימוכין מענפי מדע שונים.

אני מעדיף לחשוב שר' כהן לא מבין במדע מאשר לחשוד בו שהוא מבין אבל מעוות במזיד
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעואל ישראל | 02/06/2014 
בספריו הרב זמיר כהן מנתח את תיאורית האבולוציה בצורה מעמיקה, אך לא תוכל לצפות להסברים מדעיים באתר חדשות.

דיברת על ג'ירפה?

הג'ירפה לא פיתחה ב"צוואר ארוך" כפי שטועים רבים לחשוב, כי הצוואר דורש מערכות רבות הפועלות במקביל:

1) לב המסוגל לספק כמויות אדירות של דם אל המח, ובמהירות. ההגיון אומר שבפעילות הפיזית הראשונה הג'ירפה תמות מדום לב. לשם כך הלב של הג'ירפה מגיע למשקל של 10 קילו ומספק דם אל המח הנמצא בגובה של 4 מטרים ויותר. אין זו כי אם משאבה אדירת מימדים.

2) כמו כן יש לג'ירפה מערכת שלמה של ורידים ועורקים חזקים וגדולים במיוחד להעברת הדם אל המח, והחזרתו מן המח הגבוה אל הלב הנמוך. לשם כך צריך הרחבה של כלי-הדם.

3) הג'ירפה גם זקוקה לצוואר ארוך המורכב מאינספור שרירים חזקים, באופן המאפשר הגבהת הראש לאורך זמן, וכמובן את כיפוף הצוואר. שרירים שאינם מתואמים בדיוק, חלשים מידי, חזקים מידי, או שאינם גמישים, לא היו מאפשרים לג'ירפה לשרוד.

4) הגירפה גם זקוקה לעצמות ולוחיות צוואר חזקות מן הרגיל, באופן שיאפשר נשיאת משקל, וראש זקוף לאורך זמן.

5) כמו כן, כל הגוף של הג'ירפה חייב להיות מתואם להנמכת הראש אל הקרקע. אם הג'ירפה לא תוכל להתכופף, היא תמות בצמא. לשם כך האנטומיה של הגוף שלה מאפשרת לה לפשק את רגליה בצורה מיוחדת.

6) אלא שאם הג'ירפה תכופף את הראש, היא תקבל יותר מידי דם למח, ותאבד את ההכרה. לשם כך קיים מנגנון מיוחד של שסתומים בצוואר הג'ירפה, המווסתים את כמות הדם המגיע אל המח בעת התכופפות.

7) אבל יש עוד בעיה. כאשר הג'ירפה תרים את הראש לאחר התכופפות, היא תאבד מזרימת הדם אל המח, מה שכמובן יגרום לג'ירפה לאבד את הכרתה ואף למות. לשם כך קיים מנגנון נוסף בג'ירפה הנקרא "רשת נפלאה" (Rete mirabile) שהיא למעשה מעין "בולם זעזועים" המונע אובדן הכרה.

8) אלא שזה לא מספיק. לחץ הדם של הג'ירפה הוא גבוה מאוד, מה שלא יאפשר פעילות פיזית משום סוג. לשם כך נמצאים אצל הג'ירפה כלי-דם עבים במיוחד, יותר מכל היונקים.

9) כמו כן לג'ירפה שפתיים מיוחדות, ולשון ארוכה (מגיעה עד אורך של 40 ס"מ), קשה וחזקה מאוד, המסוגלים לשבור את הקוצים והזרדים, ולנפות מתוכם את העלים הראויים לאכילה (הרי אין לג'ירפה הגבוהה כל אפשרות ידנית לברור את העלים במרומי העץ). הפה הוא הכלי היחיד שלה לעשות זאת.

10) וכמובן הג'ירפה זקוקה לאינסטינקטים רבים המאפשרים לה לדעת מלידה ועד מוות כיצד לתפעל גוף גבוה שכזה, כיצד לאכול וכיצד לשתות, כיצד להתרבות וכיצד לדאוג לצאצאים.

וזה רק על קצה המזלג! כי ישנן עוד מערכות מורכבות נוספות, כמו מערכת הדם, הריאות וכלי הדם. וכל מערכת היא עולם בפני עצמו, מנגנון מופלא ומתוחכם.

לאבולוציה יש תירוצים, אבל לא הוכחות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רונן | 02/06/201423
בין אם צמח, חיידק, יתוש או אריה בנוי מגנים וכרומוזים המכילים את המידע הגנטי של אותו יצור. כל גן וכרומוזום נתון לשינויים. מידי רגע מתבצעים מליוני שינויים בקודים הגנטיים של היצורים השונים. מדוע? כי הכרומוזים יכולים להשתנות מקרינת שמש או מכמיקלים או מטעויות שיכפול. זו עובדה! זה הבסיס לתורת האבולוציה. לדעתי לומר שאין אבולוציה זה כפירה בעיקר. אם הכותב באמת מאמין בבורא ומכיוון שהאינפורמציה הגנטית כתובה באופן שהיא משתנה באופן קבוע הרי שברור שכך תיכנן זאת הבורא!!!!!

איני קופץ מכאן שהאדם נוצר מהקוף. אך גם אם ובהנחה שכל התיאוריה נכונה הרי שעל האדם המאמין לומר שמרגע שנכתבו החוקים על פיהם פועל המידע הגנטי, נכתב למעשה הקוד של האדם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעואל ישראל | 02/06/2014 
המנגנון הגנטי לא יוצר גנים חדשים, וכל הוריאציות הגנטיות לא משנות את העובדה הזו, שיצור מעביר את החומר התורשתי שלו לצאצאיו ללא שינוי מהותי.

ועובדה שבפעולתו של כח המשיכה ניתן לצפות: הפל תפוח לקרקע ותראה אותו נופל.

את האבולוציה לא ניתן לראות: אנו לא רואים דגים הופכים לזוחלים, או לטאות שהופכות לציפורים, או קופים שהופכים לבני אדם.

גם כשאנו מביטים בעולם סביבנו, אנו לא רואים דגים עם רגליים, זוחלים עם כנפיים, קופים זקופים, או בני אדם פרימיטיבים שלא מסוגלים לדבר. כל מה שנותר לאבולוציונים הוא פרשנויות של מאובנים.

אבולוציה היא לא עובדה מדעית, ועדיין רחוקה מלהיות כזו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/2014 
אם היינו רואים דגים עם רגליים, זוחלים עם כנפיים וקופים זקופים פירוש הדבר היה שתורת האבולוציה אינה נכונה.

זה מה שקורה כשלא לומדים אבולוציה. תפיסות מוטעות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאיר | 03/06/2014 
האבולוציה היא תאוריה מדעית המבוססת על עובדות.

גם כח המשיכה הוא תאוריה מדעית המבוססת על עובדות.

לגבי שאלתך איפה רואים התפתחות מינים, החיידקים. ככל שנותנים להם יותר רעלים כח הם מתאימים את עצמם מחדש לסביבה.

היה שלום ״מאמין״ יקר. פתי מאמין...
▾ דווח על תגובה זו  0 
נילס | 02/06/2014 
לאחרונה פרופסור משה טרופ הוציא לאור ספר בשם "חידת הקיום", והוא ברמה אקדמית גבוהה, שבו הוא עוסק בהיבטים השונים של האבולוציה, ומוכיח כי אין לה על מה שתסמוך מבחינה מדעית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/2014 
בנושא בכתבי עת מדעיים ואם כן, באיזה כתבי עת ומה שמות המאמרים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמי | 02/06/201422
'הנאצים האמינו באבולוציה'! מסקנה, אסור ללמוד את האבולוציה.

עצוב שזו רמת הדיון. הנאצים לקחו תורה מדעית וסילפו אותה כדי שיצדיקו את מטרתם - לא להפך!

טיעון זהה: אליאור חן וכת 'לב טהור' עשו דברים איומים בשם הקבלה - מסקנה, הקבלה גורמת לאנשים להתעלל בילדים ויש להוציא את הקבלה ו'הזוהר' מחוץ לחוק!!

בדרך אגב, הנאצים העלו על נס את קדושת התא המשפחתי המסורתי (אבא אמא והרבה ילדים), האם בגלל זה הרב כהן נגד קדושת התא המשפחתי?

עצוב שזו רמת הטיעונים של רב בישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעואל ישראל | 02/06/2014 
ראה מה פורסם למטה:

דרווין עצמו כתב: "אני כמעט בטוח שבעתיד הלא רחוק, הגזעים המפותחים של האדם ישמידו את הגזעים הברבריים בעולם ויחליפו אותם".

Charles Darwin, The Decent of Man, Chapter 3

העובדות הן שאבולוציה מטבעה מובילה לגזענות, והסיבה היחידה שלא מיישמים כיום "דרוויניזם חברתי" הוא בגלל הפחד להידמות להיטלר. אך באופן טבעי והגיוני, אלו המסקנות שתיאורית האבולוציה מובילות אליהן. עובדה שבמאה 20 שלטה גם בארצות הברית תיאורית האאוגניקה המפרידה בין גזעים, ובכל אירופה.

לפי תיאורית האבולוציה, האדם הוא בסך הכל חיה מפותחת בטבע, שימפנזה מפותחת, כך שאין לו חשיבות בעולם יותר מחיידק. המסקנה הנאצית היתה טבעית לגמרי, הם הבינו שזה "הגיוני" לגמרי לעשות ברירה של אוטיסטים ומסכנים, כדי שאלה לא יעבירו את הגנים הפגומים שלהם לדורות הבאים...

אינציקלופדיות רבות מתארות את גרמניה הנאצית בתור האומה הראשונה בהיסטוריה אשר ניסתה ליישם "דארוויניזם חברתי" על פי כללי האבולוציה.

אם כל העולם יחזור להאמין באבולוציה, אין סיבה שלא יאבד את ערכיו המוסריים. הרי לפי תיאורית האבולוציה, גם המוסר והצדק הם תוצרים אבולוציוניים ואין להם ערך מחוץ לאדם, מכאן שאין באמת מוסר או חוקים מלבד אלו שאנו מחליטים להמציא, והאדם אינו שונה מהותית מחיידק.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ד | 02/06/201421
לא כולם גאונים כמוך שיודעים הכל.

אני שמח שלימדת את המדען הטיפש הזה קצת חוכמה יהודית, אני חושב שאתם צריכים לוותר על כל מתנות המדע הכופר, חשמל, מים זורמים, חיטה מהונדסת, חיטה שעברה הליכי ברירה טבעית עד שהגיעה למצבה כעת, אתה יודע כרוב כרובית ברוקולי באים מאותו שיח ואותו אב קדום, הם התפתחו למצבם כיום. לא צריך הרבה דמיון לראות שיש שלהם את אותם העלים, זה כתוב בתורה? זה כתוב אצל הרמבם?

אל תסתכל על השעון כדי לדעת מה שעות התפילה, אל תיסע באוטובוס עם מנוע בעירה פנימית, אל שב במזגן. המדע הוא האויב. חייה כמו שחיו אבותיך.

המדע הוא לא האוייב שלכם. הספרים שנכתבו לפני 1000 שנה הם האוייב שלכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גיל | 02/06/201420
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
רז | 02/06/201419
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיכאל | 02/06/201418
כגון הראי"ה קוק ותלמידו של החזון איש הרב גדליה נדל , מי שמפרש את ספר בראשית כפשוטו אינו אלא תם ומיתמם עם תמימים , וזמיר כהן (משום מה קיבל תואר רב) המסלף הגדול ביותר בקרב המחזירי בתשובה, בהזדמנות זו עלי לומר שהתעמתתי עם אחד מהמחזירים (בחו"ל),כשלא היה בידיו תשובה הוגנת ,התשובה הבלתי הוגנת היא התעלמות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שפוי | 03/06/2014 
בתור אחד שדיבר הרבה עם ר' גדליה נדל ז"ל אני אומר לך שלומר עליו "אפיקורס" זו קפיצת ראש לגהינם!, אגב האיש היה ענק בתורה ומכניס בכיסו הקטן את הרב שטיינימן והרב ואזנר והרב קניבסקי ועוד הרבה מגדולי דורינו וראשי הישיבות, חזור בתשובה כל עוד הנר דולק!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהרן | 05/06/2014 
נראה לי שמיכאל כתב זאת בציניות ולא התכוון ח"ו לזלזל בראי"ה קוק וברב נדל אלא להזהיר את הרב כהן שלא יכווה ח"ו בגחלתן של חכמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 02/06/201417
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוראור | 09/02/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מעשה מרכבה | 02/06/201416
האם האבולוציה באמת סותרת את התורה?

עיין בדבריו של רב גדליה נדל זצ"ל בעניין.

האם לפי זה יוצא חס וחלילה, שתורת הסוד סותרת את התורה?

או אולי נגיד שכל פירוש שאיננו פשט התורה חס ושלום?

הרי מוציאים את הכתוב מכלל פשוטו במיוחד כשמדובר על מעשה בראשית.

הפרוש של תאור הבריאה הוא עניין נשגב ומלא סודות.

ואחרי שאמרנו את כל זה, אכן, לדידם של רבים עדיין לא הוכח כי תורת האבולוציה נכונה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שיח דקלים | 03/06/2014 
לשיטת ר' גדליה נדל ששת ימי בראשית הם ששה מליון או ששה מליארד שנה, וזה מוזר מאוד שהתורה מתבטאת "כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ" והכונה למליוני שנים
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראלי | 02/06/2014 
האבולוציה באמת סותרת את פשט המקרא, שמלמד אותנו כי הקב"ה ברא את כל היצורים למינם, בתוך 6 ימים.

מה שכתב הרב שילת, שר' גדליה הסכים עם האבולוציה, הוא לא מחייב, שהרי מי שיעיין שם בדבריו היטב, ייווכח שלא הובאו שם כל ראיות אמפיריות מהמדע או תימוכין מהמקרא לשיטה זאת.

אין מקרא יוצא מידי פשוטו, וזה כולל את מעשה בראשית, רק כמובן שיש דברים ש'דברה תורה כלשון בני אדם', אך זה לא קשור לעניין האבולוציה, שעומדת בסתירה עם פשט המקרא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 02/06/201415
הייחוס שלך הוא הקוף🙊

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ומה הם... | 02/06/201414
ומה הם מחפשים בארץ זו מי הם אלו אשר הרשו להם לכבוש את הארץ מעמים האחרים ? ועל סמך מה הם יושב בה !

כורתים את הענף שעליו הם יושבים !

שאם יאמרו אומות העולם לישראל ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים הם אומרים להם כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו"
▾ דווח על תגובה זו  0 
אדמונדו | 02/06/201413
לאחר כל הראיות והסברות האבולוציה היא אמונה תחליפית לבריאה היא אינה מדע מוכח. ועל כן מה ראו אנשי חינוך ללמד אמונה אבולוציונית ולא להבדיל אמונה יהודית מוכחת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
פיגי | 02/06/2014 
מבקש מכבודו לספק לי את אותה הוכחה יהודית מוכחת. אבל אל תגיד כתוב בתורה שכן זאת לא הוכחה לכלום שום. את התורה כתבו בני אדם בשר ודם בשמנים הרבה יותר מאוחרים ממה שאתה מדמיין. תן הוכחה כמו שמדען נותן. מבטיח לך לחזור בתשובה במידה ותצליח לעשות כן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברי | 11/09/2015 
איך יכול ליהיות שהתורה נכתבה בידי אדם . איזה אדם יכל לכתוב לפני 2000 שנה שבכל הדגים בעולם אלה שיש להם קשקשים בהכרח יש להם סנפיר .עד היום לא נמצא דג אחד עם קשקשים בלי סנפיר
▾ דווח על תגובה זו  0 
כופר | 02/06/2014 
1) פסיכולוגיה.

2) מתמטיקה.

3)אמא שלך

4)אתה

ותורת האבולוציה היא בסיס! של כל מדעי החיים והמדע המודרני.

רוצה הוכחות? לנו לבני האדם יש משהו קטן שנקרא "עצם הזנב" מעניין מאיפה זה הגיע? אה כן יש יצור קטן שבטח נראה כמוך, הוא נקרא.... קוף!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חילוני חכם  | 02/06/201412
קמה לנו יהדות הרוקדת על שני הספיחים מצד אחד עוברת בגדול על מיזמור תהילים א מקיימת מצוות ולימוד תורה על קבלת דבר במרמה עוברת על התורה כדי לקיים מצוות תורה יהדות החרדית והחסידית היא כפירה שהקבה לא יכול לפרנס עובדי תורה אלא לפיד

תשאיר לקוראים עוון הגזל מקטרג עליכם

כן ליהדות לא ליהדות של זמיר כהן יהדות עשו וישמעאל
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 02/06/201411
כבר שנים שמלמדים שאת התנ"ך כתב ה"סופר המיקראי" ומלמדים אותו כספר חול לכל דבר.

הינו צריכים להתחיל במחאה הרבה לפני
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליקו | 02/06/201410
יש באתר כאלה שכותבים תגובות כפרניות ובמסווה של צדק או דמוקרטיה וצריך להיזהר מאוד כי לכאורה הם תגובות תמימות אך מלאות ארס שחודר ומטפטף לליבותינו ... זהירות!!!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 01/06/20149
לגייס את הנאציזם נגד האבולוציה זו פופוליזם ודמוגוגיה זולה

יש לעשות הפרדה בין האבולוציה לבין מה שמכונה דרווניזים חברתי

חוקרים במדעי החברה והאנושות עשו הקבלה בין חוקי ההישרדות שבטבע לבין חוקי הג'ונגל החברתי.

נכון שהיטלר גייס תורות פסבדו מדעיות כדי לשוות לאידאולוגיה שלו חזות מדעית וזאת גם הסיבה שהוא אימץ את מה שמכונה "דרווניזם חברתי" שבו הוא דיבר על זכותו של הגזע החזק והשורד (הארי)לדרוס את החלש (הסלבי, האסיאתי ובעיקר היהודי הניצחי)

לומר שהנאציזם התפתח בעקבות תורת האבולוציה זוהי בורות מוחלטת

אבל הוא הרי ישב בוויכוח בין דתי/מדעי באוניברסיטת חיפה והביך את המדע בשאלותיו הנוקבות...

חחחח
▾ דווח על תגובה זו  0 
חתן פרס נובל | 02/06/2014 
אבל כנראה שלא...רק מילים ללא משמעות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראלי | 02/06/2014 
• האנציקלופדיה של השואה: "במחצית השנייה של המאה (ה-19) העניק הדרוויניזם גושפנקה מדעית לכאורה לרעיונות של מלחמה ומאבק. עקרון הישרדות הכשירים יותר גרם שיסוי גזע אחד ברעהו. במפנה המאות ה-19 וה-20 הפיצו ספריו המקובלים מאוד של הזואולוג ארנסט הינרייך הקל את הדעת, שההתפתחות הביולוגית חייבת לחזור ולשקף בקיצור את ההתפתחות הביולוגית של אבותיו הקדומים (החוק הביו-גנטי). כך התמזגו הרצף המיתי של ה'פולק' והשקפה דרוויניסטית של העולם", (חלק ב, עמ' 257, ערך 'גזענות').

• לקסיקון השואה: "תיאוריה המשליכה את תורת האבולוציה של צ'רלס דארווין על חיי החברה. על-פי תיאוריה זו, גזעים חזקים גוברים על גזעים חלשים – בדומה למצב בו בעלי חיים חזקים טורפים את החלשים. הנאצים האמינו, כי תיאוריה זו מצדיקה את רדיפתם של הגזעים שנחשבו בעיניהם כנחותים, שכן מדובר "בצו הטבע", (איתמר לוין, לקסיקון השואה, עמ' 91-90, ערך 'דרוויניזם חברתי').
▾ דווח על תגובה זו  0 
למשה | 02/06/2014 
דרווניזם חברתי הוא המרכיב ההתפתחותי בתהליך האבולוציה.

אם אצל החיות הטריגר הזה הוא מובנה אין סיבה שבעולם שהוא לא יהיה מובנה גם אצל בני אדם שכביכול הם גם חוליה בשרשרת האבולוציונית. השבחת מינים בין חיות לא תיעצר אצל בני אדם שכביכול הם בסך הכל חיה מפותחת כביכול.

לכן יש קשר הדוק בין נציזם לתורה האבולוציונית רק בתוספת מודעות ונסיון שימוש בתבונה האנושית לזירוז התהליך האבולוציוני
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 02/06/2014 
משה תודה לך !!

אתמול רשמתי תגובה דומה לשלך ולצערי לא העלו אותה.

צודק בנאה אחוז !!

חבל על הבורות והדמגוגיה הזולה של הכותב
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעואל ישראל | 02/06/2014 
דרווין עצמו כתב: "אני כמעט בטוח שבעתיד הלא רחוק, הגזעים המפותחים של האדם ישמידו את הגזעים הברבריים בעולם ויחליפו אותם".

Charles Darwin, The Decent of Man, Chapter 3

העובדות הן שאבולוציה מטבעה מובילה לגזענות, והסיבה היחידה שלא מיישמים כיום "דרוויניזם חברתי" הוא בגלל הפחד להידמות להיטלר. אך באופן טבעי והגיוני, אלו המסקנות שתיאורית האבולוציה מובילות אליהן. עובדה שבמאה 20 שלטה גם בארצות הברית תיאורית האאוגניקה המפרידה בין גזעים, ובכל אירופה.

לפי תיאורית האבולוציה, האדם הוא בסך הכל חיה מפותחת בטבע, שימפנזה מפותחת, כך שאין לו חשיבות בעולם יותר מחיידק. המסקנה הנאצית היתה טבעית לגמרי, הם הבינו שזה "הגיוני" לגמרי לעשות ברירה של אוטיסטים ומסכנים, כדי שאלה לא יעבירו את הגנים הפגומים שלהם לדורות הבאים... היטלר ימ"ש רצח כידוע גם גרמנים שהיו אוטיסטים ונכים, וכך כתב היטלר בספרו (מיין קאמפף, 314): "בטבע אין רחמנות על היצורים החיים הנמוכים בהשמדתם במלחמת הקיום, וההליכה נגד הטבע גורמת אבדן לאדם... ומהווה חטא נגד רצונו של הבורא הנצחי - ורק החוצפה של היהודים יכולה לדרוש להתגבר על הטבע".

אינציקלופדיות רבות מתארות את גרמניה הנאצית בתור האומה הראשונה בהיסטוריה אשר ניסתה ליישם "דארוויניזם חברתי" על פי כללי האבולוציה.

אם כל העולם יחזור להאמין באבולוציה, אין סיבה שלא יאבד את ערכיו המוסריים. הרי לפי תיאורית האבולוציה, גם המוסר והצדק הם תוצרים אבולוציוניים ואין להם ערך מחוץ לאדם, מכאן שאין באמת מוסר או חוקים מלבד אלו שאנו מחליטים להמציא, והאדם אינו שונה מהותית מחיידק.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/2014 
והדרוויניזם החברתי של הנאצים היה יותר אאוגניקה מאבולוציה. הרעיון הכי בסיסי באבולוציה הוא רעיון "הברירה הטבעית", בדרוויניזם חברתי ואאוגניקה האדם תופס את מקומה של הברירה הטבעית וזה עיוות של רעיון הברירה הטבעית ועיוות של תורת האבולוציה, ההפך האולטימטיבי מאבולוציה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סער | 02/06/2014 
בלי להבינה. הוא אפילו הסביר כי זה שאנחנו מקפחים את החלשים בחברה, למרות ההבדלים - החטא שלנו גדול פי כמה. להפך, מההתפחות הזאת צריכה לבוא אחווה וזה שאנחנו מזיקים לחלשים בחברה דווקא נגד מה שדרווין חשב בלי קשר ישיר לנאציזם.

בנוסף, היטלר מאוד הושפע מהפרוטוקולים של חובבי ציון, ככה שמשם הוא לקח את רוב הלגיטימציה. הוא אימץ חלקים באבולוציה שהתאימו לו. בדיוק כמו שזמיר ודומיו לוקחים חלקים מסויימים ממה שמדענים אומרים(בלי להראות את התמונה המלאה), על מנת להצדיק את עצמם.

אבולוציה אינה אמונה, אלא תיאורייה מדעית. קרי כמו תיאוריית הגרביטציה וכד' - תאורייה מוכחת מדעית!!!! כל יום ויום אנחנו מוצאים עוד ועוד אישוש לקיומה.

הדבר העתידי שיוכל להסביר את פשר התהליך זה התחום היחסית חדש שנקרא "אביוגנזה" וזה היווצרות החיים. כבר נוצרו חלבונים(חומוצות אמינו - בסיס לחיים) בתנאים דומים לכדור הארץ הקדום ואף יצרנו סליל קטן של RNA(השכפול מהDNA שעובר לצאצאים) - ככה שלאט לאט גם בתחום הזה נגביר קצב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ת | 02/06/2014 
היי! המשכיל ונאור תחזור ליער ותכבד שם את הוריך הקופים ושם מקומך !
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי ! | 02/06/2014 
ומה הם מחפשים בארץ זו, ומי הם אלו אשר הרשו להם לכבוש את הארץ מעמים האחרים ? ועל סמך מה הם יושב בה !

כורתים את הענף שעליו הם יושבים !

שאם יאמרו אומות העולם לישראל ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים הם אומרים להם כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו" --->>> רש"י הקדוש ! ואולי רש"י גם היה ת"ח ?!?

והוא היה אולי קצת יותר חכם ממך ?! ועוד ת"ח כמוך - חמור גדול וטיפש גדול שכמוך ! חופשי ריק שכמוך
▾ דווח על תגובה זו  0 
לירון | 02/06/2014 
הביקורת שלך נובעת מחוסר ידע בעליל
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 02/06/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
עליזה | 01/06/20148
עם שר חינוך כזה לאן עוד נגיע?
▾ דווח על תגובה זו  0 
הרוש | 01/06/20147
הרמבם כותב במפורש שכאשר יוכח דבר הנודד את ידיעת חז"ל נקבל את דבריהם אך מכיוון שלא יתכן להוכיח את אי קיומו של הבורא אמונותינו נצחית. עיין בצורה נבוכים פרק כה . אין בעיה עם הגמרא שאומרת בקומתן נבראו זה דברי אגדה בדיוק כמו גיל העולם שכל מדען מתחיל דתי יודע להסביר תירוצים בלי סוף.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעואל ישראל | 02/06/2014 
הרמב"ם במורה נבוכים (חלק שני) פרק כה, כותב שאסור לפרש את התורה נגד הפשט - כל עוד אין ראיות מכריעות לפרש את התורה אחרת מן הפשט.

זו הסיבה שהרמב"ם דחה את התיאוריות ה"מדעיות" של הפילוסופים שהעולם קדמון, והמשיך לטעון שהעולם נברא כפי שנאמר בפשט התורה: "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ". לבסוף התגלה שכך היה, והגויים טעו.

לא רק מדרשי חז"ל כותבים שאלוקים ברא הכל בקומתו כצביונו, זה גם פשט הפסוקים. התורה היא לא חומר ביד היוצר שאנו מעצבים לפי התיאוריות המתחלפות של הגויים, שהרי "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

רק אם האבולוציה היתה באמת עובדה מדעית, אז ורק אז היה ניתן לפרש את התורה והמדרשים לפיה, אלא שהרב זמיר כהן מביא בספרו ראיות שאבולוציה אינה עובדה, ורחוקה מלהיות מדע מהימן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ | 02/06/2014 
כל כלי יוצר עליך לא יצלח, וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי, זאת נחלת עבדי ה' וצדקתם מאתי נאם ה'".
▾ דווח על תגובה זו  0 
טפוי שפל ! | 02/06/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 01/06/20146
למשל: מדענים מצאו מנוע הנקרא atp synthase.מנוע זה מסתובב עד כ1000 פעמים בשניה. מנוע כידוע הוא הוכחה לתכנון, גם אם הוא מורכב מחומר אורגני או מתרבה. מעולם לא הוכח כי יצור יכול להתפתח לכדי יצור אחר. ולכן מעולם לא הוכחה תיאורית האבולוציה. להרחבה עיינו כאן:

http://thedos.co.il/
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמי | 02/06/2014 
וצורת הכתיבה שלך מעידה על כך שאינך מבין כלום במדע אבל אתה מרשה לעצמך לפסוק בלי להבין ובלי לדעת - רק כי מישהו אמר לך.

וכן, דווקא כן הוכח בהרבה מאוד דרכים שמין נוצר מתוך מין.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפאל | 02/06/2014 
חחחחחחחחחחח
▾ דווח על תגובה זו  0 
אשר | 01/06/20145
מהיכן הביטחון שלו שיצורים שחיו על פני האדמה מליוני שנים לא פיתחו כנפיים, לא שזה תורה מסיני, אבל אם זה יוכח בעתיד האם זה יהיה סתירה לתורה או לאמונה ? למה להיכנס לנישות לא לנו, בפרט שידוע שאין כל סתירה בין התורה למדע, ומעולם לא באה תורה ללמדינו פיזיקה או כימיה, זאת למדים באונברסיטה, התורה היא תורת חיים במישור אחר לגמרי ובוודאי לא ספר מדע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעואל ישראל | 02/06/2014 
הביטחון מגיע ממה שאמור בתורה ומה שמסרו לנו חז"ל, וכן, זו אכן תורה מסיני.

בספרו המהפך 2 מצטט הרב זמיר כהן מחקרים על מאובנים וציטוטים של מדענים הקוראים תיגר מבחינה מדעית על התיאוריה.

הבה נזכור שלפני 800 שנה הרמב"ם לא הסכים לפרש שהעולם קדמון כשיטת הפילוסופים, גם כאשר כל המדענים בעולם סברו שהעולם קדמון. לבסוף התורה צדקה, והתיאוריות המדעיות התחלפו ונעלמו מן העולם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
פיסיקאי | 03/06/2014 
אני בא מתחום המדע אז אני קצת מבין איך דברים מתנהלים בעולם המדע ולאן נושבות הרוחות.

בכל נושא מדעי תוכל למצוא אנשים שמתנגדים לו.

גם לדברים שהיום מתיחסים אליהם כמובן מאליו תוכל למצוא מספר אנשים קטן שטוען שהדברים שגויים, לא נמדדו כהלכה או שלא נעשו מספיק ניסויים.

עם זאת, חשוב לבדוק מהו מספר המדענים שמסכים עם טענה א' לעומת אלו המסכימים עם טענה ב'.

לאבולוציה יש היום רוב מוחץ בעולם המדע כיוון שנמצאו לכך יותר מדי הוכחות.

גם אלו שלא מסכימים עם כולה, מסכימים עם רובה ומתנגדים לחלק קטן מאוד ממנה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורח | 03/06/2014 
מומחים בלתי מזוהים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
נ | 02/06/2014 
ממתי שאנשים שפלים ->כמוך נעשים פתאום גם תלמידי חכמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביב | 02/06/2014 
ובמילים אחרות, היא מעניקה מידע מדעי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה שפיר ק. | 06/06/2014 
"וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל-הָעַמִּים, מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד-קְצֵה הָאָרֶץ..."

סימן שהתורה מוסרת לנו שהעולם שטוח.

אה לא?

דיברה התורה בלשון בני אדם אתה אומר?

יופי!

אז מנין לנו שהתורה לא דיברה בלשון בני אדם בפרשת בראשית?

והאדם אכן נברא מעפר עבר דרך היותו קוף או משהו דומה ונהיה אדם?

סיבה כבוד הרב רוצה?

בבקשה - כדי שהאדם יחבר את כל הבריאה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דניאל  | 01/06/20144
אין דרך להסביר את כל הנעשה בארץ בשנה האחרונה. הכל התחיל מזה שמפלגה ׳דתית׳ נתנה יד לפגיעה בקודשי ישראל ומשם הותר הרסן. נראה שהיושבים בממשלה פשוט מבקשים לעקור את הכל. אני לא מצליח להבין איך מצליחים להעביר מהלך כזה שילדים ילמדו תכנים הכי אנטי יהודיים כאשר שר החינוך הינו אדם דתי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ה | 02/06/2014 
ומה הוא מחפש בארץ זו מי הוא זה אשר הרשה לא לכבוש אותה מעמים האחרים ? ועל סמך מה הוא יושב בה !

כורת את הענף שעליו הוא יושב !
▾ דווח על תגובה זו  0 
ציונות מושלמת | 01/06/20143
▾ דווח על תגובה זו  0 
ציונות מושלמת | 01/06/20142
▾ דווח על תגובה זו  0 
ת | 01/06/20141
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"