לא בוגדים, יהודים כשרים / יעקב וידר

חצרוני הגדיר אותנו כלוקים בפיגור שכלי, גרבוז כעובדי אלילים וכטיפשים ועכשיו אנחנו גם 'בוגדים' בתורה. יו"ר המטה החרדי בליכוד יעקב וידר מגיב למאמרו של הרב דב פוברסקי (מאמרים)

 (צילום ארכיון: דוברות הליכוד)
(צילום ארכיון: דוברות הליכוד)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
משה | 05/04/201553
אחת המצוות בתורה היא 'ועשית ככל אשר יורוך', ומומר לדבר אחד ככופר בתורה כולה!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
החכם | 05/04/201552
לגדולי ישראל אתם שומעים להם רק מתי שבא לכם ופעם ב 3 שנים נזכרים בהם שיש בחירות

וחוץ מזה בכלל לא בטוח שיש חובה הלכתית לשמוע לרבנים בבחירות ועשית ככל אשר יורוך יש שיטות שזה נאמר רק על הסנהדרין ולא על היום
▾ דווח על תגובה זו  0 
יובל | 05/04/201551
למינים ולמשכילים אל תהי תקוה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 29/03/201550
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורטודוקסי | 29/03/201549
השיטה להפריד בין רב שפוסק הלכה לבין רב שקובע בכל תחומי החיים היא שיטת הרפורמים מאשכנז
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאור | 29/03/201548
אולי תביא גם את משה רבינו שלא תמך באף מפלגה....

חביבייש את גדולי הדור...

עכשיו תחליט או שאתה ליטאי ואז יש שתי אפשרויות או שאתה ספרדי.. וגם אז היו שתי אפשרויות...

אבל להביא את החפץ חיים????????????

וממנו להביא סיעתא לך על הליכוד???????

תשמע אחי אתה גאון!
▾ דווח על תגובה זו  0 
נתי | 29/03/201547
משיב דברים נכוחים, עשית לי ייסורי מצפון, שלושה חודשים אני מסתובב עם פתק של כחלון וברגע האמת הכניסו אותי ללחץ ופחד והצבעתי לג׳ בפעם הבאה לא נכנע, אצביע לפי צו מצפוני.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/03/201546
גיוס,תחבורה ציבורי בשבת, פגיעה בתקציבי תתי"ם, זכויות להטב"ם אתה שותף. התנתקות מעזה והסבל שעובר מעל המגורשים אתה שותף כי היתה זו ממדלת ליכוד בה ישב נתניהו כשר אוצר שגירשה. אז תגדל זקן ארוך כי איך אפשר להתגלח בלי להסתכל במראה, וזה מה שתראה במראה, אתה שותף.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חחחחחחחחחחחח... | 26/03/201545
לכותב הנכבד ולפוברסקי ולכל שאר המגיבים כסף חשוב יותר מהכל!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 25/03/201544
▾ דווח על תגובה זו  0 
שאלת תם | 25/03/201543
לא ענית לשאלה הפשוטה האם תימלטו מיום הדין כאשר הליכוד יעביר חוק נגד המגזר החרדי???

ב.איזה רב עומד מאחוריך?

ג.נראה לך שהמחבלים באמת מתייעצים עם ר' שמואל???

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפאל | 26/03/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/03/201542
הרב לא סתם אמר שההגדרה של חרדי זה מי שמצביע למפלגה כזו או אחרת, אלא אחת ממצוות התוה זה ''ועשית ככל אשר יורוך'' וכן כתוב באבות ''עשה לך רב'' אפשר גם להצביע לנציג גוי בפרט בחו''ל אם יש לך רב שמאשר זאת, ומכיוון שאין שום רב שתומך בליכוד, מצביעי ליכוד נוגדים את דעת תורה [ולא רק את דעת הרוב כמו עץ למשל, אלא את דעת ''כל'' הרבנים] ויותר מכך הם אינם סופרים אף רב, חכמים בעיני עצמם, מתנשאים ומטילים דופי ביהדות החרדית בכלל בשל מחלוקות של כמה עסקנים, והצביעו לכאלה שאף אינם שומרים שבת ורומסים את עקרונותיה הבסיסים של הדת, וזה חוץ מהעובדה שאתה ממנה שליח לדבר עבירה ושלוחו של אדם כמותו [ובאופן שהשליח חשוד לעבור עבירות יש שליח לדבר עבירה] ולכן אין שום מקום לקרוא להם חרדים. כל זה לא מפחית מחובת החרדי הכשר להקפיד על שאר מצוות כמובן, אך מצביעי ליכוד לא חרדים בשום צורה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עץניק לשעבר | 25/03/201541
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרוזיני עצבני | 25/03/201540
▾ דווח על תגובה זו  0 
צ'יקו | 25/03/201539
אם היה לי את הזמן הייתי כותב קצת בכדי להחכים את וידר ולו במעט כמה הבלים הוא הספיק לכתוב בטור אחד... אבל אין לי את הזמן המיותר הזה וסומך על האינטלגנציה של הקוראים

אבל במשפט אחד- מוטב תיהיה רשע לתיאבון ותדע שאתה טועה מאשר לשכנע את עצמך שצדיק אתה וצדק מדיך.....



(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 25/03/201538
ברור שבתוך אחד שלא שומע לגדולי ישראל בחרת להביא דווקא את החפץ חיים זצ"ל, מה עם גדולי ישראל של הדור שלנו שפסקו ה אחד להצביע רק למפלגות חרדיות, מהם אתה בוחר להתעלם כי נוח לך עם התפקיד לו לקחת לגייס בוחרים חרדים ללמפלגה שחרתה על דגלה פגיעה בעולם התורה ובעולם הישיבות.דבר שייחרט לדראון עולם להטיל סנקציות פליליות על בחורי ישיבות שלומדים תורה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 29/03/2015 
מספיק לראות את האדמו"ר מסאטמר מחד ואת הר"ש אוירבך מהצד השני שלא לדבר על רבני הציונות הדתית ותראה שממש זה לא פה אחד.

שנית ,הליכוד לא חרט על דגלו פגיעה בערכי הדת,אך לצערנו, הסיטואציה שנוצרה לא איפשרה אלא שילוב החלאה לפיד וזה גרם לנזק רב, והליכוד ניסה לרכך ככל יכלתו את הפגיעה ובקדנציה זו זה יתוקן.

שלישית, האפליה מצד מנהלי החיידרים,סמינרים ישי"ק ושאר 'מקורבים' עוברת כל גבול ולכן טוב יהיה אם לפני כתיבת מאמר על ה'בוגדים' תעשו בדק בית כדי שתראו מה צריך לשפר אצלכם ואני יכול להתחייב כמעט בנקיטת חפץ, שאם אלו יעשו מה שצריך, לא תהיה שום נהירה לא לליכוד ולא לאף מפלגה אחרת.

אך,כל זמן שאני בא לרשום את ילדי לחיידר למשל ומסבירים לי שאני לא 'בן תיירא' כי אני רח"ל עובד, ולכן ילדי לא מתקבלים, אין לי אלא למצוא להם אלטרנטיבה ואתם הם המגרשים אותנו מנחלת ה'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צופה מהצד | 25/03/201537
שעשה סלט אחד גדול במענה לרב פוברסקי, הוא גם דמגוג בקנה מידה עולמי.

לא , החרדיות לא נמדדת לאיזו מפלגה הצבעת (ואל יעשה כותב המאמר מנפולציות) , אחד המדדים הוא להשמע לגדולי הדור.

כולם , כל גדולי הספרדים , החסידים והלטאים אמרו להצביע למפלגות החרדיות.

והנה קם לנו "אובר חוכם" שאומר לעצמו הם לא יגידו לי מה לעשות , אני יותר חכם מהם.

מי הוא הרב שנתן היתר להצביע ליכוד , שישתף אותנו בבקשה.

אי הצבעה היא סימפטום לא הבעיה, הבעיה היא כשלא נשמעים לגדולי הדור , הסוף ידוע מראש , ההיסטוריה מלאה בדוגמאות.

ואנא מכותב המאמר , אנא אל תכניס את הקדוש החפץ חיים לתוך הביבים הלו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 25/03/201536
▾ דווח על תגובה זו  0 
פשרן | 25/03/201535
קראתי את מאמרו של הרב פוברסקי, לטעמי הוא לא מנסה לקבוע מיהו חרדי, הוא רק מספר לך, מי נתפס כחרדי.

למשל: אוהד של ביתר ירושלים, שמתיישב ביציע הקבוצה המתחרה, ומעודד את הקבוצה המתחרה, וטוען שהוא אוהד ביתר ירושלים - זה נראה לך?

חרדי זה מי שנשמע לרבותיו - נ ק ו ד ה!

חרדי זה לא מי שעושה מה בראש שלו.

מותר לך לעשות מה בראש שלך, יש הרבה יהודים טובים שעושים מה בראש שלהם, הם דתיים לאומיים, הם חילונים, וסתם עמך.

אתה וחבריך נמנים על אותם קבוצות, רק שאינכם חרדים.

מה לא ברור כאן?????
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאיר | 25/03/201534
זה בסדר, מר וידר. אתה עוד צעיר. יחלפו כמה שנים ואתה תתפקח, ותבין כמה דברים שתה עדיין צעיר מכדי להבין היום. ואז, יהיו כבר ילדותיים אחרים שיתפסו את מקומך, כפי שאתה תפסת את מקומם של ילדותיים אחרים שכבר התבגרו והתפקחו.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאיר | 25/03/201533
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב ביתר | 25/03/201532
הכותב טוען שלאורך כל הדורות הרבנים עסקו בהלכה ובהנהגה וכמעט לא הביעו דעה בנושא הצבאות כאלו ואחרות.

אם נניח טענה זאת בצד על אף שגם בה ניתן לדון, שאולי במרבית המקרים אכן כך היה, אבל היו מקרים שבו כן התערבו והודיעו נחרצות למה להצביע.(וע''ז נאמר דור דור ודורשיו, להחליט מתי כן ומתי לא)

עיקר הבעיה במאמר היא הבורות המוחלטת של הכותב בהיסטוריה של הבחירות כאן בארץ.

ובכדי לרענן נזכיר שבפעם הראשונה שעלתה השאלה האם בכלל מותר לקחת חלק במדינה שמבוססת על עקרונות כפירה , דנו בה כל גדולי הדור דאז , ולמעט האדמו'ר מסאטמר שאסר לגמרי דעתם של כל גדולי הדור של היהדות החרדית (לא מזרחי) הייתה שאכן המדינה כשלעצמה פסולה לחלוטין אבל לשלוח נציגים חרדים שידאגו לקיום היהדות בארץ מותרת.

ובכל זאת סירבו להתיר ישיבה בקואליציה עם פורקי עול ומהרסי הדת.

כשעלה מנחם בגין לשלטון שכידוע היה אוהד למסורת התיר הרב שך זצ''ל ישיבה בקואלציה עם ממשלת ימין.

כעבור זמן די קצר געשה ורעשה הארץ כאשר התיר הרב עובדיה זצ"ל לשבת עם ממשלת שמאל.(דעתו בשעתו הייתה כמעט דעת יחיד, אם כי לרוב גדלותו לא היה נדרש להסכמה מאף אחד)

עברו עוד כמה שנים וגם גדולי ישראל התירו גם הם לשבת עם השמאל אחרי שהוברר שהמושג אנטי-הדת כמעט ולא קיים.

אין ולא היה לאורך ה-60 שנים האחרונים רב אחד בציבור החרדי (ואיני מתכוון לרב שכונתי או ראש ישיבה שאינו נמנה בין עמודי השדרה של ההנהגה החרדית) שהתיר חבירה אמיתית לגורם הכופר ביסודות היהדות. ואשר על כן ראוי להוקיע מתוכינו אנשים המתיימרים להיות "נאורים" המוכנים להתחבר לחופשיים גמורים, ומהיכרותי של שתי אנשים כאלו בביתר גם מתאפשר לי להגיד שהחבירה הזאת משפיע גם על הילך החשיבה של יחידים אלו עד כדי כך שכלל אינם מסוגלים להבין מה הבעיה בכלל בשירות צבאי, וכהנה וכהנה השקפות פסולות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 25/03/201531
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 25/03/201530
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאיר | 25/03/201529
▾ דווח על תגובה זו  0 
פלוני | 25/03/201528
להכותב הנכבד אל יקנא לחרדים באמריקה יש קירוב דיעות מריחוק מקום

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ט | 25/03/201527
מיניים זה לא רק לא חרדי זה לא יהודי
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי תושב... | 25/03/201526
פריימריז במפלגות החרדיות

במידה ותגידו גדולי ישראל הם אלו שיקבעו מי יהיו המועמדים , זה גם נכון, אבל מה הבעיה שגדולי ישראל יאשרו את המועמדים לפריימריז למשל והציבור יוכל לומר את דברו וע"י כך להדיח חכ"ים שלא עושים כלום (התשובה היא כל הכתבה) מה לעשות?
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חרדי | 25/03/201525
צודק בכל מילה אבל אני ימשיך לצביע למפלגה חרדית

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 25/03/201524
היכן בדיוק שורש הטעות הקריטית שלהם.

אז הנה ההסבר:

על פי ההשקפה החרדית אין ולא היה שום היתר להיות שותף בכל דרך שהיא בשלטון במדינת ישראל.

זה דבר ברור ופשוט שעד לפני דור לא היה צריך להסביר אותו בכלל.

השלטון במדינת ישראל הוא כפרני ורשע ואסור שום שותפות עמו בעיקר הענין. על זה אין לנו שום ויכוח עם הקנאים וכו'.

ההיתר היחיד שיש להצביע בבחירות הוא רק מכיון שע"י זה אנחנו מכניסים נציג לכנסת שמכריז ואומר את דבר היהדות החרדית.

במילים אחרות שלוחא דרבנן ושלוחא דידן.

לכך פסקו הרבה גדולי תורה מזמן קום המדינה ועד היום, שזהו קידוש ה' שעומד אדם ירא ה' שליחם של גדולי ישראל ומכריז קבל עם ועולם את דבר היהדות הנאמנה ולכך מצוה גדולה להצביע וכו'.

זה הדבר העיקרי, כל התקציבים וההשפעה וכו' אלו דברים משניים שכשלעצמם לא היו מתירים להצביע ולהיות שותף לשלטון.

לכן לא רלוונטי כל המלל שנכתב, לא משנה מה קורה במפלגות וכו', זהו ההיתר היחיד ואם אין אותו ובכל אופן אתה מצביע, אז בעצם הינך שותף לכל הפשעים והעבירות שנעשים במדינה ע"י הממשלה החילונית ולא משנה מאיזו מפלגה.

אגב, לכן דווקא אני מבין את הציבור ששייך לרב אויערבאך שלא הלך להצביע הפעם בחלקו, מכיון שמבחינתו אין שליח שיכריז את מה שרבותיו אומרים, ואם כך אין שום היתר להצביע לשום מפלגה שהיא. (כמובן שאין דומה הצבעה למפלגה חילונית למפלגה חרדית עם רבנים אחרים...אבל העיקרון דומה)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 25/03/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוני | 25/03/201523
אינו חרדי. אך מאידך אדם שנותן את קולו למען מפלגה שרובם מחללי שבת בועלי נדות וכו' רובם אף מכיר וחושב שצריך להתיר נישואין חד מינים וכו' אינו חרדי בעליל כל הדוגמאות שהובאו הן על דברים שיש יצה"ר אך להצביע לאדם כופר איזו תאוה זו? איזה יצר זה מספק? תשובה את היצר הבוגד היצר שאני שונה מכולם....!!!

ואין לדמות מה שעשה הח"חמ ששם הנבחרים היו גוים ואני מתפלא על הכותב שאינו יודע שהרמב"ם בהלכות דעות כבר חילק
▾ דווח על תגובה זו  0 
אילן | 25/03/201522
שאמרו להצביע לאגודת ישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירום | 25/03/201521
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ"ד | 25/03/201520
צודק 100%!!

אבל זה שטות לבחור בליכוד,

וגם בעיה הלכתית,

כי אסור למנות נשים (ע"פ ההלכה) למשרה ציבורית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 24/03/201519
פוברסקי האחרון שיכול לדבר על ציות לגדולי ישראל הוא החדיר את האינטרנט לציבור החרדי לשמחת הקב"ה
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 24/03/201518
בושה וחרפה בוגד
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא | 24/03/201517
איך אתר חרדי נותן לו במה?
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה | 24/03/201516
אל תשכח מה הליכוד עשה לחרדים, ומי שמצביע לליכוד בוגד בחרדים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביאל | 24/03/201515
א. אני חושב שהרבה חרדים הצביעו ליכוד בגלל שפחדו שגפני ודרעי ילכו עם הרצוג אם היה סיכוי.

ב. לגופו של ענין .וידר מצא ג'וב מכניס טוב ומוכן למכור את נשמתו [אם יש לו] בשביל כסף.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
לאה דניאלי | 24/03/201514
אין אדם רשאי לבחור כל משאלת ליבו חייב ללכת לפי דעת רבותיו. אחרת בעולמינו החרדים. תהיה אנרכיה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 24/03/2015 
וכעת מה עם כל אלה שהלכו לפי דעת רבותיהם והצביעו ליחד מותר לכם לזייף ולהעלים פתקי הצבעה שלהם? האנרכיה האמיתית היא המלחמה האכזרית שלכם באלי ישי שפעל לפי דעת תורה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יוסף ווינר. | 24/03/201513
גדולי הדור. אין כ''כ מה להאריך הדברים כ''כ פשוטים שהכל נוגע לגופי התורה . שמירה על התורה והמצוות . ודאי שלא הליכוד אמון על כך.

דעתך היא דעת הכיפה הסרוגה לכן לא נחשב מהמגזר החרדי. יש הרבה כיפות סרוגות שמקיימים מצוות ולומדים וכו' אבל הם לא החרדים לדבר השם ועומדים על משמר התורה והמצוות . מדור דור.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אבי | 24/03/201512
אין כזה מושג חרדי, ה מילה תקשורתית, אתה יכול ללכת עם כיפה והחיצוניות החרדית ולהיות חרטה, אם אתה שומר מצוות אז אתה מצוין, ולמרוד בתורה קרי במוסרי התורה גדולי ישראל זה לא לשמור תו"מ
▾ דווח על תגובה זו  0 
דידי | 24/03/201511
בעצם מה שהוא אומר שכל גדולי הדור לדורותם, כולל החזו"א הרב מטשבעין האדמו"ר מגור ומבעלזא וכו' וכו' טעו והטעו, לא הבינו, והובלו ע"י עסקנים. אם זה לא "משכיל" אז מיהו משכיל???
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אליהו | 24/03/201510
זה נכון שהעסקונה היום היא זו שמכתירה את דעת התורה (מבלי לזלזל ח״ו באחד מגדולי ישראל) לדעתי באמת מנהיג צריך לבוא מהעם שבשדות ולא מכל מיני מו״ל ובעלי אינטרסים. השחיתות - ואפשר לקרוא לעז בשמו- היא נורמה שפשטה בנו והכל בשם ה׳. לטובת זה ישכנעו אותנו שאנחנו מסכנים שלא מבינים דבר ואומללים שדעתם שווה לקליפת השום. לא זו היא דרך התורה ולא זאת היא דרכם של גדולי ומאורי הדורות ואת זה צריך לומר בפה מלא. אבל בשביל ללכת נגד הוראות מרנן ורבנן ויהיו הסיבות להוראתם אשר יהיו צריך דעת תורה. וכאן באמת אנו בטלים ומבוטלים. אם יקום רב שראוי ומסוגל להוראות להצביע או כל דבר אחר שאינו הולך עם דעת העיתונים למינהם הייתי הולך אחריו. אבל מחוסר שביעות חמור ככל שיהיה לא נפר דעת תורה ברורה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חזי | 25/03/2015 
מילים כדורבנות

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומי | 25/03/2015 
מסכים עם כל מילה. גם אני לא מרוצה ולכן הלכתי עם הרב מזוז בבחירות האחרונות. זה רב שלא הולך לפי סטיגמות ונורמות. אלא לפי צורך הציבור

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חים | 24/03/20159
אבל האמת שהכיעור במפלגות החרדיות גדול עוד יותר ממה שנכתב

כנראה הכותב אינו בקי דיו בגועל הנפש הזה וטוב שכך
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 25/03/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
לומד | 24/03/20158
כתוב "מקרב אחיך תשים עליך מלך", ודרשו חז"ל כל המשימות לא יהיהו אלא ממבחר שבאחיך, ובוודאי זה שולל חילונים. וכן פסק הרב משה פיינשטיין. ממילא כל שיש מפלגות של שומרי תורה חייבים להצביע להם, ועל עצם הקמתם, אתה נתלה בחפץ חיים או ברבנים אחרים שחיו בין הגוים ואין ראיה, חוץ מזה אתה בא לחלוק על גדולי דורינו שקוראים לזה ההיפך, קדוש ה'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לייזר | 24/03/20157
חרד לדבר ה'. ולא לדבר החיצוניות ההשקופע והדעת תויירא.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 25/03/2015 
אם כי כל אחד בדרך שלו
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי שפוי | 24/03/20156
▾ דווח על תגובה זו  0 
מה שנכון נכון | 24/03/20155
המפלגות החרדיות קידשו את המפלגה יותר מדי.

בבחירות האחרונות זה בא לידי ביטוי, בהרס בגניבות בהשמצות, זיופים איומים הלבנת פנים ועוד ועוד.

וכל זה בשם המפלגה.

זה נורא.

אין ספק שהיה עדיף אילו לא קמו המפלגות הסקטוריאליות
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה כהן | 24/03/20154
ה'וידר' הזה עומד בבני ברק ומנסה לשכנע אנשים שיעשו כנגד הוראת רבותיהם, הלזה יקרא חרדי!? בושה שאתם נותנים לו במה, בלי ה'וידר' ועוד שכמותו כל הגזירות שבאו מהליכוד ה"קדוש" לא היו, נתניהו ידע שיש כמה "וידרים" שימשיכו לנהות אחריו כאילו הוא "משיח" ולכן הוא היה רגוע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני נתן | 24/03/2015 
יקרא "חרדי"?
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל | 24/03/20153
אפילו לא אגיב להנמקות הנבובות שכתבת, ולכל הפלפול ששירבטת.

אתה הסיבה שאני (חרדי שעובד לפרנסתו) מזדהה אם הצורך הציבורי להוקיא את מה שמוגדר "החרדים החדשים" זאת כיוון שאתה ההוכחה שהעבודה היא לא העניין, אלא עיבוד ההשקפה הבסיסית ביותר, היא היא התוצאה... ומכאן, תגובה לעצם הנאמר על ידך היא ירידה לשיח המשכיל וההרסני שאתה מבטא.

תתבייש, ותשחרר אותנו משיוך אל שכמוך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני נתן | 24/03/2015 
ולתוכן הטענות של הכותב? יש לך משהו להגיד על מנת לסתור אותו?, בכלל קראת את מה שהוא כתב? כי עושה רושם שאתה מתקשה בהבנה בסיסית
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל | 25/03/2015 
כפי שאין טעם לסטור את טענות הרפורמים, כי עצם הכניסה לשיח שלהם נותנת לגיטימציה לעיוותים שהם מציגים, כך כשאדם מציג עצמו כשתו"מ ומתנגח ביסודות הכי בסיסיים

של היהדות (כמו "ועשית ככל אשר יורוך" ועל תבלבל לי ת'מוח שגדולי ישראל סניליים... ח"ו, מכיוון שכבר קדמוך המשכילים בטענה הרסנית זו. וגם על החפץ חיים אמרו זאת, למרות שהכחיש זאת בעצמו!!!)

נניח והיית טוען שמותר לחיות עם איש ללא קידושין, וכי הייתי מנסה לסתור את דבריך?!? רק הייתי מתייצב מולך ואומר, "חפש לך חברים אחרים. שחרר את הציבור שלנו מהשייכות ההרסנית לדיעותיך המעוותות. וזה בדיוק מה שניסיתי לומר לו. מקווה שכעת לא תתקשה להבין את דברי הכלכך בסיסיים (די פשוטים גם למען האמת)
▾ דווח על תגובה זו  -2 
חיים | 25/03/2015 
הוא בן אדם שחושב אחרת ממך! תקבל את זה! זה שהוא לא חושב כמוך לא אומר שהוא אפיקורס.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 25/03/2015 
לברר את האמת...
▾ דווח על תגובה זו  0 
יואלי | 24/03/2015 
איי אייי איייי האמת כואבת, במקום לענות לגופו של ענין אתה מתפלפל עם ההשקפה, ההשקפה שלי לא פחות טובה מההשקפה שלך, תמשיכו כך ובקרוב מאד תמחקו מהמפה הציבורית, נקח לדוגמא את הקמפיין של יהדות התורה בחירה לדורות, אכן כן בחירה לדורי דורות, הרב משה פרוש הרב מנחם פרוש הרב מאיר פרוש ואחרון חביב בינתיים שרוליק פרוש, ואתם עוד רציתם שנצביע לכם?.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אליהו | 24/03/20152
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יקי | 25/03/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 24/03/20151
ענק

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יקי | 25/03/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"