מדוע סטודנטיות חרדיות מצליחות יותר מגברים?

האתגר המשולב של השלמת פערים במהלך הלימודים לצד עבודה וגידול ילדים מקשה מאוד לסיים בהצלחה את הלימודים. אז איך באמת משפרים מצמצמים את הנשירה? (דעות)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
חייקל | 20/06/201726
המל"ג לא רוצה חרדיות באקדמיה, לא עוזר להן לכן הן נושרות.

אם המל"ג היה רוצה שהחרדים יצליחו היה תומך בהם ולא סוגר מכללות חרדיות..נותן שיעורי עזר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חדד | 15/06/201725
הכל פוליטיקה וכסף, אם מקצים משאבים לחרדים לצאת ללימודים ולעבודה, לא מחייב שכולם רוצים לראות את החרדים באקדמיה ויותר מכך במפעלים,

המציאות היא שלא כולם רוצים להעסיק חרדים, קחו דוגמה: בית חולים הדסה, מעסיק אלפי עובדים וכמה חרדים עובדים אצלו? ביה"ח עובד עם אחוז גבוה של חולים חרדים, אבל בהשמה אולי אחוז אחד, ולמה? נו, רופאים אין חרדים, אבל מזכירות רפואיות? יש הרבה חרדיות שיש להן תעודה והן יכולות להיות לא פחות מוכשרות מהעובדות הקיימות, אומנם יוצאות לחופשת לידה כל כשנה- שנתיים אבל לא יוצאות לעשן, לא משחות באינטרנט, יש להן את המעלות שלהן, אבל סביבת העבודה היא כ"כ חילונית שלא קורצת לחרדיות לעבוד שם, אם הן היו באמת רוצים להעסיק חרדים היו משנים את סגנון העבודה וכך כל משרד ממשלתי...כך שלהגיד שרוצים את החרדים באקדמיה ולא לתת להם עבודה?! ברור שמייאש סטודנטים מללמוד. מספיק ששומעים מכמה חברים שלא מצאו עבודה, אז בשביל מה להשתגע? לחרדי יש עול פי כמה מחילוני, יש לו לגדל ילדים, לפרנס ילדים וכד'.. עוד סיבה שמקשה לסיים לימודים. בקיצור המדינה לא צריכה אותנו, לא מעוניינת באמת לעזור לנו, אם היו באמת רוצים היו מתחשבים בלימודי הסמינר והישיבות היו יכולים להכיר בהם בנ"ז כמו שבאה"ב מתחשבים בהם כקורסים ב "תרבות תורנית", כשסטודנט חרדי יודע שיש לו ביד כבר כמה קורסים הרבה יותר קל ללמוד מאשר להשתגע לצבור 120- 130 נ"ז, הבעיה שהכחי"ם החרדים לא עוזרים לנו, אולי פוחדים מהשמצות ו"אבנים"?? הכל פוליטיקה!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 14/06/201724
מה אתם רוצים? ישראל תיק עובד בסמינר הישן, מחויב לעמוד באינטרסים של הסמינרים אחרת הסמינר יפטר אותו וכנראה שמסיבה זו הוא לא עוזר למכללות החרדיות, מפרגן לו את המשרה החדשה, אבל מוזר שהמל"ג בכלל מעסיק אדם שמחויב לאינטרסים אישיים, חוץ מזה שלגיסתו יש את "מבח"ר " בבני ברק, למה שיעזור למכללות חרדיות על חשבון גיסתו?? לכן עוזר לחב"ד, אין לחב"ד קשר הכי טוב עם הציבור החרדי.(עם כל הכבוד להם שהם עוסקים בקירוב רחוקים, יש להם הבטחת הרבי שלהם אבל לא לנו..) אולי על חשבון הסמינר בו הוא עובד? אדם אחד לא יכול להיות עם כמה כובעים שנוגדים אחד את השני. אי אפשר לדעת מי מצ'פר אותו לא לעזור למכללות החרדיות, מי מצ'פר אותו על כל מכללה חרדית שהוא סוגר...חוץ מזה שאנחנו צריכים להבין שה"עוילם גוילם" הציבור החרדי הוא גולם, אפשר לעבוד עלינו.. העסקנים שלנו מכתיבים לרבנים מה להחליט...(כמו פרשת הגיוס) בקיצור מנהלי הסמינרים עומדים מול ההחלטות היכן ללמוד ואם ללמוד ובעיקר שנמשיך לנהור לסמינרים..
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיותה | 13/06/201723
אם המל"ג היה מבין מיהו חרדי ומה המנטליות שלו הסקרים שלך היו נראים אחרת, נו, המל"ג הכניס חרדי, ישראל תיק. מה הוא עושה? עזר לחב"ד? נו, חב"ד לא היו צריכים את הטובות שלו כי חב"ד לומדים בכל המכללות והאוניברסיטאות, יש לחבדניקים /יות עור של פיל, לא מתקלקלים כי אם להפך "מקרבים ליהדות" ולכן חבד נמצא גם בצבא, אז הגיע ישראל תיק ואת כל הזמן שלו מבזבז בשביל חב"ד? לא אמור לפטור את כל הבעיות שאני קוראת בתגובות? אין לי משהו נגדו, אבל ברור שהמל"ג לא רוצה את החרדים באקדמיה, כנסו לדף הבית של המלג, רוב העובדים שם שמאלנים... ואפילו רפורמית, שאין להם חלק ונחלה בעם ישראל, הציבור החרדי הוא לפחות 20% מתושבי ישראל, אני לא חוקרת אבל לפי מס' חברי כנסת בערך.. למה אין 20 אחוז במל"ג או בן עובדי המדינה? כי החרדים לא יודעים את העבודה???למה בחורה חרדית שעובדת במטריקס בפיתוח תוכנה מקבלת שכר מינימום ואילו החברה שלה שלמדה לתואר מקבל שכר פי 2? היא יותר חכמה? אולי כן אבל הן עושות את אותה עבודה... כי לא רוצים את החרדיות ולכן מנצלים אותם, בשביל מה ללמוד אם מקבלים "שכר מינימום"?? לא עדיף להיות טלפנית? קופאית? טלמרקטינג? ברור שזה לא עדיף אבל להוציא 30.000 ש' עבור לימודי סמינר ולקבל שכר מינימום? הבעיה שהמל"ג הוא המפרנס הגדול של הסמינרים... אולי בוקר אחד נגלה כתבה שמנהלי הסמינרים שיחדו את המל"ג להקשות על החרדיות בכדי שתחזורנה לסמינרים...
▾ דווח על תגובה זו  0 
סמינריסטית | 13/06/201722
רבנים צודקים, לא צריך ללמוד אקדמיה כי המל"ג שונא חרדים ולכן סוגר מכללות, הוכחה לכך שדורש לאחד בן מכללות חרדיות ללא חרדיות.

כל המחרי"ם הם "לוקשאן" אחד גדול בכדי לעשות V ביומן שהמדינה "רוצה" חרדים באקדמיה...

החברה הטובה שלי נרשמה בשנה שעברה ללמוד ב"תבונה": של מכון לב, ברגע האחרון המל"ג "תקע" אותם, ללמוד עם בנות שקוראות לעצמן "חרדיות"... ברור שהיא חזרה לסמינר וכך עשו החברות שלה ולכן לא פתחו כיתה ב"תבונה" היא לא "התנדבה" "להחזיר בתשובה" חרדיות מקולקלות שלומדות ב"דעת"... מנהלי הסמינרים צודקים, המל"ג אינו מבין בחרדים, לא רוצה באמת את החרדים באקדמיה.. פתיחת המחרי"ם היא כתיבת פרוטקול בלבד...היום המל"ג דורש לאחד בן מכלולת חרדיות, מחר יאחד עם מכללות דתיות ומחרתיים ללמוד עם בנים... יושבים במל"ג אנשים מרובעים, הציבור החרדי אינו משתף איתם פעולה, כך שאין להם עם מי להתייעץ ועושים כל יום טעויות שמרחיקות את הציבור החרדי מהאקדמיה...חבל, גם החוקר כותב שהבנות החרדיות מצליחות יותר מהבנים, לבנות חרדיות יש מוטיבציה מטורפת להצליח בכדי להקים בית של תורה ובשביל בית של תורה צריך כסף...מחכה שיגיע יום שהמל"ג יאפשר לימודים בסמינרים וללא צורך לרעות בשדות זרים....
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני ברקית | 13/06/201721
הגברים צריכים ללמוד תורה ולא ללמוד לתואר, כתוב "והגית בו יומם ולילה"... ישנם גברים שיוצאים מהכולל בכדי ללמוד ולפרנס בית, אבל "לא כל הנוצץ זהב הוא".. הם פתאום מגלים שזה לא כמו שחשבו, שהם חייבים להיות חשופים לאינטרנט פרוץ, א"א לפרנס תוך כדי ואין מי שיאכיל את הילדים.. לומדים כמו חמורים ובסוף מגלים שהבחינות הכשילו והיו ברמה גבוה ממה שהכינו אותם, נמאס להם ועוזבים את הלימודים האקדמאים... רוצים שיצליחו בלימודים? אם תהיה מלגת קיום או השלמת הכנסה בתקופת הלימודים הסיכוי שהחרדים יצליחו באקדמיה יגדל מאוד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סטודנטית חרדית | 13/06/201720
נגיד ויש לך מחקר מעולה, סליחה, לא שיש לי ביקורת עליך, נהניתי מהמחקר, לדעתי הוא נכון והוגן.

אבל האם למשהו במדינה אכפת מהחרדים שלומדים באקדמיה? האם יש משהו שרוצה באמת שהחרדים ילמדו באקדמיה? בקושי, הסיבה לכך היא שהחכי"ם החרדים לא יתערבו בנושא מפני שיש החלטת מועצת גדולי התורה האוסרת לימודים לתואר, אומנם זו לא בעיה הלכתית לכן ישנם חלק מהרבנים והאדמורי"ם ש"מתירים" ללמוד באקדמיה, ציינתי "מתירים" מפני שזה לא פשוט להם לקחת אחריות של מלחמה בציבור החרדי. לא משעמם להם והם לא מחפשים "הפגנות" של קיצונים כפי שלצערנו לא חסר משועממים כאלו בציבור החרדי.. בקיצור החכי"ם החרדים דואגים לכיסא שלהם, אם הם יעזרו לסטודנטים חרדים או יתערבו באקדמיה יצאו נגדם והם יהיו ללא כיסא.. החילונים לא רוצים את החרדים באקדמיה, מעדיפים שנשאר אנאלפביתים ושאת המשרות הנכבדות נשאיר להם... לחילונים יש לחץ שעוד כ 20 שנה נהיה בע"ה הרוב במדינה, (יש לך כזה מחקר, נכון?אם לא בדרך..) המל"ג לא רוצה את החרדים באקדמיה, המציאות היא שהמל"ג סוגר מכללות חרדיות, או מקשה עליהם וגורם להם להיסגר ובעיקר מקשה את הכללים שבנות חרדיות תגענה ללמוד לימודי אקדמיה. אני סטודנטית חרדית (חרדית באמת ולא מתחזה..) , לומדת במקום חרדי, ( כמובן בהתיעצות עם דעת תורה) מעולם לא קיבלתי סקר מהמל"ג, מעולם לא הגיעו מהמל"ג נציגים לשוחח עם הסטודנטיות... יש לסטודנטיות חרדיות צרכים משהלן יכול להיות שעם תמיכת המל"ג הנשירה היתה קטנה יותר, הסטודנטיות החרדיות הן נופלות "בן הכיסאות"... לא רצויות בחברה החרדית ולא רצויות במל"ג, אשמח אם יגיע יום שאתה תעשה סקר בנושא, אולי תפתח למל"ג את העיניים שיבינו שהם צריכים לעשות שיעורי בית בנושא "מיהו חרדי"... אני בטוחה שהמחקר שלך יצליח ובתקווה שהמל"ג יקבל את הביקורת שלך ובתפילה שירבו הסטודנטיות החרדיות ושתוכלנה להתפרנס ברווח ובכבוד...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמא לבנות... | 12/06/201719
למר איתן רגב, חבל שרק כעת הבחנתי בכתבה שלך,

המחקר שלך מעולה, טוב לדעת שישנם אנשים שמעניין אותם אקדמיה אצל חרדים.

אני אמא לבנות חסידיות, את הבת הגדולה שלי שלחתי ללמוד ב"תבונה" של מכון טל- לב, למדה שם מדעי המחשב ובלי עין הרע כבר הושמה בעבודה, משכורת גבוה מאוד (פי 2 מחברותיה ל"בית יעקב")

הבת שלי מאוד נהנתה ב"תבונה", והמליצה לכלום לבוא ללמוד שם, כך שהיה ברור לנו שאת הבת השנייה גם נשלח ל"תבונה", מכון מעולה,מנהלת כמו אמא, רמה רוחנית כמו סמינר שזה היה מאוד חשוב לנו, ביתי עברה בחינת תיל והתוצאה היתה כמעט 700 המעידים על כישורים מבורכים, אבל כשבוע לפני תחילת הלימודים קיבלנו בשורה רעה, כן רעה! שהמל"ג הנכבד דורש את איחוד "דעת ותבונה" מכון דעת הור "חרדי". עם קשת של כל מיני "חרדיות"... שאלנו את האדמו"ר שלנו מה לעשות והתשובה שקיבלנו להחזיר את הבת לסמינר, היה לנו מאוד קשה, הבת כבר הכירה בנות מ"תבונה, התחברה אליהן בפעילות קיץ שהמכון עשה, אבל אין מה לעשות, האידישקייט שלנו יותר חשובה מכסף! המל"ג לא מבין בחרדים, שלא יתערב להם! כמו שהמל"ג לא יכול לדרוש מכל ה"חילונים" להיות קשורים למפלגת הימין או השמאל...לימודי תואר הם חשובים ומתגמלים, אבל לא בכל מחיר! לו המל"ג היה באמת רוצה את החרדים באקדמיה היה מכניס יועץ לענייני חרדים (אולי יש אבל לא ניראה בשטח..) היו שולחים נציגות לסטודנטיות כמו שהגיבה כאן פריידי מתגובה מס' 11. בקיצור, לא נותרה לנו ברירה ושלחנו את הבת המוכשרת לבזבז שנתיים בסמינר, אני לא מודאגת, ה' יעזור לה והיא תצליח בלי התואר, מבקשת ממך כחוקר מומחה, לעשות מחקר בן כל הסטודנטיות החרדיות, בעיקר במכון תבונה ולהסיק מסקנות, אולי אתה תלמד את המל"ג איך עובדים עם חרדים. אגב, שלחתי למשרד החינוך כמה מכתבים ולא יבלתי בכלל תשובה, כך שברור שגם להם אין תשובה...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ר | 25/05/201718
לרוב בחברה החרדית שהגברים בני 25, נשותיהם בסביבות גיל 22, כך שמספר הילדים ועול הפרנסה זהה. כך שעובדה זו לא מסבירה את הפער באחוזי הנשירה בין גברים לנשים!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה ויי. | 25/05/201717
▾ דווח על תגובה זו  0 
האנגלית | 24/05/201716
האנגלית מייד זה צרם לי לעיין שיש איזה באג איזה טעות שהובילה למסקנה.

אם בפסיכומטרי היה הבדל גדול במתמטיקה או בכושר הלוגי או אפילו המילולי הייתי מבין את אחוז הנשירה הגבוה יותר אצל החרדים.

אבל אם ההבדל הוא בעיקר באנגלית והלימודים ורוב מוחלט של ספרי הלימוד הם בעברית אז ההשפעה של האנגלית אמורה הרבה פחות לבוא לידי ביטוי ובטח לא עד כדי הבדל קיצוני בנשירה.

כך שמשהו פה לא מסתדר.

וצריך בעצם ללכת צעד אחורה ולראות מי הולך לאותם לימודים.

ובעצם תגובה מס' 12(וגם 5) אומרים את הסיבה האמיתית. שמסבירה הן את ההבדל בין החרדים לחילונים והן את ההבדל בין גברים לנשים.

מעניין למה החוקר מאותו מכון לא רצה או לא הגיע לאותה מסקנה הכרחית. ובחר לשים את האנגלית בשורה התחתונה של המסקנות.

הנה עוד דוגמא איך "סתם" חרדים(כמו מגיב 12 או מגיב 5) מפגינים כושר לוגי וחשיבה לפתרון בעיות שלא יורדים באיכותם(ואף עולים) מחוקר חילוני שביצע מחקר ועבודה סמינריונית על שלל שנות לימודיו עם ליבה ועם מתמטיקה ועם...אנגלית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
המשך | 26/05/2017 
על זה. ומה שכתבתי על 12 ועל 5 חל גם עליו.

המכון הזה(טאוב) ידוע באג'נדות שלו בנוגע לליבה ולאנגלית. ומה שקרה לו פה זה שהירהורי הלב/משאלת לב שהיטו לו את המסקנות. הוא חיפש את המטבע מתחת לפנס במקום לחפש טיפטיפה יותר לעומק..
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוזס | 24/05/201715
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 23/05/201714
כל ענין האקדמיה במיגזר תלוי בענק שבענקים קרן קמח ולעומד בראשה הרב מוטי פלדשטיין הצדיק וגם בנו רפי
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 23/05/201713
הרבה מקצועות אפשר להשלים אבל שפה זה דבר שמאוד קשה להשלים תוך שנה לתשומת לב מקבלי ההחלטות.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
סתם יהודי | 22/05/201712
למה סטודנטים גברים מצליחים פחות? הסיבה פשוטה בתכלית. מי הולך לאקדמיה? המצטיינים בלימוד? בעלי הכשרון בישיבה? אלו בדרך כלל ממשיכים בלימוד תורה (אלו בדרך כלל גם אלו שאוהבים ללמוד, לעומת ההולכים לאקדמיה, שבדרך כלל לומדים לשם פרנסה, אין בזה רע כמובן, אבל זה לא תורם לאיכות הלימוד.... כמובן יש גם בעלי כשרון. אני מכיר מקרוב מי שהיה מוכשר גם בלימוד תורה, ואכן הוא הצליח מאד).

לעומת זאת בין הנשים, נראה שדווקא המוכשרות הם הממשיכות ללמוד.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אסף שמעון | 25/05/2017 
אלו שהולכים לאקדמיה הם בדרך כלל האברכים היותר מוצלחים שלוקחים אחריות על העתיד שלהם ולא נשארים בכולל בלית ברירה.

לכן אם אפילו הם נופלים בלימודים האקדמאים בציבור החרדי הנפילה הייתה הרבה יותר גבוהה
▾ דווח על תגובה זו  0 
תגובתך מראה | 26/05/2017 
מה חרדי חושב... ועושה את זה בעיניים של חילוני... אפילו הייתי אומר שתגובתך היא משעשעת...

אז תדע לך שבדיוק הפוך! חרדי עוזב את הכולל רק בלית ברירה. הוא יודע שעיקר החיים הם חיי הנצח. ויש להשיג מכסימום קניינים לקראת החיים האמיתיים. "התקן עצמך בפרוזדור על מנת שתיכנס לטרקלין".

ועבודה היא לא תכלית לצורך מימוש חיי נהנתנות בעולם הזה. אלא לכל היותר היא צורך שנקנסה על האדם הראשון לאחר החטא("בזיעת אפיך וכו' "). ולפעמים אפשר לקבל פטור מהקנס ממי שאמר והיה העולם: "כל המקבל עליו עול תורה פורקין ממנו עול דרך ארץ".

ובכל מקרה גם כשצריך לספוג את הקנס(המשפחה גדלה ולאשה קשה למרות שהיא מאוד רוצה) מנסים להקטין כמה שאפשר,אם לא חנינה מלאה מהקנס אז לפחות חנינה חלקית: "עשה תורתך קבע ומלאכתך ארעי".

עכשיו אתה מבין למה 12 צודק? רק מי שבאמת קשה לו ללמוד (למרות שהאשה מאוד רוצה שילמד ולהיות שותפה בעשירות בקנייני העולם הבא יחד עם הבעל שאיפשרה לו ללמוד) ייצא לעבוד.

עכשיו מבין?
▾ דווח על תגובה זו  0 
לחשוב. לא... | 24/05/2017 
ורק "חוקר אקדמאי" מדלג על דבר פשוט וברור כל כך.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
פריידי | 22/05/201711
תשובתי, כסטודנטית חרדית, הסיבה העיקרית לכך שיש ירידה ואו חוסר עליה במס' הסטודנטים החרדיים היא שהמל"ג אינו מבין את הצרכים של החרדים! המל"ג הוא האשם בכך שחרדים לא מגיעים לאקדמיה, שהמל"ג יוכיחו שביקרו פעם אחת במיכללו של המח"ר החרדי, שלחו איזה סקר לסטודנטים חרדים, באיזה עולם אנחנו? למה במשביר מבקשים ממך למלא סקר שביעות רצון והמל"ג לא דורש? מפני שהמל"ג אינו מעוניין לראות חרדים באקדמיה, המכללות ה"חרדיות" אינן חרדיות!! ואם כבר פתחו תכניות "חסידיות" המל"ג סוגר אותן. החרדים לא יוותרו על אידישקייט שלהם בכדי ללמוד לתואר. או שהמל"ג נותן לימודים ברמה רוחנית של בית יעקב או שלא יתן, המחר"ים מוצפים עם חרדיות מודרניות ולכן נמנעות החרדיות האמיתיות ללמוד לימודים אדמאים. נשמח לשמוע על פתרון. ועוד שאלה, מדוע בבית יעקב בארה"ב מוסדות להשכלה גבוה מכירה בלימודי הסמינר כ"ספרות תורנית" ומזכה ב 31 נ"ז ובישראל לא מזכים על לימודי סמינר /ישיבה? אם רוצים את החרדים באקדמיה יש דרך לסייע להם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמית | 22/05/201710
אני פונה אליך כחוקר וכלכלן, השואף לקדם את כלכלת ישראל לאתר את הסיבה מדוע החרדיות מעדיפות ללמוד בסמינרים ולא נוהרות לאקדמיה. הסיבה לכך היא שהמל"ג אינו רוצה את החרדים באקדמיה! לו המל"ג היה רוצה את החרדים באקדמיה היה נותן להן את הכלים, הבעיה הראשונה היא שהמל"ג דורש מהמכללות לקבל את כל ה"חרדיות"- גם אלו שיצאו בשאלה.. הוכחה לכך היא שהמל"ג סוגר את מכון "תבונה" תחת מרכז האקדמי לב, נתקן - שהוא לא סוגר אבל דורש שהבנות החסידיות ילמדו עם בנות "דעת", נו בדיחה.. ברור שזה יסגר. קודם כל שהמל"ג יעשה שיעורי בית וילמד מה זה חרדי ואח"כ יעיז להתערב למכללות החרדיות כיצד לנהוג. לכן כיום רוב המכללות החרדיות הן אינן "חרדיות" ומסיבה זו חרדיות נמנעות מללמוד שם ומעדיפות ללמוד בסמינרים לצד זה שהן יודעות שרק 4-5 % מלומדות הוראה מוצאות עבודה.. לו היו מכללות חרדיות באמת המס' היה מכפיל את עצמו...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמית | 22/05/20179
כחוקר אני מציעה לך לבדוק מהי הסיבה שהחרדיות נמנעות מלנהור לאקדמיה. מה אתה חושב? סתם כך נוהרות אלפי בנות ללמוד בסמינרים הוראה למרות שיודות שהסיכוי להשמה הוא רק 4-5 %? משלמות שכ"ל יקר מאוד למרות שיודעות שסיכוי ההשמה הוא אפסי..

החרדים הם ה"כלכלניים" הכי גבוהים, למרות שניראים "אן אלפא בתיים", ההוכחה לכך היא שהחרדים הם הראשונים שרוכשים לילדים דירות (לדוג' אני אישית אמא ל 11 ילדים, עובדת ואשת אברך ורכשנו דירות ל 7 הנשואים שלנו, אומנם בפרוייקט) הוכחות נוספות היא רמת החיים, יש שניה וכד'.בקיצור לא נרחיב, יש לך דרכים לדעת זאת לבד,

למה אני כותבת לך? כדי שתבין שזה שהחרדיות לא מגיעות לאקדמיה זו מהסיבה שאין מספיק מכללות "חרדיות". רוב המכללות ה"חרדיות" הן בכלל לא "חרדיות", במכללות החרדיות לומדות בנות שאולי למדו במוסדות חרדיים אבל המוסדות החרדיים פלטו אותן.. במכללות ה"חרדיות" אין אכיפה על תקנון ולכן החרדיות אינן מרגישות בנוח ללמוד שם, החרדיות לא תמכורנה את האידישקייט שלהן עבוד כסף... מי שדואג לכך שהחרדיות תמנענה ללמוד אקדמיה הוא המל"ג! המל"ג אומנם פתח מחרי"ם חרדיים, אבל לא דואג שהמחרי"ם החרדיים ישמשו את הציבור החרדי. המחרי"ם החרדיים נועדו לתת מענה לציבור החרדי "הפתוח", אתה נתת את הדוגמה שחב"ד הם 29 אחוז מהחרדים הלומדים לאקדמיה, היכן? הרי לא יכולים להתקבל למחרי"ם, נכון? לומדים בכל מיני מקומות. תדע לך שחסידי חבד יש להם עור של פיל ויכולים ללמוד בכל מקום, אבל זה הזרם היחידי שלוקח סיכון,

אם אתה מאלו שרוצים שחרדים יהיו באקדמיה תנו למחרי"ם החרדים לפתוח מסגרות "חסידיות" וכך תוכלו לראות את החרדים נוהרים לאקדמיה.

במרכז אקדמי לב יש תכנית "תבונה" לבנות "חסידיות" המל"ג רוצה לסגור את התכנית כי לא מכניסים חרדיות שאינן "חרדיות".. המל"ג גם לא מאפשר תואר שני נפרד לחרדים/יות.. מעיד ע"כ שהמל"ג לא מעוניין לראות את החרדים באקדמיה.

בקיצור, אם השאיפות שלך לשפר את הסקרים שלך, ככלכלן ששואף להרים את הכלכלה של מדינת ישראל וכחוקר, אני מציעה לך לעשות שיעורי בית...
▾ דווח על תגובה זו  0 
הפלס | 22/05/20178
אין סיעתא דישמייה... , כי מקומו של הגבר החרדי בכולל בלבד!!! ובוודאי לא באקדמיה הארורה !!!

ואם יש בעיות בפרנסה אפשר לעשות שאלת רב וללכת לעבוד במקצוע תורני כר"מ או משיב אפילו רבה אבל חלילה לא בדברים גשמיים שלא לדבר על לפתח קריירה השם ישמור

וגם אישה חלילה לה ללכת לאקמיה אשר רבים חללים הפילה ועוד עלולה לגרום לה לעבוד במקומות מעורבים השם ירחם

אבל חומרת האיסור של אישה קטן משל גבר ועל כן לגבר אין הצלחה !!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
סטודנט | 22/05/20177
בד"כ(למעט בודדים) החרדים המיושבים והמוכשרים יותר נשארים ללמוד תורה,

ואלו שפחות הצליחו מחפשים לימודים מהסוג האמור בכתבה

זה הסיבה שגברים חרדים מצליחים פחות מחרדיות, כי לא מדובר בטובי המוחות שהם האברכים מקיימי העולם
▾ דווח על תגובה זו  -1 
סטודנטית | 22/05/20176
הסיבה העיקרית שהבנות מהזרם הליטאי פחות נושרות כי בסמינרים הליטאים לומדים ברמה מאוד גבוהה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ריאלי | 22/05/20175
בדרך כלל הם אלו שלא למדו גם קודם

וקשה להם להתחיל בגיל כזה ללמוד

ואלו שלמדו גם קודם

לא הולכים לעשות תואר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לחשוב. לא... | 24/05/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברך | 22/05/20174
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אסף שמעון | 25/05/2017 
המגזר החרדי לא נותנים לזה לקרות.

הם מעוניינים שחרדים לא יוכלו להיכנס לאקדמיה כדי לנעול דלת בפניהם ולהשאיר אותם עניים ומדוכאים
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 22/05/20173
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
yossi10 | 22/05/20172
גורמים , ולדעתי הם חשובים יותר :

אחד הגורמים שלא קראתי בכתבה הוא שבחור חרדי מגיע עם רקע חזק מאוד של לימודים והשקפות קודמות : מגיע כשהוא מתורגל בדרך לימוד מאוד מסוימת , הוא רגיל להיאבק על דעותיו (זהו הלימוד הישיבתי) , ולא קל לשחרר את כל זה ולהתרגל לדרך אחרת.

חוץ מזה , בחור חרדי צריך להקדיש זמן משמעותי מידי יום לתורה ולתפילות (שגם אלו פעולות מנטליות). ביחד העומס של לימודים באקדמיה + תורה ותפילה שאלו גם כן פעולות מנטליות , יוצר עומס מנטלי רב.

כמו כן אצל בחור חרדי אמיתי תמיד יהיו רגשות אשמה מסוימים על כך שהוא לא עוסק כרגע בתורה ובתפילה , אלא עוסק בלימודי חול.



(זה שונה מ"לגדל ילדים" אצל נשים חרדיות שזו אפילו "הסחת דעת " מעיסוק מנטלי על בחור חרדי העומס המנטלי רב הרבה יותר).

מנסיון חיי הדל (כחרדל"י שהייתי בעבר) אלו הגורמים לכך שמעולם לא הסתדרתי באקדמיה (כולל האוניברסיטה הפתוחה).

ובכל זאת , לא אלמן ישראל .... יש מספיק אופציות טובות ללמוד ולהתקדם , במיוחד בתחום התכנות - המונופול של האדקמיה מתחיל להישבר לטובת קורסים אינטרנטיים ואחרים. כמו כן היום יש אוניברסיטאות אמריקאיות המציעות תארים שלמים אונליין !

מה שכן , אנגלית היא צורך חיוני למי שהולך בדרך לימודים עצמאית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 21/05/20171
טור ארוך ומלאה על מה שכל דרדק או חרדק דבי בר יומא יודע מזה עידן ועידנים. חבל על המקלדת.

היית מתקשר לפני הייתי מוסיף עוד תובנות' אבל לא נורא; האתר צריך מלל אז זה בסדר

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שולה | 22/05/2017 
אם אין לך מה לומר עדיף שתשתוק ויחשבו שאתה טיפש מאשר תברבר ותוכיח את זה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"