מי הם "החרדים הישראלים"? // אלחנן יונס

לימוד תורה הוא יסוד וערך עליון בחייהם, אך במקביל אליו הם מעוניינים להקנות לילדיהם גם לימודי חול ברמה גבוהה מהמקובל במוסדות חרדיים קלאסיים. מי הם החרדים הישראלים? (דעות)

מיהו חרדי? (צילום: Nati Shohat/FLASH90) (צילום: Miriam Alster/Flash90)
מיהו חרדי? (צילום: Nati Shohat/FLASH90) (צילום: Miriam Alster/Flash90)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
משה | 12/07/201726
לדוגמה, בארצות הברית חיים מליוני חרדים מהם אקדמאים משכילים כבר שלוש וארבע דורות ציונים שאוהבים את ארץ ישראל אבל לא יכולים לעלות לארץ מסיבות שונות. אז הם חרדים? ישראלים? שתיהם? אף אחד מהם???

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 05/07/201725
בס"ד

אני לא מכיר מישהוא שלמד אנגלית שהוא יודע לדבר אנגלית.

אפילו בנות מבית יעקב וסמינר לא יודעות לדבר. ילדים לא לוקחים את זה ברצינות, אצלנו בכיתה ניסו להתחמק מהשיעור באנגלית,

רק כאשר אדם שצריך את האנגלית אז הוא באמת משקיע כוחות בזה.

וזה רק אשליה שאילו למדו ביסודי הייתי יודע לדבר . כדי לדעת לדבר, צריך לדבר. כדי לתרגל. ולא מספיק רק ללמוד את השפה .
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 05/07/201724
22 ומדבר מצוין
▾ דווח על תגובה זו  0 
החכם | 05/07/201723
אבל יקירי גם אתה מבין שלי מותר לא להסכים אתך ולרצות שהילדים שלי יתחנכו בלי אנגלית ועם השקפה שונה משלך על מגוון הנושאים שהעלת אז למה לכל הרוחות אתה מתעקש להכניס את הילדים שלך החמודים מאוד ללא כל ספק לתלמודי תורה ולסמינרים שבהם לומדים/ות כאלו שלא חושבים כמוך ולמה אם לא מקבלים אותך אתה מתחיל ליבב שאנחנו מצומצמים וממדרים ומפלים הרי אתה כל כך צודק ואתה שונה מאיתנו אז הפרדה נא מעלי בבקשה
▾ דווח על תגובה זו  0 
נטע | 05/07/201722
הבעיה היא שרוב החרדים הישראלים (או בכינוי היותר נפוץ חרדשי״ם-חרדי חדש) בסופו של דבר יורדים לגמרי מהדרך...

זו המציאות!!!

ויותר מזה רובם בכלל לא קובעים עיתים לתורה וודאי שלא מחוייבים לגדולי הדור ב-95% מהדברים והשקפתם קרובה לציבור הדתי לאומי...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ריאלי | 05/07/201721
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 05/07/201720
היה זרם אחד של מתייונים לא כל כך הרבה זרמים.

זה כנראה טרום ביאת משיח.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפאל | 05/07/2017 
לא היה מתיוון.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלכס | 05/07/201719
מי ששומר תורה ומצוות הוא דתי !!! חרדי זה מי שמקשיב לקול גדולי הדור גם כשהוא לא מסכים עם זה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 05/07/201718
אנגלית זה קריטי בשביל לעבוד ולהתפרנס בכבוד וגם סתם בשביל היכולת לעשות שנור בחו"ל...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דודי | 05/07/201717
רק כסף וסטייל.

ומעניין למה תמיד הנשים שלהם פחות בצניעות ויש להם חשבון פייסבוק. למה הם הולכים לברים ולקולנוע. מה הקרשר ללימודי אנגלית??

לא התירו לעצמם 'ישראלים' 'עבודה זרה' אלא להתיר פריצות ופייסבוק בפרהסיה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 05/07/201716
כאילו הוא מבין יותר ממנו.....

אנחנו צריכים להבין שככה מתחיל התדרדרות רוחנית, בהתחלה רק לא לחשוב כמו גדולי הדור, ובהמשך לכאוב את מה שגדולי הדור אומרים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דב | 05/07/201715
היה בעבר וכנראה יהיו בעתיד אנשים עם הדעות הנ"ל. לשמחתינו אלו רק דיבורים, למעשה הדברים לא יגיעו. הייתה פעם תנועה שדגלה בדעות האלו, והיא נעלמה, פא"י. למה?......
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל | 05/07/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 05/07/201714
מה הבעייה אתה רוצה שילדך ילמד

אנגלית שים לו מורה פרטי אחרי

הצהורים כמו שאדם חילוני רוצה שהבן שלו ילמד לבר מיצוה הוא לא מבקש ממערכת החינוך שבה לומד הבן ללמד לבר מיצוה אלא שוכר מורה פרטי

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
כואב | 05/07/201713
חרדי פירושו הפשוט הוא: מי שחרד לדבר ה'. וזה לא יכול להשתנות לעולם. ואם בעיניך הציבור השתנה הרי שלא החרדיות השתנתה אלא אם כבר התקלקלה ומקסימום תוכל להגדיר בשם "החרדי החדש".

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברור | 05/07/2017 
מי שחרד לדבר ה' לא יכול ללמוד לימודי חול..

הרמב"ם, רש"י, הגר"א לא היו "חרדים" כנראה..
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 05/07/201712
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם אבינו | 05/07/201711
"חרדי" (במובן של היום) הוא מילה של הציונים החילונים, המילה "ישראלים" מבטא רצון להחניף לחילונים ונחיתות. השם הראוי לתנועה כזה הוא "שומרי תורה ומצוות למהדרין"

באמת הגיע הזמן שהיהודים הישרים שרוצים לקיים את כל תרי''ג המצוות ללא יוצא מן הכלל יקבלו מנהיגות ראויה. לימודי חול בנוסף להיותו אחד מן המצוות הבן על האב במשנה בקידושין גם היה המנהג ישראל בכל שנות הגלות וכן נוהגים עד היום הזה בכל תפוצות ישראל. היישוב ה"חרדי" בארץ ישראל הוא היחיד בעולם שמכריז על לימודי חול כטרייף.

יה''ר שנזכה להעמדת הדת על תילה במהרה אמן

נ.ב. למגיב לדברי המתעקש לכפור בחלק מן התורה וחושב שאם יצעק גדויילים גדויילים זה יעזור לו בשמים, אל תבזבז את המילים שלך. חס על נפשך ולך תלמד איך לקרוא דף גמרא לפני שמאוחר...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארייה לייב... | 04/07/201710
גם אני בעד שיילדי ילמדו אנגלית ורשמתי אותם לחוג פרטי מסובסד , והיה להם כבר קשה בכיתה ז להכנס לזה אז הפסקתי .. עם הקטנים יותר מקווה שנצליח להכניס משהו לתלמוד תורה . הבעיה אצלינונהחרדים שכולם מפחדים מכולם ומי יעיז ללכת לגדולי ישראל ולפתוח את זה .. הרי הם עצמם גדלו על חדש אסור מן התורה .. אבל הלוואי ..

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מה הקשר? | 04/07/20179
ל'חרדים'

אתם גלגול נוסף של הפאיניקים שהיו.

לא איזו המצאה מדהימה ודור חדש.

כולה פאיניקים!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שניאור | 04/07/20178
בגיל קטן כל גדולי ישראל התנגדו להכניס דבר מלבד לימודי קודש זו מלחמה על צביונה של הנשמה אני מכיר המון חרדים שהשלימו את החסר בגילאים מאוחרים יותר ובאם כך חשבו גדולי ישראל מי הוא זה שיגיד שהקדוש ברוך הוא יוכל להביא פרנסה דווקא ע"י לימוד אנגלית?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 04/07/20177
דברי חכמה, המסר מובן מאד, אתה רוצה לפתוח מפלגה, אני מאחל לך הצלחה, אבל לא נראה שתצליח כי אתה מייצג ציבור קטן מאד.

אני חולק עליך לחלוטין על השם "חרדים ישראלים" ועל מה שמשתמע ממנו, א'. מדוע חייבים להקרא חרדים?! אם אתה רוצה להודיע שאתה שומר מצוות תגדיר "שומרי מצוות" או "דתי". ב'. מה זה "ישראלים"?! מדבריך משמע שיש לך ערך כלשהו למדינה, היהדות אינה מכירה בערך כזה קל וחומר לאיך שמצב המדינה נראה מבחינה פוליטית, מדינית וכלכלית.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
עצוב | 05/07/2017 
היהדות אינה מכירה ערך במדינה..

נו טוב, היית יותר מדי תחת שלטון הפריץ מסתבר..
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 04/07/20176
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברוך | 04/07/20175
אני אקדמאי וגם אשתי. למניעת זהוי (נגד עין הרע....) לא אפרט מוסדות אולם ילדי למדו ולומדים במיטב המוסדות ולא נתקלנו בשום בעי' (למניעת ספק, לא ניסינו את תולדות אהרון.......).
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 04/07/20174
מנסים לפסוח על שתי הסעיפים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק זאב  | 04/07/20173
סוף סוף נשמעים קולות שפויים אפי אם הם קלושים ומועטים יחסית לעשרות האלפים שמוכנים לדפוק לילדיהם את החיים העיקר לא ללמד אותם מקצועות חול כמו שלמדו כל חכמינו (שמתם לב כמה מילות לע״ז יש בפירוש רש״י?, והרמב״ם שכתב חלק מספריו בערבית ומלאים בפעלוסופיה?).

תפרסמו? נראה אתכם...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 04/07/20172
אוי לי מיוצרי, ואוי לי מיצרי.

מבינים שחייבים השכלה, אבל מקריבים את הדור הצעיר לאלוהי הבורות והעניות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסתר | 04/07/20171
מדובר כאן יותר על "חרדים אמריקאים"

כאלה שגרים בהר נוף למשל
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"