בלי אלימות: הפלג הירושלמי מביא הישגים // מני גירא שוורץ

מאז פטירת הגר"ש אויערבך זצ"ל, אין אחידות בעמדת 'הפלג הירושלמי', הקבוצה שהפכה לאופוזיציה החרדית. למרות זאת, הם רושמים הישגים משמעותיים מאוד - בלי מלחמות • טורו של איש התקשורת מני גירא שוורץ (דעות)

מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אוירבך זצ"ל (Yaakov Lederman/Flash90) (צילום: עזרא לנדאו)
מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אוירבך זצ"ל (Yaakov Lederman/Flash90) (צילום: עזרא לנדאו)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
מעריך | 08/07/201836
לא יודע להחליט אם אני מסכים עם מני או לא, אבל לפחות יש לו מספיק יושרה לומר את האמת שהוא חושב. מי שניהל מאבק תקשורתי נגד הפגנות בני התורה היה מני גירא. די מפתיע שכעת הוא חושב שיש להם הישגים. אבל יםה דכותב מה שהוא חושב באמת וללא אינטרס
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר | 07/07/201835
אתה כנראה לא מודע למציאות בפגיעה בגדולי ישראל.

חוץ מזה,שלושת ההישגים הללו הם לא הישג רק של הפלג אלא של כל המגזר החרדי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי  | 08/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 06/07/201834
כל ה"הישגים" שמנית הם למרות הפלג ולא בגלל הפלג.

מני מה עובר עליך?
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 06/07/201833
▾ דווח על תגובה זו  0 
חברונר | 06/07/201832
מני , אתה אולי מתפרנס מזה אבל אותנו זה משעמם. השטויות הללו שאתה מחבר בהן כאילו היו אוצרות זהב אינן מעניינות את הציבור הרחב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 05/07/201831
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 06/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
צה"ל | 05/07/201830
בזמן שחילונים מתים ונפצעים במלחמת החובה על ארץ ישראל אתם מתחבאים בישיבות שלכם כתרנגולות פחדניות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ניצחון פירוס | 05/07/201829
עוד כזה הישג ואבדנו..

על מה אתה מדבר?? מנסים בכח לגרור את הציבור הספרדי למחלוקת.ה' יעזור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ואוו | 05/07/201828
כמעריץ של הטורים שלך

מעולם לא קראתי ככ הרבה שטויות שכתבת בכתבה אחת

מה גם אותך מטרידים טלפונית ואין לך בררה????????
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתפלא על הכותב | 05/07/201827
מטרת הפלג להשפיע בכל אמצעי שאפשר גם אם זה ישאיר אדמה חרוכה. וברור לכל, שלהרוס ליהדות החרדית הם יכולים, והם עושים את זה בדביקות.

בתכלס בלתי אפשרי להוכיח כישלון של הפלג, כי אם יגייסו, הם יגידו אמרנו לכם, ואם לא יגייסו הם יקחו את הקרדיט.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 06/07/2018 
מזה מואחדים, כאיש אחד בלב אחד!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
55475464 | 06/07/2018 
יש את פלג הפלס של נתי ופטרוב ויש את הפלג הקצת יותר שפוי של רש דויטש
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמית | 10/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 08/07/2018 
לא דובים ולא יער, הכל בא מקנאה, ואיך אתם אומרים: לא היה כלום ולא יהיה כלום, כבר 70 שנה לא היה כל כך טוב!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 05/07/201826
ניכר מאמץ גדול כדי להסביר את כך שיש הישגים..

הישג פירושו פירות מאמץ.

לא זה המדובר כאן כלל. אין צורך להאריך
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 05/07/201825
חייבים להתאחד כל החוגים והעדות לבער את הנגע של המכסות הארורות ומסע ציד הנפשות המזעזע שהם עושים לבני הישיבות. הציבור החרדי מבטיח כי לא ננוח ולא נשקוט עד שנמגר את המכסות הארורות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 10/07/2018 
שגורמים לכל אותן צרות
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוי אוי | 05/07/201824
להרוס את עוטף עזה

אוי לה לכזו הצלחה של פילוג בין הספרדים

אוי לה לכזו הצלחה של התחברות לצלמרים -אנשי הדמים והרשע

אוי לה לאותה הצלחה של הריסת וועד הישיבות

לקרא ולבכות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוי | 06/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמת לאמיתה | 05/07/201823
שאת כל ההישגים האלו הם השיגו בזכות ההפגנות וההטרדות הטלפוניות, רק בזכות זה הם נכנסו לתודעה הציבורית ואנשים עניין אותם מה יש להם לומר, אחרת, אף אחד לא היה שומע אליהם והם היו שוקעים בתהום הנשייה.

אז אל תלמד אותם איך משיגים הישגים, הם יכולים לעשות בית ספר לכל מי שרוצה להשיג משהו במדינה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רועי | 05/07/201822
אין חילוקי דיעות בפלג בנוגע להפגנות פשוט החוטפים של הצבא כבר זמן רב לא עוצרים עריקים ולכן אין הפגנות הצבא רוצה שקט כדי שיוכל להמשיך לסבך ולגייס בחורים
▾ דווח על תגובה זו  0 
מני גרא | 05/07/201821
משבר כזה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעל | 05/07/201820
צדיקים גדולים במיתתם יותר מבחייהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 05/07/201819
ראשית אציין שאין לפלג שום הישג. וכעת אסביר:

א. שינוי דעתם של אנשי מועצת גדולי התורה של אגו"י הושג יותר כעמדה של ליצמן ופחות מדעתם של חלאות הפלג למיניהם. במקרה זה דעתו של ליצמן זהה לדעת הפלג והוא הציג למועצת את עמדתו שהתקבלה. לפלג אין שום יד ורגל בהחלטת המועצת של אגו"י.

לו היה למשל גפני מציג דברים בצורה שהציג ליצמן לרב גרשון או לר' חיים בטוחני שהתוצאה היתה זהה.

ב.לגבי ש"ס, ובכן הדברים הוצגו כאילו הספרדים הולכים למלא את המכסות ולהיות "תרנגול הכפרות" של האשכנזים, דבר שאולי יש בו מן האמת בעיקר לאור יחסם הן של גפני וחבריו וודאי שהיחס של הפלגל'ך הארורים (שלא לדבר על סאטמר והעדה החרדית) לספרדים מימים ימימה, שהתייחסו אליהם כאל חוטבי העצים ושואבי המים של האשכנזים.

במקרה זה זה יותר הכרזת עצמאות מול דרעי או לפחות ניסיון לקבל תמורה הוגנת יותר ממנו, שאין לו כל קשר לפלגל'ך הארורים ולמאבקיהם בליטאים האחרים, מאשר מלחמה נגד הממסד האשכנזי.

ג.עמדת היועץ המשפטי - כפי שאתה ציינת זה מגיע יותר ממקורות סאטמר והעדה החרדית, אבל מי שיפגע לא פחות מה"שונאים" הם הפלגל'ך הידועים בנהנתנותם. כעת במקום איש שמבין אותם יעמוד מולם פקידון ממשלתי שממש לא מעניין אותו דבר וכל חפצו זה לסגור את המשרד בשעה היעודה. כך שאולי זה מוציא כח כלשהו מידי ועד הישיבות המקורב יותר לגדולי הדור האמיתיים ולפלג השונאים, אך זה יפגע קשות ואולי אנושות במחבלים ובפלגלך.

מכל האמור לעיל, אולי הפלג הרויחו שמוציאים עין אחת לשונאים אך להם במקרה זה יצאו שתי העיניים, ולא בטוח שהנזק שווה את התועלת.

לכן, איני רואה זאת כהישג, אלא לכל היותר כניצחון פירוס.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חחח | 06/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
נפתלי  | 05/07/201818
כמה בורות בכתבה קטנה

מצחיק הבחור שכתב
▾ דווח על תגובה זו  0 
אדם | 05/07/201817
העמדה של האדמו"ר מסלונים ישנה ועתיקה ולא דומה כלל לעמדות הפלג ומה שהתקבל על דעת שאר האדמורים זה בגלל שעכשיו החוק עולה לדיון. הפילוג אצל הספרדים גם עתיק יומין רק עכשיו קיבלו אומץ לצאת בגלוי כמובן בהשראת הפלג הירושלמי. ובקשר לועד הישיבות מה זה קשור למחלוקת בין הפלג לדגל? מה זה משנה אם יהיה ועד הישיבות או לא?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 06/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 05/07/201816
מני , בד"כ אתה מדבר לענין. מה קרה הפעם ?

וכי אלו השגים ?

ומה עם כל הבוקה ומבלוקה שמתרחשת שם ?

עוד רגע קט - ואינם !
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי פשוט | 05/07/201815
הטעות שלך ושכמותך זה שתמיד הפריע לככל הציבור החרדי בהנהגת הרב שטיימן המכסות ויעדים ועדיין מפריע רק הויכוח היה איך להתמודד אם זה שהם בחרו במלחמה בעצמם ובכל העולם ללא תועלת מה ששאר הציבור העדיף לעבוד בהדברות ולגבי הספרדים זה שטוית כי לא היה בכנס הזה שום ראש ישיבה שבאמת מהשורה הראשונה והפוך תראה שכל ראשי הישיבות הספרדים כולל כולם יצאו נגד הכנס הזה כך שאני מתקשהלראות איזה השג מצידם ומה שאני כן רואה זה ציבור שמתפרק ומתפזר לאט לאט
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודיה מאמינה | 05/07/201814
חחה ,ככה זה כשלא מבינים כלוםם במערכה

או כשרוצים לעשות שטיפת מוח
▾ דווח על תגובה זו  0 
1 | 05/07/201813
יש מצב שאתה קורא כתבה וזה מגלגל אותך מצחוק כמה שטויות אדם יכול לכתוב

פשוט לא יודע אם יש משהוא נכון בכתבה הזו
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי ספרדי | 05/07/201812
הפלג הירושלמי היו מיינסטרים עד שהרב שטיינמן נהיה מנהיג, ולכן בעיקרון כל החרדים הסכימו איתם תמיד אבל התבטלו לרב שטיינמן ועכשיו סוף סוף מתחילים לשמוע קצת את דעתם האמיתית של הרבנים (שלא מחוייבים לדרעי...)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 05/07/201811
הם שכנעו (כן אנשי הפלג) רבנים ספרדים וישבו להם על הוריד לבוא ל"עצרת" אך מזימתם לא עלתה בידם רוב רובם של הרבנים הספרדים מכיר בנפשות הפועלות והתנזר מזה לחלוטין... ומבחינה ציבורית היו שם כמה מאות איש שרובם אנשי "עץ" איחולי לפלג לעוד "הישגים" כאלו ואולי יהיה לנו קצת שקט מאנשי ריב אלו
▾ דווח על תגובה זו  0 
רועי | 05/07/2018 
אנשי הפלג רק מסבירים את דעתם אבל התנזים של דרעי ואליהו ארנד ויענקוש ושאר הילדים מחצרות נורבגיה הם אלה שעשו טרור על רבנים הרב מחפוד והרב בוארון אמרו את זה במפורש שעשו להם טרור ואיומים
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חזונישניק | 05/07/201810
בשביל זה היה שווה לגירא שידוע בשנאתו לבני תורה, להכיר בהישגי הפלג הירושלמי , או שהוא חושב שככה זה ירתיע את החסידים והספרדים, והוא לא מעכל שהפלג הבני ברקי נשאר לבד בלי מנהיג ובלי חברים לדעה. אגב, אין כזה דבר רב שמשתייך לפלג הירושלמי שמתיר להתייצב, זה תרתי דסתרי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גפני | 05/07/20189
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 05/07/20188
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוי | 06/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
גיור שחור | 05/07/20187
הישג ראשון,

לשניהם אין שום ערך וחשיבות לא"י יותר מכל ארץ אחרת בעולם, ועל אף זאת מכריזים לכל העולם אנו סומכים ובוטחים רק על מדינת היהודים ולא נעזוב אף בגזירות איומות ונוראות ואף בימי שמד והרס וחורבן השקפפע נשאר בה לנצח,

הישג שני

אף שאנו מתגרים וגוזלים אדמות אחינו הפלסטיני ושותפים מלאים לדכוי ורמיסתם והריגתם, ואף שבישבתנו אנו מכריזים לעולם כי א"י שייכת לעם ישראל, לא נעזוב ונשאר בה.

הישג שלישי

שיתוף פעולה לטירוריסטים שאחד תענוגם היא להשרות עצמו במקוה מא"ש כשעה כל יום מ12-11 והשני לפחות שיוטי נחל הירדן ונחלי הגולן ובילויי אילת.

מתברר שכך גם מגיעים להישגים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חזק וקולע | 05/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 05/07/20186
הרבי שליט"א ממש רחוק מהם (הפלג הירושלמי), בנו אגב ראש הישיבה שליט"א חבר בועד הישיבות כמו גם הרבי זצוק"ל שהיה חבר בועד ומעורה בעניינים הללו מטבע הדברים יותר מרבים אחרים, דעתו של הרבי שליט"א עניינית ביחס לחוק וטענתו כי יש בו במתכונתו הנוכחית פגמים משמעותיים.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
תלמיד חכם | 05/07/2018 
התגובה שלך כי היא הנכונה באמת,

ובתור סולנימאי אני מסכים איך בכל מילה.

מקווה שלא יסננו את התגובה שלי!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חנוך | 05/07/2018 
אבל מה לעשות, זו האמת. גם אתה כמו רבים וטובים נוספים, חולק דעות משותפות עם 'הפלג' בהרבה נושאים (אם אתה אכן סלונימאי), אבל יחד עם זאת, נהנה לקלל אותם ואת דעותיהם, כי זה טרנד וזה כיפי.

אגב, הרבה מהמחלוקות של 'הפלג' עם ציבורים שונים, הם בעצם מחלוקות עובדתיות. כמו, מה הפרשנות הנכונה של תיקון 21 (גפני-לפיד)? האם החוק הקודם גרם לאלפי מסובכים? האם ב'דגל התורה' מוכנים לשלוח אלפי בחורים לצבא גם אם הם לא מחללי שבת וחייבי כריתות? האם 'ועד הישיבות' שותף אקטיבי למילוי היעדים (כפי שסבור הגר"מ ברזובסקי, אלא שעמדת ה'פלג' היא, שזה נובע משיתוף פעולה מרצון והגר"מ תולה את זה ברשלנות).

ברוב השאלות העובדתיות, לא נערך מעולם דיון אמיתי. התשובות אף פעם לא היו ענייניות. כמו, 'הפלג' לא מתכוונים לשם שמים... (בינינו, מה זה קשור???) כמו, יש לסמוך על גדולי ישראל... (כלומר על חברי הכנסת ור' יגאל רוזן, כי איזה 'גודל' נכנס לעומק הסוגיה ואכמ"ל)

בכל השאלות, 'הפלג' יצא צודק ועמדתו התבררה כצודקת.

עכשיו, הגיע איזשהו רגע אמת, כאשר הנתונים האמיתיים הגיעו לפני גדולי החסידות והם הכריעו שהסתיימו המשחקים והגיע עת המלחמה. מקווה שלפחות עכשיו הם יתקנו את הזיקו בשתיקתם ארוכת השנים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 05/07/2018 
כאלו!

אלפי מסובכים? על מה אתה שח? הרי כבר אמר בפומבי אחד מראשי הישיבות הספרדיות הגדולות (הרב אנגלרד כמדומני) כי ביקש מאותם חבר'ה שבאו אליו עם 'חומר', שיביאו בפניו מספרי זהות של חמישה(!) בחורים שהסתבכו או התגייסו, ועד היום לא שבו אליו!

מורנו הגר"מ שליט"א בקי טוב מכולם בנושא, הוא חבר בועד הישיבות ומקדיש מזמנו לשאת את משא התורה, הבעיתיות בחוק המוצע כעת הוא בניסוחים מסוימים המופיעים בו שיש להם משמעות הצהרתית בעיתית, באם ישתנו הדברים אזי תוסר ההתנגדות!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חנוך | 06/07/2018 
כבר ראיתי שהעירו לך שביתד הלא נאמן, ציינו שהיו נכון למתי שזה נכתב, 4000 מסובכים. כנ"ל הרב הירש העיד בשם קופמן מ'הוועד להחרבת הישיבות' על 1300 מסובכים.

לגבי ראש ישיבת 'בית שמעיה', אני רציתי להביא לו רשימה של 50 מסובכים והוא לא הסכים לדבר איתי.

אגב, הרב ברזובסקי, העיד באוזני על אלפי מסובכים. אולי כדאי שתלך לדבר איתו, לפני שאתה מדבר בשמו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דגל הכפירה | 05/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
צפי | 05/07/20185
על כך תחנך את ילדיך?
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מנהל כולל | 05/07/20184
מני אתה בחור מפולפל, ואתה צודק שלדובונינו מארסיך ומרחביך ממך יצאו ואם יודעים טוב את העבודה מאז שהם שלטו בעצם בהכל

אבל נוסף להם כוחות גדולים של מימון מוילסבורג וזה ממש דומה לקרן החדשה, וזה הסיבה העקרית כסףףףף
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 05/07/20183
לא היה להם לא יהיה להם כי הם כלום
▾ דווח על תגובה זו  0 
שפוי | 05/07/20182
הקלאסית לכתוב כזו כתבה, כידוע בחברה החרדית אין דמוקרטיה את אף אחד לא מעניין כמה מעריצים יש או אין לך אף אחד מהחרדים לא מעוניין בתדמית של חרדי לייט או חרדי חדש או חרד"ק ואת זה תלמידי רבי שמואל אויערבאך זצ"ל ביחד עם חוגי העדה החרדית החדירו שהם הסופר חרדים והיום לאחר פטירת מנהיג הנורבגים אף אחד לא מעוניין להיקרא פחות חרדי
▾ דווח על תגובה זו  0 
אובייקטיבי | 05/07/20181
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל | 05/07/2018 
כל ההשגים שנמנו כאן לא באו כלל מכוחם או תכסיסם של הפלג. הפלג היו עם אפס תוצאות ונשארו עם אפס תוצאות
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"