כשנה וחצי אחרי פטירת הגר"ש - 'מעלות' בפני סכנת סגירה

ישיבת מעלות התורה, אותה הקים הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, עשויה להיסגר בימים הקרובים, זאת בעקבות סכסוך מר שהתגלע בין תלמידו לבין הנגידים לבית רייכמן וחברי העמותה • כל הפרטים (ארץ)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
רות | 28/10/201940
יש אפשרות להוריד את הסרטון?
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים כץ | 27/10/201939
פטרוף עד מתי ???????

תפארת יעקב?

שילוני?

ומה הבא בתור?
▾ דווח על תגובה זו  0 
רואה את הנולד | 27/10/201938
פטרוף חולה בשיגעון גדלות שנים...

הוא בטוח שהוא ממשיך דרכו של ר' שמואל
▾ דווח על תגובה זו  0 
האח מטבריה... | 26/10/201937
כי הוא לא מרגיש כל-כך טוב כידוע. ולא בגלל שהוא תומך בגניבה ..
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 25/10/201936
לא הבנתי וכי הישיבה של הרב פטרוף שליט"א חייב להיות בשערי חסד

גם אם החוב יפרע (כמו שהיה ידוע לכל תלמידין שהבנין חוזר למשפחת רייכמן)הרב פטרוף שליט"א יכול להקים את ישיבתו בכל מקום אחר!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אנונימי | 25/10/201935
נורא !!!! שמרן ר' שמואל לקח הלואה וכתב דברים ברורים בשטר ההלוואה ומצווה את הרב רייכמן לפנות לכונס נכסים לאחר תשעים יום וכידוע יש לנשמה צער גדול על עסקי ממון !!!

ותלמידיו הגדולים גורמים לו זאת נורא!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חלנחי | 25/10/201934
מתי פעם אחרונה הפלג קיימו הסכמים???
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמי בנשמה | 25/10/201933
נו באמת מה אתם מצפים מהם ומהמונם חתמו על הסכם??? אז חתמו בטח לא חתמו לקיים גזל??? מה זה ??? גזירה חדשה ??? אולי סאטמר יממנו מלחמה בגזירה הזאת בואו נראה איך עושים מזה כסף הרי בכל החיידרים סאטמר מימנו את כל הגניבות אולי גם כאן זה יעבוד מה יש להם בישיבה 45 בחורים? עם הצל שלהם הם לא מניין אז על מה מדובר חוץ מנדל"ן שמנסים לגנוב כן לגנוב פשוטו כמשמעו לגנוב אני בטוח שאם הם ינסו לגייס את סאטמר לעניין הם יעזרו להם הרי הם נגדד הגיוס...
▾ דווח על תגובה זו  0 
וד"ל | 25/10/201932
45 בחורים בלבד?? חייבים לסגור! מי שהביא לקרע ופילוג וגרם לחילול השם נוראי בשנים האחרונות... סופו להתפורר. בדיוק כפי שרואים עכשיו
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד. המשך  | 25/10/201931
באופן תמוה התייצב הרב ויסלובסקי לצידו של רייכמן כשבאופן ברור רואים שכוונתו ומטרתו היא להביא לסגירת הישיבה. וכמו שבפועל לא הביא הנ"ל אופציה אחרת לתלמידי הישיבה. הדיון המשפטי מול הנ"ל מתנהל בכמה מישורים ואין המקום להאריך. אי האפשרות העכשווית להחזיר את החוב לרייכמן הינה אך ורק מחמת שני האנשים הנל אשר מונעים את מכירת הנכסים מחמת הדיון שמנהלים הנ"ל על מנת להשתלט על העמותה.

באופן נוראי הלכו שני הנ"ל לדיון בערכאות כאשר כולנו יודעים את היחס שנתנו גדולי ישראל לבתי משפט אלו. בד"צהעדה החרדית הזמין את הנ"ל לדיון אךלא רק שהם לא הופיעו. אלא אף שלחו מכתב על ידי עורך דינם שבו איימו על הבד"צ שאסור לו לדון בנושא מבחינה משפטית.

יש לציין. שאין שמה שנכתב כאן שכאילו אחי רבינו זיע"א נגד הישיבה. אין לדברים שחר וכפי שכתבו אחיו הגאונים ר' עזריאל ור' אברהם דוב שליט"א במכתב שבו מחו נחרצות נגד השניים הנ"ל בכך שהם לנו לערכאות וניסו להוציא צו פינוי לישיבה

ה' יעזרנו וייתן עוד למשיחו
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד | 25/10/201930
אני לא חושב שזה המקום שבו דין תורה צריך להתנהל אך מכיון שהנושא עלה אני חושב שצריך להגיב

ישיבת מעלות התורה מאז ומעולם מנתה כ 50 בחורים. הישיבה בדרכה ובדרך שהתווה לה רבינו מרן זיע"א היא מתאימה למספר כזה של הישיבה. דרכה של הישיבה היא לתת לכל בחור ובחור את מקומו ודרכו בלימוד התורה ולקבל גישמעק וטעם יחודי המתאים לאופיו. אין אף אחד מראשי הישיבה כיום שחושב שהוא יכול למלא את מקום הראש ישיבה ז"ל אך בפטירתו הטראגית של רבינו זיע"א הדבר המובן מאליו היה להמשיך בכל הכוח את הישיבה הקדושה ולו רק בשביל כבוד הרושיבע

ברוך ה הישיבה פורחת ומתעלה כשעשרות בחורים מתדפקים על דלתותיה וזה רק מראה עד כמה הישיבה נצרכת מצד סגנונה היחודי אשר אין בכל ישיבה אחרת.

הרב משה ויסלובסקי הינו אדם יקר שביקרים שהוריד מרבינו זצ"ל הרבה דאגות מהחזקת הישיבה ואין ספק ששכרו מובטח לו. אך בתקופה האחרונה הנ"ל החליט שאין רוח הישיבה נוחה לו וכפי שהעידו מספר תלמידים גם בזמן חיי הרושיבע הנ"ל רצה לשנות את סגנון הישיבה ולפתוח שיעור א וכדו. דבר אשר ראש הישיבה לא רצה. אי לכך הנ"ל פרש מהחזקת הישיבה. עמותת מעלות התורה נועדה להחזקת הישיבה וכפי דעת רוב חברי העמותה. הרב ויסלובסקי מעוניין לקחת את העמותה לידיו. מול יוסף רייכמן מתנהל דיון על חוב כספי. בנין הישיבה משועבד לחוב שבמקרה שלא ישלמו את החוב. הבנין יעבור לבעלותו. במהלך שנות קיומה של הישיבה קנתה הישיבה נכסים על מנת להחזיר חוב זה ושויים של הנכסים גבוה משווי החוב בהרבה. נכסי העמותה יועדו למטרה זו וכפי שכתב הרב ויסלובסקי להרב נפתלי נוסבוים בעת שהתנהל דיון משפטי על הנכסים הללו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי גאה | 25/10/201929
ר' שמואל ידע ברוח קדשו שאחריו הישיבה תיסגר ותתייתר.....
▾ דווח על תגובה זו  0 
מנחם | 25/10/201928
נורא, פשוט בושה שאלו הם לומדי התורה, תמיד ימציאו פלפולי הבל על מנת לגנוב לגזול ולהתיר (או לאסור, לפי העניין) כל דבר, על חשבון בין אדם לחברו.

עצוב שזו תורה ואלו לומדיה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליהו | 25/10/201927
תרצו או לא הפלג ממשיכים את דרכו של מרן ראש הישיבה הרב שך ,שכל ימיו ברח מן המחלוקת ,עם פא"י עם חב"ד ,עם גור עם הרב עובדיה ,עם הרב גריינימן ועוד ועוד
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/10/201926
חרדים כמו פעם ... אז גם אפשר לשנות הסכמים של פעם? אני כל פעם מתפעל מהסברות של החברה האלה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 25/10/201925
כל הכבוד למשפחת רייכמן שהשאילה לישיבה את הבניין

אני מקווה שיש להם הכרת הטוב למשפחת רייכמן
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/10/201924
הכל רקוב... כשאין רבנים ושכל אף פעם לא היה כשהכבוד במקום יושר וכשאין לך אלוקים .... הכל כשר "לעשות רצון אביך שבשמיים"
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי ברקו | 25/10/201923
התנהגות של עץניק!!!!!!!!!!!!!!!! שימו לב גם ר שמואל חתם שאם יהיה ירצה ריכמן את המבנה, יש להחזיר לו ופטרוף הפרחח לאחר שסילק את קודמו בעמותה בתאוות ממון .וריר לעבר המזומנים עומד למצוא עצמו בתחילת הזמן הזה ממשיך לעמוד בראשות העמותה אחרי שזו לא תכיל אפילו מאה שקל !!!היה שווה להשתלט על "חסדי שלום" שם יש יותר על מה להשתלט וגם לא להתבזות בצורה מבישה מול אחי הגר"ש זצ"ל
▾ דווח על תגובה זו  0 
בוגר מעיילס | 25/10/201922
ר' שמואל זצק"ל לא השאיר אחריו צוואה! ולכל אלו שתמהו על כך שהשאיר את הדור ללא ידיעה מי ינהיג ויהיה רב החובל- פה תמונה התשובה. ר שמואל לא סמך על אף איש, גם לא על החברותא שלו שאולי יודע טוב טוב איך לפתוח דף גמרא אבל לעולם לא יוכל להיכנס לנעליו ולהמשיך את דרכו גם בעניין הישיבה. מספיק להסתכל מהצד ולראות איך פטרוף מנסה בכח ובכל צורה נוראית לקחת את המושכות לידיו בשביל להבין מעט את הראיה למרחוק של גדול הדור על כך שלא סמך ידיו על ראשו....
▾ דווח על תגובה זו  0 
קונקורד | 25/10/201921
לפי כמות הבחורים הנוכחית בישיבה זה נראה שהיא הולכת להסגר בן כה וכה. אם ישקיעו את האנרגיות בוויכוחים נדלניים כספיים ולא בהישרדות של הישיבה הסוף יהיה ברור ועצוב. חבל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מחבל לשעבר | 25/10/201920
מגיע לכם אחרי שסילפתם את דעתו של רבינו הגר"ש אויערבאך זצ"ל וכל מה שעניין אתכם זה רק כסף וכבוד ולא בוער לכם באמת לשמור על לך השמן הטהור הגיע הקץ לעיוות ולסילוף

בצער רב
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 25/10/201919
"אך לטענת מנהלי הישיבה לא היה כוונת הגר"ש אויערבאך זצ"ל לחתום ולהסכים"

הדורשים הם אל המתים? אולי ילכו גם לשאול אותו האם יש גזירת גיוס בנות? אולי ישאלו אותו איך קיבלו את מרן הרב שטיינמן בשמים?

הפלג ההזוי הגזים לחלוטין. מפרשים את כוונתו ואת דבריו כביכול הוא לא ידע על מה הוא חותם ומה הוא כותב. הרי הוא ידע שלאחר 120 שלו ההסכם יפוג תוקף ובכל זאת חתם עליו אז איך באים ההזויים הנ"ל ומבזים את הגרש אויערבאך זצל כאילו הוא לא ידע מה הוא עושה ומה הוא חותם ורק הם מבינים את כוונותיו? הוא עד כדי כך היה חסר הבנה במעשיו שהם מפרשים אותו? מה נסגר???????????????????????????????????? ?
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי | 25/10/201918
תראו מה זה

אין יום שבו לא פורצת שם מריבה חדשה,

יד איש באחיו, כל אחד רק משמיץ שם את השני,

בקיצור ככה זה נראה כשמורדים בגדולי ישראל,

ושימשיכו לגדף את ה"ד"ת ניקים" ה"מזרחניקים", ככה זה כשהאמת כואבת......
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 25/10/2019 
צא וראה את המחלוקות ההזויות שיש בין חצר רשב"ם לחצר ראב"ד, ובין רשב"ם לפלג סלבודקא, הסכסוך בתוך וועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים, וכו' וכו'.

הסכסוך הזה אינו קשור ישירות לפלג הירושלמי, אלא סכסוך פנימי בתוך ישיבה מסוימת. האם אתה רוצה שנפרט את הסכסוכים שיש בתוך הישיבות המזוהות עם דגל התורה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף זזות | 25/10/201917
נכון שיום פטירת הרב שטיימן לא רשום בלוח,אבל יירשם יום אבל של סגירת הישיבה,ואולי זה עוד יצא ביום פטירתו?

על כל פנים,חזינן שיש דין וייש דיין,
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוישי | 25/10/201916
הסכסוך יגיע קרוב לוודאי לערכאות, שזה דרכם של סכסוכים בישיבות. כלומר: מתפלפלים בהוויות דאביי ורבא ויודעים בעל פה סדר נזיקין ומחדשים חידושים בקצות החושן, ומבזים את הערכאות של המדינה, אבל כשנזקקים לדין בעצמם, דין תורה לא מסתדר ופונים לערכאות.

מישהו יכול להסביר למה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד שפוי | 25/10/2019 
בגלל שלצערינו הרב אנו חיים בדורו של עיקבתא דמשיחא, אשר ניבאו חז"ל שחכמת סופרים תסרח ונערים פני זקנים ילבינו והאמת תהא נעדרת וכו', ואין כמעט בית דין אחד אשר כולם יסכימו ויסמכו עליו שהוא יפסוק הדין כמו שהוא ע"פ התורה והאמת בלי שום נגיעות לקשרי משפחה וחוגים ומספר החיילים של כל צד ובבטיחות של "לא תגורו מפני איש". וכמה שהם יודעים שהערכאות של הבג"ץ הם פגומים ונגד השכל והיושר, הם סומכים עליהם יותר מהבתי דין שיכולים לשחד לגמרי בכסף או בטובת הנאה. ואם יש איזה בי"ד או רב שעדיין ארליך ולא משוחד, או שאין לו מספיק כח לעמוד נגד איומי המאפיונרים ומושך ידו מלפסוק, או שהמתדיינים יצפצפו בו כאשר יפסוק נגדם בגלל שהם יודעים שהוא צדיק ואין לו כח לאיים עליהם כמו הרבנים הגנגסטרים. קשה לכתוב את זה, אבל אם רצית הסבר אמיתי, זו הסיבה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בוגר הישיבה | 25/10/201915
מעניין לראות ששונאי הפלג אוהבי ויסלובסקי
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד העם | 25/10/2019 
נהפוך הוא! אוהבי הפלג הם אוהבי ויסלובסקי.... ויסלובסקי הוא הפלג והם קומץ אנשים ובראשם פטרוף שאיבדו את הדרך !!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חלי | 25/10/201914
משה ויסלובסקי איש צדיק וירא שמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חלי | 25/10/201913
אין כמו משה ויסלובסקי הצדיק!

ברור לכולם שהאמת איתו
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיה | 25/10/201912
45בחורים ?
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני ברקי קלאסי | 24/10/201911
איך יתכן שתלמיד כמו פטרוב המתיימר להיות ממשיך דרכו מפר את הצוואה היחידה שהותיר אחריו רבו??

הכל תאוות כבוד ובצע. נקודה.

ר' משה ויסלובסקי איש עניו נחבא על הכלים החזיק את הישיבה שנים מהונו האישי ויתר תקופות ארוכות על שהות בבית ועשה עושה ויעשה הכל לשם שמים ולא למען כבוד או כסף.

סופו של הצדק לצאת לאור!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר | 24/10/201910
זלזלתם בגראי''ל שטיינמן ובגר''ע יוסף

ת ת פ ו צ צ ו
▾ דווח על תגובה זו  0 
לייזר כהנמן | 24/10/20199
מניסיון אישי מרגע יריית הפתיחה במאבק משפטי עד הסוף יכולים לעבור כמה דורות... גם לי היו מסמכים מצויינים עד שהצד השני השיג גם הוא מסמכים מפתיעים כל פעם

לסיכום הישיבה לא נסגרת אלא הולכת לפרנס הרבה משפטנים לכמה דורות

פתיחת זמן מוצלח!
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני ברקי קלאסי | 24/10/20198
ר' משה ויסלובסקי מסר את כל חייו למען הישיבה הזאת

והחזיק אותה שנים רבות מהונו האישי

בושה וחרפה שכך נוהגים ומזלזלים בצוואתו היחידה! של רבם - ר' שמואל האם לזה יקרא ממשיכי דרך??
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אריה | 25/10/2019 
כמו שהגר"ש במחכ"ת חידש שיטה חדשה שהיתה בניגוד לכל שיטת רבו הרב שך זצ"ל ועאכ"ו בשיטת אביו מרן הגרש"ז שהיה איש מתון ששנא הפגנות וקיצוניות ומחלוקת, כך תלמידיו מזלזלים בחתימתו ובהבטחותיו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חי בסרט | 24/10/2019 
ויסלובסקי עשה את הונו בזכות הפרויקט בבית שמש שר' שמואל נתן לו...

על איזה זילזול אתה מדבר. יש נכסים מטורפים לעמותה להחזיר תחוב. וויסלובסקי רוצה את זה לעצמו. אוהב כסף לא ישבע כסף...
▾ דווח על תגובה זו  0 
דבר אחד... | 24/10/20197
לעמותה יש כמה וכמה נכסים שכמכסים תחוב. ורייכמן עצמו (שהוא חבר עמותה) לא נותן למכור ולהחזיר לו. דבר שני כל אחר ר' שמואל כתבו מכתב נגד רייכמן לאחר שזה הלך לערכאות .ולא בא לדין תורה
▾ דווח על תגובה זו  0 
שערי רשע | 24/10/2019 
רייכמן אשם....יתד נאמן אשם.... הרב שטינמן אשם..... דגל התורה אשמה .... המועצת אשמה ..כל הרבנים אשמים .. ועד הישיבות אשמים... החילונים אשמים... ראשי המפעלים אשמים ... ראש העיר אשם...

המדינה אשמה...הציונים...אשמים......הקוסמוס אשם..... כל היהודים באשר הם אשמים .... ורק אנחנו כת השטנה והפילוג המאוסה, נולדנו עם כפית הצדק בפינו.... איכס לדיראון עולם
▾ דווח על תגובה זו  0 
חאחאחא | 24/10/20196
נקמה מתוקה של ויסלובסקי
▾ דווח על תגובה זו  0 
פצנרוב | 24/10/20195
שישכרו חדרון באחת מרשת הישיבות של אורחות תורה
▾ דווח על תגובה זו  0 
בוגר מעלות... | 24/10/20194
פטרוב וחבורתו רוצחים ובושה לפלג, מוישה ויסלובסקי יהודי צדיק שהחזיק מהונו האישי את הישיבה שנים ועכשיו הם מנסים לנשל אותו ואת רייכמן מנכסיהם, הם תמיד בכו שהפלג המרכזי גונב עמותות וישיבות, כעת זה בדיוק מה שהם מנסים לעשות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד שפוי | 25/10/2019 
אולי אתה עדיין לא מוכן להכיר בזה, אבל כאשר בונים שיטה שבנויה על שקר ומחלוקת, שקרעה את כל הציבור הליטאי לשנים על סמך "שיטה חדשה" שגם הופעה בלשכת הגיוס היא ביהרג ואל יעבור בנוסף לג' עבירות של ע"ז ג"ע ושפ"ד, ובגלל תורה חדשה זו מבזים את כל גדולי הדור ועושים חה"ש נורא ומבטלים מאות שעות של לימוד התורה לאלפי אברכים ובחורים, ועשרות אלפי אנשים אחרים שנעצרים בפקקים בהפגנות סרק, ומתנהגים כמאפיונרים נגד חברות שמפרסמות ב"יתד", סופו של דבר שזה נגמר במחלוקת פנימית והכל נהרס ואין לו קיום.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה מירושלים | 24/10/20193
מגיע להם, שיקבלו את העונש שלהם משמים, הם לא צריכים ישיבה.

לא שכחנו ולא נשכח לעולם, ולא נסלח להם לעולם על כל ההפגנות סרק שהם עשו, סגרו כבישים ןחצי מדינה על שטויות ועל עלילות דם שונות ,בגלל בחורות אן בחורים שירדו מהדרך ןנתפסו במעודנים ונעצרו על ידי במשורה כעריקים לא נשכח את כל הסבל שהם גרמו לנו ,נזק כספי נפשי ופיזי ,גזל זמן ושינה אי אפשר להחזיר.

משמים הגיע הזמן של הפרעון שלהם,שיסגרו להם את הישיבה, וששום ישיבה לא תקבל את הבחורים אליה. " רשעים ארורים"..
▾ דווח על תגובה זו  0 
מחפש שפיות  | 24/10/20192
הגיון "ישר" של פטרוב! ואחריו יתר הפלג. לו לא היה חותם על המסמך גם לא היה מקבל את ההלוואה, חשבת על זה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
כתבה לא... | 25/10/2019 
כמו שהכתבה שקרית כך גם התגובה מטעמו...
▾ דווח על תגובה זו  0 
חזקיהו | 24/10/20191
רשעים ויסלוסקי צדיק
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"