אלעד סוערת: "מחיצה תפריד בין הספרדיות ל'סגנון ליטאי'"

הרבנים הוציאו מכתב ובעירייה העבירו החלטה המונעת הקמת בתי ספר חדשים, אך דווקא בתוך 'בית מרגלית' של ש"ס, יקימו את 'אורחות חנה' לספרדיות בסגנון ליטאי - כאשר מחיצה תפריד ביניהן (ארץ)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
איתי | 22/07/202098
ל80

תיקון טעות לא קטנוב אלא הרב קוביוף .קטנוב זה משתכנז שלא הולך לו.כל שני וחמישי מחליף צוות ומעיף בחורים
▾ דווח על תגובה זו  0 
ל36 | 09/07/202097
בהר סיני כולם היו ספרדים-מזרחיים. נולדו במיצרים. אברהם נולד בעירק

לא היו יהודים ברוסיה, פולין וכו'

אח"כ הגיעו יהודים לארופה ספרד, איטליה..

ובסוף- גרמניה רוסיה אוקראינה פולין.... את התוצאה של ההתבוללות אנו סופגים עד היום.

(בשואה בדקו 7 דורות אחורה.... מזעזע!!!)
▾ דווח על תגובה זו  0 
הקורונה... | 30/06/202096
למה אתם מחכים, למכה קשה יותר?
▾ דווח על תגובה זו  0 
סעדה | 29/06/202095
אים כחה זה אצל החרדים אז חבל על הזמן עדיף ללכת על דתי לאומי ולא ללמד את ילדי על שניאת חינם ,דרך ארץ קדמה לתורה תתבישו לכם !!!!

והכי חשוב זה לא ללכת למקומות לא רצויים כאלה בושה ,בושה ,תתבישו על החילול ה' הגדול שאתם עושים ?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
לאלא סוליקא... | 29/06/202094
למה לא ב.ס ע.ש לאלא סוליקא הא? מתביישים מהמורשת שלכם שסניקים סרוחים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה כהן | 29/06/202093
על מה המהומה! יש באלעד כמה מוסדות לימוד ששני בתי ספר שוכנים באותו מבנה. כאשר לבי"ס יש מבנה כפול בגודל ממה שהוא צריך הוא שוכר חצי ממנו לבי"ס אחר שעדין לא קיבל מבנה קבע. ושם הכניסות נפרדות החצרות נפרדות. הרי אלו שני בתי ספר נפרדים שאינם קשורים אחד לשני. לא מובן שזה מה שצריך להיות?
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה כהן | 29/06/202092
על מה המהומה! יש בעיר כמה מוסדות לימוד ששני בתי ספר נמצאים באותו מבנה בפיצול של הקומות. או פיצול של המבנה. כאשר יש בי"ס אחד עם מבנה כפול ממה שהוא צריך הוא שוכר את החצי השני לבי"ס אחר שעדין לא קיבל מבנה קבע.ושם אף אחד לא דיבר על מחיצות כי זה ברור שאלו שני בתי ספר שונים וחילקו זאת בצורה שיהיו שני פתחים שתי חצרות.זה דבר מובן לא??
▾ דווח על תגובה זו  0 
אין מה לעדות... | 29/06/202091
הורי הבנות באלעד קומו עשו מעשה תתבעו אותם אל תהססו. עשו להם בגץ יוציאו להם העיניים. תלמדו מהליטאים כשצריך בגץ החילוני אז יקוב הדין את ההר
▾ דווח על תגובה זו  0 
תקראו קללת... | 29/06/202090
55 אינך צריך לקלל הגזענים הם מקוללים ממילא
▾ דווח על תגובה זו  0 
להקיא להקיא... | 29/06/202089
למה ראיתם בדגל מוסדות ע.ש ספרדים. ? למה בשס צריך מוסדות ספרדים ע.ש אשכנזים? זהו נתנו לכל גדול בתורה שם לכל רבנית ספרדיה מוסד על שמה לא נשאר לנו רק לקחת מאצל אשכנזים
▾ דווח על תגובה זו  0 
בת ישראל | 29/06/202088
פחדו חטאים בציון

מבקשים משיח מבקשים בית מקדש???

מצערים את אבא, מחריבים עולמות, מפרידים בין ילדיו אהוביו של אבינו.

על תגרמו צער לשכינה!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ריאלי | 29/06/202087
ואם זה היה בית ספר אחר לא היה בעיה

בגלל שזה במתחם אחד???????????

ודי, נמאס מהבכיינות הספרדית!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כמזרחי | 29/06/202086
אני מבין את האשכנזים, שלא רוצים להתערבב עם מזרחיים

גם אם הם חרדים,, יש בזה משהו,, אני רואה כל מיני חוזרים בתשובה מזרחיים,, ברברים כמו חיות עם ציצית וכיפה, מפחיד עאלק חרדים,, לצערי אני מסכים עם האשכנזים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אפרת גלבוע | 29/06/2020 
אני מנסה להבין אם אתה פשוט טמבל בצורות קשות או שדילגת לכתוב תגובה "חכמה" לפני שקראת את הכתבה...

מדובר על ספרדיות(!!) שהולכות ללמוד בבית ספר בסגנון ליטאי משום שהבית ספר הספרדי לא מתאים להן

אוקיי עד כאן סבבה אבל אז פתאום תוקעים אותן באמצע בית הספר הספרדי....
▾ דווח על תגובה זו  0 
בריאות | 29/06/202085
קורנה קורונה בידוד קורונה בידווד בידוד

מחציות מחציצות בידודוד בידוד הסגר הסגר

גהנום גהנום גן עדן גן עדן

הכל לשם שמיים חוץ מיראת שמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
נועהלה  | 29/06/202084
היה לא תהיה !!! אם זה יקרה תנועת ש"ס תזכר לדראון עולם !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
? | 29/06/202083
גועל נפששששש לתהיו מי שאתם אני ספרדיה גאה!!! תפסיקו לחפש להיות כמו האשכנזים כי תמדי יזכרו שאתם ספרדיות ויזרקו אותכם לצד
▾ דווח על תגובה זו  0 
עליזוש | 29/06/202082
אין פלא שמשיח לא בא עדיין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעדי | 29/06/202081
הכתבה מגמתית. הורי התלמידות ספרדים שלא מתביישים בזה שהם ספרדים אלא מתגאים בזה הם כלל לא מהמרביצי. רצו להקים בי"ס חדש ולא נתנו להם כי זה פוגע כלכלית במוסדות אחרים ולבעלי המוסדות הקיימים יש כח בעיריה. הרב קוביוב משתייך לשס והת"ת שלו שייך לרשת החינוך של שס וכך גם ביה"ס החדש. מנהלי רשת החינוך של שס ראו שלא נותנים לו בעיריה לפתוח את ביה"ס אז נתנו לו אגף בבית מרגלית ושהבנות ירשמו כביכול בבית מרגלית. אין כאן מחיצה בין בנות אלא זה שני בתי ספר שחולקים מבנה אחד. זה כמו ת"ת דעת זקנים ות"ת אמרי דוד שחולקים מבנה אחד. אולי גם שם תגידו שעושים מחיצה בין אשכנזים לספרדים. מה שאתם עושים זה לשון הרע ורכילות ועתידים אתם לתת את הדין
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן | 29/06/202080
מה זה קשור בית מרגלית בית ספר אחד שזה שיך לשס והשני שיך לרב קטנוב מה הקשר
▾ דווח על תגובה זו  0 
שאול | 29/06/202079
הפרדות הפרדות ועוד הפרדות עד שיחסלו את המדינה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדיה  | 29/06/202078
עזבנו מזמן את כל הסגנון המכוער הזה

למדנו את תורת הרבי מיולוואביטש ונשבנו

באמת של הרבי. באהבת ישראל של הרבי

כל הילדים עברו למוסדות חב"ד ומתעלים בתורה ובאהבת ישראל... לכל אחד אני מציעה קודם כל לפקוח את העיניים.... לראות שהרבי דאג לכל אחד ואחד מישראל..... תרחמו על הילדים שלכם ותכניסו אותם למוסדות חב"ד שילמדו אמת ושלום.

בלי צביעות בלי שחצנות ככה איך שאתה כי כל אחד יכול לעלות מעלה מעלה רק תאמין
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסנת | 29/06/2020 
לגמרי
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירה | 29/06/202077
אם היה מותר אז הייתי מצלמת ומפרסמת

את הבנות אשכנזיות האיכותיות בקולנוע

את הבנות האשכנזיות בטיולים לא ראויים

את הבנים האשכנזים באייפון המוחבא

את האשכנזים בסנוקר וכו...

תבינו אצל ספרדי רואים את השינוי בלבוש

אבל האשכנזי נשאר עם התחפושת של הצדיק

ופה טמונה הסכנה!!!!

אל תאמינו למה שאתם רואים

תאמינו רק בבורא עולם ושנזכה לאהוב את כולם

כי כולנו טובים ואהובים אצל בורא עולם

גם מי שהולך לסנוקר וגם מי שעם חצאית קצת קצרה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 29/06/2020 
אידיוטית,

איך את יודעת מה קורה בקולנוע?

ומה את עושה בעוד שלל מקומות פרוצים?

מנין לך האנפורמציה שרצית לצלם, לולא את עצמך שם?

ואח"כ את רוצה להטיף לנו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה דוד | 29/06/202076
האמת נמאס לי
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיכל | 29/06/202075
אני גרה באלעד חצי שנה וזה הספיק להבין שהעיר עיר של מחלוקות ורכילות בכמויות גבוהות. חבל שאנשים שקוראים לעצמם חרדים מגיעים למצב כזה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מלי | 29/06/202074
תרצו או לא תרצו בקרוב הייה פה סדר בעולם, ולא הייה הבדל בין אשכנזים ספרדים וכו,,הכל היו יחידת עם ישראל, אז אשכנזים תתעוררו בלי הפרדות ואף למעלה זה מכעיס את בורא עולם בשורות טובות !
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל ישראלי | 29/06/202073
למה כל הגזענות הזאת פשוט בושה!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
תמי | 29/06/202072
מי שלא הבין אז זו ההבהרה. יש את בעת מרגלית בנות, הרב קוביוף לא קיבל מבנה בגלל שהרבנים התנגדו לפתיחת בית ספר חרש. אז הרב קוביוף עם הבנות הספרדיות שלו, שלא כןלם בנות אברכים, זה רק לייקר כאילו את בית הספר. פותח כיתה א בשטח של בית מרגלית, התמונה מטעה כאילו זה סמינר. הוא פותח בשיטה ליטאית, כמו הישיבה שלו, ותרגעו. שופ אפליה . הטעו אותכם בכתבה. בנות מרגלית ימשיכו להיות בנות מוכשרות צנועות וטובות מבתים טובים, ואין פה שום אפליה. חסל עם ההסחפויות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שכל ישר | 29/06/202071
הנושא כאן הוא לא ספרדים ואשכנזים!!!! תקראו טוב!! הנושא כאן הוא מוסד לבנות אברכים ומוסד כללי יותר. לדעתי אין בזה שום בעיה משום שכל מוסד מכוון לאוכלסיות שונות בעלי עולם השקפתי שונה;
▾ דווח על תגובה זו  0 
בת  | 29/06/202070
הספרדיות צריכות להיות בראש מורם , אני כאמא סבלתי מאוד שהבנים שלי למדו אצל האשכנזים , הבנים דלי היום כבר חלקם נשואים ונשאר להם צלקות קשים , מהאכזרים האלו ..הם ממש רשעים , איכו אותם בחיידרים על לא עוול בכפם , עשו להם דברים נוראים שרק היום אני יודעת עליהם , אני שונאת אותם ולא סולחת להם על מה שעשו לבנים שלי ..

אנחנו הספרדים צריכים להיות אצל ספרדים ולא לרעות בשדות זאבים .

מה חסר לנו ...?

אין כמו הספרדים ,ואין כמו מורשת הספרדית ....
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 29/06/202069
חברים!!

זה רק מחלוקת בתרבות שלנו

צריך להבין זאת

כמו שרוב האנשים יש להם חילוקי דעות עם ההורים זה ענין התרבות..

זה קל להבין...אך ורק תרבות
▾ דווח על תגובה זו  0 
כל המתלהמים | 29/06/202068
כל המתלהמים לא קראו את הכתבה !!!

מדובר בהפרדה בין בנות ספרדיות מסוג א לבנות ספרדיות מסוג ב.

לא מדובר בהפרדה בין אשכנזיות לספרדיות !! הבנתם ???
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 29/06/2020 
כי בנות משתכנזות זה סוג א'

וספרדיות שגאות במוצאן זה סוג ב'?

אח"כ אתם לא מבינים מה הבעיה שלכם, מסכנים חושבים שאתם בסדר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ואתם עוד... | 29/06/202067
אוי אוי אוי . . .😭😭
▾ דווח על תגובה זו  0 
זה בדיוק... | 29/06/202066
לצערנו המילה אברכים פירושו משוכנזים. בנות אברכים. השאר בעלי בתים. הבנתם שס נהייתה דגל התורה בעצמה אולי גרוע ממנה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דרעי תכנס... | 29/06/202065
אז היום אם תרשום בתך במוסד שס ע.ש הרבנית מרגלית ע.ה תושפל? לשם מה הקימו את שס? ואיפה יש מוסדות סט 100 אחוז מישהו יודע? שס היום זה מסחארא
▾ דווח על תגובה זו  0 
להקיא | 29/06/202064
מכתב זה מעיד כמה יש סרחון בשס וכמה מסריח המכלוף הזה שהצחין כל שס
▾ דווח על תגובה זו  0 
נמאס כבר | 29/06/202063
הוכחה חותכת שמה שהספרדים מתלוננים תמיד נגד גזענות זה בעצם הנחיתות שלהם,

הנה הפעם לא מדובר על שני סמינרים, אשכנזי וספרדי, כלל לא,

מדובר בשני סמינרים ספרדיות, שאחד רוצה לחנך בהשקפה יותר ליטאית, והנה הספרדים צווחים גם על זה,

מה הבעיה עכשיו? מי שרוצה לחנך כמו הליטאים יכול לבוא לסמינר המשתכנז, ומי שלא רוצה שימשיך במוסד האחר,

מה התירוץ שלכם הפעם לעורר מהומות?? כלום!!!

נחיתות ורשעות של כמה ספרדים שקרובים לעולם החילוני,

ולא רואים בעין יפה שאחיהם בשרם רוצים לא לקבל חינוך רחוב כמוהם,

ועל זה הם מוציאים שם רע על החרדים ולגרום למחלוקת בשביל כלום, הרי שני הסמינרים ספרדיים, אז תפיקו עם הרשעות והנחיתות שלכם, די די די
▾ דווח על תגובה זו  0 
12 שבטים | 29/06/202062
לכל אלו שמדברים על הר סיני,

בהר סיני היה 12 השבטים,

אפילו בקריעת ים סוף, כתוב במפורש שהמים התפצלו ל12, ושבט אחד הלך הליכה גדולה, ושבט אחר הצטרך ללכת רק מעט כי עמדו מלכתחילה קרוב יותר ליציאה,

וכן בחלוקת הארץ תפתחו חומש כתוב במפורש שהשם חילק את הארץ ל12, כשאסור לשבט ראובן להכנס לשטח של שבט לוי,

זה פסוקים והלכות מפורשות, רגע רגע זה לא גזענות?? למה אסור למישהו משבט שמעון לגור אצל שבט לוי????? התורה גזענית חלילה?? תצאו כבר מהבועה שלכם, ותשמחו בשבט שלכם,

אתם רוצים למחוק ולהתעלם שיש כיום בארץ הרבה יותר מ12 שבטים, וכאילו כולם צריכים למחוק את התרבות והדרך שלהם, בגלל נחיתות של עדה מסויימת, שתמיד בכל דבר ירוצו אחרי שבט אחר, ולא יתנחלו בשבט של עצמם, השבט המסויימת הזאת שתמיד מתלוננת, נראה כאילו לעולם לא ישמחו להיות אצל עצמם ובמסדות העצמאיים שלהם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 29/06/2020 
צודק,

רק שאני בטוחה שכולם הרגישו שווה בין שווים,

עם אחד כולם בסופו של דבר,

ולא סוג א' ב' או ג'

אשכנזי שחושב שהוא יותר טוב ממשהו שסבתא שלו לא נולדה בפולין, יש לו בעיה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 29/06/2020 
ספרדייה כמוך שאת חושבת שאת אלוקים שיודעת "מחשבות" אשכנזי מפולין זה מראה שאת הבעיה...

כל זמן שאשכנזי לא דיבר אלייך בגאווה ולא פגע בך, אז אם את מדמיינת שהוא "חושב" ככה זה הבעייה שלך,

ספרדייה שמדמיינת שהיא סוג ב' בגלל נחיתות עצמית, היא הבעיה ולא האשכנזים שדבקים בגטו שלהם,

את לא אמורה לחשוב מה הם חושבים עלייך, את אמורה להסתובב ולהרגיש שווה בין השווים ולא לעסוק במחשבות של אחרים,
▾ דווח על תגובה זו  0 
רק שכחת... | 29/06/202061
ומי שיודע, זה רק בגלל שהעיריה הזניחה 300 תלמידות. ומבנה בית הספר הספציפי הזה תמיד היה מחולק, פעם עם סמינר, ופעם עם בית ספר. זה כי פורוש מזניח את המוסדות הספרדים ולא נותן להם מבנה. אותו דבר עשה גם עם שני תלמודי תורה, שני סגנונות, שיכן באותו מבנה. למה? ככה! כי את כל המבנים נותן לחסידי או למלכה. בוז
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמעון | 29/06/202060
הכי טוב, ככה ישמרו מרחק האחת מהשנייה..

מה שהממשלה לא הצליחה לעשות, הפחד האנושי מהשונה יצליח לעשות.

שיקימו לכל קבוצת בנות בית ספר בתוך בית ספר, וכך אולי ננצח באחדות את הקורונה...

ועל זה אמר איינשטיין, שלטמטום האנושי אין גבולות..
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמת | 29/06/202059
אחר כך תתפלאו למה ישנם גזרות קשות על החרדים בפרט
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביטל | 29/06/202058
פשוט לא מבינה!!!

למה כל ההפרדות והגזענות הזאת???

למה באמת???

עכשיו כל האלה שאומרים בדיוק כמו שיש בין חסידים אז שידעו שזה ממש לא נכון כי אל תגידו למה לא אלא תגידו למה כן למה צריך להפריד??

הילדות מתחנכות ביחד מגיל אפסס פתאום מגיע התיכון וצריך להיפרד בכוח למה עוד שנאה ותחרות בעם ישראל אם אתם כל כך רוצים את זה אז בבקשה קדימה זה הצעדים שמקדמים אותנו לכל השנאה הזאת ולהרחקת הגאולה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמת ושלום | 29/06/202057
מציע כך: אוטובוסים באלעד- חצי קדמי ימני גברים אשכנזי, חצי שמאלי קדמי גברים ספרדי. חצי אחורי ימני נשים אשכנזי וחצי אחורי שמאלי נשים ספרדי.

אפשר ורצוי להוסיף עוד חלוקות בכל אחד מן החצאים
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 29/06/202056
לאיזו דרגה יכול האדם לרדת ובתור דתי לקרוא אבא לקדוש ברוך הוא ולבקש רע שינה ומות.לאחר.לאומת זו אני מבקש מהקדוש שתחיה ותסבול עוד יותר אמן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבא | 29/06/202055
מאחל שהקב`ה יביא את מכת הקורונה לגזענים וימחה אותם מעלנו.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
לאבא | 29/06/2020 
היכן כתוב בתורה שיש עונש מוות על גזענות ??? לכן יהי רצון שהברכה תחול על ראשך !!
▾ דווח על תגובה זו  0 
זונדל... | 28/06/202054
חחחח איך הרמתם להנחתה לכל המקופחים שלא נוהגים לקרוא כתבות במלואן!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ציקי | 28/06/202053
בדיוק מה שעוללו להם בשואה. דין ההפרדות.

אולי זה לטובה והבדילנו בן הטועים
▾ דווח על תגובה זו  0 
גודווין | 29/06/2020 
למי עוללו בשואה? למשתכנזים??
▾ דווח על תגובה זו  0 
דין | 28/06/202052
אולי בגלל זה עשו סגר בעיר
▾ דווח על תגובה זו  0 
רלי | 28/06/202051
מה??????

תסבירווווווווו

אין לי פשוט כוח לקרואאאאאאאאאאאאאאא
▾ דווח על תגובה זו  0 
לממההההההההה... | 29/06/2020 
תקראייייייייייייייייייייייייי
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 28/06/202050
עד מתי לעדה הרעה הזאת???

סוג א או ב, זה בראש שלכם!!! תפנימו!

אני בהתחלה חשבתי לתומי, שהנהלת הביה"ס הוותיק החליטה שמהיות והקבוצה הטובה יותר הם אלו ששומרות באדיקות להעביר את המסורת הספרדית היפה, ואילו הבנות המשתכנזות הן באות מבתים חסריעמוד שדרה, חסרי גב אמיתי, ע"כ הוחלט להפרידן.

אבל אתן לוקחות את זה בכוח למקומות לא טובים.

למה????
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא חשוב | 28/06/202049
די נמאס כבר. מה הקשר בין המוצא של האדם להשקפת עולמו

אין דבר כזה ציבור ספרדי 'ספרדי' זה מוצא

וחוצמזה איך הגיעו למסקנה שהמשוכנזות הם סוג א' מחשבה כזאת מעידה על נחיתות אומללה מה גם שכולם ספרדים אז אף אחד לא יוכל לטעון שיש גזענות
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 28/06/202048
עדי מהיכן קיבלת את המקורות על העמידה בהר סיני על הפרדה בין אשכנזים לספרדים.אז למה בוחרי הליכוד אמרו שמצבעים כנקמה על מה שמפאי עשתה להוריהם.לדעתי כמו שרצה סמוטריץ חוזרים למקורות.חחחח
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורלי צברי | 28/06/202047
אחר כך אל תתפלאו שהקורונה פוקדת את החרדים.

מזעזע ביותר.

מי צריך את הליטאים האלה??

אתם הספרדיות הגזע המובחר הטהור האיכותי החמים והמשובח.

משיח במהרה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אביטל | 29/06/2020 
תינוקת
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאור | 28/06/202046
רישום אזורי כללי ספרדי ליטאי חסידי וזהו רישום אוטומטי ללא אפשרות בחירה או מעבר יפתור את כל הבעיות .כל פעם השטות הזאת של הרישומים מהבית ספר עד הסמינר רישום אזורי ללא אפשרות שינוי!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
נורמלי | 28/06/202045
מותר לכתוב כאן תגובה מסוג אחר?

תגובה שלא תעמיק רגשות שנאה ובוז, ולא תרחיב מחלוקות.

צריך רק---------

קצת שכל, להיות ריאליים, הגיוניים, וחפצי חיים.

לא לחפש צדק מדומה, ולא לדלוק אחר רגשות קמאיים.

זאת עובדה, כן עובדה קיימת שיש מתח מסויים בין העדות.

זו מציאות, שבעתיד הנראה לעין, יוותר הבדל תרבותי בין העדות.

אז אפשר עוד 100 שנה להלחם על שיבוצים וקיפוחים,

לרדוף אחר סיסמאות נבובות של שיויוניות מדומה ובלתי מושגת.

אבל אפשר גם ---- להמשיך לחיות לצד העובדה הזאת.

אומרים לנו להסתגל לחיות עם הקורונה,

אז ודאי שצריך ללמוד לחיות עם זה שיש עדות שלא יהיה ביניהן שיויון.

לא משנה אם זה צודק או לא. זאת המציאות, והיא לא תשתנה.

אז לא חבל שהחיים יעברו במלחמות חסרות תוחלת?

רוצים לקרוא לזה גזענות? שיהיה, אבל מה הרווחתם בזה?

אם תכירו במציאות, תוכלו גם להשלים איתה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עדי בר* | 29/06/2020 
ווואו. כל כך נכון ויפה... תודה.

האמממ

מה ההצעות שלך, להשלמה עם זה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביטל | 29/06/2020 
אני ממש לא מסכימה אתך

בתור אשכנזיה אני לא מרגישה שהספרדים צריכים לוותר על מקומם וכל החיים להרגיד תחושת נחיתות ממש לא הם צריכים ועד שהם יצליחו להילחם על מקומם שמגיע להם ולא לנוח עד שהכל יסתדר
▾ דווח על תגובה זו  0 
מחנכת | 28/06/202044
זן מציאות אין מה לעשות הספרדיות הן עןלם אחר הורים שרוצים שבתם תתחנך בדרך ישראל סבא שיתחנכו עם אשכנזיות
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רבי | 28/06/202043
ככה נראית חרדיות. גם אשכנזית וגם ספרדית. שום קשר ליהדות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ג'ינג'י | 28/06/202042
די כבר אם התבכינות, זה כבר מחיצה לא על רקע גזעני, שתי סוגי ספרדיות, כל אחד זכותו לחנך על פי אמונתו, אם לא ניתן לזה לקרות, זה רק יראה שכל המלחמה על רקע הגזעניות היה שקר.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
תודה אלעד | 28/06/202041
ה ירחם עלינו עכשיו תבינו למה יש מגיפות ולמה המשיח לא מגיע
▾ דווח על תגובה זו  0 
שושי | 28/06/202040
כשאני קוראת כאלה כתבות ,בא לי להפסיק להיות חרדית.

חברה מגעילה!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שירי | 29/06/2020 
מסכנה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 29/06/2020 
למה מסכנה?

היא לא כותבת שבא לה להפסיק להיות יהודיה טובה שעושה את רצון ה',

חרדים זה סה"כ מתבסס הרוב על סטיגמות, אם אתה נראה כך וכך-אתה חרדי, כל עוד שיש לך פלאפון כשר-אתה חרדי, גם אם בכיס השני יש אייפון, אם את חובשת פאה-את חרדית, גם אם הפאה מגיעה עד... עם גוונים מגניבים,

ועוד המון דוגמאות שאם קולטים את זה אכן לא רוצים להשתייך כבר לחברה הזו, בדיוק מהסיבה שזה סותר המון דברים שקשורים לפרוש המילה "חרד לדבר ה'"
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה לוי | 28/06/202039
תגובה למספר 33.

במעמד הר סיני כולם היו ספרדים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
איצהלה | 28/06/202038
אני בניגוד לכולם פה חושב שאם האשכנזיות לא נפגעות מההפרדה אז מה הבעיה ? והאמת שאין להם ממה להיפגע סך הכל אנחנו רוצים לחנך את בנותינו לפי הדרך שאנחנו גדלנו והיתחנכו ושהאשכנזים יעשו מה שהם רוצים לבנות שלהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביטל | 29/06/2020 
לא בקטע של להעלב זה בקטע שאם עד אכשיו אתם מתבכיינים על המקום שלכם ושלא מקבלים אותכם לסמינרים אשכנזים (משהו שאני לא מסכימה אתו) אז זה בקטע של מה נידפק לכם על הראש

מובן? יופי!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אם אפשר... | 28/06/202037
ואוטובוסים נפרדים

ושעות נפרדות בחנויות

לא רוצים להתערב איתכם חלילה

גם כשיבוא משיח, אנחנו בסגנון הליטאי,המיוחסות, נלך מקדימה ואתן שפלות העם תלכנה מאחור ותבדיל בינינו מחיצה
▾ דווח על תגובה זו  0 
זו | 29/06/2020 
זו תגובה פרובוקציה
▾ דווח על תגובה זו  0 
עדי | 28/06/202036
גם בהר סיני הייתה מחיצה בין אשכנזים לספרדים?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 29/06/2020 
גם בהר סיני היה עובדי זבל עורכי דינים!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דבש, ירושלים | 28/06/2020 
כנראה שלא הבנת. שני הצדדים הם ספרדים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד | 28/06/2020 
לא היה אז ספרדים
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שירי | 28/06/2020 
בהר סיני היו רק ספרדים!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מוטי | 28/06/2020 
החרדים לא היו בהר סיני כנראה
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רבינו | 28/06/202035
טוב לה לילדה חרדית ספרדיה שלא נולדה משנולדה. כי חטאה חטאים חמורים בגלגול הקודם, לכן התגלגלה לעולם הזה כדי להענש על חטאיה בגלגול הקודם.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שירי | 28/06/2020 
גועל נפש רבינו
▾ דווח על תגובה זו  0 
אשכנזי  | 28/06/2020 
בגלל אנשים כמוך חרב בית המקדש

ובגלל אנשים כמוך היחס של המדינה כלפי החרדים - כי מי שדוחה את בניו של הקב"ה...
▾ דווח על תגובה זו  0 
שחורי | 28/06/202034
איכסס...הלכתי להקיא
▾ דווח על תגובה זו  0 
מחריד | 28/06/202033
איך יהודים ששם שמים על פיהם מעזים לחנך לפי מוצא? איך ידיכם אינן רועדות? איך אתם ישנים בלילה? אתם לא נגעלים מעצמכם?
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 28/06/202032
,תביעה לבגץ
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 28/06/202031
עד עכשיו לא הבנתי למודים הספרדים כמו דרעי חינוך חצי ליטאי.מה הוא יותר טוב.לא ראיתי את הליטאים מחנכים חצי חינוך ספרדי.ההפך בפתח תקוה סגרו את אותה הכניסה לבית ספר הספרדים נאלצו לעבור דרך פריצה בשרותים לכיתות והאשכנזים בדרך הראשית תפסיקו למכור סיפרים לתלמידים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
11 | 28/06/202030
לא הבנתי מה הבעיה???

ע"פ זה נראה שבניין אחד חולק שתי מוסדות לימוד שלהם גישה ושיטת חינוך שונה בניין של מוסד מסויים מארח בתוכו מוסד אחר , איפה הבעיה כאן???

מי שמרגיש פגוע הוא לא יותר מאשר נחיתי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהונתן | 28/06/202029
הכותרת בכלל לא נכונה זה אותם בנות ספרדיות שההורים לא נהנים מכל מיני סיבות ורוצים להעביר אותם לבית ספר איכותי וטוב רק עיריה היתנגדה אז עשו קומבינה שיהיה לבנות הספרדיות בית ספר טוב ולא מישתכנז
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעל | 28/06/202028
לא סתם יש באלעד כל כך הרבה חולי קורונה

שיעשו קצת חשבון נפש....
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חרדי וחושב | 28/06/202027
לא כל דבר זה גזענות!!

לא חייבים להתערבב כל סוגי המינים והגזעים ביחד רק בגלל שהתקבצנו יחד למדינה אחת,

כמו שחסידים לא מתערבבים עם ליטאים וכדומה

משום מה רק עם הספרדים מתעורר כל פעם מחדש הקשקוש ששמה גזענות,

על טעם וריח אין להתווכח אמור גם לבני האדם,

הבעיה היא שישנם אנשים וקבוצות שכל פרנסתם זה לצעוק גזענות בכל מקום
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביטל | 29/06/2020 
תקשיב אל תגיד כמו ולא יודעת מה תגיד למה כן למה שיעשו את זה ואל תגיד בדיוק כמו החסידים כי זה ממש לא בדיוק סבבה?

וכשהיה לך תשובה תחזור לפה מה שכנראה לא אהיה
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 28/06/2020 
בעיתך הגדולה היא שאתה קורא לבני עמנו 'מינים וגזעים' !! ממש תורת הגזע הנאצית
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב  | 28/06/202026
לא זכיתי להבין מה הלהיטות שלכם לסיגנון הליטאי צאו וראו מה הביאו הישיבות הליטאיות לעולם את כל גדולי הכופרים שהעבירו את רוב יהדות ספרד על דתם כל ראשי הציונות יצאו מאותם המקומות עם כל אותם המשכילים שהולידו את הרפורמים ואת הקונסרבטיבים די לכם להיות נמושות העבר שלנו גדול אלף מונים מכל גדולתם ושררותם של הליטאים
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דבש, ירושלים | 28/06/2020 
לא מדויק. חלק מהם הגיעו מבתי הגידול החסידיים וה"מתקדמים" דאז
▾ דווח על תגובה זו  0 
' | 29/06/2020 
זה כן מדוייק, רוב המשכילים והציונים באים מבתים ליטאים שירדו מהדרך,
▾ דווח על תגובה זו  0 
כוחי | 28/06/202025
טוב שהם מודים שיש להם הנהגה רוחנית אחרת. היא הנותנת ובדיוק בגלל זה לא מוכנים האברכים שבנותיהם תתחברנה איתן. תתרגלו, מקופחים נצחיים שכמותכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפאל | 28/06/202024
זה נראה כמו חרפת עמנואל במהדורה חוזרת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעד | 28/06/202023
זה נשמע שמשתכנזות ו ש"ס הגיעו להסכמה. ולכמה הורים זה דורך על הכבוד!

משהו לא ברור פו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תגובה ל15 | 28/06/202022
מה הקשר ליטאים? הספרדים כאן מחלקים את עצמם.

ורבים כמה הם יותר קרובים לדרך הליטאית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 28/06/202021
זה דוחה וכואב. אני אישית סבלתי מגזענות כשלמדתי במה שהם כינו תלמוד תורה. סבל מתמשך ובל יתואר כשהייתי יחד ספרדי בתוך תלמוד תורה ליטאי בעצת כמובן רבותיו של אבי זכרונו לברכה. זה נזק לכל החיים!!! חשבתי שהעולם התקדם מאז. ולא. זה ממשיך והופך לנלוז הרבה יותר. העליבות הזו של החינוך החרדי שאמור להיות דוגמא לעולם. יורד לפסים הכי נמוכים שיכולים להיות. אפילו חילונים אליטות מוכנים לקצת סודאנים ופיליפינים בתוכם. אז מה אם הציבור האומלל שקורא לעצמו משתכנז. עוד עטיפה לאנשים שמנותקים מעצמם ומהיכולות שלהם שונים מהציבור הספרדי ומבעלי התשובה. אז תרימו את הכפפה ותחשבו איך מקרבים ועוזרים לציבורים האלו. אבל המלל מיותר. סמל השנאה והגזענות נמצא בתוכינו. ואין לנו לצערינו מנהיגי אמת שמסוגלים לטפל במצוקות הקשות האלו. רק גאולה יכולה על זה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 28/06/202020
על שנאת חינם נחרב בית המקדש.

וממשיך להחרב כל יום מחדש, בושה של כופרים בתורה, יום הדין שלכם קרוב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 28/06/202019
הספרדים הורסים את עצמם לבד למה מהתחלה הולכים ללמוד אצל אשכנזים כל עוד תנסו להיות דומים לאשכנזים אתם בוגדים המסורת שלכם
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יאיר | 28/06/2020 
בלה בלה בלה . היכן שנולדו אבותיי לא יחייב אותי בניגוד להשקפתי !!
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 28/06/2020 
הם לא בוגדים.

רוצים אחרת. וברוך השם בימינו זה אפשרי!
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 28/06/202018
איזה כתבה מגמתית ומקושקשת
▾ דווח על תגובה זו  0 
סערה בכוס... | 28/06/202017
אל תאמינו לסערות מדומות שמייצרים משפחת מ. שכנראה בלחץ מהתרוקנות מוסדותיהם...הגיע הזמן שמישהו ינער אותם! כל הכבוד לרבי יהודה בוטבול שדואג ומאחד את הציבור הספרדי בעיר אדון מ. הגיע הזמן שתשתחרר מחיינו ותן לכל אחד לחנך את ילדיו היכן שליבו חפץ...
▾ דווח על תגובה זו  0 
גמ' | 28/06/202016
גמ' מסכת סוטה, היתה יולדת שחורים תלד לבנים ...

זו ראיה ניצחת מה עדיף
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדוסי | 29/06/2020 
האמת מה שכתוב כתוב...
▾ דווח על תגובה זו  0 
משלי שועלים | 28/06/202015
הציבור הליטאי נגוע באנטישמיות חסרת תקנה מאז היותו לעם.

לכן אחינו היהודים. אין פיתרון לתופעה הזאת אלא משיח צדקנו שיכלה את כל הקוצים מן הכרם
▾ דווח על תגובה זו  0 
מה הקשר | 28/06/2020 
מה קשורים לפה הליטאים, זו מריבה בין ספרדים לספרדים, אז לרוע המזל אי אפשר להגיד שזו גזענות
▾ דווח על תגובה זו  0 
יופי | 28/06/2020 
אז אל תתחננו ללמוד איתנו
▾ דווח על תגובה זו  0 
משלי שועלים | 28/06/2020 
קודם כל תפסיקו להתחנן ולשנרר לכל העשירים והנגידים הספרדים באמריקה ובדרום אמריקה שיתרמו לכם
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 28/06/202014
מדובר במחיצה בין ספרדים בסגנון 1 לבין ספרדים סגנון 2 אם כך מה הבעיה? עדיף מחיצה מאשר שיגיעו לידי חירופים ריבים ומדון.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר | 28/06/202013
רק אצל חרדים
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אבא  | 28/06/2020 
אתה מאמין לשון הרע כנראה זה רק בציבור...
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה לוי | 28/06/202012
אוליי תעשו את זה "בקפסולות"

או אוליי צד ימין הן בבידוד מהספרדיות (אשכנזיות)

וצד שמאל בנות שליליות(בנות ספרדיות)

בוזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז לכם
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבא  | 28/06/2020 
איזה גזענות ספרדית לקפח את האשכנזים, ולצחוק עליהם....
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ליטל | 29/06/2020 
אתה אבא ממשפחת הנוערים,כף הקלע מחכה לגזענים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אי | 28/06/202011
אפשר להוציא את בני ישראל מהגלות, אבל אי אפשר להוציא את הגלות מעם ישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
כואב על... | 28/06/2020 
משפט חזק נכון וקולע
▾ דווח על תגובה זו  0 
תמי | 28/06/202010
הרוך ה'. שהילדות שלי בגרו, וברוך שפטרנו מעונשו של זה. שמדובר בכל מוסדות החינוך באלעד,

אתם מבינים עכשיו למה אלעד בסגר. כי אתם מביאים את הסגר עליכם בגלל האפליות שלכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירה | 28/06/20209
פעם אחת צריך לומר את כל האמת על האפליה (כביכול) בין אשכנזיות לספרדיות. אין מה לעשות. יש הבדלי מנטליות!! וכולם יודעים את זה. והרבה ספרדים מאוד בכירים ישלחו את הבנות שלהם לסמינרים אשכנזים, כי זה סטייל אחר. ואין מה לעשות.

יש המון ספרדיות שרוצות סמינר אשכנזי, בו מפלים לרעה ספרדיות, ואם לא תהיה אפליה - הספרדיות לא תרצינה ללמוד שם!!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ליטל | 29/06/2020 
נכון יש הבדלי מנטליות...את בהמת השדה,ואני בת מלך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 28/06/20208
אורחות עקלקלות...ולא אורחות חנה....אייי.....מי יקום לי עם מרעים???מי יתייצב לי עם פועלי אוון????? עד מתי רשעים יעלוזו????
▾ דווח על תגובה זו  0 
עלמא דשיקרא | 28/06/20207
לכל המשתכנזים עלובי החיים שמפנים עורף למורשת ספרד המעטירה והולכים לרעות בשדות זרים בבחינת "לא תיטוש תורת אמך" הרי כולכם מזויפים ולצנים מתנשאים שהאמת הצרופה היא ממכם והלאה
▾ דווח על תגובה זו  0 
חני | 28/06/20206
אחכ תישאלו למה יש קורונה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
כפרה עלי | 28/06/2020 
תגובה חסרת שכל והגיון...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארי | 28/06/20205
מזעזע
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלעדית | 28/06/20204
יש לי בת מחונכת ומחוננת למדה בבית מרגלית עם חברות פתאום אני מרגישה שהיא מתחילה לבוא מאוחר בלילות,ושרה שירים לא מוכרים,שאלתי איפה נמצאת עד 12 בלילה ואיזה שירים אלה אמרה לי שמכינה שיעורים עם החברות שהדבר המשיך התחלתי לחשוד ועקבתי אחריה גיליתי לתדהמתי שנוסעת עם חברותיה לתל אביב חיפשתי בתיק שלה ואני המומה מצאתי בגד ים ובגדים חושפניים!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
עדי בר* | 29/06/2020 
וואו. זה נשמע באמת עצוב, מבלבל ומפחיד.

אני מניחה שאת כמובן לא מחפשת עצות....

ובטח שלא ממשהי לא מוכרת,

אבל בבקשה ממך, אמא דואגת-

כדאי שתנסי לא לכעוס עליה, ולמרות הקושי וההלם, לנסות להבין אותה. לראות מה מפריע לה...

ושוב, סליחה שאני ככה מתערבת.

אבל בכזה מצב, נראה שרק הבנה והכלה

יוכלו לעזור לה להתקרב חזרה...

( וכן, אני לומדת בסמינר בית יעקב... וחבל שבנות שיכולות להיות כל כך טובות, נופלות וקצת יורדות מהדרך... ובד''כ, זה בגלל שכועסים עליהן בבית....☹~~~~ )
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 28/06/2020 
היום לדעתי חובה ש1) הישיבה צריכה למסור שיעורי תורה מגוונים ומענינים גם בתנ''ך גדולי ישראל והיסטוריה יהודית וכו' וכו' 2) שלנער יהיה מכשיר שיש בו אך ורק דברים מסוננים וראויים (שיעורי תורה מענינים, מוזיקה חסידית, סיפורי צדיקים בתור סרט, ומשחקים נקיים) כי אם לא, הילד רואה בתחנה את הנער החילוני בגילו עם אייפון צבעוני תמונות סרטים הודעות ומרגיש מיושן ושמרמים אותו נותנים לו סוגיות קשות לשבור את הראש והוא יכול לעבור צד! תבינו לפני שיהיה מאוחר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 28/06/2020 
מה זה קשור לאשכנזים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביטל | 28/06/2020 
נשמע נוראאאא אמיתי...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני  | 28/06/2020 
אל תנסה להאשים את הסמינר או את החברות תאשים את החינוך בבית
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד שאיכפת לו | 28/06/20203
הציבור החרדי פושט רגל מיום ליום
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירי | 28/06/20202
פפפפפפפפפחחחחחחחחחחחחחח

מה הם חשבו לעצמם הם הראשונים שהמציאו את הדבר הטיפשי הזה

הם לא זוכרים את סיפור עימנואל???????
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה שלמה | 28/06/20201
מישהו התבלבל כנראה... ללכת עפ"י דרכו של הרב שטינמן זה לרעות בשדות זרים... אולי לא התכוונתם אבל זה מה שכתבתם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מי שלא יודע.. | 28/06/2020 
אנשים בכלל לא יודעים מה הסיפור עם המוסד החדש ומדברים שטויות, מדובר במוסד קיים שבחר הנהלה חדשה וקיבל מקום חדש, ציבור ספרדי של בני תורה שהולך לאורו של מרן הרב עובדיה ברוך השם שיש ציבור כזה, זה בכלל לא מרביצי ולא דומה להם, כולן עם מטפחות יראת שמיים אמיתית, רק יש אנשים שכואב להם שיש ציבור ספרדי בני תורה איכותי (ב"ה כולם איכותיים אבל יש עוד גוון של בוגרי ישיבות, זה לא בושה שהגענו לזמן שיש גם לספרדים מקום כזה נפלא) אז בבקשה מי שלא תומך בזה ושמח בזה אז עדיף שלא ידבר (נ.ב מה איכפת למוסד בית מרגלית שקם מוסד כמו זה?! משהו יכול להבין)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דבורה  | 29/06/2020 
אני יודעת ואתה נבזה. הם שמים מחיצות לא כדי להימנע מלראות את פרצופך ולהיבהל...אלא כדי להודיע יש בנות בדרגה נמוכה יותר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"