טיולי בין הזמנים; מה המקור של הטיולים?

ימי בין הזמנים, ימים בהם בני הישיבות יוצאים מעט לטייל ולנפוש. ישראל שפירא, שמכהן כמדריך טיולים, בסדרה היסטורית מרתקת על מקורות הטיולים וטיולי הרבנים (חרדים)

בני ישיבות בטיול שהדריך ישראל שפירא (צילום: באדיבות המצלם)
בני ישיבות בטיול שהדריך ישראל שפירא (צילום: באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
שמואל | 11/08/20207
מה שכתב הרב ישראל שפירא "הגרי"ש וואזר" צ"ל הגר"ש וואזנר (=הג"ר שמואל וואזנר) ודבריו מובאים בפנינים ואגרות משמר הלוי ח"ו סכ"ב. ומה שכתב הרב וואזר צ"ל הרב וואזנר כנ"ל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש יהודי | 09/08/20206
במסכת כתובות [סב:] שנינו: "הטיילין - בכל יום. מאי טיילין? ... אמר רב: כגון רב שמואל בר שילת, דאכיל מדידיה ושתי מדידיה, וגני בטולא דאפדניה, ולא חליף פריסתקא דמלכא אבביה". ורבו הפירושים בנוגע ל''טיילין'' אלו, מי הם ומה הם. [כולם מכירים את נאות דשא של גדולי ישראל משך שנים רבות במעיינות המרפא בקרלסבאד, אוטוואצק ועוד. ויש מאות תמונות ידועות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
נפלתם על... | 08/08/20205
מה זה השטויות האלו??

תורה חדשה??

מה ההבדל בין זה לרפורמים? לנוצרים?

מדוע זה שונה מכל שאר מייצרי התורות החדשות??

באיזה ספר חסידי מוסמך כתובים ההבלים האלו?

האם זה כתוב באוהב ישראל?

איך אתם מפרסמים הבלים כאלו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל | 11/08/2020 
דברים אלו נכתבו בספר "מסעות ירושלים"" באתר היברובוקס עמוד ט"ו 15 בשם האוהב ישראל מאפטא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ממש ממציא | 07/08/20204
אני גדלתי לפני שלושים שנה בזמן שהתחילו הטיולים וכל שבוע היה פשקוויל נגד זה . הרשכבה"ג ממש הצדיק את הדין על בחורים שנקטפו בתאונת דרכים קשה ליד טבריה. האמריקאים הביאו איתם את תרבות הקעמפ, הטיול של הסמינר התמקצע, היתה התרחבות התיירות של קברי צדיקים, מעט יותר מכוניות בבין הזמנים (כולל שכירות), היו בבין הזמנים חילופי דירות בצפת ואשדוד ונוצרה תיירות פנים חרדית.

הרבי ממונקאטש ממש לא שייך ונאמניו בכנסת ישראל ובתי בריודא בירושלים ליד השוק לא יוצאים אפילו לגן ציבורי חרדי דושינסקי ותולדות אהרון אפילו מטיילים יותר מהם . אז כדאי לחסוך את ההמצאות הלא מבוססות. ישראל שפירא מחנך נחמד עם כוונות טובות היסטוריון הוא ממש לא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צודק  | 09/08/2020 
כל מילה בסלע. מה זה הניסיון לתת לחופשה משמעות של מצווה קדושה. בין הזמנים במתכונתו צמח מירידת הדורות ושינוי במנהגים. דור דור ודורשיו. טוב עשו גדולי ישראל שהורו כיצד לנהוג בחופשה ולא ניסו למנוע אותה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים הצדיק | 07/08/20203
בושה שלא מקפידים על לבוש של "בן תורה" בטיולים, אוי להם על חילול השם, בושה וחרפה
▾ דווח על תגובה זו  0 
עבד ה' | 07/08/20202
יש גם שולחן ערוך הרב (ניראלי רמח) שאומר שיש מצווה לטייל בארץ ישראל!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב  | 07/08/20201
לא מן הנמנע כי יש מהפסוקים שיכתבו פסק שקיום בין הזמנים הוא מצות עשה מדאורייתא והטיולים הם סעיף המסתעף ממצות עשה זו ועוד צירופי צירופים של למדנות כדי להצדיק מעשה של ביטול תורה ומכשולות עם דברים רבים הגורמים לירידת הדורות
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"