ילדים על מזוודות; הצצה לעולמם של ילדים להורים גרושים

מה עובר על ילדים להורים גרושים ומה הם חושבים על הצעד בו נקטו ההורים? האם יש גם יתרונות בלהיות בן להורים גרושים והאם הם כועסים על אנשים שמתגרשים? • הגירושין במגזר החרדי, כתבה שלישית בסדרה (חרדים)

ילד משחק; אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שאטרסטוק)
ילד משחק; אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שאטרסטוק)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
 | 25/11/202119
כל מקרה לגופו כשהאמא והילדים פוגשים באלימות יש חשש מאד גדול ממשמורת .

אנשים עם בעיות נפשיות למיניהם שלא ניתנים לטיפול מתגרשים מה לעשות

ויש לא מעט מקרים שזה ענין של חינוך ומידות פארזיט לא יכול להתחתן....
▾ דווח על תגובה זו  0 
היום | 22/11/202118
מאד חשוב לא לערב את הילדים לא משנה באיזה תרוץ
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים וידר | 21/11/202117
כבן להורים גרושים אני יכול לומר שאני ואחותי לא סולחים להורים על הגירושין, הסבל נורא, אני שונאת את הסבתא שלי שעשתה את הגירושין האלו בגלל שלא סבלה את אבא שלי, הכל שטויות, תילחמו על הבית שלכם שווה כל מאמץ, לא שווה להרוס.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מצדרביעי | 20/11/202116
כל כך חשוב לא לערב את הילדים ולא משנה איזה "תירוץ" יש...

אני כילד חוויתי ניכור הורי חריף נגד אבי (ועד עכשיו אמי מנסה להמשיך עם זה), למרות שהיו סיבות "אובייקטיביות" לאמי לכעוס ולשנוא את אבי, כשמנסים לערב את הילדים זה גורם לנזק בל יתואר...
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 20/11/202115
מה אני אגיד...לפחות יש לילדים האלה אבא או אמא. יש כאלה שאין להם.הלוואי ולילדים שלי היה אבא
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 19/11/202114
אני קוראת את הכתבה ובמיוחד את התגובות וממש המומה מהגישה הכל כך שיפוטית כלפי אנשים מסכנים שמתחתנים בשידוך ולא באמת זוכים להכיר אחד את השני לפני שהם מתחילים בחיים משותפים ורק אחרי שכבר הביאו ילדים לעולם הם מבינים שחרב עליהם עולמם ובן או בת הזוג הם פשוט אנשים זרים להם ושאין התאמה ביניהם . זה סבל נוראי ולאף אחד אין זכות לשפוט אותם או להתערב בעניינים של הנפש המצב מספיק קשה אז מן הראוי שאתם בחברה החרדית תכילו ותקרבו את הגרושים והגרושות וילדיהם בקהילות שלכם ובמיוחד צוות הגננות והמורים ומורות תפקידכם לתמוך וללוות את הילדים והוריהם בתקופה כה קשה. ממה שקראתי בכתבות קודמות מסתבר שאתם חברה שיפוטית קשה ואף עם נופך של רועה. מי שמכם להחליט ״מי יחיה ומי ימות״ תכבדו כל אחד מבני קהילתכם עם האופי הייחודי שלו/ה ועם המשברים שהם עוברים. אין לכם זכות לקבוע מי מסכן יותר אלמן או גרוש אם אתם חברה שיש בה עזרה הדדית תפעלו לפי אמונה זו כלפי כולם ללא הבדל מגדר וסיבות למצוקה הכלכלית ורגשית. תתקדמו אנחנו חיים במאה ה21 לא בעיירה חשוכה בגלות. ורכילות היא לשון הרע קראו שוב בקיצור שולחן ערוך ״לא תלך רכיל בעמך״ והנשים שיושבות עם הילדים בגינות ומרכלות אולי כדאי שתדברו ביניכן איך עוזרים לשכנה ותחלקו ביניכן משימות במקום להקדות על המסכנה ועל ילדיה ששומעים את הרכילות המרושעת הזאת.אני מבית דתי כיפות שרוגות וברוך השם גרה עם דתיים וחילוניים וזכיתי לעזרה והרבה חיבוק מהשכנות ומכל משפחתי וילדי מלומדים נשואים ומאושרים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
הערה קלה | 14/12/2021 
מקווה מאוד שתקראי את התגובה...

אני ממש לא מסכימה עם הפתיחה שלך...

אני לא חושבת שיש קשר ולו הקלוש ביותר להיכרות בשידוך לגירושין לאחר שיש ילדים (מילא היית מדברת על גירושין בשנתיים ראשונות היה מה לחשוב על זה...)

רב ככל המשפחה הסובבבת אותי היא דתית לאומית ואני לא חושבת אפילו לשניה שבת דודה שלי שנמצאת עם בחור כבר כמעט 10 שנים מכירה יותר את הבחור מאשר בשידוך, את חייבת להבין שכל הכרות לפני נישואין זאת הצגה אחת גדולה, רק אחרי שנימצאים בקשר של נישואין קשר עם מחויבות רק אז מתגלה האדם האמיתי על כללל צדדיו היפים והפחות....,

רק אז יש עבודת המידות אמיתית, ורגע לא לפני..., את יכולה לבדוק את מה שאמרתי במקורות- זאת לא המצאה שלי שעבודת מידות אמיתית מתחילה רק אחרי החתונה, והבעיה הגדולה שבגינה יש היום הרבה גירושין זה שלאנשים אין כח להתאמץ ולעבוד קשה והם מחפשים חיים נוחים וקלים, ובטוחים שלהתגרש זה הפתרון... והם לא מבינים שגירושין זה פתרון רק כשעשינוט הכל מצידנו וכבר אין ברירה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
עדן | 19/11/202113
הבת להורים גרושים מזדהה עם הכתבה.

העדפתי לראות את הורי גרושים מאשר לראות אותם רבים ללא הפסקה.

מה שמעצבן זה החברה שחושבת שאנחנו סוג ב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 19/11/202112
הלוואי שתעשו גם כתבה ואולי אף כתבות על העוולות שנעשות בבתי הדין הרבניים.

יש פשעים אמיתיים ולא רק לא נוח לי או אכלו לי שתו לי.

ואם טובת הילדים חשובה למישהו, אז הפשעים המוסתרים כנגד אבות גרושים הם מקור הסבל הגדול ביותר עבור ילדים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מציאות | 19/11/202111
ילדיםלהורים גרושים כואבים קשות וזאת טראומה שלוקחים איתם לכל החיים כיוון שההורים במשבר ובכלל המשפחה...והם רוצים הורים מאושריםביחד!!!!!!בית.יציב שלהם!!!!!!הורים ביחד זה ביטחון שאין לו תחליףףףף..!!!!!!!!אין כמו אבא ואמא ביחד..
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 19/11/202110
כל המחקרים הבין לאומיים, ושל הכנסת עם ועדות מומחים שמונו לענין כמו ועדת

שניט מוכחים שמשמורת משותפת טובה לילדים!

ילד צריך שאבא יקח אותו לתפילה ללמוד איתו גמרא!

מה אימא שלו יודעת לעשות איתו שיעורי בית בגמרא היא בכלל יודעת את השפה

הארמית של הגמרא ? היא יכולה להגיע לחידר לאסיפת הורים של הבנים?

כל התירוץ מטלטול הילדים ועל גלגלים, הוא קרי וצבוע ותחפושת לכן הנשים

האימהות הגרושות שמחפשות רק איך לנתק את הילדים מהאבות שלהם, וזה בין

היתר על ידי תלונות כזב ועלילות דם מרושעות שאתן פותחות איתן כל הליך משפטי

בבה"ד הרבני במטרה להרחיק את האבא מהילדים, ולנכר אותו באכזריות מילדיו!

לא גלגלים ולא טלטול!

תכף תגידי שאת לא שולחת את הילדים לביה"ס כי זה הרי מטלטל אותם ואת הילקוט

על גלגלים ומבלבל את הילדים להיות בשעה הזו בביה"ס ובשעה האחרת בבית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לל | 19/11/20219
היום יש נשים טיפשות שמתגרשות בשביל שטויות.. בגלל האופנה.. חסרי מידות....דופקות את עצמם וילדם חיי בדידות

במיוחד שאין קופצים עליהם כגרושות...

וכמובן תחרות מלחמה עם האבא פשוט טיפשות

מסכן הילד ..
▾ דווח על תגובה זו  0 
המשך 6 | 19/11/20218
הילד לא בחר בגירושין שלהם וזה פשוט נחת עליו. תכילו.

שידוכים: תבדקו טוב אם המוצע טיפל בעצמו ומוכן לקבל דעת תורה ויעוץ ואז בע"ה גם יהיו קשיים תדעו שיש לאן לפנות.

7. המווון חיזוק לכם ילדים.. אין מושג למי שלא עבר כמה קשה. ובסוף - רק ה' מבין אתכם באמת... דברו איתו כמה שיותר!! בטבע, מתחת השמיכה... וכן! מותר לבכות! גם בחורים! זה בריא, זה פורק כאב ומרפה.

8. זה טבעי שתפחדו להתחתן... אבל תזכרו שאתם לא היחידים ושדווקא הרבה פעמים ילדים כמוכם חזקים ורגישים לזולת באין ערוך מאחרים. ואם קשה - פנו לייעוץ! לא בושה.

ה' ינחם את עמו ישראל והלוואי שכולנו נשקיע בכל הכח בזוגיות!!

שלום בית לכולם!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כתבה חשובה... | 19/11/20217
1. לגבי משמורת משותפת זה מורכב מאוד ואין לדעתי תשובה ברורה לכולם. אולי אפשר לעשות תקופת נסיון.

2. מה שכן, שבתות גם אבא זה חובה!!! להיפגש עם אבא בבית שלו או אצל משפחה דווקא! כמו סבא וסבתא וכדו'.

אם נפגשים רק בחוץ מידי פעם זה ממש לא מספק את ההורה והילד.

3. משפט מטורף "מי שצריך להתגרש לא מתגרש ומי שלא צריך מתגרש" - פשוט קולע ברמות קשות...

במשפחות עם סבל לא יתואר ואלימות ומה לא - סוחבים שנים ואילו במשפחות עם קצת קשיים ואתגרים פתירים - רצים להתגרש.

4. טיפול רגשי חובה!!!!! מניסיון. שאף אחד לא יאמר "אני מסתדר"... וגם ההורים חובה שתדאגו לדמות שלישית מקובלת לילד ולכם.

5. בלי שיתוף בשום פרט עם הילדים על המריבות.

6. לא ללכלך על השני או משפחתו בפני הילדים. רק להעריך. זה אבא/אמא שלהם! לא לשכוח!

7. חברים, מוסד לימודים - נא להכיל!! הילד מסכן בדיוק כמו יתום (אולי לא בעוצמה וסוג הכאב). הוא לא
▾ דווח על תגובה זו  0 
הגרושה... | 19/11/20216
אני דווקא בעד משמורת משותפת והלדים שלי נמצאים אצל שנינו. גם לי יש יותר כוחות להיות איתם וגם להם יש גם אבא וגם אמא. זה לא מבלבל אותם כי הם יודעים כל יום לאן הם הולכים.

גם אני כאשה הייתי רוצה לקבל יותר מזונות אבל זה לא אומר שהילדים צריכים לסבול. בכל העולם אנשים עוברים למשמורת משותפת ומבינים שילד צריך גם אבא וגם אמא, ורק אצלינו בציבור החרדי מקובעים על תפיסות ישנות שילד צריך להיות רק אצל אמא שלו. חבל שאתם לא מקשיבות לכל אלו שכתבו בכתבות על משמרות משותפת וכמה שזה טוב לילדים. צאו מהתפיסות הישנות ותקראו כל כך הרבה מחקרים שעשו על זה שהראו שמשמורת משותפת זה הדבר הכי טוב לילדים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תמר | 20/11/2021 
ברעיון מסכימה איתך אבל זה ממש כל מקרה לגופו מבחינת הקשר בין הילדים לאבא.

אם האבא במשך כל חייהם היה אבא נוכח ומשקיע אז כן. אבל להתחיל לפתח כזה קשר בתוך המשבר עצמו זה דבר שמאד קשה לו להיווצר כי זה מצריך את הכוחות והאנרגיות של זה כלעצמו וזה דבר שצריך לקרות בתוך מקום מכיל ובריא ולא בזמן לחץ ומצוקה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
... | 18/11/20215
אני כילדה לא ממש הבנתי מה קורה. אבל עכשיו שאני יושבת ומעקלת את זה זה ממש שונה.

לפני גרושים תעשו הכל כדי להחזיק מעמד יחד לפחות בשביל הילדים!!!!! תאהבו אחד את השני. אולי זה קשה. אבל תכלס אין סיבה לשנוא!!! עובדה שהתחתנתם זה עם זה!!!! אם תחיו כל אחד לבד יהיו חיים יותר טובים????

אצלנו היתה מלחמה על מזונות ולא רצו לשלם והפרנסה מצומצמת ואין מאיפה להשיג כסף לחיות. וצריך לסגור חודשים שלמים בכך ש"תבדקו אם יש 5 שקל או משהו באיזה תיק כדי שנקנה חלב שיהיה מה לאכול!!!!!!"

זה קשה זה סיוט זה מזעזע זה הורס את החיים.

אנשים!

מלכתחילה שימו לב לבחירה שלכם!

אם יש לכם ספק לגבי הבעל או אישה לעתיד- אז לא להתחתן!!! חבל להרוס את החיים בהמשך!!!!!

כל כך המון מתגגרשים בציבור. צריך ללמוד ולדעת לגשר.

כל ילד להורה גרוש יגיד כך. וידוע שילדים גרושים הם הילדים הכי בוגרים וחכמים והעצות שלהם על זוגיות וכו אמאלה בשמייםםם!!!!! נשמע כאילו הילד בן ה10 שמדבר על זוגיות- הוא בן 50 לאחר שלמד את זה 30 שנה! זה מטורף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרושה | 21/11/2021 
בהחלט יש מצבים שזה מגיע לשנאה תהומית שלא ניתנת לפתרון אלא בגרושין.- אני גרושה שעברה במשך שנים רבות שבעה מדורי גיהנום ומשכתי למען הילדים והמשפחה ונעשיתי כבויה ובוכה בלילות עד שהמצב התפוצץ ומה היו מרוויחים הילדים ממצבי בתור אמא כבויה. לאחר הגירושים נפלו עשרות אבנים מראשי ויכולתי להעניק לילדים את מה שלא קיבלו קודם. נכון שעד עכשיו מאשימים אותי בפרוק הבית וכולנו נאלצנו לעבור טיפול רגשי אבל בתוך תוכם הם יודעים את האמת ומכילים את השנאה התהומית שבין הוריהם שלא מחליפים ביניהם אפילו מילה אחת וגם כשהילדים זקוקים לחתימות שני ההורים זה מבוצע ע"י אנשי מקצוע מאחר ויודעים כי שום קשר לא יווצר ביננו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרוש | 19/11/2021 
תאכלס אין סיבה לשנוא?!?!

גרושתי הגישה תלונה שקרית נגדי במשטרה על אלימות, היא דפקה לי את החיים, את העבודה, לקח ממני את הילדים שכל כך אני אוהב,

והכל בכלל שתפסתי אותה עם זר... אז יש ועוד איך סיבה לשנוא, אמשיך להצטער כל חיי על זה דבכלל התחתנתי איתה, ושהיא ממשיכה להתעלל בילדי האהובים!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
תגובה לגרוש | 14/12/2021 
קשה לשמוע ברמות!!!!

ד' יעזור לך לעבור את זה הכי בקלות ובשמחה!!!

נקווה שיום יבוא והילדים יתפכחו, וידעו את האמת ויחזרו אליך ובגדול!!!!!

וכן מאחלים לך שתצליח להקים בעז"ה שוב פעם חיי משפחה ולזכות לשמחה ולכפרה על כל מה שהפסדת...

בהצלחה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 18/11/20214
היום היפה והמאושר בחיי זה היום שהורי התגרשו
▾ דווח על תגובה זו  0 
כ | 18/11/20213
כתבה מגמתית לטובת גברים ולמען הורות משותפת!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרושה +... | 18/11/20212
גילוי נאות: לא קראתי את רוב הכתבה.

רוצה לנצל את הנושא כדי להזהיר מהרעה החולה הנוראה - ''משמורת משותפת''.

בשם ''זכויות ההורים השוות'' הורסים את הילדים שגם ככה רעועים.

כל העולם נחרב עליהם. מה שהם צריכים זו יציבות. עכשיו תארו לכם לחיות כל השבוע על מזוודות ותיקים. מחר ראש חודש! אבל החולצה הלבנה בבית של אמא. איפה האטלס? נשאר אצל אבא כי לא היה כח לסחוב כל יום את הכל. איך מכינים מערכת כשכל יומים-שלושה עוברים בית? איך מתמרנים עם החברים? איך זוכרים מה לקחו מנין ולאן החזירו? זה פשוט קוטל את הילדים לגמרי. הלב נשבר לראות אותם נחתכים כמו במשפט שלמה.

אבות יקרים! אנא! אם אתם באמת אוהבים את הילדים, לא תרצו שיחתכו אותם כדי שתקבלו חצי, נכון? יש לכם הסדרי ראיה מצויינים. אתם ברקע. אתם חלק בלתי נפרד מחיי הילדים. בחיים לא יהיה להם אבא אחר - ואמא אוהבת (למשל אני) יודעת את זה ותעודד את הקשר.

אל תנסו להוכיח את הערך שלכם דרך הרס הילדים הנפלאים. גם אם זה יחסוך מזונות (אני לא מקבלת בכלל למרות שהוא חייב).

הלואי שנצליח לשים את האגו בצד, ולחשוב להיטיב עם הנשמות הטהורות שהבאנו, לתוך הקריעה.

הלואי שאף יהודי לא יידע צער קורע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 23/11/2021 
הרעה חולה זה לא המשמורת המשותפת.

אלא אתן נשים מכשפות שלא רואות את החלק של האבא בגידול הילדים שלכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
קריינא... | 21/11/2021 
תני את הילדים למשמורת מלאה לאבא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ילדים על... | 21/11/2021 
בענינים..
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרוש עם שכל | 19/11/2021 
כנראה שאין לך הרבה מוטיבציה ורצון להבין מהי משמורת משותפת, אני אבא לשניים הילדים יום אצלי ויום אצל גרושתי, מעולם לא היה חסר לילדי חולצה או ספר, כן לוקח מעט זמן לדעת איך להתמודד עם המעברים, לי יש בגדים בבית ולגרושתי גם, אנחנו לא מחפשים מי יעביר למי בגדים, פשוט יש להם 2 בתים!!

והם הכי מאושרים שיש בעולם!! יש להם גם אבא וגם אמא, ומנסין אישי שלי, (כמטפל) ילדים שנמצאים רק אצל אחד מההורים יוצאים עם חסכים עצומים, איך ילד יעול לגדול ללא אבא, ללא שולחן שבת, מי ילמד איתו משנה?; אין באמת תחליף לזה!!!

אבל את גרושה שעסוקה כנראה במלחמה נגד הגרוש על חשבון הילדים, ולכן יוצרת נזק בלתי הפיך עבורם!!!

ואגבמי קבע שיש בלעדיות לאשה על הילדים, אולי ההפיך הוא הנכון, הילדים יהיו רק אצל האבא, והאמא תשלם מזונות?!

פשוט כל נושא המזונות כיום הוא סחיטה אחת גדולה!!

אני עם משמורת משותפת ועדין משלם מזונות כי הגרושה שלי משקרת שאינה מרוויחה כי עובדת בשחור... ואין לא בשביל לריב באתי לעולם, אז אני פראייר ומשלם, אבל זאת סחיטה לכל דבר!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ילי | 18/11/2021 
צוודקת

מי שאני מכירה--- הילדים נהיו מעוררים ומבולבלים ונטו לדרך רעה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א מ | 18/11/2021 
אמאלההה

את צודקת

זה מזעזע "משמורת משותפת"

חוסר יציבות מוחלט

מניסיוןןןןןןןןןן
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 19/11/2021 
השתגעת?

כל המחקרים הבין לאומיים, ושל הכנסת עם ועדות מומחים שמונו לענין כמו ועדת

שניט מוכחים שמשמורת משותפת טובה לילדים!

ילד צריך שאבא יקח אותו לתפילה ללמוד איתו גמרא!

מה אימא שלו יודעת לעשות איתו שיעורי בית בגמרא היא בכלל יודעת את השפה

הארמית של הגמרא ? היא יכולה להגיע לחידר לאסיפת הורים של הבנים?

כל התירוץ מטלטול הילדים ועל גלגלים, הוא קרי וצבוע ותחפושת לכן הנשים

האימהות הגרושות שמחפשות רק איך לנתק את הילדים מהאבות שלהם, וזה בין

היתר על ידי תלונות כזב ועלילות דם מרושעות שאתן פותחות איתן כל הליך משפטי

בבה"ד הרבני במטרה להרחיק את האבא מהילדים, ולנכר אותו באכזריות מילדיו!

לא גלגלים ולא טלטול!

תכף תגידי שאת לא שולחת את הילדים לביה"ס כי זה הרי מטלטל אותם ואת הילקוט

על גלגלים ומבלבל את הילדים להיות בשעה הזו בביה"ס ובשעה האחרת בבית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בלה בלה בלה... | 18/11/20211
אני חושבת שב שידוכים זה לא נכון לדחות רק בגלל שהוריו גרושים. ככה תמיד חשבתי. לפני שקראתי את הכתבה. ובעזרת השם אם מציעים לי מישהו שהוריו גרושים אני לא פוסלת למרות שאני בת להורים נישואים ואין שום בעיה במשפחה.

בלי קשר תאמת גם לי היתה תקופה ארוכה הילדה שחיכיתי רק שההורים שלי חתגרשו. הייתי מתפללת. כי ההורים שלי היו רבים ואז אבא שלי היה צורחחח ולפעמים קצת אלים. היום הדבר שהכי חשוב לי בשידורים זה שהוא לא יהיה כנסת ברמות. אין לי בעיה שיהיה לו כעס כמו כל בן אדם נורמלי. אבל שהוא ידע להשתלט על עצמו. כי בילדות סבלתי מאבא שלי ולא סבלתי אותו מגיל 8-16 רק בגלל זה שהיה עצבני ברמות. הייתי בוכה המון בגללו. מפחדת ממנו. וזה לא היה מלחיץ כל כך כמו שאני מתארת
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"