כיכר talk

ברוכים הבאים ל"כיכר טוק",
זירת הטוקבקים המשודרגת של כיכר השבת.

בימים אלה, כשהמתקפה על הציבור החרדי נמצאת בשיאה,
זה המקום לשתף את כולנו בתחושות ובאירועים שחוויתם.

שוורצינגר
שוורצינגרכ"ו בשבט תשעז 11:42

גדולי ישראל לא אסרו אייפון וגלאקסי!

קודם כל מניחים הנחה שגדולי ישראל אסרו אייפון וגלקסי וכו' וכו', ואחר כך קובעים שכל מי שלא שומע להוראתם (וקונה מכשיר כשר של חברה פלונית אלמונית בדוקא וממלא כיסיהם במזומנים) הרי הוא כופר ואפיקורוס ומורד בגדולי ישראל ולא יצורף למנין ופסול לעדות.. גדולי ישראל מלכתחילה לא אסרו אלא אינטרנט פרוץ ומכשיר סלולרי פרוץ, שאפשר להגיע דרכו לכל התועבות האפשריות. אינטרנט מסונן ומכשיר מסונן הם לא אסרו, וגם אין שום נימוק הלכתי שמחמתו נאסור אינטרנט מסונן או סלולרי מסונן.
פתח/סגור הכל
שוורצינגר

למעט כל המכשירים הסלולריים החכמים הקיימים בשוק, מבית נתיב, רמי לוי, הרב זמיר כהן, ועוד כאלה ששכחתי

ישנה גם תוכנה מצויינת שחוסמת תכנים פסולים שנקראת K9, ולמי שאין זמן וכח להתמודד עם תוכנות, ישנה אפליקציה מצויינת מבית אינטרנט רימון שמורידים אותה בחנות האפליקציות , ויש לה אפשרויות סינון מצויינות (גם אפשרות מקבילה ל"אתרוג" הקיים במחשב). האפליקציה מסננת גם רשתות אלחוטיות וגם גלישה דרך הרשת הסלולרית, ובקיצור - כל גלישה. אי אפשר להסיר את האפליקציה אלא בפניה טלפונית לאינטרנט רימון (הליך שלוקח זמן), ואי אפשר גם לבטל אותה אלא באמצעות סיסמה. את הסיסמה ניתן למסור להורים, אם אתה בחור ישיבה, או לאשתך, אם אתה נשוי לאשה צדיקה. במאמר המוסגר, האפשרות להסיר את האפליקציה היא אפשרות מקבילה לרכישת טלפון חדש ופרוץ, או מעבר לספק אינטרנט אחר, וכו' וכו'. אין סוף לאפשרויות, אני רק מדבר על האפשרות להפיכת הטלפון ל"כשר" ואפילו כשר למהדרין לדעת גדולי ישראל.
כ"ו בשבט תשעז 11:42
שוורצינגר

השימוש בשם "גדולי ישראל" הפך לסמל מסחרי וצריך לדון בכל מקרה לגופו

בוודאי שגדולי ישראל לא יאסרו סינון הרמטי ומצויין בסלולר. ולאחר כל זאת, בוודאי שאי אפשר לסלק מבית הכנסת כל מחזיק טלפון חכם, מבלי לברר תחילה האם מדובר במכשיר מוגן / מבוקר / מסונן וכן הלאה. וגם המחזיק טלפון עם גלישה חופשית - עדיין לא הוחזק כאדם מופקר שאי אפשר לצרפו למנין ולעדות, הרב יצחק יוסף מסר שיחה על כך והסביר שהדיבורים האלה מיועדים להרתעת אנשים שלא יחזיקו מכשירים לא מסוננים אולם מבחינה הלכתית לא פשוט הדבר, ובוודאי שאף אחד לא יתיר אשת איש לעלמא על סמך זה שאחד העדים החזיק מכשיר לא מסונן, כל עוד לא הוכח שגלש בו לאתרי תועבה.
כ"ו בשבט תשעז 11:43
שוחר צדק

עזוב! אין מה להתווכח גם הגוים מודים בסכנה שבאינטרנט וגם השכל הישר

אם אתה רוצה באמת להבין מה שאתה מדבר כדאי מאוד שתציץ כאן: http://www.filtering .me/forum/viewforum. php?f=13 ואחרי שתחזור בך תשתף את הכתובת הזאת כדי לתקן את מה שקילקלת
ב' בניסן תשעז 17:46
שוורצינגר

תפסיק לבלבל את השכל

יש בעיות עם אינטרנט, אין שום בעיות עם אינטרנט מסונן. הלינק הפרסומי שלך (ואין לי בעיה עם זה, נספארק עושים עבודת קודש) בסך הכל מלמד על הצורך באינטרנט מסונן, אף אחד לא חולק על זה.
ט"ז בניסן תשעז 14:24
לוליק

התירו רק לצרכי פרנסה

אינטרנט מסונן הוא למעשה בכלל לא עבירה משום צד שלא תסתכלו על זה. אבל לבוא ולומר שהרבנים התירו זה שקר. בקושי התירו את נתיב ודומיו, וגם על זה לא חסרות התבטאויות מפיהם ומפי כתבם על גודל הסכנה וכמה צריך להתרחק גם מהמוגן. בנוסף לזה ישנם לא מעט רבנים שאסרו לחלוטין גם את המוגן ( ר' חיים וואזנר, ר'שמואל אויערבך, ועוד) אפילו לצרכי פרנסה. אבל בכל אופן אני לא חושב שעל פי ההלכה יש איזושהי דרך לאסור. גם רכב הוא דבר מסוכן ובכל זאת לא שמענו מישהו שאוסר את השימוש בו. כדאי מאוד לכולם לשמוע את דבריו של האדמו"ר מקרלין שליט"א בעניין זה ולא לשכוח שלכל אחד הקב"ה נתן את היכולת לבחור בין טוב לרע, ואף אחד לא יוכל לעשות את זה בשבילו.
ל' בניסן תשעז 09:53
Down to Earth

תמים תהיה...

יש ארגונים שלמים בו חברים מעל אלף יהודים במידת ישראל בלבד. 'התכנים' הפכו עבורם לסם, והורס להם את כל החיים. כל יום מגיעים עוד ועוד לקבוצות שלהם, אני לא מגזים.... ת שאל אותם על כל הספקות שלך, ותודה לה' שאתה עדיין תמים. או לכל הפחות מציג את עצמך כך
א' בכסלו תשעח 23:25
פתח/סגור הכל
חם בכיכר-TALK
המתולתלת
סתם משהו חמוד..
’המאסטר’’: למה כולם הפסיקו ליכתוב
sus5252
אפלית ספרדים
’המאסטר’’: משהוא יודע למה כולם הפסיקו ליכתוב
חיקי
מעוניין להצטרף לקבוצת וואטסאפ
של בחורי ישיבה אשמח אם מישהו יכול לעזור לי
אינסטלטור
ספר חן וכבוד
safra: אני מבין שאתה מתכוון לספרו של הרב ליאור עזרן שליט"א על כיסוי ראש, לבישת פאה ומטפחת וכל המסתעף
אתי2
מורה לנהיגה
אשמח להמלצות למורות לנהיגה באזור בני ברק, שזמינות