סקר גולשי כיכר השבת
סה"כ השתתפו בסקר: 2786

עשרות תלמידות פתחו את שנת הלימודים בבית

המנהלים אשמים, דרוש טיפול שורש

40.85%
המנהלים אשמים, דרוש טיפול שורש - 40.85%

זה כישלון של העסקנים ושליחי הציבור

14.07%
זה כישלון של העסקנים ושליחי הציבור - 14.07%

דרושים מוסדות לציבור הספרדי בלבד

45.08%
דרושים מוסדות לציבור הספרדי בלבד - 45.08%
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
ישראל(בדוי) | 23/11/201562
אנחנו צריחים להיות ביחד חבל
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל(בדוי) | 23/11/201561
▾ דווח על תגובה זו  0 
עלמה | 22/11/201560
אם היה לחרדים את הביטחון בעצמם ובאמונתם הכל היה יותר קל ופחות מסובך.הבעיה היא שורשית במערכת החינוך שאומרת על הכל לא.זה אמור להיות הפוך בהכי טוב הכי פחות יגבילו כי הכי יסמכו על התלמידים במציאות זה לא ככה.אנשים גדלים ובחיים שלהם הם יפגשו הרבה מצבים.דווקה זה טוב לילמוד ולהכיר את השונה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברבר | 07/10/201559
אותו מספרים מישהו עובד עלינו פה
▾ דווח על תגובה זו  0 
דינה  | 02/11/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
i | 24/09/201558
הם שולחים את הטובים ביותר לאשכנזים ולכן הישיבות הספרדיות דפוקות
▾ דווח על תגובה זו  0 
i | 24/09/201557
▾ דווח על תגובה זו  0 
הם  | 02/10/2015 
טובים
▾ דווח על תגובה זו  0 
הגיע הזמן | 24/09/201556
ספרדים תתעוררו בא נאסוף את עצמינו יש לנו הרבה מאד מה למכור רק צריך להתאחד
▾ דווח על תגובה זו  0 
ביתר עיר  | 24/09/201555
▾ דווח על תגובה זו  0 
שוורצמן | 10/09/201554
נפל לידי ספר 'ממלכת עולם ההלכה' על גדולי הספרדים קראתי ונדהמתי תקראו ותפנימו מהיכן מוצאכם מי היו גדוליכם ואבותיכם ואז תפסיקו ללקק לנו אלא תגיעו למצב שאנו נתחנף אליכם
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודית | 21/09/2015 
נכון!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמעון | 09/09/201553
זה הילדיים של החוזרים בתשובה ביגלל זה לא מיתיחסיים כאילו מה אבל עם זה איזה ילדה אשכנזיה שאבא שלה ראש ישיבה ההה זה אין בעיה נקבל אותה לסמינרר חח דיי עם זה כבר כול הילדיים שחוזרים בשאלה תישאלו אחד אחד כולם ההורים חוזרים בתשובה אז מה לעשות אנחנו אוכלים תחרא
▾ דווח על תגובה זו  0 
יונתן קדמון | 09/09/201552
אני לא בתוך שזה נכון הסקר
▾ דווח על תגובה זו  0 
*** | 09/09/201551
אשכנזים אתם יותר מדי עם האף למעלה!!!!

גזענים!!!!!!!!!ביום הראשון כשהבנות הספרדיות הגיעו לסמינר היו בנות שדיברו אליהם לא יפה והבנות הספרדיות בכו!!!

אני לא יודעת מה איתם אבל הייתי הולכת וסותמת לכל האשכנזיות אשכנזיה אשכנזיה וסותמת לה תפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
עם ישראל חי | 09/09/201550
▾ דווח על תגובה זו  0 
770 | 09/09/201549
עם מישהי רוצה סמינר טוב, חינוכי, רמה מעולה, אז יש סמינר בכפר חב"ד שמקבלים שם כל אחת לא משנה אם היא חבדני"קית או באה מבית ספרדי, מקבלים אותה מאוד יפה והיא מאוד תהנה שם...

אני אישית ממליצה לכל אחת לנסות....... שוווה לנסות.....
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ח | 24/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דבש, ירושלים | 09/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חבדניק"ית... | 09/09/201548
בחב"ד אין אפליות, מקבלים את כולם, אם זה בנות ספרדיות או אשכנזיות.

אני לומדת במוסד של חב"ד ובתור אחת שלומדת שם כבר 12 שנים, בכל כיתה שלמדתי היו שם בנות ספרדיות והבנות פשוט מתחברות אליהם מאוווד יפה וגם ההנהלה עצמה מתייחסת אליהם יפה ומקבלת אותם באהבה........

אין בת אחת שתישאר בלי מסגרת לימודית.... יקבלו את כולם...

(כל הבנות הספרדיות שבכיתה שלנו, חברות של כולם והם מאודד נהנות בבית ספר חב"ד)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהו שמבין... | 08/09/201547
▾ דווח על תגובה זו  0 
שימעון | 08/09/201546
כולם להצביע ביגלל שהמנהלים אשמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחת | 08/09/201545
כולנו בנ״א מעם אחד והדבר היחיד שצריך להשפיע על הנושא הוא בחורה טובה או לא וזה הכל אין שום קשר לעדה בנושא!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 10/09/2015 
צודק במאה אחוז
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעכ | 08/09/201544
מה אים האשכנזים הם לו רבים ויוצהא מהם את צמד ילד את הקינדרלעך הם הכי טובים
▾ דווח על תגובה זו  0 
. | 09/09/2015 
.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ח | 24/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חבד | 08/09/201543
חב''ד חמור בלי דעת חדרה בלי ד חסיד בלי דעת
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירה מ. | 07/09/201542
שימו לב כמה שנאת חינם יש אצל הציבור שלצערי אינני ממהרת להיכלל בתוכו. לא אצל הדתיים לאומיים, לא אצל החילוניים, רק פה הנושא הזה כל כך בוער.
▾ דווח על תגובה זו  0 
$$$$$$$$$$$$... | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חבדניקית | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מי כעמך | 07/09/201541
בעיה גדולה יש למי שמתעקשת להיכנס למוסדות אשכנזים אבל למה אנשים מתעקשים יש הרבה מוסדות לציבור שלנו, למה לחפש ולקטרג
▾ דווח על תגובה זו  0 
חי | 07/09/201540
▾ דווח על תגובה זו  0 
גזל כספי ציבור | 08/09/2015 
לשדוד את משלמי המיסים למען מוסדות תורת הגזע
▾ דווח על תגובה זו  0 
שקי | 09/09/2015 
חזק
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא גזען | 07/09/201539
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ליאת | 08/09/2015 
מעולה
▾ דווח על תגובה זו  0 
^^^ | 08/09/2015 
מהציבור הספרדי, כי האשכנזים עושים התנהגות מכוערת שמביישת אותם!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירי | 08/09/2015 
מי שעושה היתנעגות לא מותמת מעצבנים שוטרים מיתפערים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיה | 06/09/201538
בית רבקה,בית חנה,בית חיה מושקא
▾ דווח על תגובה זו  +1 
### | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חנה | 06/09/201537
▾ דווח על תגובה זו  +1 
גגג | 06/09/201536
תגידו אנשים איפה האהבת ישראל??? אם אלו ההפרדות שביננו לבין עצמינו, על מה הפלא בהפרדת הכלל אותנו?! תגידו השתגעתם???? ועד ערב ר''ה! מינימום של כבוד ליהודי!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירים | 08/09/2015 
אן פלא כי אתם אומרים שהרבי שלכם חי
▾ דווח על תגובה זו  0 
נכון! | 06/09/201535
מה זה האפליות האלה! למה שיהיה דרוש מוסדות רק להם? למה? מה הם שונים? הם יהודים אז זהו!!! בימיוחד שהם גם שומרי תורה ומצוות!!! אנשים הישתגעו לגמרי! שה' יעזור לכל אלה שחושבים שהם שונות!!! ממש יעזור!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
770 | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי גאה | 03/09/201534
מזה הגזנעות הזאת למה אשכנזים יותר טובים מספרדים????
▾ דווח על תגובה זו  +1 
!! | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 03/09/201533
עד מתי השנאה מי אמר שהאשכנזים יותר חכמים אולי בלילה במסגרות אחרות כמו במשטרה צבא מכללות ועד הספרדים מובלים אבל כנראה שבמסגרת החרדיות ההשפעה של השואה ממשיכה להשפיע אגב למה באות מורות מגזע הארי ללמד שם בגלל הכסף איזו השכלה יש להם בכלל
▾ דווח על תגובה זו  -1 
דיני | 03/09/201532
▾ דווח על תגובה זו  0 
יקב | 03/09/201531
כמו שבתי כנסת יש לכל קהילה לחוד, כך צריך בתי חינוך לכל קהילה לחוד, כך היה גם באירופה לפני השואה, חסידים לחוד ומתנגדים לחוד, ואף אחד לא הרגיש נחיתי.

הענין לא מי יותר חשוב, ברגע שיש כל כך הרבה (ויש הרבה!!!) הבדלי מנהגים בין הקהילות אין מנוס מלחנך כל סוג ציבור לעצמו, ואגב גם בין החסידים לא תמצא למשל חסיד גור שישלח למוסד של בעלז וכן להיפך!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כ | 03/09/201530
הבעיה שמנהל שיקבל את כל הספרדיות הסמינר שלו הופך לספרדי ואז הבנות הספרדיות הטובות יפסיקו להגיע כי הם רוצות דווקא סמינר אשכנזי.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מ ארליך | 02/09/201529
שיעור הלכה אשכנזים נוהגים כך הספרדים נוהגים כך ,כל כך פשוט מה הבלגן למה אין רישום אזורי וזהו מקבלים על פי קריטריונים של יראת שמיים בבית ולא על פי מוצא, המפגש הוא מפרה ולא מזיק בדרך כלל , גם אם שתי בנות באות מבתים לכאורה דומים תאמינו לי הם עדיין שונים מאוד וחץ מזה מה קורה בבתי ספר יסודיים שם יש ערבוב לא?
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ ארליך | 02/09/201528
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 02/09/201527
תתפלאו!!!!!! צריך ועדת חקירה להבין מה הולך פה!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
משה | 02/09/201526
רק ספרדים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליהו 1 | 02/09/201525
▾ דווח על תגובה זו  +1 
איתי | 03/09/2015 
אני שונא גזענים וספרדים
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יקב | 02/09/201524
כמו שכבר שנים שהציבור החסידי פתח מוסדות לבד כמו כן צריכים הספרדים לפתוח לבד מוסדות, כל בת ספרדית שמבקשת להתקבל במוסד אשנזי עושה רע לעצמה ולקהילתה!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שירה | 02/09/201523
לא מקבלים ספרדים שם - אין להם מקום......
▾ דווח על תגובה זו  +3 
איתי | 03/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
צפוני | 02/09/201522
לבנות את עולם התורה הספרדי, זה אומר שגם הטובים ובני העסקנים ילמדו במוסדות ספרדיים.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מתספרד | 02/09/201521
עד מתי תלטשו עין אל אחיכם האשכנזים!!

תתגאו בגדולים שלכם, שרוב גדולי האשכנזים לא מגיעים לקרסוליהם בבקיאות התורה הק' ובהתמדתה.

ובתמימות שלכם ועוד שאר מעלות נכבדות שיש לכם.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חי"ס | 01/09/201520
דרעי תרים את הכפפה תקרא לזה בית יצחק או בית יעקב+ רק אל תמשיך להכניס את כל המשפוחעה לסמינרים האשכנזים, בהצלחה!
▾ דווח על תגובה זו  +3 
ישראל | 02/09/2015 
הלוואי וגלגול הבא תבוא בתור סודני
▾ דווח על תגובה זו  -2 
אחת..... | 01/09/201519
למה אנשים תמיד מכלילים?????

אני לא מצדיקה את המנהלים של הסמינרים ההפך!!!!! שיסגרו כל הסמינרים המפגרים האלה!!!!!!!(אמן)

אבל זה לא קשור לאשכנזים זה חלק מתוכם של סתומים......

אני אשכנזיה ולא קיבלו אותי לסמינר אשכנזי.....
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חייעע | 01/09/201518
נכונות נכון? תגיבו בבקשה
▾ דווח על תגובה זו  +5 
ווט | 01/09/201517
זה לא קשור לספרדים או אשכנזים זה קשור שאנשי הכנסת וכו' עושים בעיות עם המבני ושכל הספרדיות יפסיקו להתבכיין כבר!

דיי! נמאס! ואגב אני ספרדיה...

אתם יודעים מה הולך בביתר.? זוועותתתתתתתת!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יצחק | 01/09/201516
גזענות, עוד אחת מהתחלואות שקיימת בציבור החרדי. לכל אלו שחושבים, שזו הבעיה של המנהלים, טועים. מהסיבה הפשוטה שרבנים רוצים ליהיה קיים משהו בציבור הם יודעים היטב איך לעשות את זה. בין ע"י מכתבים, ובין בהרצאות. לכל התמימים שחושבים, שזה עניין שקשור לעסקנין ומנהלים טועה טעות מרה, זה עניין שקשור לב ליבו של הצביר החרדי, מהותו של הציבור הזה, כמיהתו לבדלנות ולסקטוריאליות צרה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חנה וויל | 01/09/201515
אני אשכנזיה וזה לא קשור , סבלתי מאיזה מנהלת מטורפת ומשובשת לגמרי , היא התעללה בבת שלי במשרד החינוך הפיקוח התיחסו אליה בכפפות של משי , חייבים אנשים חזקים שיטפלו בהם ! הם משרתי ציבור ועושים מה שרוצים !
▾ דווח על תגובה זו  -1 
מכיר מקרוב | 01/09/201514
יובהר בזאת כי סגנון החינוך והבתים של הבנות הספרדיות שונה מהותית מהבתים האשכנזיים האחרים, המנטליות שונה, וסגנון הדיבור אחר.

מה העניין להכיר לבנות מסגנון מסויים סגנון שונה?!

אני מכיר אישית מקרה של בת ממשפחה חסידית ביותר, אשר למדה בסמינר נחשב ולכיתתה הוכנסה תחת לחץ כבד וזעקות "מה הגזענות" בת ספרדייה טובה יחסית, אך היות והבתים הספרדיים מתייחסים בצורה שונה לנושאים מסויימים מאשר הבתים החסידיים, שחה לה לפי תומה בעניין, הבחורה אשר שמעה לראשונה בגיל 18 דברים אלו מפי חברתה ללימודים, הזדעזעה קשות, ונכנסה למשבר מסויים נפשית ורוחנית, אשר בסופו של דבר הוביל אותה לפרוק עול תורה ומצוות עד עצם היום הזה!!!

וזהו סיפור אחד בלבד!!

וכל זאת בעבור מה??

בעבור כבוד מדומה של ילדה בת טיפשעשרה והוריה המחוכמים??

אנו מכבדים את הציבור הספרדי מאוד אך מתחננים!

אנא לכו לסמינריכם כסגנונכם וסגנון בתיכם והותירו לנו את הסמינרים שלנו כפי שאנו רוצי!!!

איך שח לי פעם מנהל אחד הסמינרים הגדולים בירושלים,

הייתה בת ספרדייה אשר לא התקבלה לסמינר אשר בהנהלתי,

באו להם הוריה להתחנן שאקבלה, והנה בלהט הדיבור אמרה האם דבר מה אשר לא מצא חן בעיני האב,

ויאמר לאשתו בזעם "תסתמי ת'פה שלך לפני שאני תוקע לך סכין בבטן"...!

אמר המנהל

אם זה מה שהוא אומר במשרד שלי בפניי מה הוא אומר בבית??!!...

וד"ל...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אשכנזיה לא... | 03/09/2015 
תגובה אנטישמית ומגעילה,

אני מכירה אשכנזי שמכה את אשתו וילידיו

מה השטויות האלא?

לא חסר רוצחים אשכנזים -וזה מגעיל כך לבוא ולהכליל

בגלל סיפור שלא בטוח שקרה בכלל
▾ דווח על תגובה זו  +2 
איתי | 03/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
מישו | 03/09/2015 
החינוך הספרדי שונה כל כך מהחינוך האשכנזי לא שאין זבל באשכנזים אבל הסגנון שונה לגמרי...זאת מציאות
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיכל | 02/09/2015 
אני מתפלאת איך עדיין אף אחד לא מחה על גיבובי השטויות שיצרת

בכל עדה יש ויש והסיפור על המנהל נראה לי יותר שנוצר בדמיונו הקודח של אחד מחבריך הגזעניים

תיקח סידור ותתחיל להתפלל שיסלחו לך הדברים הגזעניים והשקריים שכתבת עד ראש השנה
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רפאל | 02/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  +2 
דוד | 06/09/2015 
הספרדים הם הגזענים הכי גדולים כי הם לא הולכים לסמינרים ספרדים...
▾ דווח על תגובה זו  -1 
@ | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
### | 08/09/2015 
אם הספרדים הם הגזענים הכי גדולים (לטענתך) אז הם ילכו רררקקק למוסדות ספרדים!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מלי | 31/08/201513
גם אם תהיה בת אשכנזיה עם חצי רגל בחוץ יקבלו אותה בזרועות פתוחות מאוד!!!! מנסיון, והבנות האלה לא מתביישות להגיד שרק בגלל זה קיבלו אותם,אם זו היתה בת ספרדית לא היו מקבלים אותה לאף סמינר ספרדי!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  -3 
פלוני... | 31/08/201512
נחיתות, מי שמראה את הגאווה שלו זה מגיע ממקום נחיתי ופחות כי הוא לא שווה כלום!!!

ועכשיו רואים שחוץ מהשנאה שלהם לספרדים והגאווה המטופשת הזאת שלהם הם גם אוכלים אחד את השני והסמינרים שלהם, התת"ים והישיבות מתפצלים מגיע להם!!!

כל כלב מגיע יומו תפרסמו קצת כמה מורות בסמינרים מפטרים מהטפשות החולנית שלהם

מסכנים זה מה שהם למדו מהסלקציות שעשו להם...
▾ דווח על תגובה זו  0 
טלאי | 01/09/2015 
או שעשו להם את זה בגלל ה'סלקציות' הכל מחושב בשמיים בתכלית הדיוק.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הוגה דעות | 01/09/2015 
שהן ספרדיות ועוד 2 או 3 בנות שאני מכירה וחברה שלי התקבלו רק לביה"ס החסידי בביתר שזה מאד חסידי וזאת לאחר שלא קיבלו אותן בספרדי!

מה תאמר על זה? בא נראה איך תגיב...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
כ | 31/08/201511
הוא חתיכת גזען!

מה זאת ההפליה המכוערת הזאת???

כולם יהודים! נקודה!

אפילו לחילונים אין את ההפליה הזאת!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אצל החילונים בקיבוצים - הוגבלה הכנסת ספרדים עד 20%!

אצל החרדים - המוסדות הקיצוניים ביותר, מאפשרים 'רק' 30%! לך תברר!

בקשר לקיבוצים - אני מסכים שיש כאן משהו מן הגזענות, אולם בקשר לבתי הספר החרדיים - אני חושב שיש כאן מנטליות שונה, ויש סיבה לעשות זאת. הראייה שבנות אלו רוצות דוקא מוסד אשכנזי ולא ספרדי, אם יהיו שם 70% ספרדיות - הן כבר לא תרצינה להיות שם!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 01/09/2015 
חייבים ללמוד באותם מוסדות. לאשכנזים ולספרדים יש תרבות שונה ומסורת שונה ונוסח תפילה אחר, למה זה טוב ללמוד באותם מוסדות,אין פה עניין של גזענות נטו פרקטיקה. אולי גם נתפלל כולנו באותו בית כנסת, לא! כל אחד לפי מוצאו...
▾ דווח על תגובה זו  +3 
osi | 01/09/2015 
יש גם גויים אצל האשכנזים

שלפי הדין שבארץ נקראים יהודים והם בכלל לא יודעים שהם לא יהודים אפילו..

כי היתה התבוללות נוראה..באירופה.

לכן ב''ה ה עשה איתנו חסד גדול כדי שיתנכלו לנו..

כי הספרדים לעולם לא היו מתערבבים עם המוסלמים..

ושום מוסלמי לא יתן את ביתו ליהודי..לא היה ולא יהיה בעה..

אל תכעס..הכל מאיתו יתברך..
▾ דווח על תגובה זו  -1 
איש יהודי | 08/09/2015 
משום מה, בכל הסיפורים של יד לאחים, מדובר תמיד בספרדיות...
▾ דווח על תגובה זו  0 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אמיתי ודוגרי | 31/08/201510
זה ברור שהכל מתחיל מההשפלה עצמית שהספרדים סובלים ממנה תרתי משמע!

איך יתכן שמאחורי כל שמויגער ליטאי שפותח איזה מתיבתא בקראוון טחוב או שפותח איזה 'סמינר ישן' (חדש) בדירת חדר ישתרגו שובלים של אבות ואמהות ספרדים בתחנונים שיקבל את ילדיהם???

אך הציניות הליטאית גם לה לא חסרה כלום ואשמה גם היא!

שהרי החסידים מראש מצהירים שמוותרים על התענוג של שליטה בקהלים שלא שייכים להם.

הליטאים נהנים במוצהר מהשליטה ללא מצרים בקהל הספרדי ותאבים לליקוקים שהם זוכים מהספרדים.

אנא בואו נפסיק עם גילגולי העיניים!

אם הספרדים יתבצרו במחוזותיהם ויהיו גאים ביחידתם הם לא יסבלו מההשפלה העצמית ולא ייתנו לאף אחד את תענוג השליטה והסירוב...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דוד | 06/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
בס"ד | 31/08/20159
בס"ד

היה לי אישית מקרה שבעלי ישב קרוב ל-4 שעות לחכות למנהל אחד הסמינרים בירושלים,והמזכירות של אותו סמינר אמרו לו שהמנהל יצא ואמור לחזור ואינם יודעים מתי, לאחר מס' שעות של ישיבה ללא מעש, בעלי קם ורצה לצאת מהסמינר ופתח את אחד הדלתות שחשב שזו דלת היציאה מהסמינר ומה הוא רואה שם, את המשרד של המנהל והמנהל יושב שם רגל על רגל.

בעלי חזר הביתה ואמר לי תעזבי את הסמינר הזה אינני רוצה שהבת שלנו תלמד שם ובתוקף לא הבנתי כי אני לא רגילה שבעלי ידבר אלי בצורה כזו, רק לאחר שנתיים יצא לבעלי לספר מה שקרה לו באותו סמינר ובמקרה ואין מקרה שגם אני שמעתי את הסיפור האמיתי,

אבל אני אמרתי לאחת המקורבות לאותו מנהל עוד לפני המקרה,שכל הדמעות שהורדתי לא לשוא כי ביתי היא ילדה איכותית וכל המורות שלה שהיו אשכנזיות אמרו לה שום סמינר לא יתאים לך חוץ מהסמינר הזה, ואת לא מעוניינת לקבל את ביתי בגלל השם שהיה לה והחלפנו לה אותו כמובן בהוראת רב, לא עזר מבטיחה לך אני שהסמינר לא יפתח ביום הראשון של הלימודים אלא בורא עולם עוד יעניש אתכם על העוול שאתם עושים לך וכך היה שרק אחר 1/2 שנה הבנות התחילו ללמוד בסמינר ואת הלימודים שלהם ניהלו בביתם של כל מיני בנות כי העיריה אסרה להם להתחיל את שנת הלימודים כרגיל.

יש בורא לעולם כי ביתי בסופו של דבר למדה בסמינר ס פ ר ד י

איכותי כי זה מה שהקב"ה רצה והיום ב"ה היא נשואה ומאושרת

ל-א ש כ נ ז י, כי הוא ניסה להפוך להיות ספרדי.

צחוק הגורל, ויש להתפלל שיהי רצון שה' יתן לנו מה שאנו צריכים ולא מה שאנו רוצים

בברכת שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 31/08/2015 
הגורל לא צוחק, יש רק בורא לעולם שקובע כל דבר, ולא גורל והבלים כאלו שמגיעים מאמונות כוזביות של גוים!.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
בס"ד | 31/08/20158
▾ דווח על תגובה זו  0 
הרי הרבה בנות גם אשכנזיות נשארו בבית, אם כן מה הקשר "דרושים מוסדות לציבור הספרדי בלבד".
▾ דווח על תגובה זו  +1 
טל | 31/08/2015 
זה שיש כמה אשכנזיות שלו התקבלו זה לא אומר כלום..

אולי הם באות מבית לא חרדי וכו
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא משנה | 31/08/20156
ברור שהמנהלים נגועים קשה באפליה ושהעסקנים הספרדים לא עושים מספיק -למרות כל ההבטחות- ושאנחנו ממשיכים ללקק לשיכנזים במקום לפתוח מוסדות איכותיים לא פחות להמון בני תורה ספרדים שקיימים!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אהרון | 31/08/20155
המנהלים והעסקנים אשמים בוודאי
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין | 31/08/20154
היכן יתבכיינו הספרדסים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
דינה | 31/08/20153
אשכנזית

שאל אותו הראש ישיבה: למה אתה רוצה ללמוד כאן?

ענה הבחור: כי אני רוצה ישיבה אשכנזית.

אמר הראש ישיבה: גם אני רוצה ישיבה אשכנזית.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
עבד כי ימלוך | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הדס | 02/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אשכנזי | 08/09/2015 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מני | 31/08/2015 
פעם הגיע בחור ספרדי להיבחן בישיבה אשכנזית

אמר לו הראש ישיבה: אין לנו מקום בפנימייה

ענה הבחור: לא נורא, אני אישן בבית.

אמר הראש ישיבה: אין לנו מקום בבית מדרש.

ענה הבחור: לא נורא, אני אעמוד עם הספר על מדף ספרים.

אמר הראש ישיבה: אבל אצלנו לומדים באידיש

ענה הבחור: אני מבין אידיש.

אמר הראש ישיבה: עברית אתה לא מבין, אידיש אתה מבין??
▾ דווח על תגובה זו  +3 
נאך איינער | 01/09/2015 
וזה כ"כ נכון....
▾ דווח על תגובה זו  +3 
חיה | 31/08/20152
די לבכינות. לכו בראש מורם למוסדות שלנו המזרחים. ביננו המורות הספרדיות יותר מתאימות לבנותינו. כן, אני ספרדיה גאה.
▾ דווח על תגובה זו  +4 
דני | 31/08/20151
אבל אשמים אנחנו.

בכולנו ספרדים כאשכנזים וכו' וכו' בכולנו י את יצר השנאת חינם והאגואיזם.

יש כאלו שאשמים יותר ויש פחות, אבל רק משיח אמיתי יביא אותנו לאמונה שלימה בבורא עולם ולאהוב את כל ברואיו.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"