תאריך:  ח' בתשרי תשעב 2011-10-06
אורך: 01:09
קהל המונים התאסף היום בחצר בית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בבירה למעמד מפואר: טקס ה'תשליך' בנוכחות כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א. סמוך לבריכת דגים קטנה עמד האדמו"ר ובמשך דקות ארוכות אמר את נוסח התשליך. בתומו של המעמד, נערכה תפילת ערבית. צפו בתיעוד מיוחד (אקטואליה)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יש | 11/10/201130
אני מעוניין במכתבים מאדמור"י בעלזא ומעוד גדול"י שליט"א וזצ"ל

ba@neto.net.il
▾ דווח על תגובה זו  0 
הילה :) | 08/10/201129
איך צילמו??
▾ דווח על תגובה זו  0 
גבר | 17/10/2011 
יש מנהגים של חסידים שעושים בעשרת ימי תשובה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אניאני! | 09/10/2011 
נוכרי? זה יגיע...
▾ דווח על תגובה זו  0 
יום חמישי | 12/10/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוישה | 07/10/201128
▾ דווח על תגובה זו  0 
שיר | 07/10/201127
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי חרד | 07/10/201126
לב יהודי לא יכול שלא להתרגש מהמחזה המפעים הזה, לראות אדם נשגב קדוש ונורא, שכל גדולי ישראל מערכים ומעריצים, בראש עדת חסידיו, ממש מרגש.

כבר בעת הקמת המשכן היהודים הביאו מכספם כדי לרומם את בית השם, בית המקדש שנבנה בפאר והדר, והים יש את בית הכנסת של בעלז. ללא ספק בית מכובד המפאר את שם השם ומכבדו, ממש כמו בימי עם ישראל לפני אלפים שנה.

היופי הוא שבבעלז זה לא בא על דברים אחרים, למשל את בית האדמו"ר בנה יהודי מבלגיה, כי האדמו"ר לא רצה שאנשים פרטים ועניים יממנו לו את הבית, והוא לא הסכים שייתרמו כספים בשביל הבית. אז בא יהודי עשיר מאוד מבלגיה ובנה הכל.

כך למשל בחינוך, האמפריה שהאדמו"ר הקים היא בלתי ניתנת לתפיסה, יש שם אפילו ארגון שלום בית אפילו לחמות ולכלה. הכל יש שם, גם הידברות וצהר וחיים של תורה, ועוד אלפי ארגונים.

חסידות בעלז זה ממש דוגמה לאיך עם ישראל צריך להיראות, ולא סתם מרן הרב וואזנר ומרן הרב עובדיה מרן אליישיב ומרן הרב שטינמן באו לבקר את האדמו"ר מבעלז בשנה האחרונה, כולם מכירים בגודלו ובתפארתו.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אחד שלא... | 07/10/201125
לכאורה קולך הוא של השפוי היחיד....

אך כבר אמר מי שאמר אין שקר גדול יותר מחצי אמת...

כן כן לכאורה השאלות שלך הן כל כך תמימות שממש לא ניתן להבין...

איך ייתכן שיעשו תשליך יוקרתי כשלאברכים אין כסף לפלאפל שאלת בכאב....

אוי כמה שכואב לך על האברך הזה ...שפתיים יישק,

אבל את סכומי העתק שהאדמו"ר מבעלזא ושליחיו מחלקים ביום לכל יהודי ספק אם אתה וכל משפחתך גם יחד תחלקו כל חייכם....בעצם אין ספק מובטחני על אדם אכול ומתוסכל כמוך שלא תחלק גם אם יהיה לך ..ושלא יובן חלילה שאני מאחל לך עשירות....נהפוכו!!!

כתבת על החתונה הגדולה בשנות התשעים שאברכים שהלכו לישון רעבים הוציאו מכיסם אלפי דולרים...כך כתבת בידענות יתר,

אתה אף מכיר כמה מהם...נו אתה לא באמת חושב שמישהו מאמין לך , יש בבעלזא מאות ואף יותר אברכים בעלי פרנסה ביניהם גם עשירים לא קטנים...ובדיוק העניים הוציאו אלפי דולרים....

נו באמת צר לי לאכזב אותך אבל לא חשבת שמישהוא יאמין לך לטיעון המופרך....כן אני יודע למה השתמשת בטיעון הזה....כי אתה מניפולטור ולכן אמיתות הדברים לא ממש עמדו בראש מעייניך...

ולגבי הארמון...35 שנה כשהאדמו"ר גר בדירת שלוש חדר קטנה תן לי לנחש שלא נמנית אז על קהל מעריציו...טוב זה סתם היה תחושת בטן, אז היום כאשר האדמו"ר במצב לא מי יודע מה מבחינה רפואית "ולא הכל כולם צריכים לדעת", אז לא מדווחים בדרמטיות כל פעם שהרבי משתעל ...ולכן זה אומר שאתה יודע הכל?

הגיעו שני חסידים עשירים מאד ובנו בית מדרש יקר ומפואר וארמון לאדמור ולמשפחתו...

כן אותו אדמו"ר שחילק רק הערב חג הזה 4200000 ש"ח למשפחות נזקקות כשרק 50% מהם חסידי בעלזא...ואני בשונה ממך יכול להביא לך נתונים מדויקים...שתוכל לדבר עם הנתמכים ולהיווכח...במחשבה שנייה למה שאני יעשה את זה? בשביל אחד כמוך???

סיפור מהחפץ חיים...אווך כמה מחמם את הלב אבל אופס פתאום היר"ש הזה מביא לנו דוגמא בשם הקוסם מארץ עוץ מישהוא הבין למה הוא התכוון???

זה איזשהוא דמות תנכי"ת או שסתם אני חושש מכותב שראשו ורובו במדיות זרות???

ועכשיו לנתונים היבשים: האדמו"ר מבעלזא עומד בראש מוסדות אהבת חסד שמחלקת מידי שנה למעלה מ22 מיליון שקלים חדשים לנזקקים...כן אפשר לבדוק את זה על פי רישוני מס ההכנסה...

מוסדות צהר תורה ואמונה הידברות...כל אלו ארגונים שהחזירו בתשובה מאות יהודים והכניסו יהדות באלפים ואף עשרות אלפים ....

על איש כזה שכל הזכויות האלו נזקפות לו...העזת לפעור פיך פחות מיממה לפני יום כיפור...

אז אני שואל אותך הייתי צריך להתייחס לאחד כמוך?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד מעיר | 07/10/2011 
כל מילה נכונה השבת לכסיל כאיוולתו!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוחנן | 07/10/201124
התשליך הכי גדול והכי מפוארת זה כמובן באומן
▾ דווח על תגובה זו  0 
א.ה | 07/10/201123
תדעו,שיש לנו גילוי דעת מהגר"א(על הזהר,פר' פנחס ופר' ואתחנן,תיקוני זהר,תיקון 21 ועוד)ששנת תשע"ב היא שנה גורלית לכל העולם.היום שמעתי מצדיק נסתר יחסית שאנו מכירים, צדיק גדול בעל השגה,שיום כיפור הזה,הוא יום כיפור האחרון שעוד נשאר לנו לעשות תשובה. התביעה בשמים היא בעיקר על עניני צניעות.מי בסתר מי בגלוי.לא יכול לפרש יותר מפני הצניעות.(וזה כולל גם זוגות נשואים.הצעירים בפרט.)בקרוב,עומדת לפרוץ מלחמה במזרח התיכון,שתגרור איתה את כל העולם.עדיין לא גוג ומגוג,אבל מלחמת עולם.

המצב יהיה קשה מאוד,ופחד גדול ועצום יפול על כולם.הכלכלה העולמית תקרוס לגמרי.חייבים לנקות את הבית מכל מיני "צעצעועים",את המח מהשקפות זרות.את הפוליטיקה.העיתונים למיניהם.לברוח מהר מכל מה שריח השכלה נודף ממנו.את הגשמיות הקשה שהשתלטה עלינו.

גם בהכשר מהודר.הטיולים המיותרים ואתרי נופש .במיוחד בבתי מלון ששם יש בעיות גדולות בכשרות.במיוחד שלא לעשות שם חגים,זה דבר שלא מתאים לבית היהודי.ובפרט לא בפסח. את פיאות הק(אס)טל.(כך הוא קורא להם).את הגאוה והכבוד. האדישות הקשה כלפי סבל הזולת. הפגיעה בזולת.השנאת חינם הקשה שמעכבת גאולתינו.ע"ז של הממון.הרמאויות והגזל. הצביעות. אבל מעל הכל,פירצת הצניעות הקשה ביותר שהיתה בצבור החרדי מאז ועד היום.הוא הראה לי קריאה נרגשת של גדולי ישראל,אשכנזים(בד"צ העדה)וספרדים,בעד השאל.והזהיר,שצפוי עונש גדול למי שיבזה או יבייש אותן.ובמיוחד לא ברבים.לא ברחוב.לא לכנות אותם בשום מלות גנאי.זה נובע מקנאה.(מה,היא יותר צדיקה ממני).כי כך הלכו מדורי דורות,מזמן התנך ועד הדור הקודם.

ועכשיו לאט לאט הקב"ה מתחיל להערות רוח טהרה ממרום על נשים אלה,משום שבהם תלויה הגאולה,כדרשת חז"ל.ועתה קמו כמה עסקנים שממש רודפים אותם.ובגלל כמה עסקנים מע"ר שלוחי השטן,מנסים לעכב הגאולה.("ועתה,בדור הזה,הרוב מהם.האריז"ל.)

זה רק חלק קטן ממה שהיה צריך להאמר.(כך אמר.)העתקתי לכאן מה שכתב לי.מלה במלה.אבל הרעיון הכללי,לפחות בתמצית,מובן.

גמר חתימה טובה.נזכה לחזור בתשובה שלימה לפניו !!!,אמן.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שלום | 07/10/201122
אותו האדמו"ר ששמו נישא כעמוד החסד של הדור, שאתה כ"כ דואג לחסידיו העניים, הוא ולא אחר דואג אישית לכל מי בחצרו שלא מסתדר כלכלית, הוא שהקים מערכת של חסד מסועפת ביותר "אהבת חסד" שלה עוד שלוחות, הוא אשר תחת עינו הפקוחה דואגים לכל עניין רפואי שח"ו קורא ל"ע בחסידות. הוא אשר מחלק צדקה ביד רחבה בגלוי ובסתר לאותם יהודים ירושלמים (שאתה מדבר על הברזים שלהם)כמו לכל יהודי במצוקה הזקוק לסיוע, הוא אשר הקים מוסדות תורה חינוך וחסד המשמשים מודל לחיקוי בקרב כל חוגי היהדות, הוא אשר הקים מוסדות וארגונים לקרוב אחים רחוקים וקרובים, ורבבות יהודים חבים לו את חייהם היהודים שלהם ושל צאצאיהם, הוא אשר דואג לא רק לחסידיו אלא לכל יהודי באשר הוא, הוא אשר בנה בית גדול וקדוש לפאר את בית ה', ומשמש מודל לחיקוי לבנית בתי מקדש מעט.

צר לי עליך אחי, יהודי שמתבטא בכאלה ביטוים בעריוה"ק על גדול בישראל.

וכבר נאמר בחז"ל היזהרו בגחלתן!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה | 07/10/201121
דווקא מנהיגים ליטאים וספרדים, שכלל לא הכירו אותו עד שפגשו אותו, דווקא הם מעריצים גדולים שלו. עיין ערך מרן הרב אליישיב (שמטריח את עצמו אליו), מרן הרב שטיינמן(שרק עכשיו הגיע לירושלים רק להרב אליישיב ולאדמו"ר מבעלזא), מרן הרב עובדיה, ועוד ועוד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 07/10/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 07/10/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חוי | 07/10/2011 
באמת עכשיו אני חושבת על זה את צודקת לגמרי!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 07/10/201120
מדהים ביותר, אמר לי פעם מקובל ירושלמי ישיש, שכל דבר קדוש וטהור, צריך שיהיו לו מתנגדים. מענין שכל פעם שכותבים על הצדיק הזה חייב להיות מישהו מגיב רשע ומרושע, עם תגובת נגד. וזה ממש לא משנה מה תוכן הכתבה. לך תדע אולי זה בכלל אותו אחד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א"א לשתוק... | 07/10/2011 
אולי תוכל להאיר את עינינו...

ואולי להבדיל זה שהיו מתנגדים ליצחק רבין אומר שהוא היה קדוש..?

פשוט לא הבנתי מה אתה מנסה לומר ואיפה ההוכחה שזה קדוש מכך שאני מתנגד..
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי אסלי | 07/10/2011 
לפי זה שהוא הרבה בסיפרו כל כך בעניין של לשון הרע שבני העולם חלשים בזה

וגם הוא הוסיף ואמר שיש אנשים שזה לא מעניין אותם וממשיכים לדבר לשון הרע וכו'

אז יש התנגדות כלפי הדרך

וזה בידיוק מה שהוא אמר והוא צודק כי כמעט לכל עניין של קדושה

(לא יצחק רבין !!) אזי יש הפרעות וזה ניסיונות משמיים

כשעושים משהו גדול ואין שום הפרעות יכול להיות שיצר הרע עורב מהצד

שנה טובה ומבורכת
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 07/10/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריה | 06/10/201119
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אריה | 06/10/201118
אני גר כאן קרוב, אנחנו מבית לא חסידי, לא בעלז ולא חסידים אחרים. המעמד היה באמת אדיר, כמו עוד מעמדים אחרים מסביב לשנה. כמביט מהצד אני רואה מנהיג אמיתי, יהודי קדוש ומורם מעם. אולי אני קצת נגוע, כי לפני שנים כשאחותי התחתנה ולא היה כסף בבית לכלום הצלחתי להיכנס לאדמו"ר ופשוט סיפרתי את המצב... אינני יכול לפרט כאן, אבל מי שמחפש מנהיג אמיתי שדואג לכל יהודי זה האדמו"ר. כבדרך אגב, המנהיג היחיד שנושא בעול באופן אישי בכמה וכמה מוסדות לקירוב רחוקים. ולא, אין לו משם חסידי בעלז. אבל ת'אמת אני נגוע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 07/10/2011 
מרגש מאד ואמיתי. אבל מכעיס מאד איך שאדם פוער פה (או עט) על ענק שכזה, אני בטוח שאם הוא לא יבקש סליחה אז בכיפור הזה בשמים המצב שלו...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריק | 06/10/201117
הלוואי שלכולם היה ראש ישר כזה סוף סוף מישהו מדבר אמיתי ולעניין................
▾ דווח על תגובה זו  -1 
חבר | 06/10/201116
א תירגע

ב מי אמר לך שלא נותנים לחסידים חבילות עופות והדסים וכל מה שתיארת? שתידע שאתה סתם מוציא לע"ז על אנשים שלא עשו לך מאום, כי גם נותנים הרבה מאוד חבילות עופות לנזקקים וגם ד' מינים וכו',

ג וכן שתדע שלכל השטיות האלו אנשים מיוחדים עשירים נותנים את הכסף הזה, ולא עניים מרודים כפי שניסית לרכל, ואם יש לך טענות לעשירים האלו אז מה אתה מערב את הכאב בטן שלך ?

ד אותו דבר על ה"ארמון" האם זה דירה פרטית? לא! זה בית ועד לחכמים וגם כאן היה תורם לכל המבנה, ותתפלא לשמוע שגם כיום יש אנשים כשהם נותנים לצדיק כסף או טובת הנאה הרי זה כמו ביכורים מבחנתם, ואם אתה מקנה לך ללמוד במסירות נפש, ותגדל קדוש, ותתחתן עם בנן של קדושים, אולי תזכה שיסתכלו עליך.

עכשיו תבקש מחילה מקהילה שלמה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א"א לשתוק... | 07/10/2011 
א. קיבלתי את הצעתך ונרגעתי :)

ב. ברור שנותנים חבילות.. אני אגב יודע שמחלקים מלגות וכו'.. גם הקומוניסטים היו מחלקים חבילות.. מה זה אומר? כל בר דעת שמבין קצת פסיכולוגיה יודע שככה זה עובד כשיש לך הרבה פיות להאכיל - אתה חייב לחלק.. מה זה קשור?

ג. לגבי העשירים - אף פעם לא קיבלתי את הטענה הזאת, כי אם אני הייתי אדמו"ר הייתי מורה לאותם סו קולד "עשירים" לא לבזבז ממון על שטויות, אלא לעשות איתו עוד כמה מעשים טובים וסוציאליים (כן כן המילה הגסה הזו) אני לא קונה את הסיפור הזה. תראה את הבתים של הרב אלישיב, שטיינמן שגם להם "העשירים" מנסים לתרום ולא מצליחים.. רק חסר שיקנו לו וילה בקיסריה והוא ישחק גולף עם ביבי, וגם אז תגיד זה "העשירים"... דחילק. שלא להזכיר את כל הסביבה והעסקנים שאוהבים את מה שיוצא להם מה"עשירים"

ד. כנ"ל לגבי הארמון. אני לא חוזר בי - אני עומד על דעתי שאדם צנוע וסוציאליסט אמיתי - לא היה מקבל את זה.. זה פשוט לא הולך עם ההגיון הבריא לדור בטירה עם עשרות חדרים כשאנשים נזרקים יום יום מבתיהם. אז אם תגיד לי שזה חוקי הקפיטליזם ואין מה לעשות - על זה בדיוק כתבתי!!

אני לא צריך לבקש מחילה מאף קהילה, אם לא שמת לב אני דווקא מנסה לכתוב לטובת מעמד הביניים של הקהילה ולא נגדו..

ואם כוונתך שמישהו מהקהילה נפגע מזה שהשתלחתי ברבו שהוא מאמין בו והוא מורה דרכו וכו', אכן צר לי, אבל מה לעשות שזו דעתי? אני לא יכול לרפאות חולה שלא רוצה את הטיפול, ונעלב מסוג התרופה שהצעתי..

אני מסכים שהשפה הייתה בוטה, אך זה היה כדי לעורר באופן רדיקלי את האמוציות על הנקודה הזאת. אזעקת-אמת נשמעת בכוונה בצורה מפחידה ובוטה ולא בצלילי פעמונים רכים..

נהניתי להתדיין איתך מכיוון שעל סגנוני הבוטה הבלגת והשבת בצורה נעימה יחסית, מה שמוכיח שאתה אדם בוגר ורציונלי שלא מחפש את המריבה, אלא את הויכוח המהותי. אבל תבין שאילולא כתבתי בשפה בוטה, אף אחד לא היה מטריח עצמו לחשוב אפילו על העניין, כי זה פשוט לא היה מהבהב מול העיניים. הבנת?
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוישי  | 06/10/201115
אשכול זה ינוצל על ידי עכברושי אינטרנט מכניבקעים

לדברי שיטנה השמצות ושקרים נגד חצר חסידות בעלזא המעטירה
▾ דווח על תגובה זו  0 
"יקדמו פניך" | 06/10/201114
צלם כיכר,קטן מכדי להיכנס שם.חבל. לפספס טבילה לפני יום כיפור...ועוד עם דגים...
▾ דווח על תגובה זו  0 
"יקדמו פניך" | 06/10/2011 
מה שחסר לי.זה היה סתם בצחוק.אבקש מחילתכם.תודה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
*דוסית* | 06/10/201113
▾ דווח על תגובה זו  0 
איציק | 06/10/201112
שיהיה בריא האדמו"ר שליט'א

להחזיק כזו אימפריה ענקית של תורה וחסידות

לתפארת עם ישראל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אובייקטיבי | 06/10/201111
מי פילל שיבנו כזאת במה וכזה באר לפעם בשנה של תשליך
▾ דווח על תגובה זו  0 
סמי | 09/10/2011 
גם למים שלנו
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל כהן | 06/10/201110
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירי | 06/10/20119
▾ דווח על תגובה זו  0 
א"א לשתוק... | 06/10/20118
או לעשות תשליך על יד הברז כמו כל הירושלמים? הרי בכסף שהשקיעו על השטות המגוחכת הזאת יכלו לתת לעוד כמה אברכים בקהילה הזאת לעשות חג סוכות בכבוד.. אולי לקנות עוד חבילת עופות.. עוד קישוט חמוד לסוכה.. אולי הדסים קצת יותר מהודרים..

תתביישו לכם אתם והאדמו"ר שלכם בראשכם.. פשוט אנשים אטומי לב וחולי צומי, כמו ילדים קטנים מזבזבים את הכסף על צעצועים מזהב ובריכות מים עם דגים.. איזה בושה.. וזה נקרא חסידות מפוארת? אתם מתיימרים לייצג ערכים ממסורת יהודית ערכית, מוסרית ומצפונית? הצחקתם אותי.. זה נקרא הדוניזם! (עיין ויקיפדיה) והאתר עוד מפאר ומרומם את הטקס 'הגדול בישראל'.. פשוט סגידה לכלום.

זה ממש מזכיר את סיפורי "החתונה הגדולה" בבעלזא משנות התשעים, שכל אברך חוייב לתרום אלפי דולרים לאירוע.. אנשים נאנקו ונחנקו, הלכו לישון רעבים, ובלבד שלבן האדמו"ר תהיה חתונה מהאגדות.. (אני אישית מכיר כמה אנשים באופן אישי ואכמ"ל)

שלא לדבר בכלל על כל הארמון שהוא גר בו הוא ומשפחתו.. ממש הקוסם מארץ עוץ.

אני לא יודע אם במקרה הזה הדג חולה בגלל הראש או שהראש חולה בגלל הדג, מה שברור שגם הדג וגם הראש צריכים טפול דחוף.. צריך ליטול מידי העסקונה השולטת בחצר הזו כולל העומד בראשה את כל הסמכויות שלהם!! איזה תינוקות חסרי בטחון עצמי ששולטים בחצרם בכח ומשחקים עם דגי זהב.... פשוט לא נתפס!!!! מזכיר חצרות קיסרים הזויות באירופה ההיסטורית, שכל העם היה גר בביוב, והמלך היה אוכל עוגות.

בימים של מחאה חברתית, שכבות חלשות שנחנקות, מגזרים שלמים עם חובות ומשכנתאות, ומשפחות שלא מצליחות להרים ראש מעל המים, טקס כזה - הוא פשוט מנוגד לכל ערך יהודי של צניעות, ביטול החומר, ערבות הדדית, חינוך לאיפוק.. כל מה שאתם רוצים. זה מתחיל להזכיר את הארמונות והפסלים של קדאפי כשכל העם אוכל חצץ, ואני לא רוצה להישמע יותר חריף מזה.

כשאחד מתלמידיו של החפץ חיים זצ"ל התלונן שאין לו מקום לישון בפנימיה - החפץ חיים נתן לו את המיטה וישן על הרצפה.. אני רוצה לראות את האדמו"ר הזה פעם אחת עושה מעשה כזה ואז אני מוכן לאכול לא רק כובע אלא גם ספודיק. אני מוכן להישבע בחיי שזה לא קרה מעולם, כנראה גם לא יקרה.

ידידיי, תסתכלו עלינו כאילו מהצד 3 דקות: תראו איפה אנחנו חיים... את מי אנחנו מעריצים... פשוט בושה!! אני מתבייש.

יש מצב שהקצנתי והגזמתי, יצאתי קצף על משהו כביכול פעוט, שהוא רק סימבול ולא מהותי.. אבל כמה אפשר? רבונו של עולם.. יש גבול!! א"א לשתוק על עיוות כזה אפילו אם מדובר רק בבריכה עם דגים.. ופשוט א"א לעשות תשליך יעני "יוקרתי" כשבציבור החרדי יש אנשים שאין להם כסף לפלאפל. זה פשוט לבוא להשליך את העברות עם ק"ן שרצים ביד..

הלל הזקן העמיד את כל התורה על רגל אחת: מה ששנאוי עליך - לא תעשה לחברך.

זהו - בזה מתחיל ונגמר הכל! אסור לשכוח את זה!!

הכל מתחיל ונגמר בלהיות ב-ן א-ד-ם !!

צום קל לכולנו ושנה הכי טובה!!
▾ דווח על תגובה זו  -2 
יום כיפור | 07/10/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 07/10/2011 
אני לא יודע לאיזה עם אתה שייך, אבל העם היהודי תמיד פיארו את שם השם. אם זה בבית המקדש או בכל מקום.

אבל כאמור, אני לא בטוח שאתה יהודי בכלל, תבדוק את עצמך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי  | 07/10/2011 
הוא טען שאנחנו מקבלים כסף מהמדינה וסוחטים, בזמן שילד חרדי מקבל 50% ממה שמקבל ילד חילוני.

אתה גם מביע שנאה כלפי גדול הדור, ובגלל זה זורק שטויות שאין לך מושג לגביהם. למשל, אף חסיד לא שילם שקל לאף חתונה גדולה. אבל זה רק דוגמא, בוא ונגיע לעיקר.

חסידות בעלז העמידה את מערכת החינוך הטוב ביותר שקיים היום בעולם היהודי, מכון אחי"ה שהיום אין חיידר שלא שולח אילו את המלמדים, הוקם ע"י בעלז. גם "חיים של תורה" זה ארגון של בעלז, גם צוהר גם הידברות ועוד עשרות ארגונים. הרבי מבעלז דואג לכל עם ישראל, כולם בניו, חוזרים בתשובה מוצאים אצלו חסה ממש בביתו, (אתה יודע שהוא גידל חוזר בתשובה, ואף חיתן אותו).

האדמו"ר הגדול מבעלז הוא האדמו"ר היחיד שגר (עד לפני 8 שנים) בבנין דירות של 18 דיירים, הוא חי כמו כל אדם. רק לפני כ 8 שנים הוא נעתר לבקשתם של חסידו ועבר לדירה חדשה כיאה לאדם קדוש.

לא סתם כל גדולי הדור עולים אליו לרגל, לא סתם הרב וואזנר בכה מהתרגשות בעת ביקרו בבעלז, האדמו"ר מבעלז הוא מנהיג הדור, הוא היחיד שלא נגוע "בוועדי הרבנים" וכל זה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צדוק | 07/10/2011 
תגובתך מלאה דברי הבל שטנה והסתה נגד גדול בישראל שמנהיג עדה לתפארת, מקים דור שלם של יראי ה' תלמידי חכמים, מקים עולה של תשובה בדורינו,

אחד מגדולי בעלי החסד והצדקה בדורינו.

אם היו מביאים דלי מים ב 10 ש'ח היית מוצא דברים אחרים לקטר.

תבדוק אם הכל כשורה אצלך, אדם שמסוגל לכתוב כך על רבי לאלפי חסידים ומנהיג בישראל, לך תאמר סליחות ותדאג לירא"ש שלך, ואח,כ קשוט לאחרים.

כך הוא דרכו של היצר, בז לכל דבר שבקדושה.

בקש סליחה מהרב לפני בערב יו"כ.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יודא | 07/10/2011 
ואל תכשיל את הרבים בעריוה"כ ברכילות בלשון הרע בהוצעת לעז בגניבת דעת ועוד.

למשל אני ועוד כמה ממשפחתי לא היה לנו לשלם על המקום בביהמ"ד ואף אחד לא ניסה לכפות, וכולנו מאושרים ומרגישים מצויין, מה גם שלא נותרו מקומות בהיכל, וכעת מוסיפים עוד כמעט אלף מקומות וכולם כבר נמכרו ועוד מאות מבקשים ואין די מקום לכל הקהל הענק בליע"ה.

כנראה שמשהו אחר מפריע לך, ולא הדאגה המזוייפת שלך לעניי בעלזא, לך תדאג קודם לעצמך ליראת שמים שלך, שאתה עסוק בליל עריו"כ בחיפוש אחרי שטויות והבלים ודואג לאחרים במקום על עצמך
▾ דווח על תגובה זו  0 
א"א לשתוק... | 07/10/2011 
למקרה שאתה לא מעודכן, המשטר באינטרנט הינו דמוקרטי ככל העולם המערבי, ולכן יש לי את הזכות לפרסם את דעתי גם בטוקבק בכיכר השבת. אם זה לא מוצא חן בעיניך - תתגבר.

אני שמח שהשגת מקום בבימ"ד בחינם. באמת. אבל הטענה לא הייתה על זה, אתה יודע את זה ואתה מסיט את הוויכוח למקום שנוח לך. סבבה.

מה שכתבתי אגב, הוא לא ממקום של יראת שמיים ('מזויפת') ולא ממקום של יהירות, רק ממקום של תחושת חוסר-צדק פנימית חריפה, שהרגשתי בדיוק כמו שהרגשתי שראיתי את הכספות של שליט תוניס המודח. זהו.

כמובן שאין מה להשוות בלה בלה.. הרי כתבתי בפירוש שהקצנתי את הדברים על חתיכת אקווריום דגים עלוב, דווקא כדי להראות את האבסורד שבעניין.

אם זה מפריע לך ומכשיל אותך בלשון הרע - פשוט אל תגיב יותר. כך לימדו אותי לפחות. לך לסליחות. צום קל.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אפי | 07/10/2011 
למה לתרום כסף למשכן? למה לתרום כסף לבית המקדש?
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד | 06/10/2011 
בבעלזא קיימת קופת אהבת חסד שמחלקת אלפי דולרים בחודש לאלו שאין להם,

אני בתור בעלזער יודע שבחיים לא ביקשו מאף אחד דבר, כל מה שיש לרבהה הוא מה שחסידים תרמו מרצונם החופשי, והלוואי וגם אני אזכה לתרום משהו קטן.

מה בדיוק "יוקרתי" בתשליך הזה, כולו 2 רמקולים וקצת מים, אל תסחף, זה שיש קהל גדול בלע"הר וזה מוציא לך את העיניים, ניחא, תחיה ותתפוצץ
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהרן | 06/10/2011 
לולא היה זה ערב יוה"כ, הייתי מקיים בך, את "ענה לכסיל כאיוולתו".

אם יש לך בעיות בבזבוזים עלה ראש הפסגה ושאל קודם על הבזבוזים שהיו בבית המקדש, ששם כבר נאמר אין עניות במקום עשירות.

חסידות בעלזא הוכיחה מעבר לכל פלג אחר שדווקא הבזבוזים שאתה מקטרג עליהם. גרם לכולם להוציא הרבה כסף לצדקה וכולם מתברכין מיניה, ידוע לכל השנוררים ששם המקום הכי טוב בשביל צדקה.

תראה לי חסידות אחת שמחלקת מעל 4,000,000 שקל לנצרכיה, תספר לי על אדמו"ר אחד שמחלק לסתם עמך כ"כ הרבה כסף כמו שהאדמו"ר שלהם מחלק.

אין זה שהקנאה בוערת בך להשחית, ועל שכמותך נענה מסכן, מסכן, מסכן.יצאו עיניך. תמות ותתפוצץ מקנאה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א"א לשתוק... | 07/10/2011 
בהתחלה אמרת שאתה לא עונה לכסיל, ואז ענית.. לא הבנתי :)
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוני | 06/10/20117
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוני | 06/10/20116
▾ דווח על תגובה זו  0 
חוזר בתשובה | 06/10/20115
▾ דווח על תגובה זו  0 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד סגל | 06/10/20113
במהלך השנה, ומאחל לכולם גמר חתימה טובה
▾ דווח על תגובה זו  +2 
חסיד לשעבר | 06/10/20112
▾ דווח על תגובה זו  0 
"בדיחותא" | 06/10/20111
תיעדתם שם.אני יודע מנחם,אתה חבדניק...אז מה נהיית עכשיו בעלז? תזהר שהרבי לא ישמע...
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"