בעקבות מחאת גולשים, החברה החליטה להחזיר נשים למודעות

מודעה לסרט קולנועי שפורסמה בירושלים - צונזרה מנשים וגרמה למחאה ברשת. מנגד ארגונים חרדיים דווקא ביקשו לחזק את החברה על החלטתה להתחשב ברגשות החרדיים. אולם, לאחר מספר שעות, הודיעה הרשת על החזרת המודעות המקוריות עם הנשים. פעיל חרדי: "זוהי פעילות נוספת של קבוצות המפיצות שנאה מתוך אינטרסים ברורים, מבלי להתחשב במרקם החיים הרגיש והעדין של ירושלים"

יוסף פאר | כיכר השבת |
המודעה המצונזרת (צילום מסך: פייסבוק אמיר ברקול)

שלטים לסרט קולנועי שפורסמו בירושלים, הצליחו לקומם פעילים חילוניים.

הסיבה: בשונה מהמודעות שנתלו ברחבי הארץ שם הופיעו נשים. במודעות שנתלו בירושלים - צונזרו נשים.

ארגונים חילוניים הפעילים ברשת, קראו לפעיליהם למחות כנגד חברת 'יונייטד קינג' לה שייך הסרט, ולמחות בהם על ה"צנזור" של נשים מהמודעות.

בתנועת 'ישראל חופשית' קראו לגולשים להיכנס לדף הפייסבוק של חברת 'יונייטד קינג' ולמחות על מה שהם מכנים "סטירת לחי" לציבור החילוני.

מנגד, פעילים חרדיים הפועלים במסגרת פרויקט ההסברה 'דוסים' דווקא חיזקו את החלטת החברה להתחשב במגזר החרדי, וקראו לתומכיהם לתמוך בהחלטה.

אולם, לאחר מספר שעות של מחאה נגדה, נכנעה החברה בפני הגולשים החילוניים ופירסמה מודעה שטוענת כי הצנזור לא נעשה מרצונם.

"לצערנו, צנזור דמויות נשיות משילוט חוצות הינו תוצר של החלטה פסולה לטעמנו. בשנתיים האחרונות נאבקנו ללא הצלחה באותה הנחיה פסולה, ובמקביל יצאנו חדשות לבקרים לתקשורת לגבי צנזור בסרטים רבים. אנו נמשיך להאבק על מנת שההנחיות הבלתי שוויוניות הללו ישונו לאלתר" הודיעו.

החברה גם פנתה לחברת הפרסום שפירסמה את השלטים, שהודיעה לה כי תסיר את השלטים המצונזרים ותתלה במקומם את התמונות המקוריות שנתלו ברחבי הארץ - הכוללות נשים.

מתגובת החברה שפירסמה את השלטים: "הנני מצרה על כך שהשלטים הועלו בגרפיקה הנוכחית עקב הנחיה גורפת לפיה לא ניתן להעלות שלטים בירושלים בהם מופיעות נשים".

לדברי החברה: "לא ידענו שיצא חוק עזר עירוני חדש המונע הדרת נשים גם בשילוט".

לסיום הבטיחו בחברת הפרסום: "אנחנו פועלים באופן מיידי להחליף את כל השלטים שצונזרו מהם נשים בשלטים מקוריים".

מאנשי פרויקט 'דוסים' נמסר בתגובה: "זוהי פעילות נוספת של קבוצות המפיצות שנאה מתוך אינטרסים ברורים, מבלי להתחשב במרקם החיים הרגיש והעדין של ירושלים. אנו מקווים כי קולו של הרוב השפוי ינצח, והחברות ימשיכו להתחשב בפרסומהם בכלל האוכלוסיות השונות בבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר