חשבון המים מוגזם? כך תגישו ערעור • מדריך

הקיץ כבר כאן וחשבון המים שלכם עומד לגדול באופן משמעותי. מתי בפעם האחרונה עצרתם לבדוק האם אין טעויות בחיוב הצריכה שלכם? כך תעמדו על זכויותיכם ותצמצמו נזקים מיותרים (צרכנות, מדריך)

חיה כהן | כיכר השבת |
(shutterstock)

הקיץ בפתח וחשבון המים שלכם עומד להתנפח. זה לא רק חרוז חביב, אלא מציאות כואבת. אולי לא ניתן למנוע אותה, אך אפשר בהחלט לצמצם נזקים. רובנו לא עוצרים לבדוק האם אנחנו משלמים על מה שאנחנו באמת צורכים, האם אין טעויות בחשבון ומה עושים אם מונה המים אינו תקין.

רשות המים יחד עם המועצה הישראלית לצרכנות וגורמים נוספים, קבעו את נורמות השירות לצרכן אליהן כפופים תאגידי המים, בהן זכויות הצרכן, יחס התאגיד כלפיו, ביצוע בדיקות בזמנים קבועים לאיתור תקלות ועוד.

חלק מתאגידי המים, לא מעבירים מידע מלא בדבר זכויותיהם וחובות התאגיד בעניין, וכך עלולים הצרכנים לשלם חשבון שאינו תואם את הצריכה בפועל.

אם אתם חושדים שתשלום המים הנדרש מכם, אינו הגיוני, תוכלו לברר זאת באמצעות הגשת השגה על חשבון המים. כדי לעשות זאת באופן יעיל, כדאי שתכירו את תהליך הגשת הערעור:

את הבקשה להשגה מגישים בכתב עד 30 יום מהמועד האחרון לתשלום החשבון, על גבי טופס אותו ניתן לקבל מהתאגיד, או להוריד מאתר האינטרנט של התאגיד או אתר רשות המים.

חיוב על בסיס הערכת צריכה

זכרו כי הגשת הבקשה אינה דוחה את חובת תשלום החשבון או משנה את מועד התשלום. עם זאת, ניתן לדרוש מתאגיד המים כי החשבון יתבסס על הערכת הצריכה בלבד. אם בסופו של דבר לא תימצא סיבה לשינוי החשבון, ישלם הצרכן את סכום ההפרש בין החשבון המקורי להערכת הצריכה, כאשר הוא צמוד למדד בלבד וללא חיוב בריבית פיגורים.

החברה מקיימת הערכת צריכה במקרים בהם, מסיבות שונות, לא ניתן לקבל מידע מדויק בדבר הצריכה בפועל. החשבון התקופתי הנשלח לצרכן נערך על בסיס נתונים הקיימים בידי החברה מהתקופה המקבילה בשנה הקודמת

לדוגמה, אם בשנה שעברה נמדדה במד המים, בחודשים יולי-אוגוסט, כמות של 30 מ"ק במהלך תקופה של 60 ימים, הערכת הצריכה לאותם חודשים השנה תחושב לפי 0.5 מטר מעוקב ליום (30 מ"ק / 60 ימים = 0.5 מ"ק ליום).

חובת התאגיד: בדיקת מד המים

הגשת הבקשה מחייבת את תאגיד המים לבדוק האם חיוב הצרכן התבסס על קריאת מד המים או הערכת הצריכה, מתי כויל מד המים בפעם האחרונה והאם נבדק במבדקה ונמצא תקין. על ממצאי הבדיקה על התאגיד לדווח לצרכן תוך 14 יום ובמידה והתוצאות יעלו כי מועד כיול מד המים חלף, שהחשבון מבוסס על הערכת צריכה ולא קריאת המונה או שמד המים לא נבדק במבדקה - על התאגיד לתקן את החשבון בהתאם לכך.

תשלום אגרה לבדיקות נוספות

אם ממצאי הבדיקות לא איתרו בעיות כלשהן, אך הצרכן עדיין סבור כי החשבון אינו נכון, הוא יכול לקבל סדרה נוספת של בדיקות תמורת תשלום אגרה. בדיקות אלו כוללות ביקור בשטח של אנשי התאגיד, בדיקת המונה, הצלבת מונים ובדיקות נוספות הנקבעות לפי דרישת מהנדס התאגיד. ממצאי הבדיקה יוגשו לצרכן תוך 21 יום ממועד הגשת הבקשה לבדיקות חוזרות בצירוף האגרה. אם אכן התגלו כשלים, על התאגיד לתקן את החשבון.

מקרים חריגים

כאשר נמדדה צריכה גבוהה באופן משמעותי, העולה על 200% ממוצע הצריכה הרגיל, אולם הבדיקות אינן מצביעות על כשל כלשהו מצדו של תאגיד המים, ניתן להגיש בקשה לחיוב לפי הערכת הצריכה. מנכ"ל התאגיד יאשר את הבקשה, אם ישתכנע בקיומו של יסוד סביר לכך שקריאות המונה שגויות ואינן משקפות את כמויות הצריכה שסופקו בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר