מזל-טוב: עיתון "כפר חב"ד" חוגג 1500

"כפר חב"ד", העיתון הרישמי של חסידות חב"ד, חוגג השבוע 1500 גליונות, במהדורת ענק. העורך מנחם כהן: "למרות שפע המדיות, 'כפר חב"ד' היה ונשאר עיתון שאף חסיד חב"ד לא מוותר עליו". לדבריו, "העובדה שהרבי נתן יחס כה מיוחד לעיתון, לאורך כל-כך הרבה שנים - עד כדי ביטוי נדיר 'השופר שלי', הפכה את 'כפר חב"ד' להרבה יותר מ'שבועון מפלגתי'"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
שער הגיליון ה-1,500 (צילום: כפר-חב"ד)

"כפר חב"ד", העיתון הרישמי של חסידות חב"ד, חוגג השבוע 1500 גליונות, במהדורת ענק של קרוב ל-200 עמודים, הכוללים כתבות מרתקות ומיוחדות, לצד 15 טורים מאלפים של בוגרי העיתון, ובהם: עורך 'המבשר' בנימין ליפקין, דובר חב"ד מנחם ברוד, הסופר החסידי זלמן רודרמן, ועוד.

"יום הופעת גיליון האלף וחמש מאות של 'כפר חב"ד' הוא יום של חג. חג למערכת, לכותבים, ובטוחים אנו – גם לקוראים", כתב העורך הראשי הרב אהרן-דב הלפרין בטורו הפותח, "בנוהג שבעולם, ראוי היה לציין את האירוע בחגיגיות; לשמוח על הדרך הארוכה והצעידה המתמדת קדימה שעשה העיתון, מאז נולד כדו־שבועון פנימי של כפר־חב"ד ועד שהגיע למעמדו היום.

"מצד שני, כמי שאמונים על הוראות תורת החסידות והדרכותיה, עלינו להיזהר מטפיחה עצמית על השכם ולזכור כי תמיד אפשר וצריך לשפר ולייעל. מותר לחגוג. צריך לחגוג. אבל לא פחות מכך צריך היום הזה להיות נקודת־ציון של זינוק קדימה.

"זו אינה רק 'תחושה' או הרגש. זו למעשה ההוראה האחרונה שזכיתי לקבל מהרבי. היה זה במעמד חלוקת הדולרים, כשבוע לאחר שזכינו למכתב הנדיר והמופלא של הרבי לגיליון החמש־מאות. לאחר הדולר הראשון נתן לי הרבי דולר נוסף ואמר: 'הצלחה רבה. דאס איז פאר די פינף אונדערט און איינס' ( = זהעבור החמש־מאות ואחד...) אלו היו המלים האחרונות שזכיתי לשמוע מהרבי.

"ה'צוואה' הברורה העומדת כל העת מול עיניי כמו נאמרה הרגע: אף פעם לא להיות מרוצים, גם אם כולם משבחים. תמיד להתקדם, להמשיך ולהשתפר. אך המלים הקדושות הללו – הברכה המיוחדת 'עבור החמש־מאות־ואחד' – הן גם (ובעיקר) הבטחה ברורה: אהיה אתכם תמיד, בכל מצב, עד עולם".

עורך העיתון, מנחם כהן, אומר ל'כיכר השבת' כי "למרות שפע המדיות הטכנולוגיות, 'כפר חב"ד' היה ונשאר עיתון שאף חסיד חב"ד לא מוותר עליו".

לדבריו, "העובדה שהרבי נתן יחס כה מיוחד לעיתון, לאורך כל-כך הרבה שנים - עד כדי ביטוי נדיר 'השופר שלי', הפכה את 'כפר חב"ד' להרבה יותר מ'שבועון מפלגתי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר