סוכות בראי הגרפולוגיה: יציאה מהמקום הבטוח

חג הסוכות מסמל יותר מכל את היציאה מהמקום היציב הבטוח - הבית, אל הארעי - הסוכה. איך יציבות וארעיות זו משתקפת בכתב ידינו? ואיך נדע אם אנחנו יציבים? (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
יוצאים מהמקום הבטוח לסוכת ארעי (צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

חג הסוכות ההולך ומסתיים, בא ומוציא את כולנו מהדיור ה"מוגן" שלנו, מאותה קורת גג המקנה לנו בטחון וקרקע יציבה, לדיור ארעי השולף אותנוממקום המבטחים, כמו גם מחיי השגרה וההרגל.

כיצד אתם מתמודדים עם "יציאה מן המסגרת"? האם אתם זקוקים לשגרה המעניקה יציבות, או שמא אתם מחפשים ללא הרף שינויים וגיוון בחיים? כתב ידכם יספר לנו.

צורך בחיי שגרה וחיבור ל"מקום הבטוח"

הכותבת היא אישה שזקוקה למסגרת ולכללים ברורים. היא מסודרת ומאורגנת, ונוטה ל"יקיות". בעלת צורך בשליטה, מתכננת דברים מראש ומעמידה סדרי עדיפויות. אוהבת לדייק ומתחברת למוכר והידוע. היא מאופקת ובעלת אופי תלותי.זקוקה לחיי שגרה מהם היא שואבת בטחון ויציבות וחוששת משינויים ומהבלתי צפוי. לכן היא לא סובלת הפתעות ושמשנים לה פתאום את התוכניות!

סימנים גרפולוגיים :

אותיות הצמודות לתקן הכתיבה, מהירות כתב איטית, סדירות ואחידות כללית בכתב, שוליים ישרים, צפיפות בתוך הכתב, שורות ישרות, זווית אחידה ועקבית, קימת נוקשות בכתב.

צורך בשינויים ושנאת השגרה

(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

הכותב הוא אדם ספונטני,תוסס ופעלתן בעל חשיבה מגוונת. חיי השגרה והמונוטוניות משעמים אותו, והוא מחפש שינויים וריגושים. זקוק לעצמאות, נוטה ליזום ולעתים אף לקחת סיכונים. יודע לאלתר, לתמרן ולמצוא פתרונות מהירים לבעיות המתעוררות בשטח. מצב הרוח שלו תנודי, מלווה באי שקט וקונפליקטים פנימיים.

סימנים גרפולוגיים :

תנועה ערה ודינמית בכתב, זווית כתב משתנה, גודל כתב תנודי, צורת כתב אישית,שינויים בעיצוב האותיות, רווחים תנודיים, שורות ושוליים נפלים.

יהי"ר שנזכה כולנו לשבת בסוכה של "ענני כבוד"!

תמר פינקלשטיין- גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית
מרצה ומוסרת קורסים בתחום.

tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר