'מיזם הגיור' החדש של דוד סתיו: גיור מהיר ל... קטינים מגילאי הגן ועד גיל 13

הם חושפים בעצמם את תוכניתם ההרסנית: בקובץ מיוחד, מדווחים "רבני צהר" כי הם מתכננים להקים בתי דין מיוחדים לגיור קטינים מגילאי הגן ועד 13 • במסגרת הפרויקט יוקמו קייטנות ומחנות קיץ, בהם יופעל סרט נע בו יכנסו מצד אחד ילדים גויים ומצידו השני יצאו ילדים "יהודים" • רבנים אלה קובעים, כי הילדים יגוירו גם אם האם אינה מתגיירת • תעשיית הגיורים הפיקטיביים, מאיימת לשבור שיאים חדשים והגר"א שרמן שליט"א שב ומזעיק • פרויקט התבוללות (חרדים)

בית דין לגיור (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

קובץ מיוחד של "רבני צוהר" בראשות דוד סתיו שיצא לקראת חג השבועות, נושא את הכותרת: עמך עמי ואלוקיך אלוקי" – הגיור במדינת ישראל אתגר השעה". חוברת זו כבר לא עוסקת ב"גיור" ה"רגיל" של בתי הדין המיוחדים והמסתעף להם. הפעם הם יוצאים בפרויקט מיוחד של "גיור קטינים". ואיך עושים זאת? פשוט מאוד. מקימים עוד "בית דין", אשר יעסוק אך ורק בגיור קטינים, ובתוך תקופה קצרה ביותר יעביר בתוך סרט נע אלפי ילדים, מגילאי הגן ועד לגיל 13, ייכנסו גויים ובהרף עין יצאו "יהודים".

חלק מכותבי המאמרים בחוברת, בהם הרב נחום אליעזר רבינוביץ ממעלה אדומים, אף מציע להקים בכל עיר ועיר בית דין מיוחד שיעסוק בענין. בינתיים עדיין הוא לא מדבר על כל שכונה ורחוב, אלא רק "בכל עיר ועיר". כותב אחר, הרב רא"ם הכהן, כבר מדבר על "הקמת בתי דין בכל עיר ובכל אזור".

הצד השווה לכל הכותבים, הוא רצונם העז להטיף לפתיחת כל נושא הגיור לכל דיכפין. העיקר הכמות. שתי נקודות הן החמורות ביותר העוברות כחוט השני בין הכותבים: יצירת מושג חדש של "זרע ישראל", ונקודה נוספת שהיא לא פחות חמורה: יצירת שני סוגי גיור – גיור דתי וגיור לאומי. התוצאה הישירה של שתי נקודות חמורות אלו: הקלות משמעותיות בכל עניני ההלכה שמתעלמות לחלוטין מפוסקי הדורות ודורינו אנו, ובסיכומו של דבר, מסע סיטונאי של עריכת גיורים שאין בינם להלכה ולא כלום.

אחד האישים שקרוב לנושא מזה שנים רבות, הוא הגאון רבי אברהם שרמן שליט"א, מגדולי וחשובי הדיינים בארץ הקודש, שפסק ההלכה שכתב בעת שכיהן כחבר בבית הדין הרבני הגדול בענין כל אותם "גיורים" פיקטיביים, גרם לסערה גדולה, פסק שנכתב עפ"י הדרכתו והוראתו של רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל. הגר"א שרמן שליט"א ממשיך גם היום, לאחר שכבר פרש כחבר בביה"ד הרבני הגדול, לעסוק בנושא זה, שכן הדבר הוא מהדברים היסודיים והעקרוניים ביותר לכרם בית ישראל, ולהנהגת תורה והלכה כפי המסורה לנו מדור דור.

המאבק התמידי נגד כל אותם המבקשים לעקור את יסודות התורה וההלכה מעם ישראל, לא התחיל היום. הוא כבר נמשך שנים רבות, מאז הקמת המדינה והרבה לפניה. כמי שעוסק מאז הקמת "יתד נאמן" בנושאים אלו, והכל עפ"י הדרכתם האישית והצמודה על כל צעד ושעל של מרנן ורבנן גדולי ישראל, מרבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויבלחטו"א מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, אוכל להעיד בעדות אישית, עד כמה היו עוסקים וטרודים עניניים אלו, את חרדתם הנוראה ואת דאגתם הגדולה לשמירת כרם בית ישראל מכל אותם זמורות רעים המבקשים לכלות את היסוד והשורש של עם ישראל.

• • •

בראיון נרחב שערכנו עמו לפני זמן רב, הוא ציין בפנינו, כי לרבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, היתה תחושת אחריות גדולה ביותר כדי שכל ענייני הדת בארץ הקודש יעמדו על תילם ועל מכונם, וכי גם צביונה הכללי של המדינה, יהיה כולו מושתת על יסודות התורה ודרכי התורה ומשפטיה. "הם אלו המעצבים את הצביון היהודי השלם והטהור, והכל מגיע בראש ובראשונה מעולם התורה שזה המקור ממנו שואבים. היתה לו אחריות לדור כולו".

מתחילת השיחה ועד לסיומה, אי אפשר היה לעצור את התרגשותו של הגר"א שרמן שליט"א לנוכח הניסיון הנואל הנוסף לפתוח במסע גיורים סיטונאי. ליבו שתת מכאב וקולו רעם. חרדה גדולה אפפה אותו לנוכח הסכנות החמורות ביותר שקיימות היום לשמירת טהרתו ויחוסו של כרם בית ישראל.

הגאון רבי אברהם שרמן (צילום: באדיבות "יתד נאמן")

אין צורך להכביר במילים על משמעות הדברים, שהרי כבר היום, מערך הגיור הפיקטיבי בארץ, שובר שיאים. כולם מודים בפה מלא שרובם המכריע של ה"מתגיירים" במערכת הגיור האזרחי והצבאי כאחד, אינם מקבלים על עצמם שמירת עול תורה ומצוות כדין, ובכל זאת, ממשיכה הרכבת לדהור במלוא הקיטור. מה שהם רוצים עכשיו, הוא להרחיב עוד יותר את מערך הגיור למימדים מטורפים.

מיד לאחר פרסום החוברת, פנינו אל הגר"א שרמן שליט"א, אשר סיפר לנו, כי כל הנושא של 'גיור קטינים' כבר עלה בשעתו על-ידי רבני צוהר והעומד בראשו הרב דוד סתיו, כאשר עמד על הפרק הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (למתן סמכות לרבני ערים לבצע גיורים ב.י.ר.) בתגובה להצעת החוק הזה פורסמו בכלי התקשורת דבריו של מנהל אגף הגיור מולי יוסלזון, שצריך להתמודד עם נושא גיור הקטינים במקרו, דהיינו בטובת הילדים. הוא אמר, שבישראל יש 80 אלף ילדים חסרי דת מתחת לגיל 18 ובהם צריכה להתמקד פעולת הגיור, וגם אם נשארו ההורים נכרים, גם אז אנחנו לא זקוקים למצב שההורים הביולוגיים יהיו שומרי תו"מ".

בתקשורת צוטטו גם דבריו של רבה של שוהם ויו"ר צוהר, דוד סתיו אשר אמר כי אם יעבור חוק הגיור הוא יקים בית דין מיוחד לגיור ילדים, שיוכל לגייר אלפי בשנה. לסתיו אין הכוונה להתעמת עם הדרישה לחינוך דתי והוא נשאר עם הדרישה לחינוך דתי, אבל הוא טוען שאלפים מבין ילדי העולים שמוגדרים חסרי דת, נשלחים ממילא לגני ילדים ולבתי ספר דתיים, ואפשר בקלות לגיירם. סתיו בניגוד לרבנות וההלכה, מוכן לגייר גם ילד שאמו אינו מתגיירת... במערכת החינוך הדתית יש לפחות 10 אלף ילדי עולים שנולדו בחבר העמים ואת כולם קל לגייר. סתיו טוען, כי בתי הדין לגיור מושפעים מהקו החרדי המחמיר, וכי רק בתי דין חדשים לקטינים יסירו את החסמים. לדבריו, אם חוק שטרן יעבור, בחופש הגדול אפשר לקחת אלפי ילדים לסמינרים ולמחנות קיץ להכנה לגיור.

ציטוט נוסף בענין זה מפיו של סתיו הוא כדלהלן: "מדובר על ילדים שהוריהם מקבלים על עצמם שהילד יחיה אורח חיים דתי, וכראיה לכך, הם שולחים את ילדיהם לבתי ספר דתיים וחרדיים, וגם מוכנים להתחייב שלאחר הגיור הם ימשיכו ללמוד במסגרות של ישיבות תיכוניות. אנו שואפים, לגיור ילדים להורים שהתחייבו למתן חינוך דתי גם אם הם אינם דתיים. אין סתירה בין הדברים, מכיוון שיש לנו ציבור גדול מאוד של בחורים ובחורות שחוזרים בתשובה, והוריהם מאפשרים להם לחיות אורח חיים כזה. ההורים האלה אי אפשר לדרוש מהם לשמור תו"מ אבל אני יכול לדרוש מהם שלא יאלצו את ילדיהם לנסוע בשבת, והם מוכנים לזה... אין לי מושג מדוע הרה"ר לא מתקדמת בענין".

הגר"א שרמן: "כל הציטוטים האלו היו עוד לפני שהם פרסמו את החוברת הזו. אבל בתחילת הדברים, הייתי מבקש להתייחס לדימוי השיטחי הזה, לדמות קטין שלומד במסגרת חינוך דתית אבל בבית הם אינם שומרים תו"מ, הבית נשאר נכרי, ובבית הזה יאפשרו לילד שגר בבית, יהיה חינוך למצוות, והוא מביא כראיה לזה בעלי תשובה. פשוט בלתי מתקבל על הדעת לעשות דימוי בין בעל תשובה שהוא אדם מבוגר, וכשהוא חוזר לבית הוריו שהם אינם שומרי מצוות, הוא אומר להם, זו דרכי, חזרתי אל דרך שמירת המצוות מדורי דורות, אינני רוצה לעזוב את הבית, ומבקש שתאפשרו לי לנהוג כאורח חיי גם בבית. לאדם כזה רוצה סתיו להשוות ילד שמגיע מהגן או מכיתה ב' ויגיד להורים שלו; אתם נוסעים עכשיו לים, אבל אני לא אסע איתכם... הילד הקטן גם יאמר לאמא שלו, אל תלכי לקנות אוכל ב'טיב טעם', אלא רק בחנות כשרה.

"האם אדם רציני יעלה על דעתו שאמא נכריה פתאום תשמע לילד הקטן שלה? על זה בונה סתיו את כל תוקפו של הגיור? ידוע שחינוכו של כל ילד מתבסס על שני יסודות, המקום שהוא מתחנך בו והבית בו הוא גדל. סתיו נותן את כל מרכז הכובד של החינוך לבית הספר, כאשר ברור, שהדבר המרכזי לילד קטן הוא מה שקורה בבית. אפשר לחנך ילד על שבת קודש, אבל כשהוא בא לבית ורואה את הוריו רומסים את קדושת השבת, מבשלים, נוסעים לטיולים, הוא יוכל לעשות משהו? הוא יוכל להתנגד להוריו? כל זה היה בשעתו, לגבי 'חוק הגיור', עכשיו הם באים ומנסים עוד יותר להרחיב את גיור הקטינים, ולהפוך את זה לפרויקט לאומי.

שער החוברת (צילום: באדיבות "יתד נאמן")

"בחוברת מובאים דבריהם של כמה רבנים שתומכים במהלך הזה, והם גם הקימו 'ועדת רבנים' שתפעל בנושא הגיור, ובראשה עומד הרב דוד סתיו, וחבריה הם קבוצה של רבנים, ביניהם גם רב הקיבוץ לביא, הרב יהודה גלעד, שלא פחות ולא יותר הציע 'לגייר' את כל המהגרים הסודנים והאריתראים... אפשר לראות בעליל, שאותם רבנים הנחשבים גם בציבור הדתי לאומי כבכירים וחשובים ובעלי 'סמכות הלכתית', לא נמנים עם הועדה הזו, לא הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן ונשיא ארגון 'צוהר', גם לא הרב חיים דרוקמן שהוא חבר נשיאות 'צוהר' והוא זה שעמד במשך שנים רבות בראש מערך הגיור, שנמנה עם המתנגדים החריפים ביותר לחוק שטרן שמכוחו מבקשים עכשיו ב'צוהר' לבצע את פרויקט גיור הקטינים, ורבנים הלייטים מארגון 'בית הלל' אף הגדירו אותו בגלל עובדה זו כ'חרדי'...".

הגר"א שרמן שליט"א מדגיש ואומר, שכל אותם כותבי מאמרים, לא מצאו לנכון לעיין בכל הפסקים, כולל הרה"ר לשעבר הגרי"א הרצוג והראי"ה קוק זצ"ל שכתבו באופן מפורש ונחרץ לגבי גיור ילדים, שהם חייבים לגדול בבית של שומרי תורה ומצוות, שכן כל האפשרות לגייר ילדים היא בגלל שזהו זכות עבורם, וברור הדבר, שאם הם גדלים בבית שלא שומרים בו תו"מ, הרי שאין הדבר זכות לילד.

"הרב סתיו בונה את כל התיזה שלו על תשתית הלכתית שאינה קיימת כלל. הוא עוד מעיז ואומר, שקבלת הגיורים מהווה חלק מהותי מקיומו של עם ישראל. ברוב הגיורים העומדים לפתחנו בדור הזה, קיים היבט נוסף, והוא היותם של המתגיירים 'מזרע ישראל'. דרך המלך שבה יש ללכת, והיא מוסכמת על רוב מוחלט של הפוסקים, היא הדרך של גיור קטנים בהסכמת הוריהם.

"אין אפילו פוסק אחד שאומר שיש לגייר ילד לכתחילה באופן שיש ספק אם הוא ישמור תו"מ. לא אכנס להגדרות המעוותות שלו, אבל יש משפט אחד שעובר בין השיטין עם כותבים אחרים, שלדבריהם, 'סוגיה זו מלמדת על היחס העקרוני על הגיור כמשימה לאומית חשובה ומשמעותית'. היכן יש בכלל מושג כזה של 'לאום' בגיור? (כאן מאריך הגר"א שרמן שליט"א בכל ענין הגיור ומהותו, ועל הברכה שמברכים בית הדין המגייר את הקטין בטבילתו 'וציוונו', והיכן קיים הציווי לגייר? ומשיב הראב"ד על כך בספרו "בעלי הנפש", שכל המהות הוא בהבאת הגר לאהוב את הקב"ה ושמירת תורה ומצות וכו'). זה אחד החטאים של רבני צוהר, שכביכול יש לגיור מרכיב לאומי שאינו מחובר למרכיב האמונה בד' וקיום מצוותיו.

"הם מנסים להתבסס על הפסוק 'עמך עמי ואלוקיך אלוקי', וזהו דבר מלאכותי ושיקרי. כל ענין הגיור הוא להכניס את הגוי תחת כנפי השכינה בשמירת תורה ומצוות, ואז הוא ממילא הופך להיות חלק מעם ישראל. כבר ידועים דברי רבי סעדיה גאון, ש'אין אומתינו אומה אלא בתורתה', וגם בחז"ל אנו רואים, שנעמי אומרת לרות את כל המהות של כלל ישראל, שהוא שמירת תרי"ג מצוות, ועל כך עונה לה רות: עמך עמי, ובשמירת תרי"ג מצוות היא הופכת לחלק מעם ישראל. אנשי צוהר רואים בכל הענין של הגיור משמעות לאומית, והייתי אף אומר, משמעות חברתית, כי למעשה אין צורך להכביר במילים מה נותר היום מהמשמעות של ה'ציונות'. היום המושג הוא להיות חלק מ'החברה הישראלית'".

במילים נחרצות קובע הגר"א שרמן שליט"א, כי הפיצול בין המרכיב הלאומי למרכיב הדתי, משמעות הדבר להכניס לנושא הגיור השקפות עולם חילוניות, לאומיות וחברתיות, בהפרדה מן המושג של שמירת תורה ומצוות, ובוודאי בהפרדה מאהבת הקב"ה. אך לכל התשתית האווילית שלהם, לחבר את כל ענין הגיור לאתגר השעה, לענין חברתי ולאומי, הם מנסים לחדש מושג חדש של "זרע ישראל", שאותו כבר טבע חיים אמסלם בשעתו.

"אנשי צוהר אימצו את הענין הזה לליבם. בשעתו גם אימץ את הדברים הרב דרוקמן, כשקיבל את פרס ההוקרה על 50 אלף תעודות המרה שהוא חתום עליהם. הספר הזה שכל מהותו עקירת התורה, חולק בכל מערך הגיור, כדי שיוכלו לנופף במושג הזה של 'זרע בית ישראל', ובספר הזה נכתב בניגוד לשולחן ערוך, שאין צורך בגיור בקבלת תו"מ מלאה. בשעתו, יצאו נגד הספר ומחברו כל גדולי ישראל, ובהם גם הראש"ל הגר"ע יוסף זצ"ל, והגדירו אותו 'מגלה פנים בתורה שלא כהלכה', ועכשיו באים אנשי צוהר ומאמצים את השיטה והדרך הנוראה הזו, והופכים אותו לדגל שלהם, שיטה מעוותת מיסודה".

הרב דוד סתיו (צילום: פלאש 90)

הגר"א שרמן שליט"א מוסיף ואומר, כי ה'אידיאולוגיה' שעומדת בכל הגישה המתירנית הזו של ריבוי ה"גיורים, מחרידה ומזעזעת. "האידיאולוגיה הזו מביאה אותם להתעלם לחלוטין מכל העקרונות ההלכתיים, שהם ורק הם שבונים למעשה את ההשתלבות האמיתית והשלמה בתוך עם ישראל, והוא, קבלת עול תורה ומצוות. למעשה, לא יתכן כלל גיור המוני כזה שבו מצפים שהם יקבלו תו"מ. ביסוד השקפת עולמם של רבים מבתי הדין במערך הגיור הממשלתי, שיש שתי צורת של גיור: גיור לאומי וגיור הלכתי, ומתוך ראיה זו הם מסתפקים בקירובם להכרת היהדות בלא שיצריכו קבלת תו"מ כדת וכדין.

"כל מערך הגיור היום מתנהל בניגוד גמור לתפיסתם של גדולי ופוסקי הדור שקבעו, כפי שהתבטאו בפסק ההלכה לגבי גיורי צה"ל, ש"הכל יודעים שלא היה בכוונת הגויים הללו לקבל על עצמם שום עיקר מעיקרי הדת, לא שבת ולא כשרות ולא טהרת המשפחה. וכל אחד יודע וכמעט יכול לומר בנקיטת חפץ שגויים אלו אין כוונתם לקבל יהדות. אין שום הגיון שבגיור ההמוני הזה, אותם אנשים יעברו מעבר קיצוני כל-כך מהשקפת עולם כפרנית, וממסגרת מודרנית חומרנית שלמעשה שוללת ואינה רואה את יסודות הדת ומצוות התורה שהם אלו המעצבים את דמותו של יהודי, כפי שההלכה מגדירה יסודות אלו. התעלמותם של מערך הגיור מדעתם החד משמעית של גדולי פוסקי הדור, עומדת בסתירה לעקרון ההלכתי שבענין הנוגע לכל כלל ישראל, חובה לפסוק עפ"י פסיקתם של גדולי ופוסקי הדור".

לדבריו, גם אותם פוסקים שאומרים שיש לגיור תוקף אם הוא נעשה, הרי שגם לשיטתם מדובר בדיעבד. "סתיו בא ורוצה להפוך את כל הענין הזה של בדיעבד גמור לענין של לכתחילה גמור. האם יש מישהו מהפוסקים שקובע שאפשר לגייר ילד לכתחילה במקום שאין חינוך דתי בבית, וההיפך, הבית הוא כפרני לחלוטין? האם אפשר להתבסס על זה שילד לומד בבי"ס ממלכתי דתי כשהבית הוא חילוני ונכרי לגמרי? ועוד לדמות את זה לבעלי תשובה מבוגר? הרי זה דימוי שיטחי מאוד, והסיבה שסתיו עושה את הדימוי הזה, נועד אך ורק כדי להגשים את האידיאה שלו, כאשר הכל מונע מנקודת מוצא חברתית – לאומית ולא דתית, ועל זה לבסס ולהעמיד מערך גיור המוני".

במהלך השיחה, האריך הגר"א שרמן שליט"א בציטוטים מדברי הפוסקים, ראשונים ואחרונים, ועד ל"קובץ תשובות" לרבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, המתייחסים לענין גיור קטן. כאן הוא מצטט מדברי סתיו, ש"די בכך שילדים אלו ישתדלו לשמור מצוות באופן בסיסי ויתחנכו בחינוך דתי כדי שאפשר יהיה לגייר אותם לכתחילה", ובסוגריים הוא מציין שהוא מבסס זאת על דבריו של הגרי"א הרצוג זצ"ל. "הרב הרצוג כותב במפורש בדיוק ההיפך, שלגייר קטן צריך שזו תהיה זכות גמורה שישמור תו"מ באופן מלא. הרי ברור שהילד הזה לא יהיה שומר תו"מ. לגייר ילדי גן או בכיתות בי"ס הנמוכות שיגדלו בבית כפרני, זה בכלל דבר מציאותי שהם יהיו שומרי תו"מ? ועוד הכל מדין זכין...".

ואם לא די בכל אלו, הנה ציטוט נוסף מדברים שכתב בחוברת הרב נחום אליעזר רבינוביץ ממעלה אדומים. "יש לאפשר גיור קטנים בהסכמת ההורים, ואפילו כאשר האימא אינה רוצה להתגייר בעצמה. עלינו לגייר את הקטנים בגיל צעיר, כבר לפני התחלת בית הספר היסודי. אין מקום לקבוע נוהל שכל הגיורים צריכים להיות כפופים לסמכות הלכתית מרכזית אחת... על החברה הישראלית לראות בכך משימה לאומית וחברתית. יש פה תקנה דחופה לטובת הציבור כולו. אם הדור השני לעולים מברית המועצות לא יגוירו כדין, אז לכשיגדלו, להתחתן עם יהודים לא יוכלו, ובארץ אף עם גויים לא יוכלו להתחתן מפני שאינם בני דתם. אין לך פצצה חברתית מתקתקת יותר מזו. בסופו של דבר, הואיל ויהיה כאן ציבור גדול שאין לו תקנה בנישואין, הדבר עלול לגרום לכך שתינתן אפשרות ממוסדת לנישואים אזרחיים במדינה, ודבר זה יגרום לנזק עצום".

הגר"א שרמן שליט"א נחרד מהדברים וקובע באופן נחרץ, כי דברים שטחיים אלו מגלה, כי מדובר באנשים שלא הגיעו להוראה, ואינם יודעים את יסודות מקורות ההלכה והפסיקה. גם בחור בישיבה קטנה לא ילמד כך". אם לא די בכל אלו, הרי שהגורם המממן את הפרויקט, הוא יהודי עתיר ממון מסידני אוסטרליה, ששמו הארי טריגובוף, כפי שמופיע בחוברת: "בסיוע עמותת מכון הארי אוסקר טריגובוף.. עמותת מכון טריגובוף מקדמת יוזמות להסדרת מעמדם האישי של עולי בריה"מ ופועלת לקידום גישה מכלילה ומקרבת בהליכי גיור ובירור היהדות".

הגר"א שרמן עם מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל (צילום: באדיבות "יתד נאמן")

בירור במקום מגוריו מעלה, כי מדובר באדם שאינו שומר תו"מ, גם הוא מגיע מידי פעם להתפלל בבית הכנסת המרכזי. הנה כי כן אפשר לראות מי הם הגורמים שמממנים את כל הפעילויות החמורות של אנשי צוהר, וכבר בעבר פורסם על קרנות נוספים שפעילים אף הם ביוזמות שונות של צוהר, שאין בינם ולשמירת תו"מ ולא כלום.

ויו"ר עמית בארגון רבני צוהר, רפי פורשטיין, גם כותב בדברי הפתיחה, אל מי מיועדת החוברת הצבעונית. "ראשית, היא באה להרים קול זעקה המופנית לרבני ארץ ישראל, זעקה המופנית למקבלי ההחלטות בדרגים הפוליטיים, ובראש ובראשונה לחובשי הכיפה, זעקה המופנית לציבור הרחב להתעורר ולהבין 'כי בנפשנו היא'".

הנה כי כן המרצע יוצא מהשק. הדרגים הפוליטיים בישראל, הם אלו שמתבקשים לפעול כדי שמערך הגיור הפיקטיבי יקבל תאוצה גדולה יותר בפתיחת מערך גיור לעשרות אלפי ילדים, והוא מתרץ זאת, כדי למנוע התבוללות ונישואי תערובת "המאיימת על החברה הישראלית כולה". ומה הפתרון? להוציא מידי הרה"ר את הסמכות בעניני הגיור, ולבולל את כרם בית ישראל בגיור פיקטיבי והמוני בהכשר רבני צוהר, והפיכת מדינת ישראל למרכז בהתבוללות הנוראה שמתרחשת בעולם כולו, תוך איבוד זהותה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר