אאא

אפל השיקה היום אחר הצהריים (ג') דגם אייפד חדש בנפח 128 גיגה-בייט - פי שניים מהנפח הגדול ביותר שהציעה עד כה החברה לטאבלטים שלה.

"עם יותר מ-120 מיליון אייפדים שנמכרו, זה ברור שלקוחות בכל העולם אוהבים את האייפדים שלהם, ושמדי יום הם מוצאים עוד סיבות לעבוד, ללמוד ולשחק עם האייפד במקום עם ה-PC הישן שלהם", אמר פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק בינלאומי באפל, בהודעה שהתפרסמה באתר החברה. “עם כפליים נפח אחסון ומבחר חסר תחרות של 300 אלף אפליקציות לאייפד, לארגונים, למחנכים ולאמנים יש יותר סיבות להשתמש באייפד לכל הצרכים העסקיים והאישיים שלהם".

גם המחיר כפול

הדגם החדש יוצע למכירה באתר אפל ובחנויות החברה בארה"ב מאוחר יותר היום, במחיר של 799 דולר לדגם עם WiFi בלבד ו-929 דולר לדגם עם אינטרנט סלולרי. בשני המקרים, מדובר במחיר הגבוה ב-100 דולר ממחירם של דגמי ה-64 גיגה-בייט.

“כלכליסט" פנה לאיידיגיטל, שמייבאת את מוצרי אפל לישראל, בשאלה מתי יגיע דגם זה לארץ, אולם עד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת החברה. עם זאת, אפשר לשער שיבואנים עצמאיים זריזים יביאו את הדגם החדש לארץ כבר בימים הקרובים.

השדרוג בנפח האחסון באייפד הוא מבורך - כשקובץ סרט באיכות HD עומד לרוב על כשישה גיגה-בייט, וכשלמשתמש הממוצע יש ספרייה של מאות או אלפי שירים ועוד כמה עשרות אפליקציות כבדות, נפח אחסון של 64 גיגה-בייט מתמלא עד מהרה ו-16 גיגה-בייט (נפח האחסון באייפד הזול ביותר) כבר נראים כמו בדיחה גרועה - אך מגיע במועד מפתיע.

למה דווקא עכשיו?

ההחלטה להשיק את הדגם החדש דווקא עכשיו, ולא באירוע השקת דגמי האייפד החדשים שערכה החברה רק בסתיו שעבר נראית משונה ולא ברורה, כאשר ההסבר המתבקש ביותר הינו שרק עתה השלימה אפל את העבודה על הדגם בעל הנפח הגדול יותר.

מנגד, ההשקה מפחיתה את הסיכויים שאפל תשיק דגמי אייפד חדשים בשבועות הקרובים. החברה אמנם עשתה דברים נבזיים בעברה, אבל קשה להאמין שאפילו היא תכריז על אייפדים חדשים שבועות ספורים אחרי השקת דגם חדש.

ההשקה גם מסמלת כיוון שיווקי חדש לאייפדים. אלו שווקו עד עתה בעיקר כאמצעי לצריכת מדיה. האפשרות להשתמש בהם ליצירת תכנים אמנם קודמה ומונפה על ידי החברה, אבל עם דגם ה-128 גיגה-בייט נראה שאפל פונה לשוק המקצועי. הדבר משתקף באופן מובהק מההודעה לעיתונות של החברה, בה מודגש השימוש שעושים ארגונים מקצועיים שונים במכשיר ומובאים ציטוטים נרחבים מצד בכירים בחברות כמו AutoCAD, שמפתחת תוכנות עיצוב בתלת-ממד.