אאא

הרשתות החברתיות מספקות את זירת הקרב החדשה של אזרחי ישראל תוך כדי המבצע הצבאי ברצועת עזה. גולשים רבים שנתקלו בדברים של עובדים בחברות גדולות במשק, בתי חולים ועוד, כנגד ישראל, יצאו בקריאה לפטרם לאלתר. הגולשים קראו להחרים את החברות עד שהעובדים "הסוררים" לא יפוטרו.

ואכן, במספר מקרים חברות פיטרו עובדים שכתבו ברשתות החברתיות דברים קשים כנגד ישראל, כמו שמחה לאיד על נפילת חיילי צה"ל, ועל "טבח" לכאורה שישראל מבצעת ברצועה.

חברת "בזק" הבינה את הלך הרוחות ברשתות החברתיות והחליטה להקדים תרופה למכה. סמנכ"ל משאבי אנוש של החברה, אהוד מזומן, הוציא הנחיה לכלל עובדי החברה, בה הוא מזהיר מפני התבטאויות שנויות במחלוקת ברשתות החברתיות. כך פורסם היום (שלישי) בבלוג 'חדר 404'.

תחת הכותרת "התנהגות הולמת ברשתות החברתיות", נכתב לעובדי החברה: "בימים אלה עוברת מדינת ישראל ואזרחיה ימים לא פשוטים. בימים שכאלה מצפה חברת בזק מכל עובד ועובדת בחברה לנהוג במשנה זהירות, ברגישות ובכבוד לזולת ולמדינה בעת שהוא עושה שימוש ברשתות החברתיות ובפרסומים בהם, בעיקר כאשר הנכם מזוהים כעובדי החברה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

"כידוע לכולכם, כל עובד ועובדת בחברה נדרשים לנהוג ולהתנהג בכבוד, בהגינות ובהתאם לקוד האתי החל בחברה, שהקו המנחה אותנו - הכרה, כיבוד וציות לחוקי המדינה ונהלי החברה. אנו מוצאים לנכון להזכיר זאת בימים אלה.

"החברה תשקול את צעדיה כלפי כל עובד או עובדת אשר ינהגו התנהגות בלתי הולמת, הסתה או פגיעה בביטחון המדינה ובסדרי המשטר והחברה ולא ינהגו על פי הנדרש לעיל. מאחלים לימים שקטים ובטוחים".

כאמור, נראה שיותר ויתר חברות מבינות את הרגישות של הימים האחרונים על רקע המבצע בעזה ופועלות כדי למנוע מצב של קריאה נרחבת ברשתות החברתיות לחרם כנגד החברה.