מנסה להתפייס?

בנט: לא נעקור לומדי תורה מהסטנדר, נדאג לחרדים

מאז נודע על הברית הפוליטית בין נפתלי בנט ליאיר לפיד, זוכה בנט לביקורת חריפה בציבור החרדי, על המהלך שנועד לפגוע בעולם התורה ובחרדים. הערב, מפרסם בנט הודעת וידאו לציבור החרדי, בה הוא מבטיח לדאוג לעולם התורה אך מדגיש: "את ההתאמות שצריך לעשות נעשה, אבל בהידברות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום וידאו: מתוך ערוץ היוטיוב של בנט. תמונה: פלאש 90)

מנסה להרגיע את הציבור החרדי: יו"ר 'הבית היהודי', חבר-הכנסת נפתלי בנט, מפרסם הערב (רביעי) סרטון וידאו מיוחד המופנה לציבור החרדי ובו מבטיח לדאוג להם בכל ממשלה שתקום.

בכל השבועות האחרונים, מאז נודע על הברית שכרת עם יאיר לפיד, זוכה נפתלי בנט, ובצדק, לביקורת נוקבת בציבור החרדי ובכלי התקשורת החרדיים, על המהלך שנתפס ככזה שבסופו של דבר יביא לפגיעה חמורה הן בעולם התורה והן בציבור החרדי.

בעקבות גלי הביקורת השוצפים נגדו, יוצא הערב נפתלי בנט בהודעת וידאו לציבור החרדי. "זאת פנייה מיוחדת לאחיי החרדים", פותח בנט את דבריו, "בימים האחרונים יש דיבור בתקשורת החרדית ובכלל, על כביכול החרמת החרדים ושאנחנו רוצים להחריב את עולם התורה ודברים דומים".

"לא כצעקתה, אין לזה שחר", אומר בנט, "אני לא יודע מה תהיה הקונסטלציה של הממשלה הבאה, בסופו של דבר, עם מפלגות חרדיות או בלי, זה לא רלוונטי בכלל לסוגיה של דאגה לאחים החרדים שלנו. בסדר? בלי קשר לאיזו מפלגה תהיה בממשלה, מדינת ישראל ואנחנו מחויבים לעזור לכולם, לכל עם ישראל, כולל לאחיי החרדים".

בנט ממשיך ומבטיח לציבור החרדי: "אנחנו נשמור על עולם התורה, אנחנו נדאג לאחינו החרדים", אך מבהיר כי "את ההתאמות שצריך לעשות נעשה, אבל בהידברות לא בכוח, אנחנו לא נעקור לומדי תורה מהסטנדר ולא יבואו שוטרים צבאיים לא למאה שערים ולא לבני ברק".

"חשוב לי לחדד עוד פעם", ממשיך בנט, "יש הבדל עצום בין השדה הפוליטי שבאמת יכול להיות שתהיה ממשלה בלי חרדים, יכול להיות שתהיה ממשלה עם חרדים".

"אבל גם אם תהיה ממשלה בלי חרדים, אני לוקח על עצמי את האחריות לדאוג לאחינו החרדים, לדאוג לכם, ולכן אני רוצה להרגיע את מפלס החרדה שקיימת, כי בסוף אנחנו אחים", אומר בנט לסיום.

יצויין כי בדבריו, נפתלי בנט מתעלם ממתווה הגיוס שכמעט וגובש בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, לפיו, מדי שנה רק 1,500 תלמידי ישיבות יורשו שלא להתגייס לצבא, בעוד, כל השאר לא יחוייבו להתגייס אך לא יזכו לתקציבים מהמדינה.

במתווה המוצע, ישנה קביעת מכסות ללומדי התורה, דבר שזוכה להתנגדות חריפה מצד המפלגות החרדיות, כך שגם ההבטחה של בנט לשמור על עולם התורה אינה עולה בקנה אחד עם המתווה, שיש בו כדי להביא לפגיעה חמורה בעולם התורה בעקבות הגזירה התקציבית החמורה שתונף על ראשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר