אאא

סקר TGI, המשקף את מפת העיתונות החרדית בשנת 2010 פורסם היום ואיתו גם פרשנויות רוויות אמוציות. אינטרסים רבים מסתתרים מאחורי הפרשנויות השונות והנתונים מוצגים בצורה מסולפת ומעוותת. זו הסיבה בגינה ביקשנו לעשות סדר במספרים ולהציג את המסקנות בצורה אובייקטיבית, ראויה ואתית.

לשם כך, שוחחנו עם אבי קורנס, יועץ שיווקי בעל שם עולמי, כדי שיציג בפנינו את השינויים במפת העיתונות החרדית.

האינטרסים נזנחו לטובת הגולשים והמסקנות של קורנס – שעבד בעבר עם העיתונים ´המודיע´, ´משפחה´, ו´בקהילה´ ומכיר את העיתונות החרדית על בוריה – מוצגות כאן במלואם.

"לא היו מהפכות או שינויים מובהקים מבחינה סטטיסטית", פותח קורנס את דבריו בראיון מיוחד לפאשקעוויל. "העיתונות החרדית הוא מקום יציב והשינויים מינוריים. סקר TGI משקף את השוק, וגם השנה לא היו דרמות. מה שהיה זה מה שקורה גם עכשיו".

על עיתוני סוף השבוע

"אפשר להתחיל לראות מגמה חיובית בעיתון בקהילה, לאור השינוי שערך בחודשים האחרונים, אל מול דריכה במקום או ירידה קלה של שאר השבועונים. חשוב לציין כי המשמעות השיווקית של דריכה במקום היא הליכה אחורה".‬

‫קורנס אומר כי הנתונים הללו הגיוניים, לנוכח העובדה כי העיתון היחיד שעשה שינוי לאחרונה הוא בקהילה. "כעת הוא קוטף בונוס", הוא אומר. "בונוס קטן, אומנם, בהתחשב בכך שהסקר נעשה עוד בטרם חילחל השידרוג לתודעה. אבל הוא העיתון היחיד מבין עיתוני סוף השבוע שנמצא במגמת עליה לעומת חציו הראשון של 2010. המבחן הגדול והנכון של בקהילה יהיה בגל הבא של הסקר. העיתון אולי לא מספיק החצין את מהלך השינוי שלו, לא פרסם ולא דחף מספיק. השינוי שעשה הוא משמעותי מאוד, והוא אמור לעלות לפחות בחמישה אחוזים על חשבון משפחה.

כאמור, המבחן המשמעותי יהיה בגל הבא. השאלה היא מה בקהילה יעשו מעבר לשינוי הטכני מבחינה שיווקית ואיך משפחה יגיבו".‬

על היומונים

"היומון היחיד שמפגין עליה באחוזי החשיפה הוא המבשר. הוא מתחזק אבל עדיין רחוקה הדרך. המהלך השיווקי הגאוני של יתד יום ג´ מציב אותם בראש הטבלה עם שליטה מלאה באחוזי החשיפה".‬

על מקומונים

´קו עיתונות´ דורכים במקום ו´מרכז העניינים´ מזנקים בצורה מופלאה".

על רדיו

"יש שתי רשתות חזקות (קול חי – קול ברמה) ולא צפויות דרמות. צריך לעקוב לאורך שנים כדי לראות שינויים משמעותיים, למעט אם עושים מעשה חריג כמו יתד יום ג´ ששינה את המפה התקשורתית".‬

תגובות

המבשר

חיים קליגר, מנהל שיווק של המבשר, אומר כי הפריצה של המבשר למפת העיתונות החרדית הייתה בתוך וואקום שנוצר במשך שנים ארוכות. "הציבור מאמין במהלך ועוד יותר בעיתון עצמו", אומר קליגר.

"הציבור מקבל עיתון יומי חדש והוא יודע שהעיתון משרת אותו ולא הציבור את העיתון. אלו שחשבו שהמהלך של המבשר הוא ´עורבא פרח´ או מגמה שתחלוף עם הזמן, נכחו לדעת שזה משהו הרבה יותר חזק מזה. אחרי שנתיים של פעילות, המבשר עומד על 60% מעיתון שקיים כבר שישים שנה. אם אפשר להתייחס לנתונים האחרים, מגמת הירידה של העיתונים האחרים נראתה כבר בסקר הקודם, והיא רק מתעצמת בסקר הנוכחי".‬

משפחה

"להיות מקום ראשון זה הישג יפה, אך לשמור על המקום הראשון זה הישג גדול עוד יותר", כך אומרת מירי שניאורסון, סמנכ"ל השיווק של משפחה, שבימים אלו מסיימת את תפקידה. "אני ממשיכה לפרויקטים חדשים ומאתגרים ואני מאחלת לחברים במערכת משפחה הצלחה גדולה בהמשך הדרך".

בקהילה

"אין לי ספק שהגידול שאנו עדים לו כעת הוא בהחלט משמעותי לעומת שאר העיתונים שדורכים במקום או הולכים לאחור", אומר בנימין ליפקין, העורך הראשי של העיתון. "אין להתעלם מנתוני המכירה של העיתון. מספר הקונים של בקהילה הולך וגדל משבוע לשבוע בצורה משמעותית והגל הבא של הסקר בודאי ייתן לכך ביטוי מובהק".‬

‫אריה לייב פפר, מו"ל בקהילה, אומר כי השידרוג של העיתון מדבר בעד עצמו, והזמן יעשה את שלו.‬