אאא

"הבצפר", בית הספר הגבוה לפרסום שהוקם על ידי איגוד חברות הפרסום, הפך עם השנים למקור המקצועי ללמודי פרסום ושיווק ולהכשרת כוח אדם בענף הפרסום בישראל, פותח בימים אלה מרכז ייעודי ללימודים עבור הציבור החרדי.

בברכתם ותמיכתם של משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי הוחלט להקים מרכז ללימודים מעשיים למקצועות התקשורת למגזר החרדי. פתיחת שלוחה של הבצפר לציבור החרדי מהווה נדבך נוסף בפעילותו הנרחבת ובאה מתוך כוונה ללמד מקצועות רלוונטיים למגזר החרדי כך שהתלמידים יוכלו לעשות בהם שימוש מקצועי ולהשתלב בשוק העבודה החרדי.

המרכז ייפתח בבני ברק, כאשר בשלב הראשון ילמדו בו קורס בנושא פרסום, שיווק יחסי ציבור וקורס עיתונאות. הלימודים יהיו נפרדים לגברים ולנשים והתוכן מותאם לעולם התוכן החרדי ואורח החיים החרדי. במסגרת הקורסים ילמדו התלמידים מודלים מעולם השיווק, הפרסום, יחסי הציבור והעיתונאות, ויתרגלו את שלבי העבודה בזמן אמת בשיתוף משרדי הפרסום החרדים המובילים.

בקרב הציבור החרדי קיימת כיום מודעות גבוהה לרכישת השכלה גבוהה וכתוצאה מכך בעשור האחרון הוקמו מספר מכללות ייעודיות לאוכלוסיה החרדית הנועדות לאפשר גם לציבור החרדי לרכוש מקצוע על מנת להשתלב בשוק העבודה. מכללות אלו נהנות מגידול מרשים במספר הנרשמים משנה לשנה. למרות התפתחות שוק הפרסום והתקשורת בשנים האחרונות, קיימים קורסים מועטים העוסקים בנושאים אלו, וכמו כן לא קיים קורס בנושא עיתונאות לציבור החרדי, למרות הובלת המדיה הכתובה את המדיה החרדי.

בשנים האחרונות עוברים עולם הפרסום והתקשורת החרדים תהפוכות משמעותיות לטובה. עם כניסתן בעשור האחרון של מגוון חברות מהגדולות במשק הישראלי לפעילות שיווקית במגזר החרדי, צמחו ענפי הפרסום והתקשרות ונוצר ביקוש לכוח אדם איכותי ומקצועי מקרב הציבור החרדי. אמצעי המדיה החרדיים ובראשם העיתונות משגשגים, ולצידם כל תחום הפרסום. בהתאם למצב הנוכחי גדל ענף הפרסום והפך למבוקש יותר הן בפעילות חברות מפרסמות והן בקרב צעירי המגזר לצורך תעסוקה. משרדי הפרסום החרדים נאלצים כיום להכשיר לבדם את מרבית כוח האדם, או לקלוט כוח אדם שאינו מהציבור החרדי.

איתן דובקין, מנכ"ל היחידה החרדית מבית ב-McCann Cultures מקאן אריקסון מונה לתפקיד מנהל של הבצפר החרדי.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

איתן דובקין (30) החל את דרכו בשנת 1996 ברדיו קול חי, מקבוצת הרשות השנייה בו עסק בתפקידים מגוונים ושונים כגון שידור המצעד החסידי, תוכנית הדגל של רדיו קול חי ועוד תוכניות נוספות, הפקה, ניהול קידום מכירות, במהלך 7 שנים.

בשנת 2001 התחיל את דרכו בעולם הפרסום והצטרף להקמת המחלקה החרדית של משרד הפרסום מקאן אריקסון ובארבע שנים אחרונות שימש בתפקיד מנהל המחלקה עד סוף שנת 2009.

במסגרת עבודתו במקאן אריקסון ניהל את תקציבי הפרסום למגזר החרדי של החברות המובילות במשק הישראלי ביניהם טמפו, בנק לאומי, סלקום, קבוצת מאיר, טבע ועוד וכמו כן תקציבים של חברות מובילות מהציבור החרדי מהם מאורות הדף היומי, עמותת בית חם, המרכז הרפואי מעיני הישועה ועוד.

בשנים האחרונות קיים מספר רב של הרצאות בתחום התקשורת במוסדות לימוד חילוניים על העולם החרדי וכמו כן במוסדות לימוד חרדים על ענף הפרסום והתקשורת במגזר החרדי.