צפו בתמונות

חתונת השנה בנטורי קרתא: החתן בן 16, הכלה ב'שאל'

בערב שבת נכנסה נכדתו של משה הירש ז"ל, בתו של מרדכי יהושע הירש, מקיצוני הנטורי קרתא, תחת החופה בירושלים. במעמד החופה השתתפו רק בני המשפחה הקרובה. בסידור קידושין לזוג הצעיר כובד הרב אהרון צבי רומפלער. הכלה היתה לבושה בשמלת כלה לבנה ומעל זה הייתה עטופה בשאלים שחורים (ארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הכלה בדרך לחתונה (אברהם ברגמן - חדשות 24)

בשעות הבוקר המוקדמות, נכנסה נכדתו של משה הירש ז"ל, בתו של מרדכי יהושע הירש, מקיצוני הנטורי קרתא, תחת החופה בירושלים.

משפחת הירש היא מראשי המשפחות הקיצוניות ב'נטורי קרתא', אבי המשפחה מונה אף לשר לענייני יהודים ברשות הפלסטינית בידי יאסר ערפאת.

בתחילה, תכננו בני המשפחה לקיים את החופה היום בשעות אחר-הצהריים, בבית הורי הכלה, בשכונת מאה שערים בירושלים, תוך שהם מציינים בהזמנה כי מדובר במדינת 'פלסטין'.

אך במשפחת הירש חששו מפני מתנגדיהם הרבים בשכונת מאה שערים, המתנגדים לדרכם הקיצונית כמו גם ל'כת השאלים', שמעורבת גם פה, בנישואיהם של הזוג הצעיר בגיל כה מוקדם.

בעקבות כך, קיימו בני המשפחה בחשאיות את החופה היום, בשעות הבוקר המוקדמות, במרפסת ביתה של משפחת ברעוודה, הנמנית על כת השאלים, ומתגוררת ברחוב מלאכי בירושלים.

במעמד החופה השתתפו רק בני המשפחה הקרובה. בסידור קידושין לזוג הצעיר כובד הרב אהרון צבי רומפלער. הכלה, הייתה לבושה בשמלת כלה לבנה ומעל זה הייתה עטופה בשאלים שחורים.

סעודת החתונה, צפויה להתקיים הלילה, באולמי 'בנות ירושלים' ולא בבית הוריה הכלה כפי שתוכנן מתחילה, אך גם לגבי הסעודה יתכנו שינויים בשל חששם ממתנגדיהם הרבים.

למרבה האירוניה, כאמור, החופה בסופו של דבר, התקיימה בשטח מדינת ישראל ולא בשטח מדינת 'פלסטין'.

chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר