שר החינוך, גדעון סער מדבר:

"אם הגנבים ייתפסו, מוסדות התורה האמיתיים יקבלו יותר"

מערכת יחסים חיובית בין משרד החינוך למגזר החרדי? גדעון סער מחייך כשהוא שומע זאת. "אצלי לא השתנה שום דבר, הרוח תמיד היתה טובה". בראיון ל"קול חי" הוא מדבר על הפשיטות על הישיבות ומותח ביקורת על מה שהתרחש בישיבת מיר ● וגם: האם נוצרה "כוורת" חרדית סביבו? (בארץ)

איטל קציר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

נדמה ששר החינוך, גדעון סער, רוצה לפתוח דף חדש במערכת היחסים עם הציבור החרדי שהיתה עד לפני זמן קצר עכורה למדי.

לפני כמה שבועות הוא קיבל סגן שר חינוך חדש, מנחם אליעזר מוזס, ונדמה שהכימיה בין השניים עובדת מעל למצופה.

סער שומע את הדיבורים על "רוח חדשה" במשרד החינוך, ומחייך. "אצלי לא השתנה שום דבר", הוא אומר בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול חי", "אצלי היתה רוח טובה תמיד".

לאחרונה מונו מפקחים חרדים שיבחנו את התכנים הנלמדים במוסדות התורניים. סער רואה בכך צעד חשוב. "בכל שכבות הגיל, גני ילדים, חינוך מיוחד, בתי ספר יסודיים והלאה - השתתפו במכרזים קרוב ל-200 מועמדים. כל מי שנבחר משתייך לציבור החרדי, על כל גווניו".

כולם, מספר סער, הם בעלי תארים אקדמיים אבל כמובן גם בעלי השכלה תורנית.

"המפקחים יוכלו לסייע לקידום אותם מקצועות יסוד, שממילא נלמדים בחינוך החרדי. אלה מפקחים במקומות שנלמדים בהיקף כזה או אחר מקצועות יסוד".

ובכל זאת, על האידיליה בין משרד החינוך למגזר החרדי מעיבות הפשיטות על מוסדות התורה, כפועל יוצא מפרשת המתמידים.

ביקורת על הביקורת ב"מיר"

לסער יש משנה ברורה בנושא הזה. "ביקורת עניינית נועדה למנוע תופעות מאוד שליליות, ואני רואה בחומרה רבה תופעה של הוצאת כספי ציבור במרמה, כפי שהיתה במקומות מסוימים.

"מה שכן, צריך לוודא שהביקורת תעשה בצורה מכבדת ומכובדת". סער הדגיש כי הביקורת נעשית על ידי אנשי משרד האוצר, והבהיר כי התנהלות הפקחים בישיבת "מיר", במהלך הפשיטה המתוקשרת בשבוע שעבר, היתה בעייתית.

סער הודף את הטענות על כך שרק עולם הישיבות זוכה לפיקוח הדוק כל-כך.

לדבריו, המדינה מקצה סכום מסוים המיועד ללומדים בלבד. הכספים המיועדים להם מגיעים ל"מתחזים", הוא אומר, וכתוצאה ישירה מכך - עולם התורה נפגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר