אאא

שנת הלימודים בפתח, ובין שלל הציוד שאנו ההורים רוכשים עבור ילדינו כהכנה לביה"ס נמצאת קטגורית פריטים בסיסית ביותר, ושמה-מחברות שורה. זוהי אותה מחברת שמיועדת לעזור לתלמיד לכתוב שורות ישרות ויציבות ולהרגיל אותו לכך, ובזה לסייע לקריאות.

לא רק ילדים מסתייעים בכתיבה על שורות, גם סטודנטים במיכללה ותלמידים בכל גיל נוטים לסכם את חומר הלימוד ע"ג שורות, ובכלל, רובנו מעדיפים שורות. זה פשוט קל יותר, נוח יותר, קריא יותר ו..ישר יותר !

לא כן כשניגש לכתוב טקסט לאבחון גרפולוגי, אז דווקא נתבקש שלא לכתוב על דף עם שורות, אלא על דף חלק וחיוור, כדי שיוכלו להתבהר לגרפולוג סימנים גרפולוגיים שקשורים לכוון השורות הטבעי שאנו כותבים,מהלך השורות והמירווחים שביניהם.

מה משמעות כוון ומהלך השורה?

כוון השורה מקבל פרשנות כללית כמו זו של "אזורי הכתב"- נושא שנידון כאן בעבר. לדוגמה-שורה יורדת מקבילה לפרשנות של אזור תחתון בכתיבה. מהלך השורה, לעומת זאת, דהיינו אופן הולכתה (=האם היא יושבת על בסיס יציב או שיש בה תנודות ) מלמדת את תגובת הכותב לגירויים פנימיים וסביבתיים.

כתיבת שורות ישרות מאד לאורך הטקסט כולו בהצלחה-זו תופעה לא שכיחה, על פי נסיונה של "כותבת השורות". אולם, אם למרות זאת האתגר הזה צולח לכם, הפרשנות תהיה כדלהלן:

שורות ישרות - התמדה ועקביות, כוח רצון, עקשנות, אחריות, מחושבות, איפוק, שליטה עצמית גבוהה, יציבות רגשית.

סוגי שורות נוספים:

שורות עולות -התלהבות, אופטימיות, שמחת חיים,שאפתנות, אך לעתים-בריחה מן המציאות לעולם הדימיון או לעולם הרוח-כפיצוי על מצוקה.

כמו כן, ניתן למצוא אנשים שכותבים שורה עולה מתוך המאמץ שלא "ליפול למטה"...

שורות יורדות - התבססות על עובדות, פרקטיות, עמקנות, תכליתיו, או יצריות, חומרנות, אהבת ממון, ולעתים עייפות, דיכאון. (שורות יורדות כאשר המידרון ישר, ניתן למצוא לעתים קרובות בקרב פוסקי הלכה)

שורות קעורות- מתחילות בירידה ומסתיימות בעליה-פירושו,ירידה במצב הרוח שלאחריה באה התאוששות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

שורות קמורות- עולות בתחילה ובסיום יורדות-התחלת משימה בהתלהבות, שמסתיימת בפסימיות.

מהלך שורה מפותל - גמישות, ספונטניות, כושר הסתגלות, אדם ש"נופל וקם", צורך בשינויים ובגיוון, או חוסר יציבות, קושי בהתמדה, מצבי רוח ומושפעות.

אחזור ואדגיש כבתמיד: כדי לקבוע תכונה אין להסתפק בסימן גרפולוגי אחד, אלא לערוך הצלבה עם סימנים נוספים המצביעים על אותה תכונה.

תמר פינקלשטיין- גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל מרצה ומוסרת קורסים בתחום.

tamarf.grapho@gmail.com