אאא

החל מהבוקר (ה') מדיניות משטרת התנועה מחריפה: מעתה אין יותר דו"חות אזהרה לנהגים שייתפסו עוברים על החוק - ובמקומם ייתנו דו"חות תנועה רגילים בלבד. במשטרה מקווים כי צעד תקיף זה נגד הנהגים יוריד בצורה ניכרת את מספר עבירות התנועה על הכביש.

בהתאם למסקנות והמלצות שהתקבלו בתום עבודת מטה של צוות מקצועי באגף התנועה של משטרת ישראל התקבלה ההחלטה לבטל את דו"חות האזהרה שהיו מקובלים עד כה. עד היום, נהג שנתפס מבצע עבירת תנועה, יכל לקבל דוח מזהיר בלבד.

המחקר הוכיח את חוסר היעילות

עם זאת, נהגים בעלי 10 שנות ותק של רישיון נהיגה וחמש שנים ללא רישום תעבורתי מכל סוג - יהיו היחידים שהמדיניות החדשה לא תחול עליהם ויוכלו לקבל, באם ייתפסו חס וחלילה, דו"ח אזהרה. אבל גם נהגים אלו, אם ייתפסו בעבירות מסוימות כגון אי עצירה בתמרור עצור, עקיפה בקו הפרדה רצוף ושימוש במכשיר סלולרי במהלך נהיגה - לא יוכלו להשתמש בפריווילגיה שלהם ויקבלו דו"חות רגילים כמו כולם.

מאגף התנועה במשטרה נמסר כי מדובר בשינוי מדיניות אכיפה, לאחר שזו נבחנה במסגרת מחקר אשר בחן אפקטיביות השימוש בדוחות אזהרה, במסגרתו בוצעה סקירה ספרותית והשוואה למדיניות אכיפה בעולם ומחקר על פני שנתיים ( בשנים 2007-2008) בקרב 10,000 נהגים.

תוצאות המחקר הראו כי דו"ח האזהרה אינו אפקטיבי בצמצום תאונות הדרכים ובביצוע עבירות התנועה. למעשה, החוקרים גילו כי דו"ח רגיל הרבה יותר יעיל לעומת דו"ח האזהרה. "הנתונים לא הותירו ספק באשר להיעדר ההרתעה של דו"ח האזהרה, ולמעשה עלה כי דו"ח זה נתפס בקרב הנהגים כ'הזדמנות נוספת' ולא כאקט מרתיע", אומרים במשטרה ומסבירים כי נהגים שקיבלו דו"ח אזהרה ביצעו בממוצע פי שניים עבירות תנועה יותר מנהגים שקבלו דו"ח רגיל.

לצד הבשורה הרעה, גם ידיעה משמחת לנהגים הבוקר. מסתיימת היום חובת הדלקת אורות ברכבים פרטיים במהלך הנסיעה בשעות היום, בכבישים בין-עירוניים. תוקף ההוראה אינו חל על כלי רכב דו-גלגליים, מוניות, משאיות ואוטובוסים - שיצטרכו להמשיך להדליק אורות גם בשעות היום.