האדמו"ר מטשרנוביל על 'בקהילה': "מטמא ביותר"

בעקבות כתבת פרופיל על האדמו"ר מטשרנוביל שפורסמה בשבועון 'בקהילה', יוצא בית האדמו"ר בהכחשה חריפה וכותב כי השבועונים "אסורים במגע ובמשא ומטמאים ביותר" (מדיה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מטשרנוביל בשער 'בקהילה' (צילום: כיכר השבת)

התבטאות חריפה של כ"ק האדמו"ר מטשרנוביל על השבועונים החרדיים בעקבות כתבה שהתפרסמה בסוף השבוע בשבועון 'בקהילה'.

מידי חג ומועד משתדלים השבועונים החרדיים 'בקהילה' ו'משפחה' לקיים ראיון חג או פרופיל מקיף על אחד מגדולי הדור, הן מהאדמו"רים החסידים מנהיגי הקהילות וחצרות הקודש והן מהגאונים הרבנים ראשי הישיבות הליטאיים על מנת לעטר את שער הגיליון בדמות תורנית המעניקה מכובדות ואוירה תורנית לקראת החג הקרב.

בין היתר נערכו כתבות מקיפות ופרופילים על מרנן האדמו"רים מסאטמר, סקווירא וכן על מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

אלא שמתברר כי לא תמיד מתקבל הדבר בברכה בחצרותיהם של הרבנים ולעיתים אף יוצאת הכחשה ומחאה כנגד העיתון כפי שקרה השבוע לעיתון 'בקהילה'.

השבועון החרדי שלח את הסופר הרב יעקב ב. פרידמן להתחקות אחר הנהגותיו של כ"ק האדמו"ר מטשרנוביל ולנסות לדלות מעט מדברי תורתו ומהליכותיו הנשגבות ואכן בסוף השבוע בעיתון האחרון ולקראת חג השבועות הופיע פרופיל מקיף על דמותו של הרבי ודרכי הנהגתו.

אולם מתברר כי הכתבה גרמה לסערה בחסידות המתרחקת מאור הזרקורים וביום שישי שעה קלה לפני כניסת השבת נתלתה מודעה בפתח בית המדרש של החסידות תחת הכותרת "הודעה והבהרה" מבית האדמו"ר.

בהבהרה נכתב כי "בעקבות המאמר שהתפרסם באחד השבועונים האסורים הורה כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א להודיע לקהל אנ"ש דברים אלו:

"ידוע מאז וכבר דיברנו הרבה פעמים על שאין חלקנו עם העיתונות בכללותה בשום קשר כל שהיא וההתעסקות והקריאה בהם מפריעה ללימוד התורה הקדושה ולמידות טובות.

"אמנם צריך להבהיר כי השבועונים כדוגמת אלו שפרסמו מאמר אודותינו בשבוע זה הינם אסורים במגע ובמשא ומטמאים ביותר את כל הקורא בהם וכבר נאסרו ע"י גדולי ישראל ואל יהיה חלק אפילו יחיד מאנ"ש משייכות עם עיתונות אלו".

בעיתון 'בקהילה' סרבו להגיב על המודעה אולם גורמים שונים טענו באוזני "כיכר השבת" כי הכתבה נעשתה בתיאום עם ראשי החסידות. לדבריהם, "כל בר דעת רואה את התמונות הנדירות ומבין שהיה כאן שיתוף פעולה הדוק כשהתוצאה הינה הכתבה המרשימה והנדירה שמופיעה בגיליון החג".

האדמו"ר מטשרנוביל בשער 'בקהילה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר