אאא

איגוד לשכות המסחר פרסם היום את "מדד הביורוקרטיה" הרבעוני – המבוסס על סקר של חברת SQ . הסקר בודק בקרב בעלי עסקים את איכות השירות וחווית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים הממשלתיים השונים לפי ארבעה פרמטרים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות.

במקום הראשון במדד (המשרד הכי יעיל) נמצא משרד הכלכלה (ציון 7.15), ואחריו נמצא משרד התחבורה (7.10). בתחתית הטבלה נמצאים משרד האוצר (6.29) ובמקום האחרון נמצא הביטוח הלאומי (6.15).

הציון המשוכלל של כלל משרדי הממשלה עומד על 6.70 לרבעון זה, ירידה לעומת הרבעון הקודם אז עמד המדד על 6.83. 44% מבעלי העסקים דיווחו הרבעון כי הביורוקרטיה במשרדי הממשלה פוגעת במידה רבה עד רבה מאוד בפעילות העסקית שלהם, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם.

כאשר בוחנים את פרמטר בזבוז הזמן בלבד, מערכת בתי המשפט היא הבעייתית ביותר, עם זמן שיא של 25 שבועות לטיפול בעסקים הפונים אליה. עם זאת, מערכת בתי המשפט משיגה ציון טוב בפרמטרים האחרים. משרד התחבורה מעניק את הטיפול המהיר ביותר.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי "על כל שרי הממשלה להפנים שאחריותם בכל הנוגע לתחומי העבודה של משרדם אינה מסתיימת רק בעיצוב מדיניות, אלא גם ברמת השירות לציבור הרחב. הרושם הוא ששרי הממשלה טרם הפנימו שהעלאת רמת תרבות השירות במגזר הציבורי תתרום ותחסוך רבות לפעילות הכלכלית של המשק, וזהו למעשה, אחד ממנועי הצמיחה האמיתיים שבשליטתנו".