אאא

שלום נעמי!

הבת שלי בת תשע. כל הזמן נופלת, מקבלת מכות מחפצים. כשהיא קמה מהשולחן היא נתקעת בו, כשהיא הולכת היא לא שמה לב ונתקלת בדברים. גם התנועות שלה גמלוניות - שוברת בקלות כלי זכוכית, מחברות מקומטות. בכיתה היא מבקשת לשבת צמוד לקיר בסוף הכיתה ומחככת את הגב בקיר (אין לה גירודים או משהו כזה). הבנות מתייחסות לזה בצורה מוזרה ובצדק. למרות שניסיתי להסביר לה ולבקש שתפסיק היא טוענת שזה מרגיע אותה ועוזר לה להתרכז בשיעור. מאד קשה איתה. המורה טוענת שיש לה ראש מצויין אבל היא לא מצליחה להגיע להישגים בכלל. מה עושים?

ר.

תשובה

ר. יקרה מאד!

דחוף! דחוף! ריפוי בעיסוק! אם היא עדיין לא בת תשע את זכאית לאבחון וטיפול בחינם במכון להתפתחות הילד. ממה שתיארת נראה שביתך סובלת גם מויסות חושי לקוי וגם מקושי בהתארגנות במרחב (תופעות שבהחלט הולכות ביחד) לכן היא צריכה כל הזמן את הגירויים ולכן היא לא מצליחה לארגן את התנועות שלה. חבל. היא סובלת ואתם סובלים. כדאי לבדוק גם מיקוד ראייה כיוון שאם היא נתקלת בחפצים- זה יכול להיות רמז לכך. בינתיים את יכולה להסתכל ברעיונות שנמצאים במאמרים הקודמים- מסאג'ים, עבודה עם משקלים ועוד. פנו בהקדם לקבל עזרה! בהצלחה!