הפילוג בישיבה הליטאית

הגראי"ל שטיינמן עודד את הפורשים מישיבת "חדרה"

הפילוג שקרע את ישיבת חדרה לשניים: עשרות מתלמידי הישיבה הליטאית המפולגת קיבלו את ברכתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, והחלו ללמוד בהיכל בית הכנסת 'לדרמן' למרות חופשת ימי החנוכה. מקורבו של הרב שטיינמן אמר אמש בנוגע לישיבה הוותיקה אותה עוזבים הבחורים כי "אין לחזור לישיבה הזאת" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

הקרע בציבור הליטאי והפילוג בישיבת חדרה: הערב (שני) נכנסו עשרות בחורים - תלמידי ישיבת כנסת יצחק בחדרה לשעבר, אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן, על מנת ולקבל את ברכתו לתחילת לימודיהם בישיבה החדשה שבנשיאותו.

מרן ראש הישיבה ברך ועודד את הבחורים ואיחל להם הצלחה בלימוד, ושיזכו להיות שקועים בו 'ללא כל הפרעות וטרדות'.

"העיקר בזמנים אלו הוא החיזוק בלימוד התורה ובמידות טובות" אמר ראש הישיבה לבחורים הנרגשים.

בשעות הערב, הגיעו רבים מהתלמידים אל בית הכנסת לדרמן ברח' רשב"ם בבני ברק, שם החלו ללמוד בחברותות זאת על אף חופשת חג החנוכה.

בתוך כך, הערב נערך כינוס מיוחד של ראשי הישיבה והר"מים בביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, שמלווה כאמור את ייסוד הישיבה החדשה מהמסד ועד הטפחות.

בין הר"מים שלקחו חלק בכינוס, ניתן למנות את הגאון רבי דוד אפשטיין, הגאון רבי אפרים רוטשילד והאחים הרבנים ישראל חיים ורפאל גפן.

"מרן הגראי״ל משקיע בימים האחרונים מאמץ רב ומחשבה מרובה על מנת לסייע לישיבה החדשה כאשר הוא מתווה את דרכה הרוחנית והתורנית" אמר אחד ממקורביו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר בשבוע הבא תתמקם ככל הנראה הישיבה במקומה החדש וזמן הלימודים ייפתח בה בצורה רשמית וממוסדת.

בראיון לקו נייעס, נשאל הרב משה יהודה שניידר, מקורבו של מרן הרב שטיינמן בנוגע לישיבת "כנסת יצחק" בחדרה אותה עוזבים התלמידים ואמר: "מה השאלה בכלל? מי לא שמע דברים ברורים. אני יכול להעיד מ-24 השעות האחרונות, התשובה היא חד משמעית לעזוב את האזור. לא מיניה ולא מקצתיה. שמעתי שאתמול הורה גם לר"מים שבאו לשאול אותו, שאין להם מה להמשיך שם".

"אם זה אבות או בחורים בעצמם לכולם התשובה הברורה בהחלט ולא משתמעת לשתי פנים, לא לחזור לישיבה הזאת", הוסיף הרב שניידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר